Overstappen in Jakarta - Bali met 3 uur mogelijk

Subforum Tickets, luchtvaart en vervoer 
55 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
AstridK
Gebruiker
spacer line

Hallo allen,

Wij vliegen in Sept op Jakarta - aankomst 15.40 uur. We willen nu een redelijk aansluitende vlucht boeken naar DenPasar, zodat we niet in Jkrta hoeven te blijven (zijn we al eerder geweest).

Graag advies:
Aangezien er meerdere vluchten mogelijk zijn en we niet exact weten hoeveel tijd het gemiddeld kost om in Jkrta het visum te kopen, door de douane te gaan, bagage weer in te checken ťn naar een een andere terminal te rijden (gele bus had ik al gelezen) twijfelen we aan wat een goede aansluiting zal zijn. We nemen liever geen risico. Las al eerder dat we gem. rekening moeten houden met 1 uur...maar is dat in deze periode (10 Sept. - misschien wat drukker nog ) ook zo?

We kunnen kiezen (das al luxe uiteraard) uit de volgende vluchten:
- 18.55 uur met Lion Air (goedkoop en aankomst DP 21.45 uur)
- 19.50 uur met Air Asia (duurder en aankomst DP 22.45 uur)
- 20.40 met lion AIr ( ook goedkoop en aankomst DP 23.30 uur)

Air Asia willen we het liefste schrappen vanwege de kosten...jkrt vlucht was al prijzig nl.

Bedankt alvast!

ibusas
Gebruiker
User icon of ibusas
spacer line

Hoi!

Ik doe precies hetzelfde, vanwege de goedkope aanbieding van Lufthansa naar Jakarta. Naar Denpasar heb ik een Lion air geboekt, die van Ä 55 vanwege de "refundability" die bijna twee uur later vertrekt. Van internationaal naar nationaal moet niet zo moeilijk zijn.
Terug heb ik er 4 uur voor uitgetrokken. Tijd genoeg om bij Lufthansa in te checken.
Moet goedkomen!

erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line

Theoretisch moet het lukken. Praktisch?
Vier uurtjes is comfortabeler en moet je niet stressen.

Je hebt ook nog Garuda, wat duurder, maar heeft het grote voordeel dat ze vertrekken vanaf de Internationale Terminal, en je dus niet op die gele bus moet.

Hou er ook rekening mee dat die gele bussen niet voorzien zijn op bagage. Als je grote koffers bij hebt, is het een heel gedoe om die op de bus te krijgen. Je kan ook een taxi nemen, maar die rekenen de hoofdprijs aan.

Kortom, aansluitend op internationale vluchten, geef ik altijd de voorkeur aan Garuda, indien mogelijk. Het kost wat meer, maar is meer relaxed: buiten komen, de lift in, naar boven, inchecken en klaar.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

AstridK
Gebruiker
spacer line

Bedankt beiden voor de reacties!

Garuda hadden we idd gezien, maar vinden we prijzig. Zeker met 3 goedkopere mogelijkheden. We hebben het beetje stress er wel voor over. Wat we echter niet willen, zoals afgelopen jaar, is een vlucht missen. Dan zitten we vast in Jkrta en dat willen we echt voorkomen.

We kiezen waarschijnlijk voor de vlucht met Air Asia. We vliegen met Emirates naar Jkrta en dat ging afgelopen jaar ook prima, dus zal daar de vertraging (hopen we) minimaal zijn. Dan hebben we van 16.00 uur tot 20.00 uur de tijd om het hele riedeltje te doen.

Verder reizen we licht en niet met koffers, dus we nemen de bagage wel mee in de shuttlebus voor die 10 min. Nu alweer zin in de reis!

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Je vliegt met Emirates? De aankomsttijd komt me bekend voor.

Ik zou die van Lion Air nemen met een overstap van 3 uur en een kwartier. Mij lijkt het nergens voor nodig om de duurdere Air Asia te nemen.

Zekerheid echter heb je nooit. Maar je zult toch iets moeten.
Je bagage in de gele bus moet op schoot. Zoals Erwin zegt is het heel onhandig met bagage.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

AstridK
Gebruiker
spacer line

Hoi Anne Mieke,

Klopt, we vliegen met Emirates. We hebben nog niet geboekt, dus je brengt ons op gedachten. Je denkt dat 3 uur prima is? Air Asia is niet heel veel duurder dachten wij, maar moeten we nog eens goed uitpluizen, omdat je dit pas aan t einde van je boeking ziet (je kent t vast..)

