Indonesisch leger in actie tegen Somalische piraten

Subforum Blog @ indonesiepagina.nl 
83 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Blog @ indonesiepagina.nl > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
BlogBlot
Gebruiker
spacer line

Indonesisch leger in actie tegen Somalische piraten
Gepubliceerd op 16 april 2011 04:23
Het Indonesische leger heeft vrijdag bekend gemaakt dat het troepen heeft ingezet om de 20 gegijzelde landgenoten te bevrijden. Djoko Suyanto heeft twee fregatten met in totaal 401 leden van de marine en speciale troepen Kopassus aan boord richting de Somalische kust gestuurd voor een reddingsoperatie.
Lees verder , klik op de titel

spacer line  

Een mooie gelegenheid om die Somalische piraten een lesje te leren. Die halfslachtige aanpak van de USA, EU daar lachen die klootzakken om. Geen pardon met piraten. De Indonesische luchtmacht ontvangt 24 F-16 jachtbommenwerpers uit de USA. Ze hebben er al een stuk of wat. Overvliegen richting SomaliŽ en onderweg in de lucht bijtanken en dat piratennest in SomaliŽ platgooien en uitroken. Dat slappe geleuter in de UN te NY daar wordt je ook niet goed van. En de piraten tussen Sumatra en MaleisiŽ kunnen ook goed aangepakt worden.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

wasiat warga negara en u dacht dat ze niet gehouden zijn aan de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties Resolutie 1838 aangenomen.
Dat inhoud gevangen nemen en niet dood schieten of bombarderen van de kust.
Ja ja of je met dat leger in eens iets anders voor ogen hebt dan wat de Nederlanders al moesten doen.
Het zou zeker beter zijn dat ze van deze aardbodem zouden worden weggeveegd, maar het is toch iets anders..
Lees dit bericht ook maar eens in NRC handelsblad.... Emoticon: Stupid Emoticon: Frustrated

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

spacer line  

Mijn waarde zieleffe, het is gewoon te gek voor woorden, dat een stelletje kriminelen de hele wereld bevolking kan terroriseren met hun criminele daden. Even een boot kapen, vervolgens ergens parkeren en kassa. Je hoef maar in SomaliŽ dat uit te voeren en ik denk dat op andere plekken in de wereld de zeepiraten wel tweemaal zich zullen bedenken om met hun activiteiten door te gaan. Ach die Veiligheidsraad van de UN, dat zijn een stelletje leuterhannesen.

Kijk maar naar voormalig Joego-SlaviŽ. En thans in SyriŽ. Wat stelt die hele UN nou voor?

H.D.B. Go

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Beste wasiat warga negara
Ik ben het helemaal met u eens.
Maar kijk in de Veiligheidsraad van de UN hoe de Russen en de Chinezen zich hebben opgesteld ten overvloede van SyriŽ.
Het is niet anders en eigenlijk mijn gevoelens zijn zo hard geworden over de Arabische bevolking dat het mij niets meer doet

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

spacer line  

Zoals al eerder door mij gesteld, de UN zijn maar een stelletje politieke ouwehoeren.
Als men werkelijk wilt dat er een forum is waar je allerlei politieke geschillen in de wereld door middel van onderhandelingen kunt beslechten in plaats van naar de wapens te grijpen, dan zul je moeten beginnen om in de UN alle lidstaten hetzelfde recht te moeten geven. One Nation One Vote. En of je nou een " super power " bent of een klein staatje dat mag helemaal niets uitmaken. En dat hele Veto recht van de " super powers "moet radicaal en wel meteen van de baan. En anders kun je maar beter de hele UN opdoeken.

H.D.B. Go

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Bij de UN spelen politieke beslissingen meer mee dan het redden of helpen van mensen in nood. Ik ben zelf ervaringsdeskundige en heb dit in een oorlogsconflict mee gemaakt.

Het was echt een ramp om te zien en te voelen hoe je te kakken wordt gezet...

Het gevolg was vele doden door het terugfluiten van hulp die er al was...

Ik hoop dat het Indonesische leger wat meer daadkracht heeft met deze piraten. Ze hebben in het verleden al aangetoond dat ze niet bang zijn om hardhandig op te treden in eigen binnenlandse conflicten. Iets wat ik overigens wel betreur..

