3 dagen Manado

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
69 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Hallo,

Ik heb nog een 3 tal dagen te plannen in er rond Manado.

Bunaken - Tangkoko ( 2 dagen ) - De kant vanTomohon met oa.de markt , Berg Mahawu ,houten huizen ,Linow meer,meer Tondano staan allemaal al op het programma en zijn gepland.

Wat kan ik nog doen i.p.v. platliggen ??
Dank u
Emoticon: Wink Emoticon: Wink

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

De Klabat of de Lokon misschien?

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Lokon of de Klabat is niet open volgens mijn info Anne - Mieke
Het mag ook niet te zwaar zijn ...mijn vrouw heeft heel slechte knieŽn (nog tans geen voetbal gespeeld )

Ik denk dat het redelijk beperkt is,ik ben geen stads mens maar heb het meer voor de natuur.
Ik zal nog een beetje googelen.

leomanado
Gebruiker
spacer line

hoi Pascal

Gangga misschien?

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Leomanado,

Het probleem is mijn hotel ligt die 3 nachten reeds vast.
Bestaat er zo iets als eiland hopping, enkele eilanden bezoeken ,snorkelen en bv. eten op de boot ? En toch terug op het vaste land voor te slapen
In Labuan Bajo deed ik dit en dat was prachtig.

leomanado
Gebruiker
spacer line

hoi Pascal

Je kan een boot huren voor Rp 750.000 per dag. Kun je met wel 20man op.
Die staat een hele dag voor je ter beschikking en de bemanning aan boord weet precies waar heen je het beste kunt gaan. De boot is veilig en heeft meestal 3 motoren.
Kies voor een veilige grote boot, er zijn genoeg kleinere, maar dat zou ik je afraden. Het weer kan zo maar omdraaien daar en je zou niet de eerste zijn die in de problemen komt.
Je vindt de boten in het kleine haventje aan de achterkant van de Marina.

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Hallo Leomanado,

Ja, zo iets zoek ik en een eerlijke prijs.
Is het toeristiche gedeelte van Manado ook niet in de buurt van de haven richting zuid- west ( Wenang Utara en Wenang Selatan ).
Restaurants en zo ?

leomanado
Gebruiker
spacer line

Wat is het toeristische gedeelte Pascal?

Manado op zich heeft niet veel te bieden. Een paar malls aan de Boulevard en leuke resto's achter de Mega Mall. Probeer the Club eens, heel gezellig en doe ze de groeten.
De marina is daar overigens ook vlak bij.

Het achterland van Manado, Minahasa, heeft veel meer te bieden. Ik zie dat je daar heen gaat. Tomohon e.o. etc heel mooi, groen en niet zo warm. Je zult er veel bloemen en groente aantreffen. Er is ook een vulkaan daar, ben de naam even kwijt, waar je met de auto omhoog kunt. Hooguit 10minuten van de auto lopen en je bent bij de krater. Is niet echt actief, maar ruikt en rookt wel

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 30-05-2012 10:41 leomanado wrote:
Er is ook een vulkaan daar, ben de naam even kwijt, waar je met de auto omhoog kunt. Hooguit 10minuten van de auto lopen en je bent bij de krater. Is niet echt actief, maar ruikt en rookt wel
Dat is de Lokon dus.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Anne - Mieke en Leomanado

Bedankt voor de info

leomanado
Gebruiker
spacer line

nee Anne Mieke sorry maar dat is hem niet. Inmiddels de naam gevonden in mn brains en google doet de rest:

Mahawu Vulkaan: De Mahawu vulkaan is een niet actieve vulkaan in Tomohon. De vulkaan heeft echt het uiterlijk van hoe een vulkaan er in onze gedachte uit hoort te zien, de mooie vorm van een berg met op de top van de berg de krater. De vulkaan is prima te beklimmen. Er worden diverse tochten aangeboden. U kunt er voor kiezen om de lange trekking te maken van helemaal beneden aan de berg tot de top, dit duurt dan ongeveer een dag. U kunt er ook voor kiezen om met de auto een heel eind de berg op te rijden en dan vanaf hier het laatste stuk te lopen (best steil). Eenmaal bovenop de berg gekomen heeft u een prachtig uitzicht over de omgeving en kunt u tevens na nog een stukje op de top te hebben gelopen mooi in de krater kijken! Vanaf de top heeft u tevens een prachtig uitzicht op de verderop gelegen Lokon vulkaan.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik zie het nu de Lokon ligt west van Tomohon en de Mahawu oost. Misschien ook nog idee voor mezelf straks in oktober.

jstar
Gebruiker
spacer line

Veel hotels zoals de Sedona hebben een diving center 'voor de deur'. Je kan (tegen een goedkoper tarief) ook als snorkelaar mee...

Bitung al gepland?

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Jstar

Neen, Bitung is niet gepland wel die kant op met Tangkoko.

leomanado
Gebruiker
spacer line

beste Istar

Waarom zou je naar Bitung willen? Wat is daar te zien? Als je toch die kant op wilt, ga dan naar Kema, (bij Kauditan rechtdoor). Een erg rustig strand waar je contact kunt maken met de lokale vissers. Volg het strand een uurtje en ga dan rechtsaf terug naar Lake Tondano en eet heerlijk vis daar. (en maiskolven van de gril)

jstar
Gebruiker
spacer line

Eh, ooit wel eens in het Lembeh Resort geweest?

Als je niet zo geÔnteresseerd bent in mailskolven maar meer in duiken en snorkelen, is het perfect.

Wat commerciŽle info (ja ja, 1 kilo zout):
Bitung was rewarded three times (2007, 2008, 2009) with the Adipura and Swastisaba as one of the most clean and healthy cities of Indonesia. Even being within the city center, you often have an excellent view of the volcanoes, the jungle of Tangkoko National Park, the famous Lembeh Strait and the ocean. Bitung has tens of kilometers of beachfront both on the mainland and the famous island of Lembeh.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

93,503,016 pageviews Een website van indahnesia.com