Zo'n 70% van alle verkochte alcohol op Bali illegaal

Subforum Blog @ indonesiepagina.nl 
80 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Blog @ indonesiepagina.nl > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
BlogBlot
Gebruiker
spacer line

Zo'n 70% van alle verkochte alcohol op Bali illegaal
Gepubliceerd op 16 april 2012 13:19
Radar Bali meldt dat zo'n 70 procent van alle alcohol verkocht op het eiland illegaal verkocht is. De waarde van de illegale alcohol verkocht op het eiland zou zo'n 1 miljard rupiah per dag zijn, omgerekend zo'n 85.000 euro.
Lees verder , klik op de titel

sjefke
Gebruiker
spacer line

ja ook daar begint het al net als in ned !! wel de centjes niet de lasten
vorig jaar un wijntje 6euro in het restaurant . in ned koop ik daar twee flessen voor !!
ja zeggen ze moet geinporteerd worden . maar dat moet in ned ook
bintangetje in kuta 2.eurie tot 2.50 ook veels te duur
en die eigen gestookte arak die gaan we echt nie drinken. ik wil nie dood want da spul
is levensgevaarlijk . hebben we al meerdere keren kunnen lezen.. als dat zo door gaat
blijven de toeristen weg . hebben we al gezien in spanje. is helemaal leeg .
dadelijk grieken land .in dan turkye .
maar misschien vangt die nieuwe stroom russen dat wel op die mannen hebben graag sterke drank . nastrovje.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 19-04-2012 08:17 sjefke wrote:
als dat zo door gaat

Ik dacht dat de meeste toeristen voor de cultuur, natuur, mensen , eten, zon , strand komen.
Weinigen voor de verlichting .

bisa dicek of makemyday .

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Past toch mooi samen met alle merk-kleding, software, DVD's, etc., waarvan ook minimaal 70% van de verkochte hoeveelheid illegaal ( = lees: kopie) is ????

Invoerrechten en accijnzen op wijn en sterke drank hier in RI bedragen momenteel 150%. M.a.w. een fles wijn of sterke drank die je als hotelier of restaurateur koopt in het buitenand voor Euro 5,- kost je (transportkosten nog even weggelaten) Euro 12,50 voor je hem in je zaak hebt staan. Vervolgens moet je er nog iets op verdienen, dus gaat deze fles mininaal 1x over de kop (in de horeca in NL gaat een fles 1,5 tot 2x over de kop !!). Verkoopprijs wordt dus Euro 25,- en dan nog de 10% PPN (lees: BTW) erover, oftwel de klant kan e.e.a. uiteindelijk kopen voor Euro 27,50. Met 5 glazen uit een wijnfles kom je dan inderdaad uit op ca. Euro 5,- tot 6,- per wijnglas.

Ben (was) zelf (ook) een enorme wijnliefhebber maar helaas, op Bali c.q. in Indonesie kan ik dat wel vergeten, tenzij je de buiten verhouding hoge prijzen wilt betalen. Een troost: Op Bali IS er tenminste aanbod en keuze van wijn en sterke drank. Op HEEL VEEL plaatsen in Indonesie is dat niet eens het geval.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 19-04-2012 08:51 Amed East Bali wrote:
. Vervolgens moet je er nog iets op verdienen, dus gaat deze fles mininaal 1x over de kop (in de horeca in NL gaat een fles 1,5 tot 2x over de kop !!). Verkoopprijs wordt dus Euro 25,- en dan nog de 10% PPN (lees: BTW) erover, oftwel de klant kan e.e.a. uiteindelijk kopen voor Euro 27,50. Met 5 glazen uit een wijnfles kom je dan inderdaad uit op ca. Euro 5,- tot 6,- per wijnglas.
.

Voor zover ik begrepen hebt (familie-vrienden in de horeca-hotel sector) kan men nog steeds goed verdienen , ruim voldoende om een bordje rijst met lauk pauk te kopen .

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Tuurlijk kan dat, als je je familie niet als personeel behandelt maar als onbetaalde / goedkope arbeidskrachten die je 14 uur per dag / 7 dagen in de week kan laten werken voor een maal en een slaapplek.

Voor de ondernemer die echter een zaak met personeel heeft rondlopen tegen de vastgestelde minimumlonen en niet meer dan de maximale werktijden, die alle sociale verzekeringen en vrije dagen krijgen waar ze recht op hebben, zijn vergunningen aanvraagt en de leges betaalt, netjes de BTW over zijn omzet afdraagt, inkomstenbelasting betaalt, etc., etc., kan het best tegenvallen.

