Route Java - Bali commentaar gevraagd

Subforum Java 
98 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Java > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Dhans
Gebruiker
User icon of Dhans
spacer line

We hebben de ideeen inmiddels een beetje uitgewerkt en dit zijn de alternatieven:

maandag Aankomst JKT , Bogor
dinsdag Bogor
woensdag Bogor
donderdag Puncak
vrijdag Puncak
zaterdag Bandung
zondag Trein naar Yogja
maandag Yogjakarta
dinsdag Yogjakarta
woensdag Yogjakarta
donderdag Surakarta
vrijdag Surakarta
zaterdag Malang
zondag Malang
maandag Bromo
dinsdag Oost Java
woensdag Oost Java
donderdag Lovina
vrijdag Lovina
zaterdag Lovina
zondag Amed
maandag Amed, duiken
dinsdag Amed, duiken
woensdag Amed, duiken
donderdag Amed, duiken
vrijdag Amed, duiken
zaterdag Ubud
zondag Ubud
maandag Ubud
dinsdag Ubud
woensdag Ubud
donderdag vertrek DPS, aank AMS

of

maandag Aankomst JKT , Bogor
dinsdag Bogor
woensdag Bogor
donderdag Cipanas, Garut
vrijdag Cipanas, Garut
zaterdag Cirebon
zondag Semarang / Bandungan
maandag Semarang / Bandungan
dinsdag Semarang / Bandungan
woensdag Borodudur
donderdag Borodudur
vrijdag Surakarta
zaterdag Surakarta
zondag Kediri
maandag Surabaya
dinsdag Madura
woensdag Madura
donderdag Madura
vrijdag Lovina
zaterdag Lovina
zondag Amed
maandag Amed, duiken
dinsdag Amed, duiken
woensdag Amed, duiken
donderdag Amed, duiken
vrijdag Amed, duiken
zaterdag Ubud
zondag Ubud
maandag Ubud
dinsdag Ubud
woensdag Ubud
donderdag vertrek 0120, aank NLD 1700

Op of aanmerkingen horen we graag. De hotels voor bogor en amed / ubud hebben we gereserveerd. Tips voor andere hotels zijn welkom.

Www.reisfamilie.nl

ibusas
Gebruiker
User icon of ibusas
spacer line

Yogya niet overslaan.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Pak die eerste maar. Op zo'n reis Yogyakarta overslaan is wat mij betreft een doodzonde. Dat moet je niet willen missen.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Zou ik ook zeggen: in ieder geval een paar dagen Yogyakarta.
Wat ik van Madura gehoord heb, is het een stuk droger. Als dit inderdaad zo is, zou mijn prioriteit liggen bij wat uitgebreider West Java. Omgeving Garut/Leles is erg mooi, maar
dat weet ik van lang geleden. Volgens Yogya Bali één van de mooiste stukjes Indonesie.Ubud en Amed komen vrij ruim aan bod, maar de overige dagen is m.i. toch behoorlijk aanpoten. Ik zou langer in West Java blijven en dan vanuit Yogya vliegen naar Bali. Ronald heeft afgelopen zomer met zijn 4 kinderen door West/midden Java getoerd, volgens mij op een manier die jullie ook wel aanspreekt. Misschien meldt hij zich hier nog?
Maar hoe dan ook een mooie reis Hans!

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik vind die eerste ook beter. Als ik aan Solo denk (Surakarta) dan voel ik me niet goed. Ik hoef er niet meer heen. Mij teveel extremisten.Er hangt ook een "bepaalde "sfeer. Misschien in plaats daarvan wat meer tijd doorbrengen in Kalibaru, Ijen of zo.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.AM; de laatste keren dat ik in Solo was, gelukkig alweer jaren geleden, had ik ook dat gevoel. Zeker als je uit het vrije Yogyakarta komt is Solo een behoorlijke tegenvaller. Een mooi kraton hebben ze in Yogyakarta natuurlijk en verder heeft Solo niet iets waar een reiziger per se naar toe moet wat vanuit Yogya niet te doen is.

