Ervaringen met TROPIS LIVING ???

Subforum Gezocht & Aangeboden 
77 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Gezocht & Aangeboden > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Corriene
Gebruiker
spacer line

Op 06-04-2012 18:38 schreef bule gembel:
Ik citeer:

Er worden echter dingen gezegd over mensen en bedrijven zonder kennis van zaken, maar met groot gevoel voor "drama".

Er wordt zelfs door een moderator een suggestie gedaan om personen "uit het maatschappelijk verkeer te onttrekken". De manier waarop wordt in het midden gelaten, tsja "weg met dat soort figuren".

Verkoop truuken, domme hollanders, het is allemaal niet in de haak, etc etc.

"Inmiddels zijn veel bouwwerken ontruimd en onteigend" oh ja Goh. Nou, ik ben benieuwd welke dan.

"een illusie rijker geworden en een kapitaal kwijt" Oh ja? Voorbeelden graag.

Dit bijvoorbeeld....

U spreekt zich behoorlijk tegen BG

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Corriene verklaar je nader!

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

Corriene
Gebruiker
spacer line

Lees je berichten maar terug.

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Beste Corriene,

Ik ben het niet met je eens. Zelf zou ik nooit kopen als ik langdurig in RI zou gaan wonen omdat ik huren als prettiger ervaar. Je kan zo weg en hoeft niet te wachten tot je huis verkocht is.

Omdat we er nu ook regelmatig zijn mogen we meestal in een huis van vrienden of familie logeren. Ik snap dus niet wat jij met je opmerking bedoelde. Het stukje wat je uit mijn posting hebtbgehaald heb ik van een ander lid Pasek gekopieerd.

Leg me maar even uit wat je bedoeld.

Corriene
Gebruiker
spacer line

Dan had je dat stukje zelf moeten weghalen zo krijg je irritatie's BG
Het is duidelijk dat Buitenlanders geen grond ed mogen kopen.

Kopieeren van een ander is niet zo slim BG

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Beste Corriene dat heb ik er toch bij gezet: ik citeer:

En lees dan even de vraag goed die aan mij gesteld werd door Oyibo dan is het je vast duidelijk. Je was zelf even niet bij de les... Geeft niets Corriene.... Zullen we even omongen in het hoekje wat daarvoor bestemd is. Lijkt me leuk!

Corriene
Gebruiker
spacer line

Op 06-04-2012 18:22 schreef bule gembel:
Beste Pasek,

Ik heb uw aan en opmerkingen hier nooit eerder mogen lezen. U spreekt duidelijke en klare taal. U heeft een behoorlijk punt denk ik zo....

Ik ben benieuwd naar de reacties!

Dit BG is wat ik bedoelde , Pasek heeft een behoorlijk punt ....jazeker een minpunt
Misleiden van Buitenlanders die gladde praatjes geloven als ze op vakantie zijn.

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Beste Corriene,

Ik denk dat hij objectief is. Hij heeft niet gezegd dat hij het eens is met oplichtingspraktijken. Ook geeft hij aan dat bepaalde documenten aangepast zouden moeten worden. Ook denk ik dat hij gelijk heeft dat het veel vaker goed gaat dan fout. Het is wel jammer als mensen de dupe worden van oplichters.

Hij geeft ook een beetje tegengas, prima denk ik zo

Ben je zelf gedupeerde of ken je mensen die dat zijn?

Corriene
Gebruiker
spacer line

Sorry ik heb geen zin om uitgehoord te worden, als ik wat kwijt wil doe ik dat op eigen initiatief.

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Ik wil je niet uithoren maar hier is een discussie gaande. Ik leg jouw toch ook netjes uit hoe ik er over denk? Toch ben ik benieuwd wat je kwijt wilt...

Corriene
Gebruiker
spacer line

Het achterste van je tong laat je niet zien, maar aan vragen geen gebrek.

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Dat achterste van mijn tong wil je niet zien. Er is geen verborgen agenda of een geheim.
Stel eens een vraag in omong zou ik zeggen neem de proef op de som..

