Subforum Blog @ indonesiepagina.nl

forum.indonesiepagina.nl 
67 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Blog @ indonesiepagina.nl > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
BlogBlot
Gebruiker
spacer line

IndonesiŽ gaat langste brug in de wereld bouwen
Gepubliceerd op 11 mei 2012 02:45
De bouw van de Sunda Straat Brug wacht op dit moment op een haalbaarheidsstudie zodat de bouw mogelijk al over enkele jaren kan beginnen. De brug, die de eilanden Java en Sumatra met elkaar moet gaan verbinden, zou na oplevering de langste brug ter wereld zijn.
Lees verder , klik op de titel

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Is dat niet een beetje overdreven.
Is de infrastructuur van Sumatra nog geen zins op orde zoals op Java.
Is dit weer niet een prestigieuze wens van iemand die denk daar zelf geld uit te slaan.
Want wie moet die brug gaan bouwen.
laten ze eerst zorg dragen voor een betere bereik door een haven te bouwen, zodat de goederen over de wereld beter doorstroomd.
Ze kunnen de huidige bruggen daar niet eens goed onderhouden
Is het niet een brug te ver........................ Emoticon: Devil Emoticon: Confused Emoticon: Bye bye

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line

Er zijn 1001 betere projecten om die vele miljarden in te investeren. Niemand zit te wachten op dit prestigeprojecten, tenzij de opdrachtgevers die wat gaarne hun hand zullen uitsteken naar potentiŽle aannemers.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 11-05-2012 17:40 erwin wrote:
Er zijn 1001 betere projecten om die vele miljarden in te investeren. Niemand zit te wachten op dit prestigeprojecten, tenzij de opdrachtgevers die wat gaarne hun hand zullen uitsteken naar potentiŽle aannemers.

Economisch gezien is het noodzakelijk, daardoor kom een open verbinding tussen (West) Java en (Zuid(Sumatra).
Financieel gezien kan men het mss betalen, buitenlandse investord of joint-venture.
Technisch zou het ook kunnen.
De probleem is of het veilig genoeg is .
Denk aan de aardbeving , de afstand naar Krakatau .

bisa dicek of makemyday .

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Een brug bouwen met een actieve vulkaan in de buurt? En men wacht nog op de haalbaarheidsstudie? Haalbaarheid in wat? Want dat kan vanalles zijn. Ik ben niet meer aangesloten. Ik mag hopen dat er dan ook een risicoanalyse aan vastzit.
Maar "ze" zullen wel weten wat aan het doen zijn Emoticon: Confused

Ik denk dat het een brug veel te ver is met ik weet niet hoeveel eilanden waar nog maar amper een fatsoenlijke weg te vinden is, met dorpen zonder stromend water of electriciteit. Dat misschien eerst en dan eens gaan kijken voor meer en/of grotere speedboten die die 29 kilometer kunnen "overbruggen".

Schandalig. Zulke bedragen zijn voor Europa al exhorbitant.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

waarom geen tunnel boren?

roosjenEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.hotmail.com

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 11-05-2012 18:54 harlys wrote:
Misschien omdat dat nog "iets" duurder is....buiten alle risico's.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

pierre
Gebruiker
spacer line

Op 11-05-2012 18:50 schreef Anne Mieke:
Een brug bouwen met een actieve vulkaan in de buurt? En men wacht nog op de haalbaarheidsstudie? Haalbaarheid in wat? Want dat kan vanalles zijn. Ik ben niet meer aangesloten. Ik mag hopen dat er dan ook een risicoanalyse aan vastzit.
Maar "ze" zullen wel weten wat aan het doen zijn Emoticon: Confused

Ik denk dat het een brug veel te ver is met ik weet niet hoeveel eilanden waar nog maar amper een fatsoenlijke weg te vinden is, met dorpen zonder stromend water of electriciteit. Dat misschien eerst en dan eens gaan kijken voor meer en/of grotere speedboten die die 29 kilometer kunnen "overbruggen".

