Wat moet een Indonesische zien in Nederland?

Subforum IndonesiŽ op z'n Nederlands 
65 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > IndonesiŽ op z'n Nederlands > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Roept u maar, vanaf 6 juni gaat deze meneer met vrouw en kind naar Nederland. Drie hele weken maar liefst (meer dan lang genoeg om daarna met gierende banden weer terug te reizen naar Indonesie om de komende drie jaar lang van de schik te bekomen).

Wat moet een Indonesische die voor het eerst in Nederland is nu eigenlijk zien, doen en eten? Kom maar op!

pierre
Gebruiker
spacer line

Er zijn zovele typische Nederlandse dingen die voor toeristen een must zijn.
Eerlijk gezegd zien wij als nederlanders dit niet zo als toeristisch, maar dat is even offtopic.

Wat jullie zouden kunnen doen is een bezoek aan,
Madurodam. ( aansluitend Scheveningen ( met de pier)
centrum van Den Haag.
Zaanstreek ( groene houtjes huisjes en het eerste winkeltje van AH)
Volendam ( marken edam Monnickendam)
Alkmaar ( kaasmarkt)
Delft ( binnenstad)
uiteraard Amsterdam in de rondte.

de zee ( Noordwijk, Bloemendaal, zandvoort)

helaas is de bollenstreek en keuken-hof zo goed als uitgebloeid.

molens... kinderdijk,
Oudewater gouda ( binnenstad)
Utrecht.
de veluwe.
soest ( paleis Soestdijk)
Apeldoorn ( paleis het loo)
Drente ( hunnebedden)
flevopolder ( lelystad)
Maastricht en omgeving.
Eindhoven.

en ga maar door er is in feite veel te zien in Nederland.

ik denk dat eten een persoonlijk iets is.
maar bossche bollen zijn lekker, pannekoeken, stroopwafels.

en misschien een uitstapje naar Brussel ??

enfin er zullen nog vele voorbeelden komen neem ik aan

ibusas
Gebruiker
User icon of ibusas
spacer line

Een moderne AH, waar je zelf je boodschappen scant en met plastic betaald.
De trein! Vergeet niet dat alles nu met OV moet, inchecken, uitchecken!
Haring happen.
Rondvaart: Utrechtse binnenstad is ook mooi! (ik heb logeergelegenheid - you're welcome with the family)

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Even snel zo maar een paar dingen:
rondvaart door Amsterdamse grachten, liefst 's avonds.
wandelen door de Jordaan (Amsterdam)
de duinen bij Bergen/Schoorl
Een paar jaar geleden hebben wij met familie uit Israel een botter gehuurd en hebben we gezeild.(Monnieckendam/Edam/Hoorn). Wellicht voor jouw at teveel georganiseer, maar een bezoek aan de haven van Hoon vind ik altijd erg leuk.
Albert Cuyp.
De poffertjeskraam in Laren!
weekendje Vlieland.
Ik kom vast nog wel met meer.
Ik ga binnenkort met buitenlanders naar het Kroller Moller museum.

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Volledig met Pierre en Elsbeth eens....Nederland heeft een rijke geschiedenis...alleen
moet je het weer mee hebben. Als de zon schijnt ziet er alles vrolijker uit.....
Advies; Nederland is een duur land geworden..... Emoticon: Nooo Dus goed plannen waar je naartoe wilt gaan..... Emoticon: Party! Emoticon: Party!
YB we lezen het wel wanneer je een voet op Nederlandse bodem hebt gezet..... Emoticon: Bye bye

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Vergeet niet de Red Light District . Avond rondleiding. liat aquarium .
Kombineren met de avondrondvaart.
Kunstliefhebbers naar Rijksmuseum en Van Gogh ( ik moet vaak als guide gaan spelen) .
Beverwijk=zwarte markt.

Effe zitten uitpuffen en ceklak ceklik bikin poto bij Dam- /Leidseplein en Rembrandtplein.
De beroemde Febo kroketten proeven en vergeet de Bijenkorf niet.

