Waarom waarschijnlijk de Islam voor het westen niets is en .

Subforum Andere praat 
60 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Andere praat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Het zou goed zijn om eens stil te staan bij de niet Nederlanders die het wel erg goed doen. Dat zijn dus niet de extremen. Want dat hoor je niet. Helaas..................

Where there is a will there will be relatives.

pierre
Gebruiker
spacer line

Op 25-12-2012 12:04 schreef Anorak:
Het zou goed zijn om eens stil te staan bij de niet Nederlanders die het wel erg goed doen. Dat zijn dus niet de extremen. Want dat hoor je niet. Helaas..................

Gelukkig zijn deze mensen in de meerderheid.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Assalamualaikuum.
Gods vrede zij met u allen.

With all the good wishes a heart can make
For the best in Life is wished for U
not only at Christmas but
all year through.
with love,

Van een Moslim broeder aan alle goedwillende mensen .

Wat zegt de boek der boeken ?
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.
Hoe kun je tegen je broeder of zuster zeggen: ‘Laat mij de splinter uit je oog verwijderen’ zolang je nog een balk in je eigen oog hebt?
Wie wind zaait zal storm oogsten.

*"En gelijk gij wilt dat de mensen u doen, doet gij hen evenzo."
Ja toch ?

bisa dicek of makemyday .

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Ach....dáár heb Sapolidi weer.....natúúrlijk heb ik dit allemaal VERZONNEN ....dat is wat je graag wilt lezen en horen hé?? Ik ga er daar nog niet eens op in.....zet jij maar de puntjes op de i Sapolidi.....respect voor degene die sámen met jou leeft.....
Fijne dagen en hopelijk een goed begin in 2013.....

Kijkt eens naar 1e Marokkanse Burgemeerster in dit land en juist......in een grote stad die Rotterdam heet dat barst van de allochtonen......Een geweldige Burgemeester hoe
die hiermee omgaat en óók tegen zijn eigen geloofsgenoten zijn vinger opsteekt. Alleen maar dan Lof voor hem. En zo zijn er vele allochtonen die het prima doen.....
dat is allemaal waar Anorak.....jammer dat zij dan niet worden benoemd....

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 25-12-2012 09:50 Anorak wrote:
Jammer Sapolidi maar je verhaal over Amerika heeft niks te maken met wat er in dit topic besproken werd. En draagt niet bij als argument en voorbeeld

Heb ik het dan over Amerika gehad?

Daarbij reflecteert Kembang inderdaad haar ervaring. Die ervaring zal zonder meer door veel Nederlanders als gelijk ervaren worden. Het beperkt zich niet to 1 familie, of 1 plaats in Nederland.

Dan vind jij het dus normaal dat een hele gemeenschap/religie wordt afgerekend op daden van enkelingen. Bovendien is het wel heel curieus dat Kembang, alles wat haar vooroordeel maar kan bevestigen, meemaakt.

De vraag is, hoe los je dit op? Verlende hulp tot nu toe blijkt niet de oplossing te zijn dus is het tijd voor wat andere maatregelen.

De hele gemeenschap marginaliseren en ze in een kwaad daglicht zetten is zeker niet de oplossing. Zo als Malam al eerder aangaf is dit juist een reden om zich helemaal in de eigen groep terug te trekken. En terecht.

Ik denk dat er een wetswijziging moet komen die het mogelijk maakt uit te burgeren. Dus weg uit Nederland. Let wel, ik heb het over de extreme gevallen, laat dat duidelijk zijn ! Maar niet beperkt natuurlijk tot marokkanen, er zijn wel wat andere lastpakken niet uit Nederland die wat mij betreft behoren tot de doelgroep.

Dan kun je wachten tot je een ons weegt. Er is een wet waarin omschreven staat wanneer je het Nederlands staatsburgerschap kunt verliezen en dat moeten we maar zo houden. Bovendien zijn we hier ook gebonden aan internationale rechtsregels, we worden dan zeker op onze vingers getikt als zoiets gebeurt. En terecht. Wij wijzen ook naar andere landen als zich daar onregelmatigheden voordoen. Op de PVV stemmen is jouw enige keuze.

