Yogjakarta tips

Subforum Java 
76 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Java > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
tumtum
Gebruiker
spacer line

We hebben 7 dagen uitgetrokken voor Java. We vliegen van Denpasar naar Yogjakarta en willen van daaruit dingen bezoeken. Daarna gaan we naar Lombok.

Vanuit Yogjakarta willen we de Borobudur, Prambanan, de Sigarenfabriek en nog wat dingen zien. Nu twijfel ik nog over de rest.. Ik dacht aan Malang en de Bromo vulkaan maar ben bang dat dat niet haalbaar is binnen de korte reistijd. Is het echt de moeite dat we wat dagen schuiven? Of zijn er nog andere vulkanen vanuit Yogjakarta bijvoorbeeld? Worden er ook tochten georganiseerd naar de Merapi?

Het is lastig in te delen omdat ik ook niet echt een idee heb wat de reistijden zijn tussen de plaatsen.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

De Merapi kun je zelf eenvoudig bezoeken, is een half uur tot een uur uit Yogyakarta rechtstreeks. Om de vulkaan rijden is een dagtocht, je kunt dan via Magelang, Selo e.d. gaan, maar recht toe recht aan is net zo 'mooi'. Besef wel dat sinds de laatste uitbarsting er niet veel over is van het oorspronkelijke toerisme. Het is allemaal ramptoerisme geworden eigenlijk (weggevaagde bossen, dorpen, kale zandvlaktes, opkomende nieuwe begroeiing, grote stukken rots overal in het landschap e.d.)

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Tumtum

Ik vrees dat je je planning verkeerd gemaakt hebt met Lombok al vast te leggen.
Yogjakarta > Bromo > Oost Java Kalibaru > Sukamade > Kawa Ijen > Ferry naar Bali > Pemuteran en zo over het noorden van Bali naar padangbai voor de boot naar Lombok.
Dit is een hele boterham maar wel een hele lekkere !!!
Ik ben persoonlijk nog niet in Lombok geweest maar zou dit vervangen door Pemuteran en of Amed (ook heel mooi snorkelen,rustig en minder reizen ).
De reisduur kan je zelf kiezen maar ik schat een 14 dagen op een rustig tempo.

Veel Fun
Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

joost
Gebruiker
spacer line

Tumtum ja 7 dagen vanaf Yogja is wat kort maar het kan.
Als je vroeg vliegt naar Yogja heb je nog de gehele dag om de Prambanan enz te bezoeken.
dag 2 = borubudur enz
dag 3 = via Solo naar Sarangan
dag 4 = naar Malang
dag 5 = richting Bromo
dag 6 = smorgens Bromo tour daarna door naar Bondowoso
dag 7 = Kawah Ijen in de ochtend en afzetten bij de ferry naar Bali.
Het is maar een voorbeeld. ZIE Pascal
Je wilt zeker op Lombok de RINJANI beklimmen. Zeker de moeite waard.
Wil je meer info mail je maar.
groet Joost

pak ronald
Gebruiker
User icon of pak ronald
spacer line

leuke plekken om te overnachten zijn: rumah seneah, hotel galuh. De eerste ligt net buiten de ring van Yogya, en galuh op loopafstand van de prambanan.
Leuk is ook om Balerante te bezoeken: een plek die getroffen is door de uitbarsting, en een forumlid `(annemarie) heeft er een schooltje voor de armen opgezet.....Wij zijn er geweest, en het is erg gaaf. Het is te regelen dat je er kan overnachten, zonder comissie ed, te regelen via ons....wel warme kleding meenemen dan...

Ga staan waar geen plek is om te staan.

pak ronald
Gebruiker
User icon of pak ronald
spacer line

rumah seneah = rumah senang

Ga staan waar geen plek is om te staan.

tumtum
Gebruiker
spacer line

Bedankt voor de reacties.

We hebben de binnenlandse vliegtickets nog niet vastgelegd er valt dus nog te schuiven.

We hoeven niet ook nog de Kawa Ijen te bezoeken. We vliegen liever rechtstreeks (of anders via via) naar Lombok.

Hoe ben je het snelst vanaf Yogjakarta naar Malang (Bromo) Met de trein? En hoe lang doe je er ongeveer over?

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Overigens geen straf om zeven dagen in Yogyakarta te zitten hoor, is genoeg te zien in en om de stad, waaronder ook Surakarta. Vergeet ook Kraton niet. Vooral als je een auto hebt is er genoeg te zien.
Semarang is ook makkelijk te bereiken en ook best een nette stad, vind ik zelf. Ook Kalibaru (meer richting Oosten/Bali) is zeker leuk met veel rondleidingen mogelijk, inclusief bezoek oude tahoe-fabriek, pindafabriek, plantages etc etc

From Dayeuhkolot with love

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 01-05-2012 17:14 tumtum wrote:
Bedankt voor de reacties.

We hebben de binnenlandse vliegtickets nog niet vastgelegd er valt dus nog te schuiven.

We hoeven niet ook nog de Kawa Ijen te bezoeken. We vliegen liever rechtstreeks (of anders via via) naar Lombok.

