Sukhoi Superjet verdwijnt van de radar: laatste foto's

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
76 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Er was melding van de vondst van de zwarte doos niks bijzonders opzich, die vond ik vanmorgen ook toen ik wakker werd.

Where there is a will there will be relatives.

Macan Belanda
Gebruiker
User icon of Macan Belanda
spacer line

Gisteren zat ik in een Cessna met2 piloten, die waren overtuigd van een menselijke fout. 1 Ervan is een gepensioneerde piloot van de KLM, hij kent het gebied en weet dat het na het middaguur kan spoken in dat gebied, zoals het aantal crashes ook al aangeeft.

Mist is de bekendste, komt heel plotseling op, maar vooral de thermiek in de lucht is verraderlijk, het is niet ondenkbaar dat bij het dalen de daling niet kon worden gestopt omdat ze net in een andere thermiek terecht kwamen.

Kun je zoiets van een testpiloot verwachten ? Ja ! Testpiloten kennen omstandigheden, maar dwingen die zelf af in de testfase, voor sommige gebieden is ervaring op lijn vluchten een prť. Het is niet ondenkbaar dat de testpiloten hebben gepraat met de piloten van de eerste testvlucht die ochtend, die vervolgens niets hebben verteld over de thermiek, omdat die 's morgens totaal anders is.

Voor de rest blijft het gissen natuurlijk. Ik wens de nabestaanden sterkte.

"Bhinneka Tunggal Ika"

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Anorak,

Goed nieuws dat je de zwarte doos hebt gevonden.
Was die doos uit de lucht komen vallen of heb je die ergens anders gevonden?

Ik ben benieuwd als je de doos uitgelezen hebt wat het resultaat van je onderzoek is.

Hou je ons op de hoogte?

Beste Macan,

Goed uitgelegd! Het zou de reden kunnen zijn. Ik ben benieud wat de echte oorzaak is.

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Ibu Sas, dat bericht noem ik behoorlijk hypocriet, degene die in RI wonen en werken weten dat het dagelijkse praktijk is foto's van slachtoffers te nemen. Voor de gemiddelde Indonesier maakt het niet uit of de slachtoffers uit Indonesie komen of niet. Je kunt er met een Westers moreel oog naar kijken. Maar in RI is het gewoon dagelijkse praktijk.

En ik ga geen oordeel geven. Omdat onze kijk een hele andere is wil dat niet automatisch zeggen dat dit in een andere cultuur fout zou zijn. Dat deze beelden als schokkend ervaren kunnen worden kan ik me nog wel voorstellen, ikzelf wordt er ondertussen niet meer warm of koud van. Heb er genoeg van gezien. Ik heb de foto's enkel uit site bescherning weggehaald vanwege mogelijke rechten die op een foto zitten. Niet omdat het als schokkend ervaren kan worden. En ik baal eigenlijk wel van het moraal ridder gedrag. Effe je Nederlandse moraal loslaten in RI. Volledig misplaatst en Harley heeft gelijk.

It's only kinky the first time.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 13-05-2012 09:35 oyibo wrote:
Omdat onze kijk een hele andere is wil dat niet automatisch zeggen dat dit in een andere cultuur fout zou zijn.

Ondanks dat ik in Ollanda woon weet ik wel ietsiepietsie over de Indonesische "cultuur".
Zulke zaken is bij "ons" not done, niet gepast .
Op Indonesische TV zie je ook vaak gekke dingen .

Dat er mensen zijn die bepaalde foto's/film opnemen met hun hape of blekmerrie , en daarna naar vrienden / kennissen of zelfs naar you tube sturen , tya dat gebeurt ook .
Is een feit.
Ramptoeristen heb je overal.
Zelfs in Europa kan het ook gebeuren , en dan is het de zaak van de provider of webmasters om het te verwijderen of niet.

bisa dicek of makemyday .

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Nou Om Sid, net als Harley al aangaf, het is gewoon dagelijkse praktijk, en geen uitzondering zoals je zegt. Ik heb zelf meermaals gezien dat ojek slachtoffers in een open pickup afgevoerd worden, en ze verdringen zich om te kijken en een foto te maken.

Dus dat not done beschouw ik maar als niet wetende en het lange verblijf in Nederland.