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 25-12-2012 11:04 zieleffe wrote:

[quote removed]

Alles maar dan ook alles, heb je gebagatelliseerd,

Alles wat niet in jouw straatje past is een afgang of wordt gebagatelliseerd . Typische reactie voor iemand die door zijn argumenten heen is.

wat dat betreft ben je echt een autochkloon .

Autochkloon? Zelf verzonnen Zieleffe of weer van zo’n rechtse site gepikt? Maar ben ik dan een kloon van een autochtoon of van een allochtoon? Want dat is uit jouw begrip niet te halen.
Is niet echt goed over nagedacht, maar dat was ook niet te verwachten.

Vergelijken met de tijd voor de oorlog en na de oorlog kan je opmaken, dat wie er ook naar die tijd wijst wel iets vergelijkbaar is geweest met de tijd van nu.
En nu is mijn vraag; in welk mentaliteit behoor je thuis?
Gezien mijn mening, is dat je goede bedoelingen heb, maar wel met een randje van je eigen land niet te dienen, maar te menselijkheid te betrachten, waardoor je ook straks slachtoffer kan worden, van je eigen zwakte.

Och Ziel, omdat jij er de tweede wereldoorlog bijhaalt wil ik daarover ook wel iets kwijt. In nazi-Duitsland werd iemand die geen begrip had voor de slechte behandeling van Joden meteen bestempeld als Jodenvriend en werd beschouwd als een vijand van de staat. Moest ook als zodanig behandeld worden. En menselijkheid betrachten is iets wat jij ook meer zou moeten doen Zieleffe. Word je niet slechter van, integendeel zelfs. Komt zelfs ten goede aan je humeur.

Vergelijkingen met de Turkse buren kan je aanhalen, maar het fijne weten we er ook niet van.

Toen er uit weilanden schapen verdwenen wisten ze hier meteen met stelligheid te beweren dat de daders zeker allochtonen moesten zijn geweest. Dan is het niet meer belangrijk of je er nu wel of niet het fijne ervan af weet. En Zieleffe duikt er vervolgens meteen op met zijn plaatjes van illegale slachtingen. Hoezo consequent.

Je zal maar een buur hebben die elke dag Trasi aan het koken zijn, ik bedoel maar ze kennen je vingers onder je nagels trekken.

Ik weet niet of je vaak Indisch kookt kembang, maar laat deze waarschuwing van Zieleffe goed op je inwerken. Veelvuldig gebruik van trassi wordt door de echte autochtone Nederlander niet meer op prijs gesteld. Het is een cultuur-vijandige reuk. Voordat je het weet hoor je bij de volgende bevolkingsgroep die gestigmatiseerd wordt. Er wordt niets meer getolereerd. Je haalt bij hen dan het bloed onder de nagels vandaan. Niet meer doen dus.

Maar ik geef toe dat je dat niet beslecht met de dood.

Dat valt dan weer mee. Toch een lichte blijk van menselijkheid.

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

Bij nader inzien ben ik bij jouw begrip autochkloon een kloon van een autochtoon. Eigenlijk in jouw ogen geen echte Nederlander. Kun je nagaan hoever we hier in Nederland al afgezakt zijn. Bij een genuanceerde mening over het allochtonen vraagstuk word je al bestempeld als zijnde geen echte Nederlander. Het kaf wordt van het koren gescheiden. Eng allemaal hoe sommigen denken. Daar moet nu eens tegen op getreden worden.