Hoe ben je het snelst vanaf Yogjakarta naar Malang (Bromo) Met de trein? En hoe lang doe je er ongeveer over?
Met de trein zijn er twee mogelijkheden. De nachttrein rechtstreeks naar Malang (mits intussen niet veranderd) maar dan zie je niks, of eerst naar Surabaya Gubeng en daar overstappen op de boemel naar Malang. Beide reizen kosten veel tijd. Het gemakkelijkst is om een travel te regelen die je door to door vervoert.

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

tumtum
Gebruiker
spacer line

Oke, er is dus geen rechtstreekse trein van Yogjakarta naar Malang?
Dan wordt het toch maar iets van een busje regelen ofzo, als we nog gaan.

Misschien dat we het toch maar overslaan. Best veel reizen voor alleen een vulkaan bezoeken met ook nog kans op slecht uitzicht door mist of dat het niet door kan gaan ivm eventuele giftige gassen (hoorde dat dat ook nog kan)

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Hou het bij Yogya alleen. Ik ben na ruim 20 jaar nog niet uitgekeken.....telkens weer iets nieuws dat opduikt.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Hartstikke leuke stad om een tijdje te zitten. Hoeft niet meteen 20 jaar te zijn, maar vorige zomer heb ik er met mijn gezin een week doorgebracht. De meeste toeristen zitten er 2-3 nachten, ik vind het echt zonde ommer zo dorheen te jakkeren.Er valt zoveel te zien en te doen. Perfecte uitvalsbasis om wat te ondernemen.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 04-05-2012 03:01 Anne Mieke wrote:

[quote removed]
Met de trein zijn er twee mogelijkheden. De nachttrein rechtstreeks naar Malang (mits intussen niet veranderd) maar dan zie je niks, of eerst naar Surabaya Gubeng en daar overstappen op de boemel naar Malang. Beide reizen kosten veel tijd. Het gemakkelijkst is om een travel te regelen die je door to door vervoert.

gr
AM

Voorheen waren het treinen die uit Jakarta of andere steden die via Yogya rijden en daarna in Malang stoppen.

Nu hebben ze een een nieuwe trein, wel avondtrein met vertrek uit Yogya.
Vertrek 21.00 uur , aankomst 0.400 in Malang .
Quote: MOLEK =Malioboro Ekspres.
Kapasitas penumpang KA Malioboro Ekspres maksimal 390 orang, yang terdiri atas 150 penumpang kelas eksekutif, dan 240 penumpang kelas ekonomi AC. Kereta tersebut akan diberangkatkan dari Yogyakarta pada pukul 21.00 WIB, dan tiba di Malang sekitar pukul 04.00 WIB.
Sedangkan dari Malang diberangkatkan pada pukul 08.30 WIB, dan diperkirakan tiba di Yogyakarta pada pukul 16.19 WIB.

bisa dicek of makemyday .

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Alhamdulilah. Bedankt voor de info pak. Ik wist het (nog) niet. Moet binnenkort naar Malang....dus met de Molek.

tumtum
Gebruiker
spacer line

Bedankt voor alle reacties.
We hebben besloten om de Bromo vulkaan over te slaan. Het is gewoon teveel reizen voor alleen de vulkaan te bezoeken.
We gaan nu gewoon dingen ondernemen vanuit Yogjakarta.

Mocht iemand leuke tips hebben (naast de borobudur enz) voor bijv. mooie theeplantages of rijstvelden of iets anders leuks in die buurt dan hoor ik het graag.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ga maar even bij Via-via resto in Jl. Prwirotaman I proberen, die organiseren leuke excursies waar je wel een keuze kan maken voor een aantal dagen.

dianeguldemond
Gebruiker
spacer line

Hoi Tum Tum

ik heb de berichten een beetje gelezen en heb een super tip voor je!!
Je hebt inderdaad gelijk dat dit een super mooie omgeving is maar persoonlijk zou ik yogja zelf niet als uitvalsbasis gebruiken. Zelf verblijf ik momenteel in Borobudur zelf, op heel korte afstand van de tempel. Dit vormt naar mijn idee echt een geweldige uitvalsbasis, het ligt namelijk midden in de rijstvelden echt heerlijk!
Aan de linkerkant zie je de merapi vulkaan en aan de rechterzijde heb je uitzicht op de tempel. Er worden talloze super leuke trips georganiseerd met een hele goede gids; onder andere naar de merapi, dieng plateau, yogja city trip, selogriyo (tempel in de vallei tussen de rijstvelden), sunrise en sunset tours, fietrstrips, village trip, rafting, trip naar de waterval en ga zo maar door!!!
Het eten is hier echt fantastisch en de mensen ook.
Ook zijn hier gratis fietsen ter beschikking om zelf lekker de omgeving te verkennen.
Mocht je interesse hebben dan kun je op deze site kijken: www.rumahdharma.com
Ik ben heel benieuwd wat je ervan vindt!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

79,750,875 pageviews Een website van indahnesia.com