Het is "well done" daarvan ben ik niet de enige die dat dageliks ziet.

It's only kinky the first time.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Oyibo, je slaat nu de plank echt volledig mis. Ik heb geen bezwaar tegen de foto's omdat ik ze als schokkend zou ervaren. Ik heb veel ergere foto's gezien waarvan ik denk dat het goed is dat ze toch geplaatst zijn. Of het (al dan niet gretig) maken van foto's op de plek van een ongeval cultureel bepaald (in dit geval typisch Indonesisch) is, vraag ik me ten zeerste af. Ik denk dat je nu de Westerse "beschaving" verschrikkelijk overschat, wat ik je niet kwalijk kan nemen, omdat je er al een tijdje weg bent.
Waar ik mij tegen verzet (en ja, ik probeer de moraal een beetje hoog te houden), is dat mensen leed van anderen uitbuiten om hun eigen perverse honger naar sensatie te bevredigen. En nee, dat is niet cultureel bepaald, dat gebeurt hier in Nederland ook op grote schaal. En ook hier verzet ik me daartegen.
Ik begrijp niet waarom je het bericht waar Ibusas naar verwees hypocriet vindt. Er wordt gevraagd om te stoppen met het rondsturen van foto's van (herkenbare) slachtoffers.
Tot slot nog even een vraag over de "zwarte doos die je vanochtend in je bed aantrof".
Heb je het nu inderdaad over je partner die, zoals je het zelf meerdere keren plastisch uitdrukte" tot een bevolkingsgroep hoort waarvan de vrouwelijke helft op een geheel andere manier met hun geslachtsorgaan omgaat dan westerse vrouwen?
Wat vind je partner hier nou van? Ja, weer dat moraal hooghouden, ik blijf het proberen. Sorry, hier word ik nou kotsmisslijk van.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Je snapt het nog steeds niet: we hebben het erover of het well done is om dit soort foto's lekker aan elkaar door te sturen. Nou, wat vind je zelf: is dit welle done of not done?

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 13-05-2012 09:49 oyibo wrote:
Dus dat not done beschouw ik maar als niet wetende en het lange verblijf in Nederland.

Het is "well done" daarvan ben ik niet de enige die dat dageliks ziet.

Het verschil zit in 2 verschillende terminologie: Wel Done of Not Done.
Voor zover ik weet ( tig jaar geleerd en toegepast inIndonesia) is het nog steeds Not Done , dat wordt op school in een aparte vak gegeven.
En het is blijven hangen.
Mss behoor ik tot de oudere generatie.

Dat in de praktijk ramptoeristen en andere sensatiejagers zijn staat buiten kijf.
Vroeger was het budi pekerti waar men diverse aspecten van de kebudayaan(cultuur) van Indonesia (uiteraard het ideaalbeeld) werd gegeven zoals o.a sopan santun (wellevendheid) etc .
Datwerd in de jaren 70 afgeschaft en in diverse vakken ondergebracht.
En in de afgelopen 33 jaar of meer dat ik naar mijn kampung in Jakarta terugging heb ik ook met vele veranderingen kunnen meemaken en observeren.
Nu is men bezig om het weer in te voeren omdat budi-pekerti(Etika) als een belangrijk factor werd gezien , zie de verloedering als men geen ethiek kent.

Zelfs mijn taalgebruik werd door een zoon van mijn broer ( hij zat toen op de lagere school) min of meer gecorrigeerd .
Vroeg hij aan zijn vader , oooh dat kan toch niet wat Ua zei ?

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Harlys, het gaat me er niet om jou aldoor aan te vallen. Volgens mij begrijp je mijn bezwaar en ik denk ook dat jij het bedoeld hebt als:"kijk nou eens wat hiermee gebeurt".

