Wat is de beste optie (eiland) vanaf Jakarta

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
92 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Corriene
Gebruiker
spacer line

Beste forumleden,

Half oktober kom ik aan in Jakarta , heb dan 1 maand tijd.
Welk eiland is echt de moeite van een langer bezoek waard ?
Bali en Lombok + de Gili eilanden ken ik al.
Ben aan het twijfelen tussen Sumatera of toch het Oosten van Indonesie bv Flores,
waar ik net weer genoten heb van het verhaal van Anne Mieke.
Ik wil dus langer op 1 plek blijven.
Wie oh wie helpt mij uit dit dilemma , Indonesie is zo groot en mooi!!!!

Alvast bedankt voor evt. suggesties van Indonesie - kenners en liefhebbers.
Sumatera of toch het Oosten ? Ik kom er alleen niet uit.

erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line

Corriene,

Dat hangt oa ook van je interesses af.
Op gebied van natuur vind ik Aceh het mooiste dat ik totnogtoe gezien heb in IndonesiŽ. Ik heb Flores nog niet gezien en volgens Anne Mieke is dat het mooiste stukje IndonesiŽ. Flores staat voor volgend jaar op mijn programma.
Een maand is niet genoeg om heel Sumatra te bekijken, en ik denk dat voor Flores een week of 2 volstaat.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Ik heb geen verhaal geschreven (geen tijd) Maar Ambon is recentelijk bezocht door mij. Daar lijkt het me ook prima vertoeven voor langere tijd. Je moet alleen wel tegen de 'hardere' cultuur kunnen, zeker als je steeds dat zachte Javaanse wayangspel voor je ziet zoals ik.

Ho Lee Fuk

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Als het gaat om natuur dan is van alle eilanden in Nusa Tenggara absuluut het mooiste maar ook het interessant qua cultuur. Er zijn echter geen rechtstreekse vluchten naasr Flores vanuit Jkt, je zult dan via Kupang moeten wat het duur, lang en omslachtig maakt.

Alor is ook prachtig en the end of the world maar in mijn optiek toch minder gevarieerd en je kunt er alleen heen via Kupang.

Optie: vliegen naar Kupang, Boot of vliegtuig naar Alor. Ferry via Pantar en lembata naar Larantuka, overland tot Labuan Bajo (zoiets als ik nu aan het doen ben maar ook Riung is bv interessant) en dan via Denpasar terugvliegen.

Rechtsom of linksom, vanuit Jakarta zijn er sowieso een aantal goeie mogelijjkheden. Als het gaat om het meest rechtstreeks dan is Ambon misschien een betere optie (kun je bv naar Seram of Saparua) en niet eens duur.
Ben het met Yerun eens mbt cultuur maar mij persoonlijk ligt dat beter. Ik vind het in het oosten allemaal wat gemakkelijker.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Sulawesi? Doorvliegen naar Manado, een week Minahassa, incl. 3 dagen Bunaken om te snorkelen, boot pakken richting Poso, evt. uitstappen op de Togian Islands. Over de weg van Poso door Centraal Sualwesi richting Tanatoraja. Daarna door naar Makassar.

Sumatera? Je zou een maand kunnen uittrekken voor het stuk Aceh tot Padang. Dan kun je ook heel veel moois en leuks zien.(natuur in Aceh, olifanten/jungle Tangkahan, ornag utans Bukit Lawang, Lake Toba, omgeving Bukittinggi)

Java? West Java is prachtig, gewoon wat langer overal blijven. Omgeving Bogor/Bandung, omgeving Pelabuhanratu (Zuidkust), Pangandaran, Yogya voor natuur en cultuur, Bromo.

Zoveel moois, hangt er inderdaad vanaf waar je van houdt. Wat trekt jou aan Indonesie, wat vond je de vorige keer zo leuk dat je nu weer terug wil komen? Dat moet je jezelf even afvragen.

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Corriene,

Flores is voor ons al een poosje geleden. Wij hebben plannen om in 2013 dit prachtige eiland te doorkruisen. Ons plan voor dit jaar was om o.a. Adonara, Solor en Lembata te bezoeken. Het slechte weer hield ons echter op het mooie eiland Alor vast. Dat was geen straf, want Alor is nog onbedorven en de mensen zijn supervriendelijk. Ik zeg niet dat we IndonesiŽ kennen, maar zijn wel op heel veel plekken geweest. Wij vinden Java en Bali leuk om te zijn,maar met name de eilanden ten oosten van Lombok vele malen interessanter. Om antwoord te geven op jouw vraag: "Kies voor Flores".

Succes bij het bepalen van jouw koers.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Tja, ik kan natuurlijk alleen maar spreken over wat ik gezien heb. En dat is een stuk minder dan wat Anne Mieke en BintangJan hebben gezien.
Voor mijn volgende reis (ik hoop zomer 2013) staat Flores op het programma, mede dankzij de voortdurende aanprijzing van Anne Mieke.

erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line

Ik ben in de zomer 2013 ook op Flores te vinden! Emoticon: Yes! Emoticon: Yummie! Emoticon: Party!

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Als ik nou eens iets organiseer voor jullie... Emoticon: Smile ?

