Kitas aanvragen

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
55 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
zunnieangul
Gebruiker
spacer line

Beste mensen , ik ben gehuwd met een vrouw uit Indonesie en heeft daar ook een eigen woning

Nu wil ik een Kitas aanvragen, hoe snel en waar kan dat ??

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

immigratiekantoor in de kabupaten waar de KTP van je vrouw uitgegeven is. Met al je papierwerk kun je binnen enkele weken al naar het buitenland om je 12-maanden visum op te halen. Daarna moet je nog wel je KITAS, buku biru, KTP WNA, SKLD, eventueel rijbewijs te (laten) regelen.

zunnieangul
Gebruiker
spacer line

On 04-04-2012 15:28 Yerun wrote:
immigratiekantoor in de kabupaten waar de KTP van je vrouw uitgegeven is. Met al je papierwerk kun je binnen enkele weken al naar het buitenland om je 12-maanden visum op te halen. Daarna moet je nog wel je KITAS, buku biru, KTP WNA, SKLD, eventueel rijbewijs te (laten) regelen.

Beste Yerun, waar is het makkelijkst om in het buitenland een 12 maanden visa voor Indonesia te halen,

In Singapore of Kuala Lumpur

Kan ik daarna vrijsnel een Kitas halen ??

Alvast Bedankt

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Maakt niet uit, je visum wordt klaargelegd op een ambassade naar keuze door middel van een telex. Met dit visum kom je Indonesie binnen en MOET je je binnen 7 dagen melden bij de immigratie om je visum om te laten zetten/aan te vullen in een KITAS.

Voordat je dit visum kunt halen moet je dus al een heel traject doorlopen hebben. De manier waarop staat prima omschreven op onder meer http://www.expat.or.id.

Grofweg is 'het visum halen' halverwege het traject.

zunnieangul
Gebruiker
spacer line

Beste Yerun,

Normaal ga ik op een 2 maanden visum, van de Indonesieambassade in Nederland , naar Indonesie

Kan ik dan voordat deze 2 maanden verstreken zijn in Indonesie, een 12 maanden visa halen in het buitenland ..

Daarna binnen 7 dagen deze inruilen voor een Kitas!!!

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ja kom. Dit is informatie die toch werkelijk overal open en bloot staat. Kijk even op www.expat.or.id of vraag bij de immigratie.
Natuurlijk mag je eerder dan 2 maanden het land uit (later niet). Maar eerst wel aan de voorwaarden voldoen voor de aanvraag van een dergelijk visum waarmee men een KITAS in RI kan aanvragen.

hasse
Gebruiker
spacer line

Ik wil graag van de mogelijkheid gebruik maken om een kitas voor gehuwden aan te vragen ( + 2 jaar gehuwd) Heeft iemand ervaring met het aanvragen van een dergelijke kitas en kan men mij de procedure van een aanvraag uitleggen? Bij voorbaat dank.

_Jarno_
Gebruiker
User icon of _Jarno_
spacer line

Zoals YB hierboven zei, op www.expat.or.id of het forum daarvan staat alles precies beschreven.

Hier is het relevante topic met 1001 vragen over de procedure: http://www.livinginindonesiafo(...)of-a-foreign-husband

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

hasse
Gebruiker
spacer line

Dank je Jarno. Zoals je weet is nu de nieuwe wet van 2011 van toepassing en op genoemde sites lees ik niets over de procedure. Bovendien lees ik geen persoonlijke ervaringen. Des al niet te min dank voor je reactie.

_Jarno_
Gebruiker
User icon of _Jarno_
spacer line

Als je naar ongeveer pagina 30 in het desbetreffende topic gaat dan vind je vanaf daar genoeg informatie. Verder is in de nieuwe wet niet zoveel veranderd mbt de aanvraag van een KITAS.
Het zijn meer de aanvullende regelingen, de verblijfsvergunning voor 5 jaar die nu mogelijk is, en het recht om te werken. Dat laatste is echter nog steeds niet geimplementeerd en je zult nog steeds een werkvergunning daar voor nodig hebben.