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Op de eerst gedeelte van het betoog van Elsbeth ben ik het helemaal mee eens.
Oyibo je zit op een Nederlandse site zoals jullie altijd beweren ook al gaat het over IndonesiŽ dat let niet om de normen van de Nederlander daar ook je eigen aan te houden.
Dus het hoort hier niet thuis .
Zo simpel is dat.
Als ze daar in dat gebied IndonesiŽ andere normen en waarden op na houden daar hebben we het al van het begin dat deze site bestaat over gehad.
Je voelt je beschermd door de Nederlandse wet om hier zo vrij als wij in het westen zijn te schrijven wat we kunnen.
Gelukkig maar als je de wet van IndonesiŽ zouden moeten hanteren dan waren we al ons bestaan rechten kwijt. Emoticon: Confused Emoticon: Very funny

Nu die zwarte doos ja het dubbel zinnig wij weten wat je daar mee bedoeld.
Het is een grap die zo ook uit mijn brein zou kunnen ontstaan.
daar gaat ELsbeth een beetje gevoelsmatig ver mee.
Terwijl je als mannen onder elkaar best wat van je vrouw als grap zou kunnen opsommen.
Ze weet het nooit zeker of haar man daar aan ook misschien wel aan mee doet.
Vrouwen onder elkaar kunnen de mannen wereld ook met grap en grollen over de tong laten gaan dat moet kunnen.
je moet dan niet de beste jongetje of meisje van de klas willen zijn.
Wat niet weet wat niet deert............ Emoticon: Stupid Emoticon: Devil Emoticon: Wink

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Ziel, het zou kunnen dat ik hier gevoelsmatig erg ver in ga. Ik denk dat je daarin gelijk hebt.
Het heeft met een bepaald solidariteitsgevoel te maken.Het is mogelijk dat het als mannen onder elkaar gebruikelijk is om zo over vrouwen te praten (en al helemaal over je eigen vrouw). Het zal afhangen van het soort mensen waar je mee om gaat, maar de (meeste) mannen met wie ik omga, inc. mijn eigen man(nen), hebben dat solidariteitsprincipe tegenover vrouwen ook.
Maar ik ben het met je eens: daar ligt een gevoeligheid bij mij, maar dat heb je al eens eerder gemerkt.
Wat betreft het oorspronkelijke onderwerp, draait het bij mij om de enige vraag: wat is je eigen morele (is geen vies woord) oordeel over dit soort dingen? Jij neemt hierin een duidelike standpunt.

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

On 13-05-2012 09:35 oyibo wrote:
Ibu Sas, dat bericht noem ik behoorlijk hypocriet, degene die in RI wonen en werken weten dat het dagelijkse praktijk is foto's van slachtoffers te nemen. Voor de gemiddelde Indonesier maakt het niet uit of de slachtoffers uit Indonesie komen of niet. Je kunt er met een Westers moreel oog naar kijken. Maar in RI is het gewoon dagelijkse praktijk.

En ik ga geen oordeel geven. Omdat onze kijk een hele andere is wil dat niet automatisch zeggen dat dit in een andere cultuur fout zou zijn. Dat deze beelden als schokkend ervaren kunnen worden kan ik me nog wel voorstellen, ikzelf wordt er ondertussen niet meer warm of koud van. Heb er genoeg van gezien. Ik heb de foto's enkel uit site bescherning weggehaald vanwege mogelijke rechten die op een foto zitten. Niet omdat het als schokkend ervaren kan worden. En ik baal eigenlijk wel van het moraal ridder gedrag. Effe je Nederlandse moraal loslaten in RI. Volledig misplaatst en Harley heeft gelijk.

Nu wilde dit gewoon aan stippen

Veel uitleg heeft dit niet meer nodig

Maar ik vind gewoon dit soort fotos horen nergens op het net.

Teminsten ik steun dit niet maar natuurlijk zijn er ook fatsoenlijke indonesie rakkers die zeggen moet dit nu echt !

laten we zeggen veel sterkte aan de fam en voor de slachtoffers rust zacht

Mijn mede leven heeft U .

roosjenEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.hotmail.com

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

On 13-05-2012 10:48 elsbeth wrote:
Harlys, het gaat me er niet om jou aldoor aan te vallen. Volgens mij begrijp je mijn bezwaar en ik denk ook dat jij het bedoeld hebt als:"kijk nou eens wat hiermee gebeurt".

Ja bedoelde ik ook.

zo spring je niet met de dingen om maar ik vind toch dat het hier vaker gebeurt dan ik in nederland was

en op het Internet zat.

maar ook dit is niet het punt ! zoiets terwijl dit afgelegen was !!

