Reis Sulawesi, help!

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
71 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Frania
Gebruiker
spacer line

Hallo allemaal,

Ik zou graag wat willen vragen over Sulawesi. Samen met mijn vriend willen we rond 11 augustus richting Sulawesi gaan. We gaan 3 weken en uit de eerdere post begrijp ik dat 3 weken voor de reis Makassar - Manado krap wordt. We willen namelijk wel rondreizen maar niet iedere dag onderweg zijn. We willen een afgewogen mix van cultuur, natuur en stranden. Nu had ik de volgende vragen:

-Klopt het dat je ongeveer 1500,- euro moet rekenen per persoon om op Sulawesi te komen? Of weet iemand waar je ergens een goedkopere vlucht kan boeken? We dachten namelijk meer aan een bedrag rond de 1100,- euro.

-Is het inderdaad krap; 3 weken van zuid naar noord?

-Om wat tijd te besparen dachten we om als alternatief een ronde te doen vanuit Manado langs de kust omlaag en dan via Toggean weer omhoog richting Manado. Is dit een mooie reis om te maken of mis je dan te veel mooie dingen uit het zuiden? Of kun je beter een soortgelijke reis maken in het zuiden? Makassar - Toraja en terug?

-Onze eerste week is in de ramadan, is hier veel van te merken op Sulawesi?

Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen want begin me wat zorgen te maken over de planning en de relatief korte tijd tot augustus... Emoticon:

Alvast bedankt!!!!

Gr. Ania

jstar
Gebruiker
spacer line

Nu had ik de volgende vragen:

- Klopt het dat je ongeveer 1500,- euro moet rekenen per persoon om op Sulawesi te komen? Of weet iemand waar je ergens een goedkopere vlucht kan boeken? We dachten namelijk meer aan een bedrag rond de 1100,- euro.
In hoogseizoen kan het wel een probleem zijn. Normaal zijn er genoeg aanbiedingen van Amsterdam / Brussel / etc. naar Singapore of zelfs Jakarta voor onder de 950 Euro. Maar in de zomervakantie? En de lokale vluchten zijn ook vaak overvol in de laatste week van Ramadan en de prijzen zijn zeer variabel (zie ook laatste vraag). Heb even snel gekeken en kom uit op ca. 1250 Euro vanuit BXL via JKT en 1450 via SPORE.
Nog wat tips:
  • Op een maandag vliegen is altijd goedkoper dan een zaterdag (scheelt vaak wel 50-100 euro).
  • Vanuit Brussel is goedkoper dan Amsterdam (zelfs met KLM!, 50 tot 300 Euro).
  • Op Expedia.com zijn de vluchten goedkoper dan op Expedia.nl (prijzen in dollar maar geen probleem, kan gaan om 50 euro).

- Is het inderdaad krap; 3 weken van zuid naar noord?
    Het is ongeveer de afstand Amsterdam-Madrid. Denk dat het goed mogelijk is. Maar welk transport wil je gebruiken? En wat wil je persé zien? Dat zijn dingen die je voor jezelf eerst moet uitmaken.

- Om wat tijd te besparen dachten we om als alternatief een ronde te doen vanuit Manado langs de kust omlaag en dan via Toggean weer omhoog richting Manado. Is dit een mooie reis om te maken of mis je dan te veel mooie dingen uit het zuiden? Of kun je beter een soortgelijke reis maken in het zuiden? Makassar - Toraja en terug?
    Zie vorig antwoord.

- Onze eerste week is in de ramadan, is hier veel van te merken op Sulawesi?
    In het noorden niet, in het zuiden wel. Dus mss. beter van Noord naar Zuid?

