Zonne Energie in RI zijn we een beetje duurzaam bezig daar?

Subforum Gezocht & Aangeboden 
92 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Gezocht & Aangeboden > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Wat denk je zelf BG, kijk eens goed om je heen als je in RI bent. voor dat milieu bewust zijn? Kom eens terug over een jaar of 15 als mensen hun eerste levensbehoefte kunndn voorzien. Zover is het voor velen nog lang niet in RI. Je kijkt misplaatst met eerste wereld ogen naar een 3e wereld land. Maar wees gerust, velen met jou.

Where there is a will there will be relatives.

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Anorak, Wat jij zelf zegt is ook mijn eigen gevoel. Soms kan je het mis hebben. Ik heb dus ook geen enkel idee als er op scholen over milieu gesproken wordt om mensen meer bewust te maken.

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

GALUH
Gebruiker
spacer line

Jongens laten we maar van onder beginnen. Want daar mee begon het toch, milleu!
Een schoon rivier, niet direkt je vuilnis in de rivier donderen en nog meer van die ongein. Als je hun dat verteld dan lachen ze, maar kost toch niks dan je gepraat. Mijn vrouw constateerd dat ze best aardig opweg zijn, de gembel's die hun huisje tegen de kali hebben geplakt is niet meer van karton/kayu maar van beter spul, ze hebben hun eigen groente tuintje met gratis water van de kali besproeid al die kleine dingen kost wel tijd. Maar is toch anders dan je ideen (zonne energie en panelen) door strot douwen. In de jaren 80 hebben we met Philips-eindhoven een klein projekt opgezet in Cicurug-west java het heeft hun wel geholpen om een TVtje en nog wat andere spul van energie tevoorzien, maar blij werden ze erniet van, want hun echte probleem is inkomen(dat was anno 80ger jaren).

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Op 02-04-2012 23:43 schreef senior:
Tja , ik wou in Nederland ook zonne energie in mijn huis.Het werd me afgeraden omdat het merendeel van mijn dak op het Noorden ligt....snap er niks van....lol

Betaal nu gewoon 225 euri per maand aan de nuon en heb altijd gas en licht Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Dat is veel te veel, ook voor een vrijstaand huis.
Nuon bied nu voor nieuwe abonnees een lagere tarief.
Wij zijn ook overgestapt van Essent naar Dong scheelt per maand 30Ä, alleen is het afwachten bij de jaar afrekening., het is een gok............ Emoticon: Wink Emoticon: Shut up! Emoticon: Shiny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line

Paar van een heleboel feiten die door de linkse kerk vermeden worden:

IPCC: al 17 jaar geen opwarming is. Roestende en extreem snel versleten windmolenparken in de VS en Groot BrittanniŽ moeten nu al worden afgeschreven. Desondanks geeft het kabinet Rutte Ä 6 miljard subsidie voor nieuwe, totaal onrendabele windmolens - precies het bedrag dat extra op de samenleving wordt bezuinigd.

Nieuw onderzoek van de NASA: onafhankelijke wetenschappers hebben al jaren gelijk met hun stelling dat de theorie dat Co2 een 'broeikasgas' is waardoor de Aarde zou worden opgewarmd complete onzin is. Langley Research Center: Co2 en andere zogenaamde 'broeikasgassen' blokkeren juist 95% van de schadelijke stralen van de zon; waardoor de hitte impact van de zon wordt gereduceerd!!

Your attitude determines your altitude

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Gezien de ontwikkelingen in de wereld ben ik benieuwd hoe jullie op dit moment denken over zonne energie en wie heeft er ondertussen panelen op zijn dak?

Ik heb ze naar alle tevredenheid en het bevalt mij uitstekend Emoticon: Smile

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Voor electriciteit? Te duur. Net als de autofabrikanten geven ze een te royaal beeld. Nog los van reparaties. De bijgeleverde apparatuur gaat zeker niet de bijgeleverde levensduur mee.

Rendementen zijn veel te hoog opgegeven. Die worden in de praktijk niet gehaald over de levensduur en daarmee kost het meer dan het oplevert. Zeker niet doen in deze tijd. Wellicht over enige jaren als er andere technische toepassingen zijn op zonnepanelen.