Het woordje autokloon bestaat trouwens wel Zieleffe. Dat is een gestolen auto die de identiteit krijgt van een auto die wel legaal op de weg rijdt, maar dat heeft weer niets met allochtonen te maken. Of in de verte toch weer wel, want in jouw optiek zijn de woorden gestolen en allochtoon onlosmakelijk met elkaar verbonden. Emoticon: Laugh out loud

pierre
Gebruiker
spacer line

http://www.telegraaf.nl/buiten(...)__kerkgangers__.html

Ik denk dat dit genoeg zegt.

Hoezo vrede en verdraagzaamheid.

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 25-12-2012 17:26 pierre wrote:

Dit ook

Dan zijn toch sowieso de brandhaarden van de wereld. Maar wat heeft dat nu weer te maken met de toestand hier in Nederland? De bevolking van Bali is ook overwegend boeddhistisch, maar die branden toch nog geen moslimdorpen plat zoals onlangs op de tv te zien was toen het over Birma ging?

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 25-12-2012 13:24 Kembang wrote:
Ach....dáár heb Sapolidi weer..... natúúrlijk heb ik dit allemaal VERZONNEN ....dat is wat je graag wilt lezen en horen hé??

Hè hè, het hoge woord is er eindelijk uit. Had ik toch altijd al beweerd.

zet jij maar de puntjes op de i Sapolidi..... respect voor degene die sámen met jou leeft

Dankjewel Kembang. Ik heb het haar meteen verteld en ik moet zeggen dat ze het erg waardeert. Haar kerst kan niet meer kapot. Emoticon: Laugh out loud

Fijne dagen en hopelijk een goed begin in 2013.....

Dat zal wel lukken.

Kijkt eens naar 1e Marokkanse Burgemeerster in dit land en juist......in een grote stad die Rotterdam heet dat barst van de allochtonen......Een geweldige Burgemeester hoe die hiermee omgaat en óók tegen zijn eigen geloofsgenoten zijn vinger opsteekt. Alleen maar dan Lof voor hem. En zo zijn er vele allochtonen die het prima doen.

Ik snap er helemaal niets meer van. Eerder gaf je aan dat de Nederlandse bevolking de Marokkanen die hier zitten spuugzat was. Je bent een vat vol tegenspraken.

dat is allemaal waar Anorak..... jammer dat zij dan niet worden benoemd ....

Nogal wiedes. Een vooroordeel moet bevestigd worden en daar horen zulke berichten niet bij.
Bij Pauw & Witteman was er laatst een Marokkaanse iman die in een preek, in het Nederlands, de bezoekers aansprak op hun verantwoordelijkheid als opvoeder. Dit nalv. het doodschoppen van die grensrechter. De hele preek was op YouTube gezet. Volgers van sites als Geenstijl hadden het meteen over een hoax of een bewerkte film. Een Marokkaanse iman die zijn geloofsgenoten op een bestraffende manier toesprak en de vinger op de zere wond legde bestaat niet. Het is of zwart of wit. Grijstinten bestaan niet, dan word het veel te moeilijk en te onoverzichtelijk. Als er een beroep moet worden gedaan op het gezonde verstand, haken die figuren af.

ardianto
Gebruiker
User icon of ardianto
spacer line

On 25-12-2012 17:26 pierre wrote:

Dat bedoel ik dus. En al dat geweld in naam Jezus-akbar..oh wacht,...ik bedoel Allah-akbar.

Quiz: Noem 3 westerse landen waar Islam succesvol is geïntegreerd. Oke, noem er eentje dan

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 25-12-2012 19:33 ardianto wrote:

[quote removed]

Dat bedoel ik dus. En al dat geweld in naam Jezus-akbar..oh wacht,...ik bedoel Allah-akbar.

Het Verzetsleger van de Heer is een rebellengroep in Noord-Oeganda. Zij begaan de gruwelijkste moordpartijen. De groep wordt geleid door Joseph Kony, die zichzelf tot profeet heeft uitgeroepen en een staat wil uitroepen gebaseerd op een eigen interpretatie van de Bijbelse tien geboden. Heeft die bijbels niet iets te maken met het christendom. Dat bedoel ik dus. En al dat geweld in naam van jezus.
Daar gaan we toch niet alle christenen op afrekenen? De kk-klan en het apartheidsregime in Zuid-Afrika beriepen zich op de bijbel. Slimme mensen kijken daar doorheen en zien dat er van een geloof misbruik wordt gemaakt.

