Opgelet: wachttijd voor afspraak visumaanvraag Den Haag

Subforum Het visumgebeuren 
51 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Het zijn gewoon schatjes op de ambassade in Den Haag, laten we het daar maar op houden, oh oh oh wat zijn ze lief en klantvriendelijk, het duurde voorlopig duurde het in eind augustus vet 3 weken voor dat de ambassade de tijd had om mijn visa aanvraag in behandeling te nemen.
Dus de hele procedure heeft een maand in beslag genomen.
Niet waar natuurlijk, ik was zeker een uitzondering, gooi je er een paar extra munten tegen aan kan het in enkele dagen, typisch IndonesiŽ.

printil
Gebruiker
spacer line

Ja, ik heb het in okober aangevraagd. Weet niet of het met hoogseizoen te maken heeft dat ze het dan drukker hebben. Het hele proces op de ambassade zelf duurt idd 3 werkdagen. (zie website amba)

Ik had wel een fotocopy (kleur) want ik kreeg immers alle papieren vanuit Indonesie v.d. sponsor over de mail. Dat werd bij mij gewoon geaccepteerd. Anders moet hij het per post vanaf IndonesiŽ sturen. Ik heb m'n sponsor via http://balisolution.net/index.html dat is een speciaal bureau die de benodigdheden voor visa verzorgd. (gekregen en aangevraagd door de organisatie waar ik vrijwilligerwerk ga doen maar zo te lezen op die website voor iedereen aan te vragen er staat over verzorgen van Kitas, maar ook de verlengingen etc)

printil
Gebruiker
spacer line

. Het hele proces op de ambassade zelf duurt idd 3 werkdagen. (zie website amba) i.i.g. had ik het binnen een week nadat ik het na Pelita gestuurd had terug. Was er zelf verbaasd over zo snel.

Ik had dus wel een fotocopy (kleur) want ik kreeg immers alle papieren vanuit Indonesie v.d. sponsor over de mail, dus dan kan je het immers alleen nog uitprinten. Dat werd bij mij gewoon geaccepteerd. Anders moet hij het per post vanaf IndonesiŽ sturen. Ik heb m'n sponsor via http://balisolution.net/index.html dat is een speciaal bureau die de benodigdheden voor visa verzorgd. (gekregen en aangevraagd door de organisatie waar ik vrijwilligerwerk ga doen maar zo te lezen op die website voor iedereen aan te vragen er staat over verzorgen van Kitas, maar ook de verlengingen etc)

Indoboy20
Gebruiker
spacer line

Dus als ik een toeristenvisum voor 60 dagen wil krijgen dan moet ik uitgaan dat ik een maand kwijt ben voordat er een visum in mijn paspoort staat?

Lekker dan.

Het is net alsof IndonesiŽ het rijkste land van de wereld is en het ons paupers zo moeilijk mogelijk wil maken om het land binnen te komen. We zouden maar uitkering gaan trekken in IndonesiŽ, welke uitkering? Emoticon: I love it

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

bij de Indonesische ambassade in Nederland schijnt dat soms zo lang te moeten duren. Echter in Singapore en Kuala Lumpur kan het in 1 werkdag allemaal geregeld worden. Luxe-probleempje dus, daar een stopover inlassen van 1 of 2 nachtjes.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 31-10-2012 12:22 Indoboy20 wrote:
Dus als ik een toeristenvisum voor 60 dagen wil krijgen dan moet ik uitgaan dat ik een maand kwijt ben voordat er een visum in mijn paspoort staat?

Lekker dan.

Het is net alsof IndonesiŽ het rijkste land van de wereld is en het ons paupers zo moeilijk mogelijk wil maken om het land binnen te komen. We zouden maar uitkering gaan trekken in IndonesiŽ, welke uitkering? Emoticon: I love it

Daar komt het ongeveer op neer Indoboy.
Voorheen ramde ik het er in 5 dagen via de visumdienst uit.
Nu deed ik er precies een maand over, kan je nagaan hoe druk ze het hebben Emoticon: Confused

De Indonesische ambassade in Den Haag zal al het mogelijke doen om het je zo moeilijk mogelijk te maken.
Slechts ťťn letter verkeerd en je krijgt de boel terug, er zit hier op het forum ťťn of andere meneer die dat reciprociteit noemt.
Basis van gelijkheid, omdat het zo moeilijk is om voor IndonesiŽrs naar Nederland te komen.
Ja er zit een verschil als je met 10 miljoen (800 Eurie) in je dompet naar Nederland komt of met 3000 Eurie 6 weken naar IndonesiŽ gaat, of kom ik uit een ei?

Die meneer gaat helemaal voorbij aan het feit dat vestigingsgevaar voor een bleekgezicht in IndonesiŽ vrijwel nihil is.
Andersom is dat heel anders, als Nederland zijn grenzen zou openzetten voor IndonesiŽ dan hebben we binnen de kortste keer 50 miljoen IndonesiŽrs binnen onze grenzen.
Het land van honing en suiker, vervolgens wel vol blijven houden als je uit de sociale ruif zit te vreten dat IndonesiŽ het beloofde land is, waar niets mis mee is Emoticon: Laugh out loud

Ze zijn bij de Indonesische ambassade in Den Haag is zo gek als een deur, ik doe nu een hele gevaarlijke uitspraak.
Er zijn namelijk IndonesiŽrs die al decennia in Nederland wonen, decadent uit de Nederlandse ruif vreten, Nederlanderschap weigeren, maar vervolgens wel contact hebben met de Indonesische ambassade om bepaalde dingen aan te kaarten, onder andere het fenomeen Sos Bud. en sponsors.
Zo terug te vinden op dit forum, ze zijn er nog trots op ook Emoticon: Angry

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,149,802 pageviews Een website van indahnesia.com