Afgeschermd ook van ramp toeristen

Ja toen had ik iets en dat wilde ik delen met het forum kijk nauw eens ...

dit sloeg effe alles Tja Emoticon: Confused

roosjenEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.hotmail.com

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 13-05-2012 11:50 harlys wrote:

[quote removed]

Teminsten ik steun dit niet maar natuurlijk zijn er ook fatsoenlijke indonesie rakkers die zeggen moet dit nu echt !

.

Fatsoen normen is (bijna) universeel.

En over "potretrechten" dat zal in deze geval niet opgeeist worden, immers de schuldigen , en dat kan gezocht worden bij de groep die daar voor het eerst kwamen.
En niet een toevallig langskomende ramptoerist.
Ze kijken wel uit om hun potretrecht op te eisen.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ik weet het niet meer wie die foto's had geplaatst,.want die had ook bij het lezen van de reacties, binnen 24 uur die foto zelf er af kunnen halen............. Emoticon: Confused Emoticon: Blush

Elsbeth gelukkig we zijn het eens met elkaar en ja laat het zo zijn dat de vrouwen gevoeliger zijn dan mannen, dat verschil is natuurlijk bepaald............. Emoticon: Wink Emoticon: Shiny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

On 13-05-2012 13:45 zieleffe wrote:
Ik weet het niet meer wie die foto's had geplaatst,.want die had ook bij het lezen van de reacties, binnen 24 uur die foto zelf er af kunnen halen............. Emoticon: Confused Emoticon: Blush

Elsbeth gelukkig we zijn het eens met elkaar en ja laat het zo zijn dat de vrouwen gevoeliger zijn dan mannen, dat verschil is natuurlijk bepaald............. Emoticon: Wink Emoticon: Shiny

Click to see original image

En toen gingen we met een groepje gezellig borduren zieleffe Emoticon: Party!

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Allereerst, de foto's zijn weg. Dus de ophef is om weinig lijkt me. Dan landen we op het tweede aspect de moraal. S'lands wijs , s'lands eer. Het is in RI dagelijkse praktijk en niks anders. Ook daar kunnen we kort over zijn. Van mij hoeven die foto's ook niet. En heb zulke prachtige prenthes nimmer geplaatst. En Om Sid, gooi er nog een verhaal tegen aan, kan rustig in de afdeling kontverhalen. Jouw Indonesie is een anderendan er werkelijk is. Daar waren we al wel uit, maar kom niet met het verhaal dat het uitzonderingen zijn, Om Sid, het is dagelijkse praktijk, ook goeie morgen.

En dan voor Elsbeth, een oprisping als forum geweten is niet erg, dan maak je een melding in klachten moderatie maar niet in het topic zelf, of maak een topic report. Afijn de foto's waren weing fris. Heb ze eens goed bekeken. En ben bang dat in dit geval het vliegtuig in een omgeving van lucht is terecht gekomen waarin een vliegtuig volledig ombestuurbaar kan zijn redelijk stupide in dat geval van de gezagvoerder in een dergelijke positie te brengen. Dat is voor geen enkele gezagvoerder wenselijk dus zal er iets anders aan de hand zijn geweest de zwarte doos brengt wel enige uitkomst samen met de rode doos.

Mijn zwarte doos vanmorgen kon geen uit komst bieden voorde oplossing van dit tragische ongeval. Wat Elsbeth rustig als grap mag hoor. Pffffffff

Wil je werkelijk op elke slak zout leggen?

Where there is a will there will be relatives.

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Mooi dat de rust ondertussen is wedergekeerd hier. Ieder zijn eigen mening en respect voor de doden.

Als je zwarte doos het niet doet Oyibo dan zou ik eens kijken voor een zwarte doos die het wel doet. Het kan ook zijn dat het niet aan de zwarte doos ligt maar aan degene die de doos moet bedienen of uitlezen, jij in dit geval. Wellicht weet jij niet meer hoe je een doos goed moet uitlezen en moet iemand anders dat eens gaan doen.. De schuld kan heel goed bij jezelf liggen.