Sayang , di Holland tidak ada Mall . seperti di Jakarta.
Pasar Tradisional Albert Kep ( goed idee van Elsbeth) is ook zeer bekend bij de Indonesiers .
Pasar Loak Waterlooplein is een must.
Naek metro .

bisa dicek of makemyday .

Pamelabak
Gebruiker
spacer line

Ik weet niet of jij en jouw vrouw dit interessant vinden, maar ik zelfvind de Deltawerken indrukwekkend en ook de Hollandse Waterlinie of de forten.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Openlucht museum in Arnhem, idem in Enkhuizen, het net heropende Scheepvaartmuseum Amsterdam.
Kembang, je bent in de war: niet YB, maar Yerun is in aantocht. YB is net weer vertrokken uit Nederland.
Overigens Yerun, je bent van harte welkom hier. Laat even horen als je iets wil afspreken.
We zijn vaak in Amsterdam en kunnen dan ook wel iets laten zien. Voel je niet verplicht, alleen als je het leuk vindt. Groeten Elsbeth

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

http://www.dagjeweg.nl/limburg(...)3Dra8CFYRI3godayVh3A
http://www.limburg.nl/Beleid/M(...)ord_Limburg/Floriade

Floriade
Organisatie van de wereldtuinbouwtentoonstelling Floriade 2012 rond het duurzaamheidsprincipe Cradle to Cradle.
Indonesisch paviljoen
Maastricht de basiliek, den Bosch Sint Jan................. Emoticon: Shiny Emoticon: Nice Emoticon: Yeah right!
Steek voor mij de ongelovige thomas gelijk een kaarsje op....................... Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Bye bye

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Yerun Toen mijn vrouw voor het eerst in NL was Heb ik het haar zelf gevraagd.
Het antwoord was alles ;-) Dus eerst naar Madurodam ;-) een rondje door Den Haag / Scheveningen het strand. Daarna zijn we onder de grond gegaan in Valkenburg.
Er was toevallig een Pasar Malam in Eindhoven dus daar zijn we een weekend blijven hangen en uiteraard shopping. We zijn een dagje naar de Efteling geweest.
Dordrecht als oudste stad van NL bezocht. Rotterdam de havens in en weer shopping ;-)
We zijn een paar dagen in een huisje op de veluwe geweest de natuur in Koeien kijken etc. ;-) het Loo bezocht en daarna 3 daagjes in Amsterdam met een rondvaart en het nightlife. Uiteraard moest alles "gedocumenteerd" worden met fotoos,film,ansichtkaarten en souvenirs. Een hele leuke tijd geweest alles met OV.
Toen mijn vrouw terug was was er vanuit familie / vrienden maar een ding van belang.
Waar is de oleh-oleh ;-)
Ik neem aan dat je geen uitgebreid 3-weken programma wilt maar wellicht dat ik je met dit verhaaltje een beetje op weg kan helpen.

Vwb wat te eten; kaas kaas kaas,haring,boterbabbelaars,stroopkoeken,alles wat typisch hollands is. Vergeet ook de snackbar niet en de chinees in NL is ook een geweldige ervaring Aduhhhhhh zoveeeeeeeeeel ;-) Verse vis (op de markt of in een zeerestaurant) Spareribs Maar ja ik weet niet wat je vrouw lust of hoe kieskeurig ze is.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Ik voeg er altijd een dagje of weekendje Antwerpen aan toe en zoek altijd een restaurantje met mosselpannetjes, belgische wafels, puntzak frieten, bonbons etc. Groenplaats is erg leuk en ze kunnen thuis ook vertellen dat ze in belgie zijn geweest. Praktisch naast de deur.
Maastricht valt ook altijd goed in de smaak.
En altijd: dagje Efteling! Dat is de topper. Vroeg aanwezig zijn en hele dag uittrekken. Beste is op een dinsdag of donderdag NIET in de Nederlandse vakantieperiode. De droom van de kids, maar ook bijzonder leuk en mooi voor de volwassenen.