Schandalig. Zulke bedragen zijn voor Europa al exhorbitant.

Helemaal mee eens AM.

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Mooi idee, beter een dijk in plaats van een brug, vervolgens ook tussen de andere eilanden en dan wordt de Java Zee een Java Meer zoals het Ijsselmeer. Vervolgens dat meer droogleggen en dan zijn er zeeŽn van ruimte om weer te gaan bouwen.
Vaan een beetje out of the box denken is nog geen land tenonder gegaan.

From Dayeuhkolot with love

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Een brug in een land waar wel eens wat trillingen zijn.. Mij niet gezien.
Het idee van Monyet spreekt mij wel aan. Heb je meer van dat soort ideen? Dijken bouwen en out of the box/ denken is al een goed begin!

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

Buitenlandse investeerders zullen ook niet gek z ijn om zo maar een brug te bouwen als het technisch niet haalbaar is.

Als de kans groot is dat het qua veiligheid niet door kan gaan zullen ze ook geen eurie of dolari cent willen investeren, toch ?
Het is ook al een paar jaar geleden , dat ze het willen doen.
8,5 miljard dolari of eurie is niet zo veel.
Indonesia kan het betalen , vergeet niet dat Indonesia een rijk land is (qua potentie).

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Beste Oom Sid,

Zullen wij ook eens een brug gaan slaan samen? Deze kost geen 8,5 miljard... Met een bak nasi en een potje Chinese thee komen we denk ik al een heel eind!

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

Macan Belanda
Gebruiker
User icon of Macan Belanda
spacer line

Op 11-05-2012 18:54 schreef harlys:

Een tunnel is zo mogelijk een nog groter risico in het (geologisch) onstabiele land.

Een haven zoals Ziel aangeeft is de beste optie. Veel flexibeler en zeker met lage lonen en mooie katalysator voor de enorme werkloosheid. DŠt is pas een prestige project : laten zien dat je aan je bevolking denkt.

"Bhinneka Tunggal Ika"

Macan Belanda
Gebruiker
User icon of Macan Belanda
spacer line

Op 11-05-2012 21:50 schreef Surya Atmadja:
Buitenlandse investeerders zullen ook niet gek z ijn om zo maar een brug te bouwen als het technisch niet haalbaar is.

Als de kans groot is dat het qua veiligheid niet door kan gaan zullen ze ook geen eurie of dolari cent willen investeren, toch ?
Het is ook al een paar jaar geleden , dat ze het willen doen.
Indonesia kan het betalen , vergeet niet dat Indonesia een rijk land is (qua potentie).

IndonesiŽ had een rijk land kunnen zijn als het afvoerputje wat corruptie heet niet zo groot was geweest.

Een project als dit is perfect voor de buitenlandse maatschappijen, ze verkopen hun knowhow voor veel geld en als het mis gaat dan kunnen ze altijd voor veel geld helpen. Voor de investeerder is het en ander verhaal, al valt er misschien een 'garantie' te regelen met de overheid.

"Bhinneka Tunggal Ika"

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 12-05-2012 09:50 Macan Belanda wrote:

[quote removed]

IndonesiŽ had een rijk land kunnen zijn als het afvoerputje wat corruptie heet niet zo groot was geweest.

Een project als dit is perfect voor de buitenlandse maatschappijen, ze verkopen hun knowhow voor veel geld en als het mis gaat dan kunnen ze altijd voor veel geld helpen. Voor de investeerder is het en ander verhaal, al valt er misschien een 'garantie' te regelen met de overheid.

Dat er ergens er aan verdiend word is normaal , zo lang het niet in de richting van corruptie gaat . Prijsopdrijving door dat er te veel commissies betaald moet worden.
Alleen de Nederlanders zijn een beetje wereldvreemd, altijd de brave jongetje van de klas spelen, roomser zijn dan de paus en dat uitgestoken vingertje .
Aan de andere kant is het business as usual .
Ik heb vanuit een afstand (hoor vaak sterke verhalen van mijn vader ) bepaalde zaken gevolgd , tot ongeveer 10 jr geleden, de meeste van mijn vrienden met pensioen gaan .
Nu lees ik alleen maar van uit Indonesische kranten en wat ik hier in Indahnesia tegenkom.
De plannen voor het brug werd al een tijdje geleden in een topic van Indahnesia geplaats.
Toen hadden we het over de SURAMADU brug ..
Het Selat Sunda project wordt ook in ettapes (drie eilandjes) onderbroken.