Dat het nu bevalt zal best, ik hoor je over een paar jaar wel, want dat is de praktijk.
Zeker Chinese panelen zullen de tand des tijds niet doorstaan. Deugdelijke panelen zijn zo duur dat het niet rendabel is. En mensen ze logisch ook niet aanschaffen.

Er zijn mensen die de dure panelen wel kiezen, ze kosten een godsvermogen. Dat zijn de bewuste groene burgers en die zijn er niet in getale dat de leverancier blij is. Milieuvriendelijke stroom kan best. De kosten van een Geo thermal plant ter grote van een bestaande gas gedreven energie opwekkende plant zijn nagenoeg gelijk. Hier willen overheden en olie firma's niet aan, want.............daarmee draai je de olie industrie de nek om. En dus wordt de burger weer eens voor de gek gehouden. Zoals zo vaak helaas.

Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line

Op 14-07-2013 12:09 schreef Anorak:

Rendementen zijn veel te hoog opgegeven. Die worden in de praktijk niet gehaald over de levensduur en daarmee kost het meer dan het oplevert. Zeker niet doen in deze tijd. Wellicht over enige jaren als er andere technische toepassingen zijn op zonnepanelen.

Dat het nu bevalt zal best, ik hoor je over een paar jaar wel, want dat is de praktijk.
Zeker Chinese panelen zullen de tand des tijds niet doorstaan. Deugdelijke panelen zijn zo duur dat het niet rendabel is. En mensen ze logisch ook niet aanschaffen.

....En dus wordt de burger weer eens voor de gek gehouden. Zoals zo vaak helaas.

daarmee kost het meer dan het oplevert.... ja niet alleen geld, maar ůůk die lieve natuur - waar die bewust levende, goedbedoelende groene lieverds 't (vooral?) om te doen is, Emoticon: Wink moet t ontgelden... de berg afval die door - idd kwalitatief slechte, hoe wil je ook, uit China -zonnepanelen gecreŽerd worden, blijken wat schade en hoeveelheid enorm tegen te vallen, las ik net ergens...

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

In Nederland komen ze er achter dat duurzame energie de windmolens zijn en de zonnepanelen.
Daarin gaan ze investeren, en veel geld aan verknoeien.
Want er staan al velen Windmolens die weg roesten en niet die capaciteiten oplevert dat ze verwachte.
Hoe dom kan je zijn als je daar je geld aan besteed.
Ik werd enkel jaren geleden ook met de feiten op mijn neus gezet.
Ik had een actie op touw gezet, hier op de daken van de flat zonnecellen te plaatsen, maar niemand kreeg ik mee.
Terwijl wij wel openbare verlichting hebben, die daarop konden draaien en zo ons servicekosten konden verminderen die wij met zijn allen betalenÖÖÖ. Emoticon: Stupid Emoticon: Shiny .

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Om Ziel,

Die straatverlichting zonnecellen werken afdoende op meer plaatsen. En probleemloos.

Maar daar waar vermogens schakelingen ingebouwd zijn? Dan gaat het fout.
En worden rendementen bij lange na niet gehaald. Volksverlakkerij en weer eens misbruik van subsidie gelden op grote schaal.

Keduadam haalde nog een andere "groene" faktor aan. De productie van deze panelen is enorm vervuilend. Inderdaad tot zover het woord "groen" alleen al.

Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Anorak,
"...want.............daarmee draai je de olie industrie de nek om. En dus wordt de burger weer eens voor de gek gehouden. Zoals zo vaak helaas."

Ik zal je iets opmerkelijks delen, waar je vast niet mee eens bent, want dat is niemand eigenlijk. Toch practiseerde ik het jaren lang (heb nu met mijn auto in NL weggedaan, doordat ik in Indonesia wil blijven): ik ververste mijn olie nooit!
Sinds ik van die ex-Shell topman hoorde op tv, dat het pure volksverlakkerij was, en dat de olie maatschappijen dat absoluut tegenspreken... olieverversing is helemaal niet nodig!
En hij bewees het zelf, zei hij, want zijn mercedes was al drie keer t klokkie rond geweest, en hij ververste zijn olie nooit!
Hij waarschuwde wel, dat echt elke garage je voor gek zou verklaren, enz. KLOPT!!!

