Subforum Blog @ indonesiepagina.nl


 forum.indonesiepagina.nl 
49 bezoekers





Startpagina
Je bent nu in > Forum > Blog @ indonesiepagina.nl > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line
 


On 11-05-2012 17:25 zieleffe wrote: Is het niet een brug te ver........................ Emoticon: Devil Emoticon: Confused Emoticon: Bye bye
Een goede inkopper om Ziel.
SA wrote:
Financieel gezien kan men het mss betalen, buitenlandse investord of joint-venture.
Ik heb eens gelezen dat Japan de ®geldschieter® c.q. investeerder kan zijn.



Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line
 


On 11-05-2012 18:50 Anne Mieke wrote:
Een brug bouwen met een actieve vulkaan in de buurt? En men wacht nog op de haalbaarheidsstudie?
......... ik weet niet hoeveel eilanden waar nog maar amper een fatsoenlijke weg te vinden is, met dorpen zonder stromend water of electriciteit.
Je hoeft niet eens te kijken naar andere Indonesische eilanden. Vele wegen op Java en Sumatra zijn ook een verschrikking. Als ik een trip op Java maak van enkele 100-en kilometers dan kan ik mijn auto wegbrengen naar de bengkel om alle losgetrilde bouten en moeren weer te laten verstevigen. Probleem is de corruptie bij het materiaal dat wordt gebruikt bij de aanleg van de wegen. Veel geld vloeit in de verkeerde zak waardoor er uiteindelijk maar 50% overblijft om (on)deugelijk materiaal aan te schaffen. Wegen kan men best wel aanleggen. Technisch is de kennis volop aanwezig. Maar.....de wil, de coruptie weer.
Ook al die veel te zwaar beladen trucks die zgn. moeten worden gewogen om te kijken of ze niet over de maximum lading heen gaan. Even schuiven bij de timbangan (weegschaal voor trucks) en men mag weer doorrijden met de veel te zware truck.
En dat maakt de wegen kapot (in veel mindere mate de natuur zoals landslides , vulkaanuitbarstingen, aardbevingen, etc.).



Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line
 


On 11-05-2012 21:50 Surya Atmadja wrote:
Buitenlandse investeerders zullen ook niet gek z ijn om zo maar een brug te bouwen als het technisch niet haalbaar is.
Technisch zal het wel haalbaar zijn; dat is het punt niet. Evenzo als het bouwen van kerncentrales. Men is meestal bang voor natuurrampen zoals aardbevingen, etc. Maar ik ben nog veel banger voor de menselijke factor, de mentaliteit: weinig verantwoordelijksgevoel naar een ander wezen toe, corruptie waardoor ondeugdelijk materiaal wordt gebruikt, afwezigheid van onderhoud, etc.
Dat zijn de werkelijke gevaren in dit land. Technisch gezien kan heel veel in RI maar de mentaliteit is achtergebleven bij het voortschrijden van de technologie. Dat is aan alles merkbaar: ondeugdelijke bouw van woningen, vrijwel alles van paperclip tot schoenen van inferieure kwaliteit. Alles is weggooi materiaal; paar keer gebruiken en dan kan het de prullemand in (zelfs die ontbreekt waardoor er overal vuilnis opduikt met alle gevolgen van dien). Gedrag op de weg is als van een lompe boer die voor het eerst in aanraking komt met de moderne tijd en eigenwijs zich beweegt alsof ie nog steeds de enige op het karrepad (de weg) is.
De technologie is er maar de mentaliteit en de cultuur achter het gebruik van moderne technologie is nog niet eigen gemaakt. Op dat punt is Malaysia vreemd genoeg RI mijlen voor (toch die koppige eiland-mentaliteit?!).



Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line
 


On 27-05-2012 03:29 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]

De technologie is er maar de mentaliteit en de cultuur achter het gebruik van moderne technologie is nog niet eigen gemaakt. Op dat punt is Malaysia vreemd genoeg RI mijlen voor (toch die koppige eiland-mentaliteit?!).

Je hebt gelijk.
Over die Maleisiers, dat heeft ook te maken met de aanwezigheid van 2 andere(grote) bevolkingsgroepen.
Orang Cina dan India.
Klein land, niet te veel belangen tegenstellingen , geografisch/politiek makkelijk te besturen.
Bijna alles is daar strenger , zelfs de Islam en de Moslims zijn strenger dan in Indonesia.


bisa dicek of makemyday .

spacer line  

Hoewel Nederland ook een poosje als kolonisator in Malaka, het huidige MaleisiŽ minus Noord Borneo, heeft gezeten zijn het voornamelijk de Britten die daar als koloniale machthebber hebben geregeerd. Zou het daar niet aan kunnen liggen? India doet het ook heel goed als opkomende Natie. Ook een voormalige kolonie van het Verenigd Koninkrijk. Benieuwd hoe het straks met Schotland vergaat als ze werkelijk onafhankelijkheid verwerven in een referendum. Dan heb je vergelijkingsmateriaal. Een Europese bevolkingsgroep en een Aziatische bevolkingsgroep met dezelfde kolonisator.

H.D.B. Go



Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line
 

Ik vermoed niet dat de kolonisatie ermee te maken heeft. SA merkt al op de andere sterk vertegenwoordigde bevolkingsgroepen in Malaysia: Chinezen en Indiers, handelsvolken. En de geografische situatie: vasteland i.p.v. een eilandenrijk met eiland-mentaliteit en -cultu(u)r(en), een moeilijke infrastructuur, etc.



Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line
 


On 31-05-2012 16:03 Yogya-Bali wrote:
Ik vermoed niet dat de kolonisatie ermee te maken heeft. SA merkt al op de andere sterk vertegenwoordigde bevolkingsgroepen in Malaysia: Chinezen en Indiers, handelsvolken. En de geografische situatie: vasteland i.p.v. een eilandenrijk met eiland-mentaliteit en -cultu(u)r(en), een moeilijke infrastructuur, etc.

Ik heb redelijk informatie gehad over de opkomst van de Malaeisische Intelegentsia.
In het verleden hadden ze zwaar geleubd op hun grotere broer , de Indonesier.
Zie de aandeel van de Indonesische "ontwikkelingshulp" .

De demografische samenstelling, hun aandeel kan men al tig jaren volgen.
Er zijn ss honderden literatuur beschikbaar.


bisa dicek of makemyday .

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.


nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,620,551 pageviews Een website van indahnesia.com