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 25-12-2012 19:33 ardianto wrote:

[quote removed]

Vergat nog even in de gauwigheid de Noor Breivik. Hij vond zichzelf zelfs een kruisridder, een echte tempelier en schoot vervolgens in naam van Jezus 77 onschuldigen dood.

ardianto
Gebruiker
User icon of ardianto
spacer line

On 25-12-2012 21:00 sapolidi wrote:

[quote removed]

Vergat nog even in de gauwigheid de Noor Breivik. Hij vond zichzelf zelfs een kruisridder, een echte tempelier en schoot vervolgens in naam van Jezus 77 onschuldigen dood.

Ja vreselijk. Staat wel in schril contrast met 9-11 overigens.

Quiz: Noem 3 westerse landen waar Islam succesvol is geïntegreerd. Oke, noem er eentje dan

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 25-12-2012 21:43 ardianto wrote:

[quote removed]

Ja vreselijk. Staat wel in schril contrast met 9-11 overigens.

Oh, bij jou is het aantal slachtoffers relevant. Bij mij gaat het om de daad.

ardianto
Gebruiker
User icon of ardianto
spacer line

On 25-12-2012 21:53 sapolidi wrote:

[quote removed]

Oh, bij jou is het aantal slachtoffers relevant. Bij mij gaat het om de daad.

ik kwam niet met 77.... Emoticon: Laugh out loud

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 25-12-2012 22:20 ardianto wrote:

[quote removed]

ik kwam niet met 77.... Emoticon: Laugh out loud

Schril contrast lijkt me anders niet erg medelevend naar de slachtoffers toe. Maar als jij dat grappig vindt met die smiley dan weet ik al uit welke hoek de wind waait. Emoticon: Bye bye

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Zo maar een greep uit een artikel in de Jakarta Post, oordeel zelf.

Uit een nieuw onderzoek uitgevoerd door de Indonesische Survey Circle (LSI) is gebleken dat de meerderheid van de mensen tolerant en bezorgd zijn over de verslechtering van discriminatie van religieuze en etnische minderheden.

Volgens de enquête, uitgevoerd tussen 14 en 17 december, blijkt dat 10 procent van de ondervraagden discriminatie van minderheidsgroepen in het land gedogen en er erop aan drongen dat minderheidsgroepen zich moeten onderwerpen aan de wensen van de meerderheid.

LSI, echter, vond ook dat, hoewel intolerante mensen gering in aantal zijn, ze veel invloed hebben in hun gemeenschappen.

Uit het onderzoek bleek verder, dat intolerante groepen regelmatig tot geweld over kunnen gaan, als gevolg van lakse rechtshandhaving.

Ook zei de LSI dat radicale groeperingen vrij geweld konden te plegen als gevolg van het niet-handelen van matige groepen.
Deze mensen durven hun niet te reageren, de meerderheid van de Indonesiërs zouden verenigd moeten zijn in hun afwijzing. Het zou ook helpen als de overheid de wet strikt zou volgen bij gewelddadige handelingen, voegde hij eraan toe.

LSI ontdekte dat ondanks de geest van verdraagzaamheid onder de leden van de gemeenschap, de politiek nauwelijks iets doet, om respect voor mensen van een ander geloof en etniciteit te bevorderen.

Politici gebruiken leden van deze kleine, machtige groep om steun te krijgen voor hun politieke belangen. We hebben bijvoorbeeld vastgesteld dat gewelddadige acties hoofdzakelijk in verkiezingstijd plaats vinden.