Het plaatsen van een DAM vlak buiten de kust is anders dan het plaatsen van een DAM tussen 2 eilandjen Java en Sumatra .
De stroming is ook veel te groot.
Ik denk dat een techisch goed onderlegde medelid het beter kunnen vertellen of het technisch mogelijk is .Zo ya, wat de extra kosten zijn in vergelijking met de bouw van 3 lange hangbruggen .

Ben zelf ongeschoold en technisch onbenul , zelfs een spijker slaan in de muur kost me moeite ( logisch het is hard beton)

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 12-05-2012 10:37 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Dat er ergens er aan verdiend word is normaal , zo lang het niet in de richting van corruptie gaat . Prijsopdrijving door dat er te veel commissies betaald moet worden.
Alleen de Nederlanders zijn een beetje wereldvreemd, altijd de brave jongetje van de klas spelen, roomser zijn dan de paus en dat uitgestoken vingertje .
Aan de andere kant is het business as usual .

Ben zelf ongeschoold en technisch onbenul , zelfs een spijker slaan in de muur kost me moeite ( logisch het is hard beton)

Ga door Om Surya, vooral doorgaan.
Zo leuk om te lezen, zeker met die laatste opmerking er achter aan.
Het wordt met de dag vermakelijker, ondanks dat je alleen wil antwoorden op inkoppertjes Emoticon: Shut up!

Blijven spijkeren in die betonnen muur die IndonesiŽ heet. Emoticon: Laugh out loud

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

OOO mijn god nu zie ik geen rook maar vuur uit de schoorsteen komen Emoticon: Devil

Zit nu al te bedenken als ik op bed lig, hoe ik om die gaten in de weg van die brug heenzeil

In de puncak kun je al dodelijk verongelukken van de grote gaten in het asfalt tipies !! van de heren wegen bouw en (corruptie) in jakarta en schamen doen ze zich in het geheel niet

Oppakken die tering leiers

Ben echt heel bllij dat het net door deze regering om die lui heen sluit Emoticon: Party!

roosjenEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.hotmail.com

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ben je helemaal besodelatafelt Harlys???????
Bovenstaande opmerking van onze IndonesiŽ kenner bij uitstek (om Surya) in twijfel te trekken? Emoticon: Confused

Snoepgeld van een kind, zakgeld van een werkeloze, gaan met die banaan.

Goede zaak, niks hongerige kindjes, niks armoede in IndonesiŽ, GENGSI.
Weet je wel hoeveel sloebers er onder die brug kunnen slapen op beide oevers als het regent? Emoticon: Laugh out loud

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

Tjaa weet niet malam misschien weet Surya dat uit een berekening ? ook al is ie niet al the technies?

Maar ik doe een gok !!!

ik denk dat er meer uitgemolken oudjes en kansloze indonesiers onder kunnen dan er nu in jakarta onder de brug slapen Emoticon: Blush Emoticon: Confused

spacer line  

De Indonesische overheid doet er verstandig aan om in plaats van een zeer kostbare brugverbinding tussen Java en Sumatra te bouwen, in eerste instantie twee ferries te laten bouwen van het type roll on, roll off met twee brugdekken. verder doen ze verstandig aan om het Indonesische volk te leren dat er zoiets bestaat als een maximum gewicht, maximale aantal passagiers. En dat het ronduit stom is om die te overschrijden. En verder de infrastructuur van de bestaande wegennet te verbeteren.
Toen ik in 1973 voor het eerst met vakantie naar Oost-Java bent gegaan, was het wegdek van Surabaya naar Malang, even buiten Surabaya ronduit slecht geplaveid. Het was geen egaal asfaltdek. De onderliggende stenen als eerste laag kon je duidelijk zien en het is zeer merkbaar in het stuur van de auto. Je handen trillen dermate dat je na een kwartier wel zoveel last van heb dat het niet normaal is.