Ach ja

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 11-04-2012 16:59 Yerun wrote: Wat moet een Indonesische die voor het eerst in Nederland is nu eigenlijk zien, doen en eten? Kom maar op!
Tja, Yerun dat is vragen naar de meest bekende weg: mall, mall, mall, mall, mall...................shoppppppiiiiinnnnngggggg Emoticon: Stupid
Maar volgens pak SA:
Sayang , di Holland tidak ada Mall . seperti di Jakarta.

Ga dan maar naar Volendam en wel foto's maken want zonder kan je niet thuiskomen. Emoticon: Talk to the hand

erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line

On 12-04-2012 03:36 jakarta-snacks wrote:
Ik voeg er altijd een dagje of weekendje Antwerpen aan toe en zoek altijd een restaurantje met mosselpannetjes, belgische wafels, puntzak frieten, bonbons etc. Groenplaats is erg leuk en ze kunnen thuis ook vertellen dat ze in belgie zijn geweest. Praktisch naast de deur.
Maastricht valt ook altijd goed in de smaak.
En altijd: dagje Efteling! Dat is de topper. Vroeg aanwezig zijn en hele dag uittrekken. Beste is op een dinsdag of donderdag NIET in de Nederlandse vakantieperiode. De droom van de kids, maar ook bijzonder leuk en mooi voor de volwassenen.

Je vergeet het belangrijkste: Belgisch bier! En daar hebben we wel een paar soorten van Emoticon: Party!

Jeroen, mocht je een gids nodig hebben in Antwerpen dan hoor ik het wel.
Verder denk ik ook dat het interessantste vaak het gewone dagelijkse leven is.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Dagelijks leven is nu juist wat een Indonesier totaal niet interesseert. Goed bedoeld maar daarmee kan men niet thuiskomen. Tenzij het gewone dagelijkse leven uit luxe dingen bestaat.
Dit is niet denigrerend maar zo is de situatie in feitelijk alle 3e Wereldlanden, vrijwel zelfs alle Aziatische landen (including modern Japan). Men is doorgaans meer geinteresseerd in materialistische uitingen van een natie dan in culturele c.q. geestelijke manifestaties.

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Een anekdote:

Een goede NL kennis van ons op Bali vertelde dat hij ďechte Balinese vriendenĒ had leren kennen: De familie van zijn pembantu. Wij hem nog gewaarschuwd, maar ach dat werkte niet, de man was schijnbaar hard toe aan ďvriendschapĒ.

De "vriendschap" ontwikkelde zich tot het niveau waarbij (ongelofelijk, maar waar) onze kennis de hele Balinese familie (papa, mama, 2 kinderen) uitnodigde naar NL voor een vakantie. Alles werd betaald (nog ongelofelijker) door onze kennis: De paspoorten die aangeschaft moesten worden, de visumaanvraag, de verzekering, etc., etc, toendertijd nog de ďfiscalĒ, de vliegtickets, het verblijf in onze kennis zijn huis in NL, de dagtripjes die gemaakt werden, de pretparken die bezocht werden, het eten, het drinken, etc., etc. Alles bij elkaar in de orde van grootte van Euro 6 - 7,000,-.

Na 14 dagen NL werd het tijd om terug te gaan naar Bali en werden de Balinese vrienden naar Schiphol gebracht. Bij het afscheid nemen stelt mijn kennis de vraag ďEn, hebben jullie het naar je zin gehad in NederlandĒ. Waarop de Balinese vader antwoordde ďJa hoor, maar een volgende keer willen we liever gewoon het geld in de hand hebben dat dit allemaal gekost heeftĒ.

Onze kennis is nog aan het bijkomen van het horen van deze informatieve mededeling.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 12-04-2012 04:30 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]
Tja, Yerun dat is vragen naar de meest bekende weg: mall, mall, mall, mall, mall...................shoppppppiiiiinnnnngggggg Emoticon: Stupid
Maar volgens pak SA:
[quote removed]

Ga dan maar naar Volendam en wel foto's maken want zonder kan je niet thuiskomen. Emoticon: Talk to the hand
Nah, dat dacht ik ook. Die van mij wil Amsterdam zien en Parijs. Londen ook, maar daar heeft ze geen visum voor dus 'ooh, ok.. volgende keer dan maar!'.

in Nederland mag je dan niet van die malls hebben (klopt volgens mij ook wel), maar Eindhoven is niet zo gek ver van Krefeld, en daar ligt me toch een winkel-complex... Kennelijk, ben er nooit geweest dus dat wil ik ook doen.