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

spacer line  

Vlag vertoon is kennelijk voor politici erg belangrijk. Mag ik verwijzen naar voormalig Joego-SlaviŽ. De gretigheid van NL om een eenheid naar voormalig Joego-SlaviŽ te sturen als peace keeping and force eenheid en dan ook nog eens politiek en militair slikken dat je allťťn met licht militair materiaal je taak in voormalig Joego-SlaviŽ mag doen. De tragedie van Dutch Bat 4 is bekend en de afgang die de toenmalige lt.kol. Karremans moest maken om aan generaal Ratco Mladic zijn onvoorwaardelijke overgave aan te bieden En het verwijt van de mensen die in de safe heavens hun veiligheid hebben gezocht en door NL is gegarandeerd, maar uiteindelijk een herhaling is geworden van wat we eerder in bezet Europa door de Naziīs hebben zien gebeuren aan Dutch Bat 4.

Mannen en jongens die door de vijand werden geliquideerd. Vrouwen die verkracht werden en het liefst nog zwanger maken zodat je de overwonne als jouw bezit kunt gaan beschouwen. Het verkrachten van vrouwen in oorlogsgebieden is een politiek - en militair middel geworden om een natie te breken.

Generaal in ruste Ratco Mladic zit nu in de Scheveningse gevangenis. Evenals zijn politieke compaan de psychiater - politicus Radovan Karadzic. Het ware beter geweest indien deze beide heren op het slagveld en in het parlement standrechtelijk werden geexecuteerd. Nu moet de thans, als ik het wel heb gepensioneerde kolonel Karremans en zijn manschappen zich gaan verantwoorden voor hun nederlaag terwijl hun dringende verzoek om luchtsteun genegeerd werd. En die Franse generaal met zijn cognac en sigaren die de mooie seigneur wil uithangen, was op tv te zien hoe hij de bevolking stroop om de mond smeerde en hun veiligheid garandeerde en zich nu verschuild achter de politieke beslissing. Als je de hoogste militair bent op het slagveld,dan ben jij de verantwoordelijke man die de beslissingen neemt en niet die politieke klootzakken in het parlement ver van het slagveld. De politiek heeft de militairen de opdracht gegeven, dan houdt de politiek dan ook haar grote politieke rotsmoel dicht.

H.D.B. Go

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 07-04-2012 13:44 zieleffe wrote: Lees dit bericht ook maar eens in NRC handelsblad.... Emoticon: Stupid Emoticon: Frustrated
Een duidelijk artikel oom ZIel. Allah u'akbar.......en vervolgens roven.

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Beste wasiat,

Waar jij over schrijft. Dat heb van dichtbij gezien...Gevoeld, geroken beleefd en ervaren.
Een echte ramp...

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Overste Karremans? Die man had nooit in die functie ingezet moeten worden. Die had zijn brevet van onvermogen al afgegeven in Libannon. Ongeschikt toen als luitenant. En Nederland is geen land waar je militairen moet halen om een potje te knokken.

Die inzet van Indonesie is mooi, nog mooier zou zijn dat ze inderdaad in de gelegenheid komen hun visite kaartje af te geven. En dan bedoel ik, flink huishouden. De wil en de inzet zal er zijn, de gelegenheid en het vertoon met grote waarschijnlijkheid niet.

Maar zeker het proberen waard, en als ze daar klaar zijn varen ze toch langs Saudi, kunnen ze die gevangenis met Indonesische staatsburger ook even leeg maken. Als ze toch bezig zijn, vrouwen eerst toch?

Where there is a will there will be relatives.

Corriene
Gebruiker
spacer line

Deze gruwelijke zaken gebeuren nog dagelijks in het midden oosten /Syrie oa

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Niet alleen daar. Ben erg nieuwsgierig of deze boys wel iets spectaculairs kunnen doen. Leuk voor de media en verder een druppel op de gloeiende plaat. Ingrijpen in Somalie zit er niet in, en de Jenken hebben hun lesje daar al gehad, die staan echt niet te trappelen.

It's only kinky the first time.

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Ook in SyriŽ is het een ramp ( sorry of topic ) het doet mij wel eens terug denken aan vroeger als ik die beelden zie.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,741,695 pageviews Een website van indahnesia.com