Want ik dacht, kom die vent vertrouw ik wel. Laat ik zijn advies eens volgen. En BLIJVEN volgen.
En zelfs als ik uitdrukkelijk gezegd had, vůůr al mijn trouwe beurten, dat ik wilde, dat de olie niet zou worden verversd, deden ze het soms toch, en ik betaalde daar niet voor.

Nooit geen problemen gehad, net als hij. Hij zei zelfs, dat het beter voor de motor was, oude olie. HAHAHA lust je nog peultjes Emoticon: Party! Emoticon: Laugh out loud

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Keduadam, dat is minder opmerkelijk dan je denkt. Wat veel mensen niet weten is dat de olie die ververst wordt? Gewoon gefilterd word en daarna weer als nieuw verkocht.

Het is niet bezwaarlijk de olie te laten zitten. Zolang je wel het filter vervangt. Er zijn tegenwoordig additieven voor motorolie die de verzuring van motorolie wegneemt.

Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line

Nee en dat wist ik ook niet Emoticon: Bye bye Echt recycelen dus!
Je bent wel de eerste persoon, aan wie ik dit vertel, die niet meteen door het dak vliegt Emoticon: Party!

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ik ververste dus wel olie, maar slechts ťťn keer per jaar, niet voor de kwaliteit van de olie maar uit andere andere overweging.
Een motor is onderhevig aan slijtage, waardoor er minuscuul kleine deeltjes slijpsel in de olie komt te zitten, die het filter er niet allemaal uit haalt.
Aangezien dit zwaarder is als olie, zakt dat als de motor stil staat naar beneden en komt in de carterpan terecht..

De aanzuigmond van de oliepomp bevindt zich ongeveer een centimeter van de bodem van de carterpan.
Als de motor op werktemperatuur is, dan is de olie waterdun, de oliepomp zuigt die ellende mee dus die deeltjes komen keer op keer tussen de draaiende delen terecht, dat geeft extra slijtage.

Vandaar dat het is aan te raden 1 keer per jaar de olie te verversen en dan nog het liefst als de motor op werktemperatuur is, dan komt de meeste zooi met de oude olie mee.
Om ontopic te komen, dat komt de duurzaamheid van de motor ten goede.
Olie heeft dus niet alleen een smerende werking, ook een koelende werking (via de carterpan) en ook een spoelende functie(zooi er uit bij verversen)
Pfff heb even diep in mijn grijze massa moeten graven om deze technische verhandeling voor de dag te toveren Emoticon: Wink
Ik was in mijn jonge jaren een verwoed sleutelaar Emoticon: Yummie!

Toevoeging: Vandaar dat je met een nieuwe auto over het algemeen ook na 1000 km moet verversen.
De nieuwe motor is nog niet ingelopen en dan zitten er extreem veel slijtage deeltjes in de olie.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

In plaats van edit, qoute ingedrukt, dat heb je als je een oude grijze massa te veel laat werken Emoticon: Angry

Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line

Okay Malam, met alle respect, ik ken dat verhaal, en dat draaien ze ook altijd af.
Slijtende deeltjes die in je motor komen en draaiende delen komen, enz...

Mijn punt was, dat niemand het gelooft (heb allen NOG een 'gelovige' Emoticon: Wink gevonden, in de persoon van Anorak hier, en dat is al een heel hoge score!), en laat staan dat iemand het praktiseert, laat staan dat het werkt dus voor die betreffende persoon. Laat staan dat het een serieus verhaal wordt, door de meesten geaccepteerd en dan dus een voldongen feit wordt...

Deze Shell topman praktiseerde het jarenlang het, en ikzelf praktiseerde het jarenlang ... radicaal dus... en t werkte!

en ach, zo is bepaald 'geloof' ook ingeslopen in het (nuttig? verstandig? milieuvriendelijk? duurzaam? voordelig?) gebruik van windmolens en zonnepanelen.

