Cultureel Visum

Subforum Het visumgebeuren 
70 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
orochi
Gebruiker
spacer line

hallo iedereen,

Wij gaan in maart naar indo met een cultureel visum. We hebben een open ticket gekocht en de planning is dan ook om een jaar te blijven. We weten dat we het visum kunnen verlengen tot een half jaar en dat we daarna het land moeten verlaten om vervolgens in bijv. Singapore weer opnieuw een cultureel visum aan te vragen.

Nu wonen er behoorlijk veel mensen in indo die op deze manier indo zijn binnengekomen en die daar al een aantal jaren verblijven. Hoe doen zij dit? Ervan uitgaande dat zij geen werkvergunning hebben of een andere verblijfsvergunning. Bij elke aanvraag voor een cultureel visum moet je een kopie van je ticket laten zien dat je terug naar nederland gaat. Als je een ticket hebt van een jaar dan is het na dat jaar einde verhaal. Hoe kan je dit het beste oplossen als je langer dan een jaar in indo wilt verblijven op basis van een cultureel visum.

groeten,

john

janschut
Gebruiker
spacer line

test

janschut
Gebruiker
spacer line

Geacht forum lid, de vele Nederlanders die in Indonesia wonen hebben waarschijnlijk het navolgende gedaan, na vele malen het sociaal cultureel visa verlengd te hebben 35 euro per 30 dagen,en een paar keer Singapore te hebben gezien kan men een KITAS aanvragen,dit kost maar 1500 euro voor 5 jaar en 50 euro administratiekosten per jaar daarna kan men een KITAB verkrijgen.

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

Beste Janschut,

Wanneer je ingelogd bent, zie je rechts EDIT.
Je kunt dan binnen 24 uur je eigen stukje wijzigen, waaronder je test artikel.
Een tip voor de toekomst. en welkom op het Forum.

Groeten,

Albert

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

gerald
Gebruiker
spacer line

Laat je verblijfsvergunning door een pengacara(advocaat) aldaar regelen en je betaalt Ī RP.2.000.000 dan mag je een(1)jaar in Indonesie blijven--dat heeft mijn neef ook gedaan.
succes

orochi
Gebruiker
spacer line

Bedankt Jan Schut en Gerald,

Wat is een KITAS prcies? en stel dat ik een kitas heb of ik laat m'n verblijfsvergunning regelen door zo'n advocaat moet ik me dan toch elke maand melden bij de immigratiedienst?
Ik heb ook nog een andere vraag. Wij moeten ons dadelijk na 2 maanden elke maand melden bij het immigratiekantoor van de stad waar onze sponsor woont. in dit geval is het jakarta. Kunnen wij ons ook melden in een andere stad? Stel dat je 2 maanden naar Manado wilt om andere vrienden te bezoeken? Lijkt me onzin dat je dan terug moet naar jakarta om je te melden. Weten jullie hoe je kan afwijken van dit?

john

orochi
Gebruiker
spacer line

Gerald,

Hoe lang was dat geleden? Gaat dat zo maar? een verblijfsvergunning laten regelen? Want 2 miljoen rupiah is cheap vergeleken met elke maand verlengen en retourtje singapore erbij. Had je neef werk ofzo? en is hij in eerste instantie met een cultureel visum binnengekomen?

groeten,

john

orochi
Gebruiker
spacer line

On 31-01-2005 15:05 janschut wrote:
Geacht forum lid, de vele Nederlanders die in Indonesia wonen hebben waarschijnlijk het navolgende gedaan, na vele malen het sociaal cultureel visa verlengd te hebben 35 euro per 30 dagen,en een paar keer Singapore te hebben gezien kan men een KITAS aanvragen,dit kost maar 1500 euro voor 5 jaar en 50 euro administratiekosten per jaar daarna kan men een KITAB verkrijgen.

Jan je zegt na vele malen het cultureel visa verlengd te hebben...... Bij elke aanvraag moet je toch een ticket laten zien dat je uiteindelijk terug gaat naar nederland? Kopen die mensen dan elke jaar een enkeltje nederland om dat dan alleen maar te laten zien bij hun aanvraag?

john

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Je hoeft echt niet iedere keer naar Nederland te vliegen, het land uit is voldoende.
Je hoeft ook alleen maar een bewijs te hebben dat je het land kan verlaten, een boekingsbewijs is officieel voldoende maar een ticket is beter.
Als je eenmaal een KITAS hebt hoef je niet meer het land uit of je moet bijvoorbeeld bij een ouderenvisum een andere sponsor nemen en bij een werkvisum een ander bedrijf beginnen.
Wil je de voorwaarde precies zien kijk eens op: http://www.parpulo.com/indonesie/visum.htm
Groetjes,
Jan

janschut
Gebruiker
spacer line

Geachte forum leden, een KITAS is een voorlopige verblijfsvergunning, een KITAB is een permanente verblijfsvergunning, verder deel ik U mede dat ik eind mei 2005 emigreer naar Indonesia, naar Bandung om precies te zijn, salam,Jan Schut.

papaya
Gebruiker
User icon of papaya
spacer line

Je kunt ook een open ferry ticket van Singapore naar Batam kopen. Kost ongeveer 20 Euro. Je kunt dat ticket kopen in Harbour Front in Singapore. Dit ticket is een jaar geldig.

Happiness is not a destination, it's a Way of Living

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

87,316,679 pageviews Een website van indahnesia.com