Dagelijks leven krijgt ze genoeg van mee. Zo genoeg dat ik zeker weet dat ze na terugkomst in Indonesie zegt: Ja, leuk, zeker nog een keertje, maar over een x-aantal jaar jaa.. want we moeten dan alles zelf doen! Nah, precies wat ik wil.

Maar er moeten foto's gemaakt worden natuurlijk, en dat is nog wel het minst duur, hoewel, met de benzine op 1,85 de liter is niets natuurlijk goedkoop meer te noemen. treinkaartje naar Den Bosch vanuit Eindhoven kost al meer als de 8-10 uur durende reis Jakarta - Yogyakarta met meer service en leuke bediening aan boord.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Tja, standaard Yerun. Een tourtje Europa: Amsterdam, Parijs, Zwitserland (waar ze dit toch vandaan halen? waarschijnlijk vanwege de dure horloges) en Londen. En voor de katholieken ook nog even Lourdes eraan vast.
Veel foto's maken want men moet kunnen tonen dat men er is geweest (vandaar dat Aziaten zichzelf graag laten fotograferen staand voor een bekend bouwwerk daar waar de westerling er juist liever geen mensen op heeft staan, slechts puur het bouwwerk). Mis je een paar foto's: tegenwoordig kan je met Photoshop heel wat doen.....
Prettige vakantie, het is goed voor de accu op te laden en refreshed terug te keren naar het antipode land.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 12-04-2012 05:36 Amed East Bali wrote:
Een anekdote:
---------------------------
Onze kennis is nog aan het bijkomen van het horen van deze informatieve mededeling.
Niet vreemd daar de eenvoudige IndonesiŽr (en zeker de BaliŽr) doorgaans alleen naar een ander (ei)land gaat als hij daar een familielid heeft wonen. Otherwise there's no reason to leave one's own safe haven. Het tonen van andere culturen (zeker aan de familie van een pembantu ) is aan hen niet besteed en valt buiten het begrip van deze eenvoudige mensen.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Op 12-04-2012 06:08 schreef Yogya-Bali:
Tja, standaard Yerun. Een tourtje Europa: Amsterdam, Parijs, Zwitserland (waar ze dit toch vandaan halen? waarschijnlijk vanwege de dure horloges) en Londen. En voor de katholieken ook nog even Lourdes eraan vast.
Veel fotos maken want men moet kunnen tonen dat men er is geweest (vandaar dat Aziaten zichzelf graag laten fotograferen staand voor een bekend bouwwerk daar waar de westerling er juist liever geen mensen op heeft staan, slechts puur het bouwwerk). Mis je een paar fotos: tegenwoordig kan je met Photoshop heel wat doen.....
Prettige vakantie, het is goed voor de accu op te laden en refreshed terug te keren naar het antipode land.

Ik denk dat Jeroen best zelf weet, vooral als je een klein kind mee hebt van hoe oud is het kind nu 2 jaar?
Je moet wel realiseren als je ergens met de auto gaat dat ze meer dan de helft liggen te slapen in de auto.
Ze zijn niet geÔnteresseerd in, hoe Nederland er uit ziet.
Jaren terug had ik dat al gemerkt.
ik mijn best gedaan naar Volendam binnen door via Amsterdam overal naar toe.
Soms keek ik in de spiegel en zag dat ze hun ogen dicht hadden .
Ja verdomd ze lagen te slapen.
EN dat heeft mij besloten dat nooit meer te doen.
Hou daar rekening mee.
Volendam ja dat is leuk even die kleed partij aan gaan en roepen satu dua dat weten ze daar bij die fotograaf en na betaling van je foto's kan je duur maar blij in IndonesiŽ laten zien dat je daar bent geweest.................. Emoticon: Shiny Emoticon: Yummie! Emoticon: Nice

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 12-04-2012 05:36 Amed East Bali wrote:

Men moet (proberen te) denken zoals de "gemiddelde"Indonesiers denken.
Zelfs dat (de "gemiddelde" Emoticon: Wink is al moeilijk genoeg.