En jammer dat de Don Quichottes als in 'Groen' Links hun strijd tbv o.a. windmolens niet soms wat relativeren... Volgens mij hebben ze echt molentjes voor hun ogen draaien de ganse dag, wat ze wat duizelig maakt in de nuchtere politiek. Nog erger, hun gedram maakt dat anderen ook met windmolentjes gaan lopen, zoals overloper Rutte en de hele hap.
Daar ging t mij een beetje om. Daarom hebben we gelukkig de PVV nog, die enige partij die nog (voortdurend zelfs) dingen bij naam durft te noemen. Ja okay, de SP en SGP ook nog wel, en wat kabouterpartijtjes. Want hoe lang t nog zal duren, de leugen wordt steeds meer achterhaald!

'Geloof' je die milieuterroristen als Al Gore met zijn rijke elite niet, en de door hen geselecteerde 'wetenschap' niet? Niet op ingaan dan, andere media ook volgen, andere bronnen... en ook de (de onafhankelijke) wetenschap blijven bijhouden. Met de praktijk van alle dag, de physieke aftakeling van die dingen, enz. Het totale plaatje dus. Praktijk. Dan zien we dat ze het tegenovergestelde beweren! Hoeze, geld in het geding weer?! Emoticon: Shut up!

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ach Keduadam, het niet verversen voor de olie, daar ga ik in mee.
Maar zoals ik al zei, ik heb nog al wat gesleuteld, als je de prut ziet die soms onder in een carterpan zit dan schrik je.
Vandaar dat het mij een fijner gevoel gaf jaarlijks te verversen.

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Ik ben op zoek naar Nederlanders die zich in IndonesiŽ bezig houden met zonne energie of innovatief bezig zijn met milieu, energie en water

Er zijn veel projecten gaande en er moet hier vast iemand zijn die daar mee bezig is Emoticon: Smile

Ik kom graag met jullie in contact.

gembelbuleEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.upcmail.nl

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

De Nederlanders die zich begeven op dit gebied zie je hier niet op dit forum.De meesten daarvan zitten niet permanent in RI. Zonne energie projecten? Die zijn er niet noemenswaardig in heel RI. En die er zijn? Niet door het Nederlandse bedrijfsleven.

Wel doen Nederlanders projecten in waterbouw. En ook de meesten daarvan zijn in en uit reizenden. Met weinigen als expat op site.

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Beste Anorak,

Dank voor je bericht. Ik had gehoopt hier een paar te kunnen vinden. Dit is tenslotte al jaren het meldpunt voor alles aangaande IndonesiŽ.

Wie weet, ik reken nergens op maar als er zich toch iemand meld hou ik jullie op de hoogte.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ik dacht dat ik je al eens heb geantwoord aangaande deze business. Ca. 14 jaar geleden geprobeerd. Resultaat: nihil.
Reden: aanschafprijs te hoog. Hoewel op den duur wellicht rendement denkt men hier niet zo. Het belangrijkste is de aanschafprijs. Waarom denk je dat ze hier van die vreselijke rotzooi produceren of importeren uit China? Men denkt hier niet op lange termijn, ook niet aan onderhoud. Dus de aankoopprijs moet goed zijn en anders forget it. Het is de lokale mentaliteit en mindset die hier een obstakel vormen. Dus je moet eerst de mindset van een heel volk veranderen voordat je produkt zal aanslaan. En dat gaat je niet lukken binnen 1 mensenleven. De Indo-Chinese zakenlui hebben dat al lang door: spiegeltjes en kraaltjes. Het moet blinken en hoeft niet te functioneren. Het moet status opleveren en verder niets. Men kent het begrip "investeren in de toekomst" niet.

Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line

Allereerst, weer een kwestie van mindset, geloof, opvoeding enz.

Ik ken een Bule wetenschapper, die uit eigen geld en middelen, zijn zonnepanelen van Ä50.000 op zijn boot (soort mensen-ferry, als concept) heeft geplaatst, en dat project aan de universiteit ter plekke (aan zee) verder heeft overgedragen. Met gebruiksaanwijzingen. Als kleine kinderen werden ze aan het handje gehouden, omdat hij al genoeg ERVARING had, jarenlang. Om dingen weer te proberen te voorkůmen. Emoticon: Party!
En toch idealist blijven... nou dat is voorgoed afgelopen dus nu.