If you have nothing to loose, you can risk everything

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

vorig jaar un wijntje 6euro in het restaurant . in ned koop ik daar twee flessen voor !!
ja zeggen ze moet geinporteerd worden . maar dat moet in ned ook
bintangetje in kuta 2.eurie tot 2.50 ook veels te duur
en die eigen gestookte arak die gaan we echt nie drinken. ik wil nie dood want da spul
is levensgevaarlijk . hebben we al meerdere keren kunnen lezen.. als dat zo door gaat
dadelijk grieken land .in dan turkye .
maar misschien vangt die nieuwe stroom russen dat wel op die mannen hebben graag sterke drank . nastrovje.

Zolang de Indonesie regering een dief van eigen portomenee blijft

En niet over gaat op slijterijen houd je dit !!

En ook de doden door methanol en mixen etc etc

Toch zijn er geruchten dat er binnen kort iets gaat gebeuren zodat deze regering

"eigen belasting kan heffen " Emoticon: Yes!

Denk of zeg niet tegen me dat gaat niet gebeuren ze zijn bezig met vergunningen

Die worden dan verstrekt aan een of bepaalde .... groepen !

Kan hier geen antwoord op geven maar ik ben hard op weg Emoticon: Cooool

De tijd gaat snel.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 19-04-2012 09:17 Amed East Bali wrote:
Tuurlijk kan dat, als je je familie niet als personeel behandelt maar als onbetaalde / goedkope arbeidskrachten die je 14 uur per dag / 7 dagen in de week kan laten werken voor een maal en een slaapplek.
Ik heb hier over Indonesische restaurants / hotels met "vreemden"als personeel.
Het is niet op het level zoals vroeger(nu nog) Chinees-Indische restaurants in Nederland waar een werkloze familie/streekgenoot uit Tiongkok of Hongkong voor hongerloon (zelfs illegaal) moeten werken.

simpati
Gebruiker
spacer line

Een troost: Op Bali IS er tenminste aanbod en keuze van wijn en sterke drank. Op HEEL VEEL plaatsen in Indonesie is dat niet eens het geval.
Mede daarom is het op HEEL VEEL plaatsen in IndonesiŽ fijn wonen.

Zolang de Indonesie regering een dief van eigen portomenee blijft
IndonesiŽ doet met alcohol hetzelfde wat Europa en zeker Nederland doet met de benzine(energie), het grote verschil is wel dat een leven zonder alcohol heel goed kan, zonder benzine(energie) is een leven niet mogelijk.
Laat de toeristen in Bali maar flink alcohol nuttigen, van de opbrengst kan de subisidie op brandstof blijven tot er een eerlijke manier is gevonden om de energie duurder te maken.

En ook de doden door methanol en mixen etc etc
Dat is niet de schuld van de overheid, de Russen zijn ondertussen goed vertegenwoordigd in Bali en dat zijn meesters in het brouwen van allerlei soorten alcohol.
Groetjes,
Jan

Corriene
Gebruiker
spacer line

Oh oh ,dat is wel heel negatief.

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Corriene,

Kennelijk ben jij nog niet zo vaak op Bali geweest, maar het is vergeven van de Russen. Discrimineren mag niet, maar het is wel een bevolkingsgroep die steeds meer invloed gaat krijgen op Bali. En niet alleen op Bali, maar in heel Azie.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Ja, Russen vind je in toenemende mate op Bali, vooral zuid Bali dan, gelukkig nog in geringe mate in het noorden. Dus Corriene ga ook maar eens kijken daar....
Verder kom je dat onbeschofte volk ook steeds vaker tegen in Cambodja en Thailand( weer in het zuiden, in de strandbestemmingen) Weet van een paar kleinere hotels in Bangkok dat ze daar geweigerd worden met het smoesje we zijn volgeboekt.

hati hati, pelan pelan

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Dat schreeuw ik al 20 jaar. De straten in Kuta, Legian en Seminyak zijn nog net zo als toen ik er in 1989 voor het eerst kwam. Niets aan gedaan....zelfde zooitje. Waar gaat al het geld heen van het toerisme? Ja, laat maar. Ik weet het ook wel.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 19-04-2012 08:40 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Ik dacht dat de meeste toeristen voor de cultuur, natuur, mensen , eten, zon , strand komen.
Weinigen voor de verlichting .
Vroeger wellicht, nu niet meer. Zeker in Zuid-Bali, dat is exact een replica van Benidorm. Slapen, strand, wijntje en trijntje, slapen....en de volgende dag wederom hetzelfde ritme.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 19-04-2012 22:28 senior wrote:
Ja, Russen vind je in toenemende mate op Bali, vooral zuid Bali dan, gelukkig nog in geringe mate in het noorden.
Maar het is al ontdekt. Zeker de onroerend goed sector.
Ik vrees op korte termijn wild-west achtige taferelen op Bali nu de Russische maffia zich ook is gaan bemoeien met de onroerend goed handel.