Hangt veel af van de "asal usul".

En ik heb in de tig jaren zo vaak saudara , kawan pribadi en kennissen ( kawan van een kawan) heb mogen ontvangen en weg wijs moeten maken in Negeri Kincir Angin.

Hun interesse niveau kan verschillen zijn . Van Mall -sjopping senter, van kijken kijken niet kopen tot borong2 ( met geld strooien) tot culturele fijnproevers .

Wat bij iedereen bijna dezelfde is dat men de must have point of interest moet nemen.
In Amsterdam is rondvaart, pasar tradisional, sjopping (Kalverstraat-de Pasar Baru van Jakarta ), PC Hoofdstaat waar orang Belanda kaya inkopen doen, Dam square, RLD , pasar loak Waterlooplein, metro,rondvaart .En Volendam, bikin poto .

Ook belangrijk is de (hoofd)steden van de buurlanden , al is het om foto's te maken .

En dan gaan de foto's in sommige gevallen naar Feesboek.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 12-04-2012 05:38 Yerun wrote:

[quote removed]
Nah, dat dacht ik ook. Die van mij wil Amsterdam zien en Parijs. Londen ook, maar daar heeft ze geen visum voor dus 'ooh, ok.. volgende keer dan maar!'.

Waarom andere keer ?
Dan moet je weer tiket kosten betalen omdat jullie niet naar Londen zijn gegaan .
Een visum is zo te krijgen ( een paar weken ) en met het bewijs van Schengen visum kan het mss(?) makkelijker .

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ja Parijs zou ik zeker doen voor je vrouwtje die daar zeker aan haar trekken komt shoppen en vooral de Eifeltoren daar moet je een keer boven op gestaan hebben.
Ik zou met een touringcar gaan verzorgd en je hoef nergens naar te kijken, dan alleen op tijd ergens zijn.
Ook de ondergrondse heel simpel met kleuren routes, kan je eigen goed uit te voeten maken.

koming
Gebruiker
User icon of koming
spacer line

Wat moet een Indonesische die voor het eerst in Nederland is nu eigenlijk zien, doen en eten? Kom maar op!

Ik zou denken de volgende lijst:

Volendam
De Zeedijk in Amsterdam (heeft de naam, veel te zien is er niet)
Shoppen in de Kalverstraat of de P.C. Hooft
De Floriade
De Keukenhof?
De Zaanse Schans
De Eiffeltoren
En vooral veel shoppingcentra

en eten:

Patat, kroketten, frikandellen

Als ik iemand uit een ander land zou rondleiden zou ik met een hele andere lijst komen, maar de gemiddelde Indonesier is hierin nou eenmaal het meest geinteresseerd.

Veel plezier,

Koming

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 12-04-2012 06:16 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]
Niet vreemd daar de eenvoudige IndonesiŽr (en zeker de BaliŽr) doorgaans alleen naar een ander (ei)land gaat als hij daar een familielid heeft wonen. Otherwise there's no reason to leave one's own safe haven. Het tonen van andere culturen (zeker aan de familie van een pembantu ) is aan hen niet besteed en valt buiten het begrip van deze eenvoudige mensen .

In sommige gevallen geldt dat ook voor een "gemiddelde"Nederlander die naar IndoSenia kwamen , en bepaalde levenswijze van sommige Indonesiers persoonlijk meemaken.

Heb vaak orang turis dari Belanda ( soms ook duidelijk een boeren en buitenlui type) gezien die staan te vergapen als ze aan het windowsjoppen zijn in een van de Malls van Jakarta.

Kan me nog heugen als ik de artikelen van bijvoorbeeld ene Elske. S ( van NRC) of van M.Maas(Volkskrant) toen ze voor het eerst in Jakarta rondliepen.
Terwijl ze toch geen "eenvoudige"mensen zijn .

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Je weet het hť Yerun, laten zien en laten proeven, wel oppassen voor afkickverschijnselen Emoticon: Laugh out loud

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

70,708,127 pageviews Een website van indahnesia.com