Bandung reisgids informatie

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
261 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
aartjeerika
Gebruiker
spacer line

Hallo wij zitten in Bandung en nu hebben wij een gids gevonden zijn naam is jejen jaelani hij ziet er betrouwbaar uit. Wij hebben hem ontmoet van het treinstations van Bandung hij ziet er betrouwbaar uit maar ben toch voorzichtig. Hij lijkt 40 maar zegt dat hij 60 is alle informatie die dit bekend voorkomt is welkom.

aartjeerika
Gebruiker
spacer line

Wij willen ook graag weten of er mensen zijn die hem ook hebben ontmoet en ervaringen met hem hebben

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Wat wil je met deze gids gaan doen en wat vraagt hij ervoor?
De kans dat iemand hem hier kent lijkt mij bijzonder klein.
Als je bij wijze van spreken alleen een tripje naar de Tangkuban Perahu wil maken, leg je de lat misschien wat lager dan als je met hem richting Oosta Java wilt reizen.
Dus wat zijn je plannen met hem en wat vraagt hij ervoor?

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Nooit van gehoord en die shareltans die je tegen kom, op straat bij stations, zou ik een twee drie niet vertrouwen
Weer een schoolvoorbeeld van neptonisme.
Maar goed u doet maar.
Niet klagen als ze je dompet hebben leeg getrokken.
Waar ben je Bandung bij familie?, of als toerist in een hotel.
Vraag aan de Hotel loby wat je moet doen en wat je kan doen.
Neem een taxi, ga naar de Valei, tegen de avond en je ziet een prachtig licht schouwspel van over Bandung.
Of zo als Elsbeth schreef Tangkuban Perahu, maar laat het regelen over, aan het Hotel.
Die zullen je ook wel misschien, een pootje lichten, maar zomaar een figuur geloven via de straat is echt meer risico.
Ga eens kijken bij Braga die straat is wel weer in verval maar het is wel het centrum van Badung dicht bij is het Kathedraal en ze hebben een prachtig Hotel gebouwd net over de spoorlijn........ Emoticon: Shiny Emoticon: Smile

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

In Bandung was de tarief "dalam kota" +/- 350.000 per dag (10-12 uren) exclusief benzine , parkeergeld en fooi/koffie en rookgeld.
(Bij volle tevredenheid , kost het mij tussen 40-50.000 rupiah) .
Buiten de stad moet je 100.000 rupiah erbij doen ( stand febr-maart 2012) .

Buitenstad is buiten Bandung , zoals naar Cipanas (Garut) , Pangandaran en verder.

bisa dicek of makemyday .

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Net wat Ziel zegt; als jij in Amsterdam op het Centraal Station met je rugzakje door een gids wordt aangesproken, is de kans dat dit geen zuivere koffie is een stuk groter is dan wanneer jij zelf actief iemand aanspreekt , bijv. in het hotel, bij een travelbureau etc.
Maar waar heb je nou precies een gids voor nodig?

aartjeerika
Gebruiker
spacer line

Wij wilden treintickets bestellen voor vrijdag 6 juli maar helaas alles al vol deze man wil ons voor 220 euro voor 5 personen van Bandung naar jogyakarta brengen een reis van ruim 8 uur en morgen gaan we een dagtrip met hem maken

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Dat is goed betaald 2juta 200.000 voor Indonesische begrippen..
Ik zou mij nog eens bedenken .
Maar zoals je al ziet hoe de toeristen zich laten neppen dan is het ook geen wonder dat daar de markt verziekt word.
Veel plezier Aart met je familie..............
Als je deze man in Bandung tegen kom doe hem dan de groeten...................... Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

simpati
Gebruiker
spacer line

Vliegen is mogelijk, kost meer dan 80 Euro p.p.
220 Euro is met de huidige koers ongeveer Rp.2.600.000, is niet echt goedkoop, de helft lijkt mij heel redelijk.
Kijk eens bij www.jackalholidays.com/
Succes,
Jan

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Niet goedkoop?? Het is volgens mij idioot duur! Het is natuurlijk wle flink doorjakkeren, maar zoals Jan al zegt: de helft lijkt mij redelijker.
Wat moet je voor die dagtrip dan betalen??

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

Van Bandung naar Jogja binnen 8 uren is "wel" mogelijk , met eventueel kans terecht te komen in een greppel (of erger).
De prijs van 220 eurie is te duur , en zeker als het een drop verhaa is.
Je wordt gedropt in Jogja (uiteraard na ingecheckt en avond eten).
De gewoonte is dat men 1 daghuur betaald(ong 50 eurie one way per dag) en omdat de auto "leeg"teruggaat naar Bandung betaald men de terugreis ook .
Maximaal tot 1 daghuur.
Een chauffeur gaat met gemak c12 uren rijden, soms langer, met vele slokjes Krating Daeng( Red Bull).
Vandaar dat sommigen in de greppel terecht komen of ziekenhuis.

aartjeerika
Gebruiker
spacer line

Voor de trip die we morgen gaan doen betalen we 15 euro per persoon voor de hele dag we zijn met zen 5en en voor vrijdag naar jogyakarta 2.300000 roepia ook voor 5 personen en veel koffers uiteraard. Als we met het vliegtuig moeten zijn we nog meer kwijt. Aangezien we geen treintickets meer kunnen krijgen, en voor vrijdag al hotel hebben geboekt in jogyakarta was dit ons enige optie we betalen dus voor vrijdag omgerekend in euro 40 euro per persoon. We kunnen op dit moment niks goedkopers krijgen

