Emigreren; alles op een rijtje

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
71 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

O.K
Stel je hebt de SWOT analyse toegepast , dan moet je ook kijken wat de opbrengst van je keuze zal zijn .

Voor een MBO-er in de Toeristische sector moet je kunnen concurreren met de plaatselijke spelers die gemiddeld een Akademi ( Hogeschool) Parawisata , zelfs een S1 Pariwisata hebben gedaan.
Gelukkig komen weinig Indonesische afgestudeerden uit buitenland ( Zwitzerland) .
De concurrentie is moordend, zonder kruiwagen (vitamin Koneksi dan Relasi) kom je ook niet er tussen.

Heb een jonge Indonesische meisje met een S1 (sarjana satu pariwisata) , zeg maar Bachelor , vloeiend Engels, zelfs ook Frans ( in mijn beleving dan) .
En haar werk is , deur openen ( door women?) .
Haar salaris bij een 5* hotel in Jkt is voor Nederlandse begrippen om van te huilen .
Een kamer (kos2-an) in Jkt met standaard Nederlandse niveau is al in de buurt van 150 eurie per maand, als extra gratis jou was gewassen en daarna gestreken.

Een dochter van een kennis met Hotelschool in CH kreeg nog niet eens 250 eurie per maand als basis salaris.
Uiteraard ging ze in zaken als Wira Swasta .

bisa dicek of makemyday .

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Dat meisje had ook een certificaat TOEFL Om Sid?
Of te wel (T)est (O)f (E)nglish as a (F)oreign (L)anguage?
Of is dit ook weer een eigen waarneming?
Er verlaten hier namelijk jaarlijks duizenden studenten de universiteit, zonder 4 woorden Engels te spreken Emoticon: Confused
Niet vreemd als die jonge mensen op de SMP en SMU elke dag een uur geloofsleer krijgen en één uur per week Engels Emoticon: Wink

Engels op de Universiteit?
An me hoela, privéles als ze dat willen leren, of heb ik het weer fout?
Mijn protegé zat al 2 jaar op de UPI in Bandung, notabene ilmu komputer, sprak belabberd Engels.
Na twee jaar privé les kan het er mee door.

Ik weet al wat voor antwoord ik ga krijgen Emoticon: Laugh out loud

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 16-07-2012 17:44 Malam wrote:
Dat meisje had ook een certificaat TOEFL Om Sid?
Of te wel (T)est (O)f (E)nglish as a (F)oreign (L)anguage?
Of is dit ook weer een eigen waarneming?
Er verlaten hier namelijk jaarlijks duizenden studenten de universiteit, zonder 4 woorden Engels te spreken Emoticon: Confused
Niet vreemd als die jonge mensen op de SMP en SMU elke dag een uur geloofsleer krijgen en één uur per week Engels Emoticon: Wink

Engels op de Universiteit?
An me hoela, privéles als ze dat willen leren, of heb ik het weer fout?
Mijn protegé zat al 2 jaar op de UPI in Bandung, notabene ilmu komputer, sprak belabberd Engels.
Na twee jaar privé les kan het er mee door.

Ik weet al wat voor antwoord ik ga krijgen Emoticon: Laugh out loud

Hoe moet ik dat weten , wel weet ik dat ze nog vrijgezel is, en ook mooi( en jong Emoticon: Nice -kan mijn dochter zijn) en ze komt uit een kleine plaats in de buurt van Garut .
En spreekt echt vloeibaar Engels , stukken beter dan OmeSid .
En beweerde ook dat ze Frans kent, ik ken alleen een paar franse woorden .

Een waiter heeft een Akademi Parawisata , Engels is beroerd, zelfs ik kan dat zeggen.
Het is wel een 5* hotel in Jakarta Pusat.

Ik weet niet welke diploma's die meisjes bij Sheraton of Mandarin Hotel hebben , ik denk op zijn minst een Akademi Parawisata .
In 80 of 81 had ik een nicht met AkPar die als receptioniste had gewerkt in Hotel Indonesia .

bisa dicek of makemyday .

ardianto
Gebruiker
User icon of ardianto
spacer line

On 16-07-2012 19:21 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Hoe moet ik dat weten , wel weet ik dat ze nog vrijgezel is, en ook mooi( en jong Emoticon: Nice -kan mijn dochter zijn) en ze komt uit een kleine plaats in de buurt van Garut .
En spreekt echt vloeibaar Engels , stukken beter dan OmeSid .
En beweerde ook dat ze Frans kent, ik ken alleen een paar franse woorden .

Een waiter heeft een Akademi Parawisata , Engels is beroerd, zelfs ik kan dat zeggen.
Het is wel een 5* hotel in Jakarta Pusat.

Ik weet niet welke diploma's die meisjes bij Sheraton of Mandarin Hotel hebben , ik denk op zijn minst een Akademi Parawisata .
In 80 of 81 had ik een nicht met AkPar die als receptioniste had gewerkt in Hotel Indonesia .

Al met al...geen baantjes die onze bule Coen zal krijgen

Quiz: Noem 3 westerse landen waar Islam succesvol is geïntegreerd. Oke, noem er eentje dan

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,398,073 pageviews Een website van indahnesia.com