_Jarno_
Gebruiker
User icon of _Jarno_
spacer line

Ik ben slechts een aantal dagen in Solo geweest, vond het qua stad redelijk relaxt moet ik zeggen en weinig vd extremistische sferen gemerkt. Ik vond het Kraton in Solo ook de moeite waard, verder is het Batik shoppen in Solo ook aardig en heb je "in de buurt van" Solo ook nog Candi Sukuh en Cetoh, als tempels niet zo indrukwekkend als Borobodur & Prambanan maar qua uitzicht en tocht erheen zeer zeker de moeite waard. Ook de wandel tocht vd Cetoh naar Sukuh is mooi om te maken en biedt een goede afwisseling van de vele uren in de auto/trein/vliegtuig Emoticon: Smile

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Ik kom al meer dan dertig jaar in Solo, en ik heb me er nooit onveilig gevoeld.
Wat batikshoppen betreft is de winkel in het centrum van Batik Keris zeer zeker aan te raden, vooral als je op zoek bent naar originele souveniers, in alle prijsklasses.
Er is overigens niet één, maar twee kratons, en beiden zijn de moeite waard, omdat totaal verschillend. Ze liggen hemelsbreed ongeveer één kilometer uit elkaar. Verder is de omgeving van de vulkaan Lawu zeer aantrekkelijk. Behalve Cetoh en Sukuh zijn er ook diverse watervallen, en schitterende vergezichten, bij helder weer kun je van daar zelfs de Merapi en Merbabu zien. Wandelingen naar Cetoh door de koffie- en theeplantages, en van Sukuh naar Tawamangu door dorpjes, waar nauwelijks een toerist komt. Zeker niet te vergeten het meer van Sarangan, in het "Zwitserland van Java". Ook de prehistorische site van Sangiran is aan te bevelen. En dan eventueel nog 's zondags met het stoomtreintje naar het stuwmeer van Wonogiri.
En dan heb ik het nog niet over het strand van Pacitan, en de nabije grotten van Goa Gong met warmwaterbronnen.

FAR FROM THE MADDING CROWD

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Onveilig is een ander iets, dat is voor mij ook niet van toepassing. Batik Keris daarvoor hoef je niet naar Solo, zie hebben ze zelfs bij mij in het winkel centrum in Lippo Cikarang.

Verder kun je alles doen vanuit Yogyakarta wat je schrijft, zoals ik al aangaf.

Dhans
Gebruiker
User icon of Dhans
spacer line

Dank alvast en ga door, ga door ;-).

Ik lees een hoop over Solo/Surakarta, maar weinig over Yogyakarta. Ik kan mer er niet zoveel van herinneren uit 1985; muv de Borobudur heeft het blijkbaar weinig indruk gemaakt. Waarom moet ik er persé wel naar toe? Verdlas ik dat de Prambanan na een aardschok gerestaureerd word en da je er niet dicht bij in de buurt komt. Is dat waar? Hoeveel dagen zou goed zijn voor Yogya?

Verder vond ik Semarang Bandungan leuk klinken, vooral de tempels in de buurt van Bandungan. Zou in die zin Bogor - Cipanas - Yogya - Borobudur - Solo - Bandungan - Semarang en verder met de trein richting Surabaya een optie zijn?

Www.reisfamilie.nl

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

aardschok? Denk dat dat de zeldzaam zware aardbeving van 2006 was. Je kunt op stijgers vrijwel alles zien maar kunt mogelijk niet overal rondlopen.

Verder is Yogyakarta een mini-stadje eigenlijk met veel groen in de directe omgeving; er zijn heuvelgebieden, er zijn vulkanen, er zijn stranden, rivieren, vlakke landbouwgebieden...in de stad zelf veel jongeren, gezellig eten op straat tot in de vroege uurtjes (in het weekeinde tot bijna zonsopkomst) en wat uitgaansgelegenheden..