Deze groepen omvatten, onder andere, de leden van de islam Defenders Front (FPI). Deze mensen zijn zeer vocaal en actief naar de samenleving om te verklaren dat zij de meerderheid van de bevolking vertegenwoordigen om hun gewelddadige acties te legitimeren. Hoewel we weten dat ze sterk in de minderheid zijn, aldus LSI onderzoeker Adjie Alfaraby.

Echter, na het zien dat de meerderheid van de Indonesiërs in feite de verschillen omhelzen, willen we leiders van dit land vragen dit te beschermen en aan te moedigen. We willen ook suggereren dat de kandidaten voor de presidentsverkiezingen in 2014 niet bang moeten zijn een eerlijk oordeel te geven zonder angst voor stemmen verlies, aldus Adjie.

Deze zin viel mij op, deed mij denken aan het gedoogbeleid met ene brallende Wilders.
Politici gebruiken leden van deze kleine, machtige groep om steun te krijgen voor hun politieke belangen.

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

De discussie op zich ging over de Nederlandse situatie. Die wetswijziging Sapolidi als dit zo door gaat in Nederland komt er. vanzelf Daar heb je geen Wilders voor nodig. Met de enkele uitspraak dat iemand voorstander is van het aanpakken van een maatschappelijk probleem maakt hem/haar niet rechts. Misschien geeft het wel een realistischer beeld dan het pappen en nat houden. En reken erop dat een dergelijke maatregel inslaat als een bom bij de doelgroep. Immigratie wetten worden al scherper, ook onder dit kabinet. Het heeft niets te maken met discriminatie. Wel waarschijnlijk het enige midddel om of aan te passen aan de samenleving, of die keuze niet te maken waarvan met de consequentie weet. En het terugsturen is een simpele wetswijziging die doorgevoerd kan worden, en wat mij betreft mogen ze die de uitburgeringswet noemen.

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

En Sapolidi, Balinesen hebben na de eerste bom ook geruimd, getuige Kuta beach, daar werden de handelaren de boot opgejaagd dor de bevolking. Toevallig allemaal moslims? Me neus ! DIe waren en zijn daar allemaal weg. De sterke arm stond erbij en keek er naar. Dat gebeurd dus als een bevolking in opstand komt. Nog een paar dergelijke voorbeelden vlak achter elkaar zoals die grensrechter? En in Nederland komt de verandering vanzelf, hou je vast. Het ongenoegen is groot genoeg. En dan sluit ik represailles ook niet uit.

Je neemt Kembang als voorbeeld, zo Sapolidi zijn er velen, heeft niets met rechts te maken wel sprekende voorbeelden uit de huidige samenleving. En daar moet een eind aan komen.

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Als we op de half zachte manier van Sapolidi in Nederland doorgaan staat hetzelfde te gebeuren. Je ogen sluiten en het goed proberen te praten heeft geen zin. Dat is al jaren gedaan en werkt niet. En vol blijven houden dat de waarnemingen van mensen onzin zijn, terwijl het school en praktijk voorbeelden zijn van dagelijkse en haast alle daagse gebeurtenissen die je in Nederland niet moet willen. Je hebt geen rechtse gedachte nodig om tot die conclusie te komen.

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Sapolidi....zoals Zieleffe als zó vaak hebt constateert, dat je álles uit het verband rukt.....
Als je eenmaal de pik om iemand hebt kan je het maar niet laten, hé? Verbetert de wereld maar begint éérst bij jezelf....behalve uitschot en tuig die de hersens hebben van een garnaal!!

Dankjewel Kembang. Ik heb het haar meteen verteld en ik moet zeggen dat ze het erg waardeert. Haar kerst kan niet meer kapot
.

Ik denk eerder dat je haar de mond hebt gesnoerd door een betweter, puntjes op de i zettende man en de arrogantie die je denkt te hebben om álles beter te weten dan een ander.... Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Leest beter ...en zie hoe anderen denken en gelukkig ben ik niet de enige die er zo over denkt....dus sapolidi, sappelt nu maar op je lolly en hou je commentaren maar voor je.....
Héérlijk de rust zónder hatelijkheden.....Vrede zij met U...