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Het is minstens het dubbele van wat normaal is. Ik kan me beste voorstellen dat je zegt: ik heb geen zin gezeik, ik kan het betalen dus doe maar. Realiseer je wel dat dit het begin van je vakantie is en je zoiets ook nog vele malen zal overkomen als je niet oplet.
Jij zegt: we kunnen niks goedkopers krijgen, dus we moeten wel. Het omgekeerde geldt ook. Deze gidsen willen hoe dan ook geld verdienen (logisch) en zullen ook genoegen nemen met de helft, want dat is nl. al behoorlijk wat. Wat je nu echter hebt afgesproken, zul je moeten betalen (als je inderdaad met hem in zee gaat). Op je oorspronkelijke vraag of zoiets betrouwbaar is, kun je eigenlijk niet eens nee zeggen. Je bent akkoord gegaan met de gevraagde prijs, je hebt een deal. Als hij zich aan die deal houdt, is hij betrouwbaar. Het is alleen wel een slechte deal. Advies: zorg dat je vantevoren goed weet wat de prijzen zijn, ga niet beknibbelen op iedere euro, maar let wel een beetje op.
Verder natuurlijk een hele fijne vakantie!

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

Per dag 10-12 uren , buiten de stad is ongeveer 50 eurie per auto .
De Kijangs , Suzuki MPV etc kan met gemak 5 personen plus koffers meenemen.
Bij dropsituatie betaal men de terugreis van de lege auto .Dat is de gewoonte.

In jullie geval is mosterd na de maaltijd "advies".
Hoop dat het voor anderen wel een tip die ze kunnen gebruiken.

En wees duidelijk dat je bepaalde rijstijl wenst , niet te veel plotseling invoegen , niet roekeloos rijden en als het kan aan de ANWB norm ( 2-3 uren rijden en 15 minuten plas pause) houden.

Selamat Jalan dan berlibur.
Hati2.
God bless you

totto
Gebruiker
spacer line

Aart, kun je duidelijk zeggen wat de bedoeling is. Oftewel wil je aanstaande vrijdag van Bandung naar Yogya met 5 personen?
Zoja, stuur dan een mailtje naar infoEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.tototravel.com en waarschijnlijk heb ik een busje voor je (nieuw) met een betrouwbare chauffeur. En ook voor een redelijker prijs.

Toto Travel.com

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

220 euro voor een enkeltje jogja op de 8e? Da's aan de prijs, want zou 1 dag heen zijn (en voor de chauffeur 1 dag terug) daar rekenen ze hier 1 miljoen voor, inclusief chauffeur en benzine.

helaas is de 8e te vroeg, ik ga pas een week later naar Yogya, anders had ik wel een grotere auto meegenomen en jullie opgehaald.

Je kunt beter op zoek gaan naar 'travel', dat zijn een soort bus-taxi's die maximaal negen personen meenemen. Die rijden van Bandung zeker naar Yogya. Kijk uit naar een rood met geel logo Cipaganti, of rode letters Baraya, dit zijn twee grote Bandungse aanbieders.

Cipaganti heeft in diverse winkelcentra en winkelstraten een oppik/afzetpunt.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Treinen zitten inderdaad vol, het is hier schoolvakantie namelijk.

aartjeerika
Gebruiker
spacer line

Allemaal bedankt voor de reactie we hebben helaas al een akkoord gemaakt met de chauffeur maar we weten nu dat we de volgende keer het anders moeten doen we hebben nog 5 weken te gaan en moeten ook nog vervoer regelen van jogyakarta naar Surabaya we weten nu wat we moeten doen. Dus de rest van de vakantie zal ons niet meer zoveel geld kosten.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Akkoord of niet, ik zou dat lekker afzeggen en een travel boeken zolang deze nog niet vol zitten. Je geeft dik het dubbele uit vermoed ik zo, da's genoeg reden om lekker een lange neus te trekken als hij moeilijk gaat doen.

KoenTah
Gebruiker
spacer line

Beste aartjeerika,

Wij (2) zitten momenteel met hetzelfde probleem, alleen hebben wij nog geen vervoer.
Het is al laat dus ik weet niet of je dit nog op tijd leest, maar weet jij of er in jullie bus nog plek is? Of waarmee/bij wie hebben jullie geboekt?
Via mijn mailadres ben ik te bereiken(zie gebruikersprofiel).

Gr. Koen

Dhans
Gebruiker
User icon of Dhans
spacer line

Bij de weg: wanneer zijn de schoolvakanties afgelopen?

Www.reisfamilie.nl

45havana
Gebruiker
spacer line

Probeer ANEKA TAXI in Bdg.Redelijke prijs Rp.250.000 per 12 uur ex benzine en ex eten en slapen voor de chauffeur.Telf:022-4234003.Maak al dik 12 jaar gebruik van hun service en heb geen klagen.

45havana
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Koen,
heb je gebruikers profiel geopend maar zie geen mail adres.

KoenTah
Gebruiker
spacer line

KoentahEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.hotmail.com

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 05-07-2012 19:30 Dhans wrote:
Bij de weg: wanneer zijn de schoolvakanties afgelopen?
De 16e gaan ze weer naar school over het algemeen.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,854,133 pageviews Een website van indahnesia.com