vendie
Gebruiker
spacer line

Jakarta zeker overslaan en direkt naar Bogor.
Waarom zoveel dagen in Bogor.
Vergeet zeker Yogjakarta niet.
En ook noet Pagandaran.
De Green Canyon moet je gezien hebben.
Surabaya overslaan er is hier niets te beleven.
Madura is alleen in het Noord-Oosten mooi (witte stranden).
Onze staf is er geboren en er is weinig tot niets te beleven.
Vergeet Sukuh niet met haar twee tempels en een mooie waterval. Leuk is om een fietstocht te maken vanaf Solo.
Geen toeristisch gedoe maar lekker relaxed.
En natuurlijk vergeet zeker niet Yogjakarta aan te doen. Zeker een paar dagen waard.
Wil je de Bromo overslaan bezoek dan de Kawa Ijen. De Kawa Ijen is minder toeristisch.
Zelf wonen wij op Oost Java en daar is zoveel te doen.
Denk eens aan Sukamade - schildpadden strand
Baluran - steppegebied en snorkelen
Kawa Ijen.
Echt de moeite waard en zonde om het over te slaan en dat zeggen we niet omdat wij er wonen.
Indienst gewenst kunnen wij gegevens verstrekken van onze eigen reisagent (zelf hebben wij een Guesthouse in Kalibaru - Rumah Senang)
Heel veel plezier met alle voorbereidingen.
Pieter en Wil van Dee

Guesthouse Rumah Senang - Huis waar je je prettig voelt

Dhans
Gebruiker
User icon of Dhans
spacer line

Bogor drie nachten is inderdaad royaal, maar we komen pas om 2130 aan op CGK na 20 uur vliegen (Korean). Voor we dan in het hotel zijn is het zeker middernacht en zijn wij zeker totall loss. We gaan rustig bijkomen gedurende twee dagen. Beetje Botanische tuin en misschien minitrip in de omgeving.

Pagandaran vond ik vooral klonken da je lang in de bus - auto moet zitten voor een strand / badplaats? Op bali hebben we nog genoeg strand.

Hoeveel vulkanen moet je zien om het een beetje leuk te houden? We pakken er denk ik een bij Cipanas. Wat moet er daarna nog? ;-)

Even naar de andere computer om een nieuw overzicht t maken. Lukt niet zo goed op de Ipad.

Www.reisfamilie.nl

pak ronald
Gebruiker
User icon of pak ronald
spacer line

Bogor: goed idee.
Puncak? Puncak is dood... te toeristisch. Alternatief? Halimun...... 3 dagen midden in thee plantages en zonder toeristen, en dan gedropt worden in Bandung of Cipanas, via de route
Sukabumi...gave rtoute
Hoeveel vulkanen zien? Ellke vulkaan is erg verschillend/uniek..Papandayan bij Cipanas kan dicht zijn. Dien is erg speciaal, zo ook de Bromo

Ga staan waar geen plek is om te staan.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Halimun, dat zei ik ook al eerder. Dan doe je echt eens wat anders, geen toeristen, mooie omgeving, vanuit Bogor paar uur rijden en dan 3 overnachtingen. Ook voor de kinderen heel leuk, slapen in het huis van één van de gezinnen van Citalahab. Het is een project, waarbij iedere keer een ander huis aangewezen wordt om zo inkomsten te genereren voor de bewoners van het dorp. Wij vonden het heel erg leuk. Prachtig gewandeld door theeplantages, een zeer uitgebreide en interessante rondleiding in een theefabriek.
Wij hadden er 2 nachten, 3 nachten is veel beter (of langer, maar dat moet weer passen in je schema).

pak ronald
Gebruiker
User icon of pak ronald
spacer line

Ga staan waar geen plek is om te staan.

AnitaT
Gebruiker
User icon of AnitaT
spacer line

Op 17-06-2012 12:16 schreef Dhans:

Pagandaran vond ik vooral klonken da je lang in de bus - auto moet zitten voor een strand / badplaats? Op bali hebben we nog genoeg strand.

Pangandaran is leuk, relaxed en in de omgeving veel te zien. Zie s morgens de zon opkomen op het oost strand en s avonds ondergaan op het west strand.

Zo heb je idd de Green Canyon zoals gezegd maar ook ligt er een klein nationaal park wat zeer de moeite waard is: www.travelmarker.nl/bestemming(...)eden/pangandaran.htm
Van oudsher een vissersdorp dus kun je er ook heerlijke verse vis eten, een bezoekje aan de pasar ikan is ook de moeite waard: je kiest je eigen vis, een becak tocht maken door de kampong met een bezoekje aan een klein lokaal kroepoek fabriekje e.d. Of ga naar Citumang river met zijn kristal helder water en waterval waar je ook heerlijk kunt zwemmen.
Kortom genoeg te doen om een paar dagen door te brengen Emoticon: Smile

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,838,433 pageviews Een website van indahnesia.com