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Nou, Anne Mieke, daar zeg je wat.
Als ik volgend jaar Indonesie er inderdaad door weet te drukken in mijn gezin, dan kom ik zeker bij je terug met een heleboel vragen.
Misschien inderdaad wel met de vraag iets te organiseren.
He, heel veel plezier nog de laatste week, neem het er even lekker van.

Groet Elsbeth

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

AM,

Je kunt het regelen niet laten, hahaha. Organiseer maar niets, want dan zijn we gebonden aan data, reistijden e.d.. Wij reizen liever met ons tweetjes zodat we kunnen gaan en staan waar we willen. Ik ben sowieso geen voorstander van groepsreizen.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line

Mijn vrouw en dochter zullen dan waarschijnlijk in Yogya blijven. Dus reis ik alleen. Ik heb er niets op tegen dat er iemand aansluit bij mijn trip naar Flores, maar ik ben gebonden aan data en kan mij niet aanpassen.

Corriene
Gebruiker
spacer line

Dank jewel allemaal voor het meedenken.

Voor mij zal het Flores worden , ook door het prachtige verhaal van Anne Mieke en het antwoord van BintangJan.

Maar de doorslag gaf Erwin. Emoticon: Wink

Corriene

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Ik had het niet opgevat als een soort groepsreis. Ik sta tijdens mijn reizen/vakanties altijd open voor onverwachte ontmoetingen, maar zal niet snel vantevoren iets gezamenijks plannen.
Ik heb nogal wat vrienden die altijd met andere gezinnen (van vrienden) hun zomervakantie plannen.
Dat zou echt niets voor mij zijn. Vroeger deed ik dat natuurlijk ook wel, toen ik nog geen gezin had, maar het verschil in tempo breekt dan toch snel op. Ik houd zelf van vroeg opstaan en dingen ondernemen. Geen eindeloos getut aan eet- of kaptafel.
Maar wie weet Erwin, mochten we rond dezelfde tijd op Flores zijn volgende jaar, dan weet Anne Mieke vast wel een leuke plek voor een blind date (niet schrikken, mijn man en kinderen komen wel gewoon mee). Qua natuur hebben we wel dezelfde interesses (zie Halimun)

elsbeth
Gebruiker
spacer line

He Corienne, heb je goed gelezen dat Erwin pas volgend jaar naar Flores gaat?

Corriene
Gebruiker
spacer line

Ja hoor, Emoticon: Shiny daarom gaf het ook de doorslag Elsbeth. Emoticon: Shiny

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Zo, ik ga eens aandelen verzamelen op Flores.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Elsbeth, ik hoor je wel tzt. dat geldt overigens ook voor anderen.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.BJ dat weet ik toch, ik ben de boel maar een beetje aan het stangen. Ik denk dat her voor ook niks zou zijn om met anderen te reizen daar ben ik te rusteloos voor en om rekening met mezelf te houden vind ik al meer dan genoeg. Daniel reist nu mee maar die heeft niet de drive en interesses die ik heb en daar heb ik het al moeilijk genoeg mee. Ik sta soms ook echt in de stand van: GIJ ZULT FLORES MOOI EN INTERESSANT VINDEN.

Dat tempo van Elsbeth herken ik wel. Ik ben een sneltrein en ben ook altijd eerder klaar dan Daniel.

Een algemene tip: de zomer lijkt toch de beste tijd te zijn voor Flores. Ik was er bijvoorbeeld 5 jaar geleden rond dezelfde tijd met een verschil van een maand (nu tweede helft april, toen tweede helft mei). Drie jaar geleden exact dezelfde periode en een paar keer in december en januari. Hoe meer richting zomer (= vanaf half mei) hoe meer de kans op goed weer. Als het regent op Flores dan is het ook verschrikkelijk. Dat goede weer is vooral van belang voor bijvoorbeeld de tocht naar de Kelimutu maar ook voor een toch naar de eilanden uit de kust van Labuan Bajo en naar Rinca (komodo). Met zware regen en wind heb je daar helemaal niets aan. Sterker nog, de zee tussen Flores en Sumbawa kan dan gevaarlijk zijn. Ik zou kiezen voor ergens tussen half mei en half september.

Veel plezier met voorbereiden. Fijn dat er dan toch nog genoeg fans zijn.

erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line

Ik vind ook dat je in je vakantie vroeg moet opstaan: hoe vroeger je opstaat, hoe meer vakantie je hebt. Zeker in IndonesiŽ, waar het veel te vroeg weer donker is. En als ik goed lees bij AM, is met de kippen op stok gaan, eerder regel dan uitzondering op Flores.
Een blind date zou wel leuk zijn. Ik zal helaas mijn vrouw en dochter niet kunnen meebrengen op de date.

Ik heb alvast het boek besteld, vermeld door AM in haar draadje. Emoticon: Yes!

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

erwin; groot gelijk. Ik ben ook een fan van tijdig opstaan. Omdat ik nu een gezin heb, is dat wel wat afgesleten, maar als ik soms om half zes wakker ben, dan klim ik lekker uit bed.. zalig is dat zo vroeg.. nog wat nevel in de straten, de eerste zonnestralen komen op... Lekker geurend bakkie koffie erbij...

Ho Lee Fuk

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

88,673,158 pageviews Een website van indahnesia.com