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Zeg mensen wat ik zou willen weten als ik twee tot drie maanden ga werken in IndonesiŽ heb ik dan een KITAS nodig voor een korte periode? of gewoon verhuren vanuit mijn Ned BV? Ik ga daar een project doen en zou ik daar dan als vertenwoordiger van mijn Ned BV kunnen zijn?

Een KITAS voor een jaar lijkt mij een beetje zonde..

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

marcel70
Gebruiker
spacer line

On 24-06-2012 11:26 bule gembel wrote:
Zeg mensen wat ik zou willen weten als ik twee tot drie maanden ga werken in IndonesiŽ heb ik dan een KITAS nodig voor een korte periode? of gewoon verhuren vanuit mijn Ned BV? Ik ga daar een project doen en zou ik daar dan als vertenwoordiger van mijn Ned BV kunnen zijn?

Een KITAS voor een jaar lijkt mij een beetje zonde..

Ik zou maar een kitas nemen als ik jou was,er is eentje van 6 mnd geloof ik.
Iedereen kan je verlinken bij de imigrasi.Zelfs je bisnis partner.

Becik ketitik olo Ketoro

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 24-06-2012 10:32 _Jarno_ wrote:
Het zijn meer de aanvullende regelingen, de verblijfsvergunning voor 5 jaar die nu mogelijk is, en het recht om te werken. Dat laatste is echter nog steeds niet geimplementeerd en je zult nog steeds een werkvergunning daar voor nodig hebben.
Nog niet geimplementeerd... Geweldig, maar niet heus. Hoe moet ik dat zien? De relevante beambten hebben de instructies nog niet ontvangen? De ene helft van de wet wordt gehanteerd en de andere helft niet...... Emoticon: Confused

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

_Jarno_
Gebruiker
User icon of _Jarno_
spacer line

De ene helft van de wet die je recht geeft op het verblijf wordt verzorgd door de Immigrasi, de andere helft die het werken mogelijk maakt door Manpower of hoe het mag heten. Die zien liever hun $1200,- per werkvergunning plus eventuele steekpenningen liever niet verdwijnen en hebben nog 0,0 aan regelgeving geimplementeerd.
Het schijnt zelfs zo te zijn dat als je een KITAS gesponsord door echgenote hebt en wilt werken het nog een aardig karwei is om de vergunning te krijgen zonder te switchen naar werkgever als sponsor.
Maar affijn, voor dat ik zo ver was waren we alweer verhuisd richting de grote olierijke zandbak Emoticon: Smile

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Hm.... geld..... ik had het kunnen weten.

Kijk dat is nou een van de redenen waarom ik van gedachten veranderd ben. Aan iedere regel/wet zitten haken en ogen. Volgens mij ben je in Indonesie behoorlijk vogelvrij verklaard als buitenlander (als inlander trouwens ook......)

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

_Jarno_
Gebruiker
User icon of _Jarno_
spacer line

Ach, vogelvrij, vogelvrij, je hebt voor- en nadelen van de grote ongeregeldheid die Indonesie is. Echter in NL hoor je al 5 jaar lang hetzelfde riedeltje vanuit de politiek dat iedereen ff door de zure appel heen moet bijten. Ondertussen wordt de burger in financieel opzicht steeds meer afgeknepen, dan heb je uiteindelijk wel regelgeving en "vrijheid" maar op het end geen knaken meer om die vrijheid te gebruiken Emoticon: Very funny

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

BG kan gewoon bij Immigratie een werkvergunning krijgen voor 3 maand. Dat is de kortste work permit mogelijk. Dus, brief van werkgever. De werkgever moet expat slots hebben.
Ofwel een vergunning expats aan het werk te hebben. Als die er niet is wordt dat een probleem. En dan zijn de uit te voeren werkzaamheden specifiek op de aangegeven lokatie voor die specifike opdrachtgever. Ergens anders werken, of andere werkzaamheden uitvoeren dan op work permit is aangegeven is link. Als Immigratie of een labour department inspectie er achter komt dat je andere dingen doet ga je linea recta het land uit.

Je kunt gewoon op een touristenvisum binnenkomen en de workpermit procedure ingang zetten.