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Ach degenen die nog steeds denken dat ze een huis en land in bezit kunnen krijgen, willen niet beter weten. Dus als ze het op de een of andere manier kwijt raken kan ik er alleen maar om lachen.

hati hati, pelan pelan

Corriene
Gebruiker
spacer line

Ja dat bedoelde ik ook tegen BG

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Ik denk dat je dit soort risico's alleen moet nemen als je ze kan overzien of kan dragen.

Weg is weg en jammer dan! als je met dat motto iets koopt en goed weet hoe het in IndonesiŽ gaat dan is het geen probleem.

Toch snap ik zelf niet dat mensen zich zo voor de gek laten houden en dan bedoel ik door oplichters. Als iemand je gewoon eerlijk uitlegd hoe het werkt in IndonesiŽ zie ik in deze persoon helemaal geen oplichter. Je bent dan op de hoogte met je 100% verstand.

Corriene
Gebruiker
spacer line

Informeren voor dat je naar Indonesie gaat lijkt me handiger.

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Ja ook dat maar om nou in een hiep hiep hoera vakantie stemming even een huis te kopen lijkt me ook niet echt slim. Ik zou zeker bij een bekende of vertrouwde instantie informatie inwinnen voor je zo iets doet. Dus eerst huren is toch zo slecht nog niet...

Pasek
Gebruiker
spacer line

Nou, heeft er iemand ervaring met Tropis Living?

Nee. Waar "men" wel ervaring mee heeft is het verspreiden van roddel, innuendo, vage beschuldigingen en proberen slim te lijken ten koste van anderen en het en passant verdacht maken van personen en bedrijven, want:

Oh oh oh wat ben je toch slim als je zegt dat buitenlanders geen grond in eigendom kunnen hebben in IndonesiŽ, wat heb je dan een realiteitszin zeg, jee, wat ben ik onder de indruk.

Realiteit is dat er 1000den buitenlanders in Bali wonen. Geleased, met naamhouders contract (in diverse kwaliteiten), hak pakai of anderszins.

(oh ja, ik ken ook de verhalen van de mensen bij wie iets iets mis gegaan, pietje kent jantje en die zijn ketut etc, en soms je buurman met of zonder roze bril)

En, die mensen die daadwerkelijk in Bali wonen, die zul je niet snel op een forum aantreffen. Die hebben wel iets anders aan hun hoofd dan te luisteren naar mensen die aan de zijlijn "buitenspel" lopen te roepen.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Pasek, welkom op dit forum.

Ik heb een aantal verhalen uit eerste hand van mensen die 'verdreven' zijn van Bali door louche personen, van zowel Indonesische als buitenlandse afkomst. Dit aantal is schikbarend in vergelijking met de verhalen die ik ken van elders uit deze grote archipel, en waar rook is, is vuur.

Er zijn voldoende mensen op dit forum die op Bali wonen (warom niet, net of jij dat weet, wijsneusje) en die het inderdaad gewoon goed geregeld hebben. Is ook helemaal niet moeilijk, maar mensen lokken met woorden als 'kopen' is en blijft kortweg gezegd bedrog. Het kan niet.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Als je gewoon naar de site van tropis gaat, zie je daadwerkelijk dat het zogenaamde " verkopen" gewoon doorgaat. Onder het motto,de vier akten konstructie is net alsof U het koopt. Kijk, en dan zijn we er. Ze bieden volledige bescherming? Onmogelijk!

Oftewel, het zogenaamde verkopen gaat ook hier dus gewoon door.

Dus Pasek, je bent gewoon eng, heel eng.

Dat maakt verdere vragen om ervaring ook gelijk volslagen overbodig.

It's only kinky the first time.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Lees even mijn laatste opmerkingen in Praathoek Omong-omong. Is deels geplaatst n.a.v. reacties als hier opduiken.

Ewel, enige jaren geleden met opdracht (gaat niemand iets aan van wie) en met 2 anderen opdracht gehad het reilen en zeilen van enige in Noord-Bali woonachtige en actieve medelanders na te gaan. Het heeft ons maar 2 dagen gekost om erachter te komen wat een bedrog danwel misleiding daar wordt gepleegd (niet eens uitsluitend naar de ev. kopers toe maar ook naar autochtone en allochtone overheden toe).