Bagage op schoot vinden we geen probleem! Das voor ons een leuke start van een nieuw avontuur Emoticon: Smile

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Astrid,

Nu weet ik niet welke datum en wat de ticketprijs voor Emirates is, en in hoeverre je aan een datum vast zit/graag wilt maar de ticketprijzen zijn erg in beweging op dit moment.
Het lastige van Emirates is een realatief lange vlucht (door de lange stop in Dubai) en late aankomst in Jakarta. Verder moet je ook de totale prijs nemen dus die tot en met Denpasar.
Ik denk overigens niet dat er veel verschil zal zijn met de uiteindelijke boeking. Ik heb vaker met Emirates gevlogen en kwam dan altijd rond 16.00 uur aan.
Dat was ff off topic.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

AstridK
Gebruiker
spacer line

De vlucht met Emirates is al geboekt, sorry dat was niet helemaal duidelijk denk ik. En idd las ik ook al dat Emirates vaak op tijd is, dus vanuit die gedachte zou 3 uur voldoende moeten zijn. Echter zoals Erwin al aangaf - er is nogal eens verschil tussen theorie en praktijk - en daarbij willen we eigenlijk geen risico lopen. Air Asia biedt 4 uur overstaptijd en is 20 euro duurder dan Lion Air, per ticket. Als hiermee t risico op een vlucht missen aanzienlijk wordt verkleind, hebben we dat er uiteraard voor over. Nu maar hopen dat ze niet regelmatig vertraging hebben, want dat weten we eigenlijk niet van Air Asia. Zoals je al zei Anne Mieke, je weet t natuurlijk nooit. Dus we moeten maar gaan boeken. Bedankt voor de reacties iig!

jstar
Gebruiker
spacer line

Op 11-06-2012 18:51 schreef AstridK:
Air Asia biedt 4 uur overstaptijd en is 20 euro duurder dan Lion Air, per ticket. Als hiermee t risico op een vlucht missen aanzienlijk wordt verkleind, hebben we dat er uiteraard voor over. Nu maar hopen dat ze niet regelmatig vertraging hebben, want dat weten we eigenlijk niet van Air Asia.

Vergeet niet dat Air Asia in tegenstelling tot veel anderen, van terminal 3 vertrekt (ook voor hun internationale vluchten). Alle andere internationale vluchten komen aan op terminal 2. Beetje lastig maar niet echt een probleem (shuttle of taxi*, je wandelt dit niet even). Drie uur is voldoende en van de extra Air Asia tijd hou je dus sowieso weinig over. Terminal 3 is wel aangenaam maar er zijn ook veel vertragingen bij Air Asia.

Lion vliegt op terminal 1/2 en alleen bij Lion heb je geen verrassingen tijdens het boekingsproces, de andere 'low cost' maatschappijen rekenen alles aan (bagage <=15kg, tot 20 kg, tot 25kg, stoel selecteren, enz. enz.). Batavia Air heeft ook een avondvlucht trouwens.

* Probeer ťťn te nemen aan de Departures, veel sneller

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

LET OP: Vluchten van naar Denpasar/Ende/Maumere/Labuan Bajo/Bima/Tambolaka met Lion Air komen aan en vertrekken van terminal 3 sinds 30 mei. Binnenlandse vluchten met Lion Air vliegen vanaf 1A en 1B (Sumatra).

Ho Lee Fuk

jstar
Gebruiker
spacer line

Goede tip, thx

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Hallo Jeroen

En de vluchten vanaf Jakarta naar Makassar ?

Groeten

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 12-06-2012 07:52 Yerun wrote:
LET OP: Vluchten van naar Denpasar/Ende/Maumere/Labuan Bajo/Bima/Tambolaka met Lion Air komen aan en vertrekken van terminal 3 sinds 30 mei. Binnenlandse vluchten met Lion Air vliegen vanaf 1A en 1B (Sumatra).
Dat is weer lekker dan. Ik kijk regelmatig op bijgaande site
http://www.jakartaairportonlin(...)-arrivals-departures
Maar dit komt dus niet met de werkelijkheid overeen. Emoticon: Angry

_Jarno_
Gebruiker
User icon of _Jarno_
spacer line

Hoe zit het trouwens met Air Asia in Indonesie, moet je daar tegenwoordig ook verplicht online inchecken?

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Jarno,

Wij zijn een paar maanden geleden met Air Asia van DenPasar naar Bangkok gevlogen en hebben niet online ingecheckt.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

jstar
Gebruiker
spacer line

Hmm, hier heeft men het alleen over Denpasar (de rest volgt nog):
http://www.thejakartapost.com/(...)vice-terminal-3.html

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

On 12-06-2012 10:15 Anne Mieke wrote:

[quote removed]
Dat is weer lekker dan. Ik kijk regelmatig op bijgaande site
http://www.jakartaairportonlin(...)-arrivals-departures
Maar dit komt dus niet met de werkelijkheid overeen. Emoticon: Angry
Nee klopt, die site heeft gegevens van flightstats.com, een website die over het algemeen alleen actuele gegevens heeft van internationale vluchten. De rest is aangevuld op oude gegevens.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

88,432,735 pageviews Een website van indahnesia.com