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Oke Anorak, voor jou nog ťťn keer: het topic report n.a.v. 2 eerder geplaatste foto's van herkenbare slachtoffers van een vliegramp heb ik gedaan, keurig via het daarvoor bestemde bordje.
Ik voel mij verder vrij om op de in dit topic gedane reactie van Oyibo in te gaan.
Iemand die anderen de les leest met opmerkingen als "misplaatst moraalriddergedrag" en "kontverhalen", kan de bal terug verwachten.
Ik gooi niet op alle slakken zout. Er lopen hier tientallen slakken rond. Misschien moet jij je eens achter de oren krabben waarom ik toch iedere keer weer op die ene slak uitkom.
Dit is het laatste dat ik over dit onderwerp zal zeggen.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 13-05-2012 20:15 Anorak wrote:
S'lands wijs , s'lands eer. Het is in RI dagelijkse praktijk en niks anders. Ook daar kunnen we kort over zijn. Van mij hoeven die foto's ook niet. En heb zulke prachtige prenthes nimmer geplaatst. En Om Sid, gooi er nog een verhaal tegen aan, kan rustig in de afdeling kontverhalen.
Jouw Indonesie is een anderendan er werkelijk is . Daar waren we al wel uit, maar kom niet met het verhaal dat het uitzonderingen zijn, Om Sid, het is dagelijkse praktijk, ook goeie morgen.

Goede middag.
Kennelijk lees je je eigen posting niet goed.
Je argumentatie rammelt aan alle kanten.
*Eerst schrijft je iets over s'lands wijs , s'lands eer , is dat een extra uitleg of verlengstuk van je vorige argument dat de mensen daar anders zijn (hypocriet in deze verhaal ?).
Bepaalde zaken zijn universeel.
Zoals fatsoen normen bijvoorbeeld .

* daarna kontverhalen ( die ik als voorbeeld gaf hoe daar over bepaalde zaken gedacht en geregeld wordt) ,

* en dan schrijf je dat "mijn"Indonesia anders is dan van de anderen.
Nou en , moet ik dan dezelfde mening of beleving hebben zoals jij of sommige anderen ?

Effe een voorbeeld geven(kontverhaal) :
Ik woon al >40 jr in Ollanda , kijk Nederlandse TV , lees kranten
Ik zie en las zie ik vaak programmas /artikelen waar ik me ergerde .
Ook rijd ik auto dus ik kom in aanraking met bepaalde facetten van de maatschappij met een vreemde mentaliteit.
Alles moet kunnen, de staat moet voor ons zorgen etc , ikke ikke , de zefgenoegdzaamheid, de wijsvingertje te veel om op te noemen.
En toch zeg ik ook dat zijn uitzonderingen , mocht ik hun tegenkomen dan zal ik een boog maken .
Hun wereld is hun wereld , mijn wereld / vrienden en kennissenkring zoek ik zelf uit.

Begrijp je waar ik naar toe wil om bovenstaande kont, oeps pardon voorbeeld te geven ?

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

De foto geplaatst hier en in andere media was van een vliegtuigongeluk in India in 2010. Alleen daarom al zouden ze hier niet zonder correcte bron geplaatst moeten worden. Verder is dat soort ranzige beelden van halve piloot sowieso niet iets lekkers voor bij het ontbijt en horen deze foto's naar mijn mening achter een linkje met een waarschuwing.

De zwarte doos is nog niet gevonden overigens, schijnbaar. Eerder vandaag mochten de Russen ook niet naar de rampplek toe. Ze vrezen ongetwijfeld dat de buitenlanders er met belangrijke dingen vandoor gaan of zo. Niet geheel onterecht, want er staat erg veel op het spel voor Rusland.

Verder las ik ergens op een nieuwssite domme commentaren als dat de CIA of de Mossad erachter zou zitten. Man man, daar krijg je toch totaal een slappe lul van zeg. Dat soort mensen kun je verder ook niets mee.

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

[ [

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

[

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

[ [quote]]Nu het trieste resultaat was op het net verschrikkelijk
vond het niet helemaal gepast maar ze hebben weer lekker gefotografeert
Dus kan dit of niet !
Ik weet niet of de nabestaanden de fotos al hebben gezien of toestemming gegeven maar het is overal op faceboek

Ik kan het niet op FB vinden......

Is triest voor de nabestaanden.....ik wens hun sterkte in hun verdriet.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

79,955,770 pageviews Een website van indahnesia.com