Corriene
Gebruiker
spacer line

Op 19-04-2012 19:33 schreef BintangJan:
Corriene,

Kennelijk ben jij nog niet zo vaak op Bali geweest, maar het is vergeven van de Russen. Discrimineren mag niet, maar het is wel een bevolkingsgroep die steeds meer invloed gaat krijgen op Bali. En niet alleen op Bali, maar in heel Azie.

Dat klopt BJ, dan moet ik volgende keer naar Rusland ,als die jongens in Indonesie zijn.
Een wodka of zo gaat er wel in, maar dat lijkt me op Java ook een probleem.
Heb een ticket Jakarta geboekt en dan maar zien waar we stranden.

Corriene
Gebruiker
spacer line

Op 19-04-2012 22:28 schreef senior:
Ja, Russen vind je in toenemende mate op Bali, vooral zuid Bali dan, gelukkig nog in geringe mate in het noorden. Dus Corriene ga ook maar eens kijken daar....
Verder kom je dat onbeschofte volk ook steeds vaker tegen in Cambodja en Thailand( weer in het zuiden, in de strandbestemmingen) Weet van een paar kleinere hotels in Bangkok dat ze daar geweigerd worden met het smoesje we zijn volgeboekt.

Hi Senior ,

Thailand ken jij , kan ik daar beter heen gaan ? Of Cambodja -Vietnam..
Vanaf Jakarta is nog alles open , geef even een goede raad ?
Moet niet per se met alcohol, maar wel graag zonder Russen !!!
Wil natuurlijk ook niet discrimmineren , maar spreek de taal niet en dat gaat problemen
geven.

Corriene
Gebruiker
spacer line

Op 20-04-2012 04:58 schreef Yogya-Bali:

[quote verwijderd]
Vroeger wellicht, nu niet meer. Zeker in Zuid-Bali, dat is exact een replica van Benidorm. Slapen, strand, wijntje en trijntje, slapen....en de volgende dag wederom hetzelfde ritme.

Een reis naar Benidorm heb je al voor 50 euro retour, waarom dan zolang in een vliegtuig als Bali dezelfde taferelen bied en de reis veel duurder is ??
Onze Lieve Heer heeft rare kostgangers.!

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Klopt! Maar het schijnt dat Bali iets "magisch" heeft dat telkens terug trekt. Zal wel de ouderwetse guna-guna zijn........en de trijntjes niet te vergeten die zijn er een stuk goedkoper dan in Benidorm. Dus uiteindelijk toch goedkoper uit....

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Offtopic verwijderd.

gerry deuren
Gebruiker
spacer line

mensen doe voorzichtig'' met uitspraken over russen in ''bali''
het zijn wel De in versteerders'' met big money'' tevens sterker nog,, contacten met''
walykota''van bali''dus ''Áorupt''dus'' '''' bali is bali niet meer''!!!! het is al voor 35 % van buitenlanders. Emoticon: Confused Emoticon: Confused

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

In Rote zijn geen Russen, ook niet in Kupang en Ambon, en Papua en....... nou ja volgens mij zijn ze alleen dan op Java en Bali. Weer meer reden om toch eens naar die buiteneilanden te gaan. En hier hebben ze goeie sopi (=arak)van de lontarpalm Emoticon: Smile Emoticon: Smile

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Dat klopt....ik hoorde het ook van de Balinezen aldaar dat op het beruchte "rijke" eilandje
onderaan bij Bali alleenzťťr rijke Russen zitten( normaal zitten daar de rijke JetSet van de wereld, die nu zijn gevlucht!!! )....maar...nadat de Muur in Berlijn om is gevallen en het strenge communisme in z.g. democratie-regering is geworden zag je dŠŠr de grote scheidingslijn arme en zťťr rijke Russen....waar zij het geld vandaan halen is een grote raadsel.
Maar nogmaals de Balinezen zijn geen domme mensen en hebben in de loop der jaren
geleerd hoe ze het "grote" geld kunnen vangen en gelijk hebben ze toch?? Emoticon: Party!

simpati
Gebruiker
spacer line

geleerd hoe ze het "grote" geld kunnen vangen en gelijk hebben ze toch??
Het grote geld komt echt niet terecht bij de Balinees.
Die hebben, zeker in Zuid Bali, voor spotprijzen hun grond verkocht om er goed van te leven maar dat leven is tijdelijk geweest tot het geld verbrast is.
Wat er is overgebleven is een stukje IndonesiŽ waar de Balinees zelf niet meer de baas is.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Wat er is overgebleven is een stukje IndonesiŽ waar de Balinees zelf niet meer de baas is.
Boontje komt om zijn loontje denk ik dan maar. Eerst denken voor 'veel geld' je grond te verkopen en er dan op te kunnen teren.. maar dat kunnen ze niet, want ze verbrassen het geld. Voordat het ontvangen is, is het alweer op. Nationaal probleem overigens, maar da's niet mijn schuld en verantwoordelijkheid.

Ho Lee Fuk

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

88,671,438 pageviews Een website van indahnesia.com