Nee. Waar "men" wel ervaring mee heeft is het verspreiden van roddel, innuendo, vage beschuldigingen en proberen slim te lijken ten koste van anderen en het en passant verdacht maken van personen en bedrijven
Nounou, rapporten zijn erover opgemaakt en resultaat o.a. gepubliceerd in lokale media en geponeerd op het bulletin van de NL ambassade. Wettelijk gezien kon men er weinig aan doen, vandaar publicaties om a.s. "kopers" te waarschuwen.
Tropis Living zegt mij inderdaad niets......maar dat maakt niet uit: het is gewoon ťťn groot bedrog (althans de wijze waarop het aan de man wordt gebracht). Ook wel eens van het begrip "klokkeluiders" gehoord? Nou, die zijn er ook in dit louche wereldje van onroerend goed.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Afgelopen weekend nog op Bali een gesprek gehad met iemand die in het onroerend goed "zit". Hij vertelde mij dat inmiddels de Russen (lees: Russische maffia) behoorlijk actief aan het worden zijn in deze business (ja, waar deze groep geld ruikt, wordt geintervenieerd en geinvesteerd) en dat het niet ondenkbeeldig is dat er in de nabije toekomst "koppen gaan vallen"; maar dan ook letterlijk daar de Russische maffia geen genoegen neemt met maaf, maaf, maaf...... maar letterlijk "afmaakt".

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 07-04-2012 01:33 Pasek wrote:

Oh oh oh wat ben je toch slim als je zegt d at buitenlanders geen grond in eigendom kunnen hebben in IndonesiŽ, wat heb je dan een realiteitszin zeg, jee, wat ben ik onder de indruk.

Realiteit is dat er 1000den buitenlanders in Bali wonen. Geleased, met naamhouders contract (in diverse kwaliteiten), hak pakai of anderszins.

1.Dat zegt de wet.

2.Dat klopt, er zijn duizenden buitenlanders met een "eigen woning".
De vraag is hoeveel procent hadden in het verleden ( voordat er internet was of forums) een goede voorlichting gekregen .
En de "koop" werd gesloten conform de wet.

Ik ontmoet nog wel eens Nederlanders die jaren geleden hun huis hadden gekocht omdat hun vrouw Indonesische was . Pakweg 15-20 jaar geleden .
Ik heb in 2004 of 2005 zelf een site van een developer gezien dat er doodleuk stond, u mag huis bezitten als u getrouwd bent met een Indonesische partner.
Ik kon niet laten om een mail te sturen , en na een tijdje werd de site veranderd.

Ik kan niet zeggen tientallen of honderden die zelfde constructie hebben.

Ik wil aan Pasek vragen of deze bewering wel klopt .
XXXXXXX XXXXXX is een geregistreerde PT. Een PT kan je vergelijken met een B.V. In Nederland.

Graag jou reactie.

bisa dicek of makemyday .

Pasek
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Yerun En wat heeft dat met Tropis Living te maken?

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.oyibo Weet je wat pas eng is? Die paranoide instelling van hopies types, met als toppunt de koppensnellende mafia.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.surya Vertel jij het me maar.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.yogja Jeetje, een heuse onderzoeker. Allemaal oplichters gevonden. Zitten allemaal in het gevang zeker?

Ik denk dat als Tropis Living zn contractjes goed regelt, er weinig aan de hand is.

erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line

Ik denk dat als Tropis Living zn contractjes goed regelt, er weinig aan de hand is.

Misschien wel, heel misschien wel. Waar men hier voor wil waarschuwen is dat er op de website het woord 'kopen' vermeld staat. En dat is niet voor 100% wat er gebeurt, want strikt genomen kan dat niet. Een gewaarschuwd mens is er nog altijd 2 waard.

Ik begrijp niet waarom jij er zo tegen bent dat men mensen wil waarschuwen. Daarna moeten ze zelf maar beslissen.

En onderschat vooral de Russische maffia niet. In vergelijking met hen zijn hun Siciliaanse vriendjes watjes.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

79,955,790 pageviews Een website van indahnesia.com