It's only kinky the first time.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Anne Mieke, klopt, de wet om op huwelijkse status te kunnen werken is nog niet effectief. En het ziet er niet naar uit dat dit binnenkort wel gaat gebeuren. Dat is mijn laatste informatie van Immigratie. Maar wil jij een work permit?

It's only kinky the first time.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 25-06-2012 10:46 oyibo wrote:
Maar wil jij een work permit?
Nee, want het huwelijk bestaat wat betreft mij niet meer, maar je brengt me wel op een idee nu Emoticon: Devil

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 24-06-2012 17:45 _Jarno_ wrote:
De ene helft van de wet die je recht geeft op het verblijf wordt verzorgd door de Immigrasi, de andere helft die het werken mogelijk maakt door Manpower of hoe het mag heten. Die zien liever hun $1200,- per werkvergunning plus eventuele steekpenningen liever niet verdwijnen en hebben nog 0,0 aan regelgeving geimplementeerd.
Het schijnt zelfs zo te zijn dat als je een KITAS gesponsord door echgenote hebt en wilt werken het nog een aardig karwei is om de vergunning te krijgen zonder te switchen naar werkgever als sponsor.
Maar affijn, voor dat ik zo ver was waren we alweer verhuisd richting de grote olierijke zandbak Emoticon: Smile
Precies dat. lekker Indonesisch. Nou, mijn vrouw mag werken, ik maak de centen wel op dan. Geen probleem!

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Beste Oyibo en allemaal,

Vriendelijk bedankt!

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

Esther Gili
Gebruiker
spacer line

Aan Yerun:

Jij zegt het volgende:
Maakt niet uit, je visum wordt klaargelegd op een ambassade naar keuze door middel van een telex. Met dit visum kom je Indonesie binnen en MOET je je binnen 7 dagen melden bij de immigratie om je visum om te laten zetten/aan te vullen in een KITAS.

Voordat je dit visum kunt halen moet je dus al een heel traject doorlopen hebben. De manier waarop staat prima omschreven op onder meer http://www.expat.or.id.

Grofweg is 'het visum halen' halverwege het traject.

Mijn plan is om mijn Vitas naar Nederland te sturen (zie ook mijn topic Kitas ophalen in Den Haag van gisteren). Is het enige dat ik moet doen een eenmalig ritje naar Den Haag om het op te halen, of ga ik in Den Haag ook weer de malle molen in (ik plan namelijk maar een week vakantie in Nederland, en wil weten of ik voldoende tijd heb).

Hoop snel van je te horen.

jstar
Gebruiker
spacer line

Het volledige goedkeuringstraject voor de VITAS vindt plaats in Jakarta. Er is dus geen 'mallemolen' in een ambassade tenzij ze grove fouten maken....

Wat ik om me heen zie, is een gemiddelde tussen 2 en 4 weken voordat de telex wordt verstuurd na de oorspronkelijke aanvraag. En in Singapore bijvoorbeeld, kost het daarna drie (3) werkdagen voordat de VITAS beschikbaar is (stempel en sticker).

Weet niet hoe lang dit duurt in Nederland, dit zou nog wel eens van (de werkdruk in) de ambassade kunnen afhangen. Dus op het moment dat je het bericht krijgt 'haal het binnen 20 dagen op', moet je even goed plannen (begin van de week).

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Vlgs mij moet je sowieso eerst een afspraak maken bij de ambassade in Den Haag voordat je terecht kunt. Je kunt niet even binnenvliegen en weer weg gaan.
Je kunt ze het beste bellen (tussen 14.00-15.00 uur nederlandse tijd) want faxen,emails worden regelmatig niet beantwoord.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Esther Gili
Gebruiker
spacer line

Bedankt voor de informatie. Ik kan me herinneren dat ik vorige keer zonder afspraak mijn paspoort heb afgeleverd en dat ik het binnen een bepaald aantal werkdagen weer op kon halen. Kan alleen niet meer herinneren hoeveel werkdagen dit was. Ik zal ze voor de zekerheid bellen.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

70,078,936 pageviews Een website van indahnesia.com