In het begin was de intellectualiteit even enthousiast, maar die intellectuele basjiboesoeks hebben al gauw dat hele project naar de knoppen geholpen, Te lui en te dom om onderhoud en nazorg en begeleiding en wat research te plegen (bijv. een gezonde westerse, Calvinistische verantwoordelijkheid te nemen), en nu is alles finito dus. Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Frustrated

Ook kunnen de studenten nu een wezenlijke kans op enige studiebeurs en een zeer goede toekomst vergeten in Europa. Te wijten aan deze achterlijke, 5e wereld mentaliteit van zelfs professoren en andere 'leiders'. Lust je nog peultjes, fietsemakers bende hier.
Afschuif mentaliteit, en 'Inch'Allah', god heeft het zo gewild denken. An me hoela.
Makkelijk zo altijd, hier weer (op deze god dus) op uit te komen... Emoticon: Bye bye

nibiru
Gebruiker
User icon of nibiru
spacer line

Zonne energie is achterhaald als Tesla zijn zin krijgt.

Zonne energie lijkt al achterhaalt als je ziet wat er op dit moment allemaal op de markt komt.
Vrij energie is zelfs al een zeer omstreden en het gesprek van de dag voor velen en omgeven in mysterie.
Zelf ben ik wel een fan van Nikola Tesla (http://www.evawaseerst.be/tesla.htm) (http://www.ngcenergyhealing.com/nikola-tesla.html) en het maakt mij niet zoveel uit of hij wel of niet gek was (verklaard), geniaal was hij zeker en dat vonden de Amerikanen en Russen ook. Velen hebben geprobeerd om zijn geheim te ontrafelen en degene die (te) dichtbij zaten zijn in rook opgegaan.
Degene die het wat slimmer heeft aangepakt is Elon Musk.
http://ir.teslamotors.com/
http://ir.teslamotors.com/rele(...)cfm?ReleaseID=786113
Deze toch al slimme knaap heeft de techniek van Tesla op slimme wijze (lees onder afgevoerd te worden) in productie gebracht en het balletje is nu aan het rollen op de wereldwegen en zal binnenkort zal dezelfde techniek op de markt komen als energie opwekker.
Zonnecellen, wie heeft ze nog nodig? Emoticon: Smile

Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line

Wat een leuke site, www.evawaseerst.be en ja... daar gaan mijn ideeŽn wel een andere kant op (de Bijbelse), dus voor mij www.adamwasneteveneerderalsevahahahŤhŤ.nl

Maar gelukkig wordt Eva nog wel genoemd...
Want tegenwoordig denk je dat sommige dwaalgeesten ook deze waarheid zullen willen aanpassen met
"God schiep Adam en Emoticon: Nooo Evert", ipv "God schiep Adam en Eva" Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

En dat de vrouw superieur is aan de man... dat denk ik ook wel eens. Vrouwen zijn op bepaald gebied echt wijzer! Maar it's a men's world (ze hebben ons toch echt nodig!)... but it would be nothing without a woman's heart (en brein vaak).

Uiterlijk gezien, is m.i. de vrouw wel verre van superieur. Op de kunstacademie met naaktmodel studies ontdekte ik dat des te meer, als we (gelukkig heel soms) die roodharige, hoekige, bleke mannelijke puistenkop als model moesten visualiseren. Emoticon: Laugh out loud
Want wŠŠr Emoticon: Confused dat goddelijk gevormde heupenwerk (vooral in liggende houding herinner ik me nog steeds!), die slanke kleine vingertjes, de glooiende, verrukkelijke borstenpartij, de lange haren dat een vrouw nog vrouwelijker en mooier maakt?

Wat die energie (voorziening ) betreft, ja waar houdt het op voorlopig? Het is niet meer bij te houden, het gaat ontiegelijk hard! Wat dat betreft leven we in een interessante tijd.

Immers de digitale ontwikkelingen hebben een giga curve gemaakt de laatste jaren, met een vrijwel loodrecht wordende lijn naar boven. En daar maakt de wetenschap enorm gebruik van, we zitten nog maar in het begin. Volgens de wetten van vermenigvuldiging.

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Teslas, flauwe K..
Ik geloof er helemaal niet in. Zonne energie. Let op mijn woorden.

Op 25 mei is het eerste netgekoppelde systeem op een woonhuis in JKT aangesloten. Dit in bijzijn van de directie van de PLN

Het is trendy en hip Emoticon: Smile

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,876,885 pageviews Een website van indahnesia.com