Afdingen - tips

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
80 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
tumtum
Gebruiker
spacer line

Ik ben niet zo goed in afdingen, wie heeft er goede tips hoe ik dat het beste kan aanpakken?

En is afdingen bij hotels/guesthouses ook gebruikelijk?

ibusas
Gebruiker
User icon of ibusas
spacer line

Kijk eens bij het topic forum.indonesiepagina.nl/topic(...)en_onderhandelen.php

En afdingen bij hotels of pensions kan je natuurlijk altijd proberen!!

gerry deuren
Gebruiker
spacer line

in principe.kan je alyijdt afdingen.het meeste .waar je kunt afdingen.is bij lokale
homestay's en hotels.bij groote hotels in grote stede in indonesia.zin de prijzen
vast,en niet onderhandelbaar''ik weet niet of jullie bahasa verstaan'maar het meeredeels
verstaan ze wel enge,ls' wees zeker van je zelf''en gebruik een leuke techniek,of vertel een hollandse mop''ze lachen altijdt''al begrijpen ze het niet'' ik denk dat het meerendeels
geen probleem is.om af te dingen''veel sterkte'' Emoticon: Confused

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Mijn vrouw doet bij het horen van een prijs in een toeristisch gebied vaak een tegenbod van 10% (!) van die prijs. Uiteindelijk krijgt ze het meestal voor 25-30% van de initiŽle vraagprijs. In minder toeristische gebieden lukt dit niet. Maar voorbeeld is de markt van Sukawati in Bali waar sommige toeristen schilderijen kopen voor 200K rupiah terwijl een local het voor 40K weet te kopen. Dat zijn nogal verschillen.

From Dayeuhkolot with love

lihat1
Gebruiker
User icon of lihat1
spacer line

On 19-05-2012 15:17 ibusas wrote:
Kijk eens bij het topic forum.indonesiepagina.nl/topic(...)en_onderhandelen.php

En afdingen bij hotels of pensions kan je natuurlijk altijd proberen!!

-------------------------------

ik laat mijn man, blanda, in de taxi zitten.
stop een paar honderd meter voor een hotel (het liefst zodat ze hem niet kunnen zien in de taxi)
en ga dan naar een hotel lopen om daar af te dingen. LOL

toedeloe
Gebruiker
User icon of toedeloe
spacer line

On 21-05-2012 05:42 lihat1 wrote:

[quote removed]

-------------------------------

ik laat mijn man, blanda, in de taxi zitten.
stop een paar honderd meter voor een hotel (het liefst zodat ze hem niet kunnen zien in de taxi)
en ga dan naar een hotel lopen om daar af te dingen. LOL

Dat doe ik ook als we naar een park gaan. Waterbom, Balibird, noem maar op, locals betalen minder entree. Mijn vrouw koopt kaartjes voor ons gezinnetje en ik zorg ervoor dat ik buiten het gezichtsveld staat van de kassa.
Onze kids, die geen woord bahasa spreken, krijgen de opdracht om hun mond te houden Emoticon: Party!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

79,751,172 pageviews Een website van indahnesia.com