H.D.B. Go

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 24-05-2012 17:42 wasiat warga negara wrote:
Toen ik in 1973 voor het eerst met vakantie naar Oost-Java bent gegaan, was het wegdek van Surabaya naar Malang, even buiten Surabaya ronduit slecht geplaveid. Het was geen egaal asfaltdek. De onderliggende stenen als eerste laag kon je duidelijk zien en het is zeer merkbaar in het stuur van de auto. Je handen trillen dermate dat je na een kwartier wel zoveel last van heb dat het niet normaal is.

H.D.B. Go
Even een geheimpje verklappen. Er zijn veel eilanden waar dat nog steeds zo is, de meeste eigenlijk. En dan trilt er iets meer dan je handen alleen.....

spacer line  

Eveneens in 1973 was de weg van het vliegveld van Surabaya, wat even buiten Surabaya ligt in de desa Wonokromo naar Surabaya toe en wat op een gegeven ogenblik aansluiting heeft op de bewuste weg van Malang naar Surabaya is wel goed geplaveid. Dus het kan wel. De Indonesische overheid doet er verstandig aan om gelden te reserveren om bestaande wegen goed te onderhouden, dan wel te verbeteren. En eventueel nieuwe wegen aan te leggen. Ik heb me laten vertellen dat bijvoorbeeld de Sumatra highway grotendeels een aangestampte zandweg is door het Sumatraanse oerwoud. Dat in het natte moesson de weg verandert in een glibberige weg.

H.D.B. Go

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik weet niet precies over welk deel je spreekt. Het is niet de bedoeling dat de Sumateran Highway een zandweg is. Er is blijkbaar niet meer op te boksen tegen de vele longsor die steeds veelvuldiger en ernstiger worden. Allemaal omdat er ooit wegen zijn aangelegd in een natuurgebied (ik bedoel hiermee te zeggen dat ze er eigenlijk niet horen)
De extreme weersomstandigheden doen er ook geen goed aan. Vaak is de kwaliteit ook niet goed genoeg om enigszins het hoofd te bieden tegen de vele longsor en/of de afwatering is niet afdoende aangelegd, het wegdek te dun etc. Dan nog de corruptie in projecten en vooral allemaal de andere kant opkijken.

spacer line  

Ik kan je daarover geen nadere bijzonderheden over geven. Ik las namelijk dat er van noord naar zuid een snelweg was aangelegd en bekend staat als de Sumatra highway.
Mijn vraag aan iemand die er geweest was in Sumatra, was hoe ik me dat moest voorstellen. Highway naar Europese begrippen of de Indonesische onterpretatie van een snelweg.

H.D.B. Go

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik ben op Sumatera geweest, vele vele malen.
Natuurlijk moet je je dat niet als een "snelweg" voorstellen. Deze zg highway is er heel lang. Ik maakte daar 25 jaar geleden al gebruik van. En de zogenaamde zandwegen ontstaan na heftige regenval, vele longsor en er niks anders op zit dan de boel maar om te beginnen af te breken en opnieuw te beginnen. Het opnieuw aanleggen, reparen of wat dan ook gaat niet met de snelheid die wij in Europa kennen. En ook tijdens de aanleg wordt Sumatera geplaagd (en ook veel andere eilanden) door nieuwe longsor en kunnen ze weer opnieuw beginnen. Maar inderdaad, soms zijn sommig stukken alleen zand maar wel met dien verstande dat er gewerkt wordt. Vandaar mijn opmerking dat dat niet de bedoeling is. De mensen die over zo'n weg reizen zien alleen maar een momentopname en niet hoe het een paar maanden later is.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

84,544,128 pageviews Een website van indahnesia.com