• leomanado
    Gebruiker
    spacer line

hoi Frania

Het snelste vlieg je met SQ van Adam naar Sgp en dan met Silkair door naar Manado (4xper week) Koffers worden doorgelabeld, dus in Sgp niet opnieuw inchecken etc.
    Meestal kun je wel een ticket vinden voor rond € 1200,-.
    Ik meen dat Airasia van KL naar Makassar (Ujung Pandang) vliegt. Is meestal niet zo duur en voor Adam-KL is er wel een aanbieding te vinden denk ik.
    Manado is Christelijk, evenals Toraja, dus van de Ramadan heb je geen last. Wel in Makassar en centraal Sulawesi.
    Drie weken lijkt me wel genoeg. Je wilt een mix van cultuur ( Toraja/Minahasa), strand
    (Bunaken/Togian) en natuur (is er overal wel, maar vooral een wandeling door de sawa's in Toraja vind ik uniek).
    Ik heb Makassar-Toraja-Bira-Makassar gedaan in 7 dagen, dus lijkt me 3 weken veel te lang. Dan moet je echt nog iets anders zoeken.
    De boottocht naar Togian is een onzekere factor, echte vaste tijden zijn er niet, maar gewoon op de gok er naar toe en het komt wel goed.
    Dit haal ik van een internet site over Togian: Currently (January 2012) there are two scheduled trips from Gorontalo to the Togians per week. Don't take them for granted though as boat schedules and frequencies are occasionally changing without prior notice.

gr
    Leo

erwin
    Gebruiker
    User icon of erwin
    spacer line

lk book mijn intercontinentale vluchten voor augustus altijd rond november. Als je nu nog moet booken ben je rijkelijk laat en moet je veel betalen. Hoe minder plaats er over blijft, hoe duurder de tickets worden, en niet andersom!

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Anne Mieke
    Gebruiker
    User icon of Anne Mieke
    spacer line

On 21-06-2012 08:54 erwin wrote:
    lk book mijn intercontinentale vluchten voor augustus altijd rond november. Als je nu nog moet booken ben je rijkelijk laat en moet je veel betalen. Hoe minder plaats er over blijft, hoe duurder de tickets worden, en niet andersom!
    Dat is niet helemaal waar.
    Ik vertrek zelf in september naar Menado en ban daarvoor vanaf half mei aan het kijken. De boeking heb ik uiteindelijk een paar weken geleden gedaan en was ongeveer 100 euro goekoper dan de maand ervoor. natuurlijk is het anders of je voor augustus of september boekt, maar op dat moment waren ALLE tickets goedkoper geworden. Voor een bepaalde prijs worden een aantal plaatsen vrijgehouden die ook echt voor die prijs verkocht worden. Zijn deze uitverkocht dan blijven mogelijk nog duurdere tickets over, of niet, afhankelijk hoeveel vroegboekingen er gedaan zijn.
    Mijn ticket kost 980 euro.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

erwin
    Gebruiker
    User icon of erwin
    spacer line

Augustus en september is inderdaad een groot verschil. We spreken hier over een ticket in het hoogseizoen, op 7 weken voor vertrekdatum.
    In ieder geval is de kans om relatief goedkoop te vliegen veel kleiner, dan wanneer in november booked.
    En de zoektocht is een heel gedoe: dagelijks website's checken, want er valt geen touw aan vast te knopen.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Pascal.F
    Gebruiker
    spacer line

Hallo,

Ik boek steeds bij connections en dit tijdens de actie week in januari voor eender welke periode in het jaar.

Dit jaar Brussel >> Jakarta 754€ Qatar Airway Juli
    Binnenlandse vlucht Manado >> Jakarta 96€ totaal 850€

2010 Schiphol >>> Denpasar Malysia Airway 610€ Mei

2009 Parijs >> Denpassar Eva Air 810€ September

Nu nog zoeken voor augustus Emoticon: Emoticon:

Frania
    Gebruiker
    spacer line

Ontzettend bedankt voor goede tips!
    We zijn inderdaad laat met boeken en daar gaan we dan ook een prijs voor betalen maar het kon niet anders, helaas.
    Ik heb een vlucht kunnen vinden van 1375,- maar ga nog even verder zoeken.
    Is het aan te raden om direct de vluchten te boeken heen en terug, gezien de drukke periode? Of kun je erop gokken om de terugvlucht pas daar te boeken? Dit in het geval dat we een ander vliegveld willen pakken.
    Ik ga eerst uitzoeken wat we perse willen zien en dan de reis daarop afstemmen. Ik denk dat we noord en centraal Sulawesi gaan doen.

Misschien een gekke vraag maar wat raden jullie aan om je spullen in mee te nemen? Ik heb geen backpack en vaag me af of het noodzakelijk is om deze aan te schaffen. Wat gebruiken jullie?

Bedankt weer! Emoticon: Party!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
    Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
     Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
    Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

94,277,018 pageviews Een website van indahnesia.com