Tips Lombok

Subforum Bali, het godeneiland 
83 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
tumtum
Gebruiker
spacer line

Wij hebben 8 dagen voor Lombok en willen daarvan ook nog een dag of 3 naar Gili Air.
Wie heeft er leuke tips voor Lombok? Ik denk zelf aan Senggigi en/of Kuta.
Hoe ver is het van het vliegveld naar Kuta? Dat lijkt ons ook wel mooi maar als het te ver (teveel gedoe) is dan slaan we dat over.

Ik heb ook gezocht naar hotel/guesthouses maar zie door de bomen het bos niet meer. Weten jullie iets leuks?

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Gaan wij ook heen in juni, ben benieuwd. Wordt de eerste keer.

From Dayeuhkolot with love

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Kuta ligt dichtbij het vliegveld. En ver is niets op Lombok, vrij klein eiland.
Aardig is het noorden (Batu Koq, Senaru), het oosten (Pringgasela, Masbagik). Allemaal in 1 dag te doen vanuit welke uitvalsbasis dan ook. Wellicht leuk om te logeren in Tetebatu, heerlijk koel met leuke wandelingen op de helling van de Rinjani-vulkaan. Google even.

Peter191064
Gebruiker
User icon of Peter191064
spacer line

Lombok is weer eens iets anders voor iemand die BALI gewend is.
Het nieuwe BIL ( Bandara International Lombok ) ligt redelijk dichtbij Kuta, en een aardige reis vanaf Mataram / Sengigi / de Gili`s.
Er is een bus verbinding tussen Vliegveld en Mataram/Sengigi kost 25000 enkele reis.
Goede bussen en mooie route.
Taxi 70.000 PP/ te regelen op het vliegveld.
Sengigi is leuk als tussenstop om daar de omgeving te verkennen.
Zeker het rondje Lombok is mooi, een heel afwisselende omgeving.
Travel naar Bangsal ( ferry naar Gili`s ) 60.000 vanaf Sengigi.

Gili`s zijn mooi, zeker om te relaxen en snorkelen.
Peter

Soms denk ik wel eens : je kan m`n rug op zak, dan gaan we er weer voor!

marianne g
Gebruiker
spacer line

Er zijn verschillende mooie watervallen te vinden rond de Rinjani. Uiteraard de bekende (en meest toeristische) Air Terjun Sedang Gile bij Senaru, maar zeker zo mooi (vooral ook de omgeving) is de Gangga waterval bij Gangga/Kertaraharja, ongeveer anderhalf auto-uur van Senggigi. Dicht bij Gangga zit Tiu Pupus waterval, maar die is minder indrukwekkend.
Nog minder bekend zijn Benang Kelambu en Benang Stokel. Deze vind je ten zuiden van de Rinjani. Er komen zelden toeristen. De weg ernaartoe is al de moeite waard (met auto 1 tot anderhalf uur vanaf Senggigi). Wel vantevoren goed navragen hoe je er komtÖ
Verder is het leuk om buiten de toeristische gebieden wat rond te toeren en dorpjes te bezoeken (vooral de dorpjes die niťt worden aangeduid als Traditional Sasak Village). Inwoners zijn over het algemeen erg gastvrij!

Wij ondersteunen het project Impian-Anak, Kinderdroom, op Lombok

zieleffe
Gebruiker
spacer line

voor informatie over Lombok kijk hier veel keus

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

printil
Gebruiker
spacer line

Ik was vorig jaar in Senggigi. Was daar in 2 hotels. Mascot http://www.lombok-wayout.com/l(...)t_senggigi_hotel.htm
Het is erg ruim opgezet. het zijn kleine bungalowhuisjes . je hebt geen last van de drukke weg in Senggigi. het licht aan het strand en de zee is daar prima. het heeft alleen geen zwembad. Ik als zwembadliefhebster vond dat eerst heel erg maar de zee is zo goed dusse.. En er tegenover ligt een restaurant met een zwembad waar je kan zwemmen als je er wat eet. Het ligt trouwens goed centraal
2e hotel was the beachclub. http://www.thebeachclublombok.com/home.html ik verbleef daar in het backpackershuisje.

Via peramatours had ik de hunting komodo by camera tour gedaan een 5 daagse boottocht vanaf lombok langs div. eilanden o.a. Gili Kondo, Rinca en Flores en Komodo.
Echt een hoogtepunt van m'n vakantie http://peramatour.com/48-Sea%2(...)mera-0102-4N-5D.html

en ook bij hun de Gili-explore. snorkelen bij de 3 bekendste gili-eilanden in een glass-bottom boat http://peramatour.com/39-Lombok-Gili-Explore.html

tumtum
Gebruiker
spacer line

Bedankt voor de reacties.
Vlieg je nou meestal op Mataram of BIL? Van het laatste vliegveld heb ik nog nooit gehoord namelijk...

tumtum
Gebruiker
spacer line

Ander vraagje: ik zie op de website van Indonesia tickets staan dat het nieuwe internationale vliegveld gebruikt voor alle vluchten van en naar het eiland....
Het is mij onduidelijk waar dat nieuwe vliegveld ligt en hoe het heet?
Je vliegt dus niet meer op Mataram?

Peter191064
Gebruiker
User icon of Peter191064
spacer line

On 19-05-2012 11:56 tumtum wrote:
Je vliegt dus niet meer op Mataram?

Mataram is Tutup.
klik=> BIL is HET vliegveld van Lombok nu. Ligt in de richting van Praya.
Peter

Soms denk ik wel eens : je kan m`n rug op zak, dan gaan we er weer voor!

patty29
Gebruiker
spacer line

Ik zie dit nu en denk help. Dat nieuwe vliegveld BIL is dus qua afstand een stuk verder vanaf rondom mangsit. Ik ben 3 en 4 augustus op Lombok en vertek dan naar Jakarta, maar kan misschien beter een accomodatie op plek dichterbij het vliegveld aan de kust zoeken? Kan iemand mij richtlijnen geven voor transport (tijden) en leuke overnachtinsplek (voor Drie (met kind nogal probleem om accomodatie te vinden steeds).
Bedankt alvast.

tumtum
Gebruiker
spacer line

Wij vliegen gewoon van Mataram naar Denpasar, dus het oude vliegveld wordt nog wel gebruikt..

hasse
Gebruiker
spacer line

Tumtum, vertel me wanneer je vertrekt en ik kom kijken in Mataram want daar vertrekt namelijk geen enkel vliegtuig meer tenzij je een kleine prive jet hebt.

tumtum
Gebruiker
spacer line

Serieus? Wij hebben pas geleden tickets geboekt bij Ticketindonesie.info en op het vliegticket staat Mataram.....

Nu snap ik er niks meer van Emoticon: Sadley

tumtum
Gebruiker
spacer line

Er staat: Lombok Mataram (LOP)...

En als ik kijk bij Skyscanner staat er ook dat je vliegt vanaf LOP... ??

Dat is toch raar?

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2021
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

97,554,630 pageviews Een website van indahnesia.com