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Op 26-12-2012 04:26 schreef Anorak:
De discussie op zich ging over de Nederlandse situatie. Die wetswijziging Sapolidi als dit zo door gaat in Nederland komt er. vanzelf Daar heb je geen Wilders voor nodig. Met de enkele uitspraak dat iemand voorstander is van het aanpakken van een maatschappelijk probleem maakt hem/haar niet rechts. Misschien geeft het wel een realistischer beeld dan het pappen en nat houden. En reken erop dat een dergelijke maatregel inslaat als een bom bij de doelgroep. Immigratie wetten worden al scherper, ook onder dit kabinet. Het heeft niets te maken met discriminatie. Wel waarschijnlijk het enige midddel om of aan te passen aan de samenleving, of die keuze niet te maken waarvan met de consequentie weet. En het terugsturen is een simpele wetswijziging die doorgevoerd kan worden, en wat mij betreft mogen ze die de uitburgeringswet noemen.

Op 25-12-2012 16:57 schreef sapolidi:
Bij nader inzien ben ik bij jouw begrip autochkloon een kloon van een autochtoon. Eigenlijk in jouw ogen geen echte Nederlander. Kun je nagaan hoever we hier in Nederland al afgezakt zijn. Bij een genuanceerde mening over het allochtonen vraagstuk word je al bestempeld als zijnde geen echte Nederlander. Het kaf wordt van het koren gescheiden. Eng allemaal hoe sommigen denken. Daar moet nu eens tegen op getreden worden.

Het woordje autokloon bestaat trouwens wel Zieleffe. Dat is een gestolen auto die de identiteit krijgt van een auto die wel legaal op de weg rijdt, maar dat heeft weer niets met allochtonen te maken. Of in de verte toch weer wel, want in jouw optiek zijn de woorden gestolen en allochtoon onlosmakelijk met elkaar verbonden. Emoticon: Laugh out loud

Daar ben ik het mee eens Anorak, men wil niets leren, achteraf komen ze na voortschrijdend inzicht er achter, dat het allemaal fout was.
In de politiek is het daarmee droevig gesteld, wanneer ze moeten handelen, doen ze niets, alleen een afwachtende houding en het liefst de moeilijke weg, uit de weg gaan, het gedogen constructie van het Polder model.
Een voor beeld is Lubbers, die nu zegt dat het fout was, om geld uit de pensioenfondsen te halen ,maar die slimmerd zei er ook bij, “Laten we nu geen spelletje zwartepieten over het verleden, "we moeten volop aan de slag".
Je moet maar lef hebben.
Ook Agnes Kant had spijt van die Kundus opleiding in Afghanistan.
Verhagen ook zo iemand, die nu zegt dat hij niet had moeten meegaan met die gedoog constructie.
Een ding kan je na geven. dat ze dat nog in het openbaar dat vertellen ook.
Voortschrijdend inzicht.
Hier op kunnen velen dat als voorbeeld nemen, eerst goed nadenken wat er van gevolgen het heeft, als je een besluit neemt.
De huidige generatie Ruttes en Samsoms, die zijn bezig met een botte bijl te hakken en over enkel jaren, komen ze er pas achter dat ze verkeerde beslissingen hebben genomen.
Wat mij zo opvalt welke adviseurs ze hebben????
Nu een quote dat ik plaatse op NuJij
Nou wat let het om dan naar de rechter te stappen om het geld terug te vorderen.
Ja en dan zit je met het dilemma dat we het geld van de ons bijeengebrachte belastingen zelf moeten terug betalen.
Maar dat kan toch, laten we kijken wie dat geld allemaal hebben ontvangen, welk bedrijven die het geld hebben mogen gebruiken voor welk doel dan ook.
Gewoon terug vorderen en al kost dat het faillissement van zo bedrijf ???
Ja dan kost dat ook weer werk gelegenheid .
ZO zie je maar, in welk dilemma je terecht komt, met al dat wat in het verleden gebeurd is.
Geef geen garantie voor de toekomst, was dat niet een slogan van genoteerde beursbureaus.
Wat mij opviel dat Lubbers zich zelf al in dekte door te zeggen, "'Laten we nu geen spelletje zwartepieten over het verleden. We moeten volop aan de slag.' ".
Ja ja zo grapjas, ik ben bijna van de zelfde generatie, maar om in de toekomst, dit niet meer te laten voorkomen, is het misschien nuttig, een parlement weer een onderzoek commissie in te stellen, waar ze onder eed hun bevindingen moeten vertellen.
En dan zou ik Kok ook wel eens willen horen en al die oudere Bond bestuurders, die daar ook de verantwoordelijkheid voor hadden.
Dus de garantie voor de toekomst dat het niet meer gebeurd.
Nou ja!! als je de Kundus affaire bekijk, dan zie je ook dat Agnes Kant, nu ook zeg, dat het een verkeerde beslissing is geweest.
Maar velen spijtoptanten, die van oud minister Verhagen, ook nu spijt heeft met die gedoogconstructie en dat ze daarmee zijn doorgegaan.
Ja wat moet je met zulke mensen die dat veroorzaken
De macht van de introverte-mensen zie deze link..... http://www.trouw.nl/tr/nl/4496/Buitenland/articl

Wat Sapolidi op die lange reeks posting, ga ik nu niet op in, maar wat ik je wel wilde toegeven, die kloon kwam zomaar in mij op en had nog geenszins rekening gehouden met auto”s
Ja autochkloon of allochkloon is een grap bedoeld je bent snel op de kast te krijgen.
Je moet er niet aan denken dat er nog meer sapolidi’s in de maak zijn, want ja dan is het ergste te vrezen in Nederland………..
Onze voorouders, wij komen ook uit het verleden, in de tijd van Willem Van Oranje uit het Duitsgebied, wat heeft die man gevochten om Nederland te bevrijden van de Spanjaarden
Sapolidi ik kom ook terug op je lange posting, alleen vandaag niet, was en ben met kinderen en kleinkinderen.
Was vannacht pas half 4 thuis bij mijn oudste zoon gezeten, waar wij met ons vieren ook gediscussieerd hebben over Indonesië en over het verleden zelfs Poncke Prinsen is nog langs gekomen, zo hebben we de avond, na een lekker etentje, over alles en nog wat gehad en ook ik werd geconfronteerd met meningen, die ik zwaar moest verdedigen en uitleggen.
Mensen die met hun gevoelens praten, niet onbegrijpelijk, maar niet met een portie verstand over het verleden.
Want ik had ook een broer, die al enkel jaren overleden was, hoe hij daar terecht kwam en kon, na die politionele acties, daar blijven, met nog meer andere Nederlanders ,die in het leger deskundig waren, met munitie goed overweg konden.
Want dat hadden ze nodig.
EN wat hij daar allemaal uitgevreten heeft, zijn we later pas achter gekomen.
In de jaren 50 kregen wij een overlijdens bericht van hem met foto van een graf.
Maar hij is herrezen en in 1967 als spijt optant terug gekomen naar Nederland.
En weet je waarom, omdat hij zag, dat de Amerikanen daar achter zaten, dat Soerharto een coup kon plegen.
Strategisch gezien was voor Amerika, Indonesië heel belangrijk.
Verder heb ik dat al eens eerder hier uitgelegd.................. Emoticon: Talk to the hand Emoticon: Emoticon: Shut up!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

ardianto
Gebruiker
User icon of ardianto
spacer line

On 26-12-2012 08:53 BintangJan wrote:
Over tolerantie gesproken?!

http://www.nu.nl/buitenland/29(...)sche-christenen.html

tsja...breek me de bek niet open. laat sapolidi het maar niet horen.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

60,729,714 pageviews Een website van indahnesia.com