Aanbevolen hotels in Sorong en Ambon

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
521 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Voor een klein eeh.. studie-reisje over een paar weken ben ik op zoek naar wat hotelletjes in Ambon-stad en in Sorong. De eisen: als het kan met warm water (mag een paar uur per dag zijn) en airco op de kamer.

Iemand met recente tips voor een redelijk hotel met redelijke kamers voor een redelijke prijs? Ben niet op zoek naar het goedkoopste van het goedkoopste, maar hoef ook geen sterren-onderkomen te hebben.

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Beste Yerun,

Doe jij studie reisjes of zijn het snoepreisjes? Ik ben benieuwd wat je daar allemaal gaat bestuderen...
Kan jij mij ook vertellen als er Nederlanders in RI zijn die een reisbureau hebben dus meer dan alleen tickets verkopen? Ik probeer dit even te inventariseren voor een vriend die een reisbureau in Jakarta heeft. Hij komt graag in contact met deze mensen.

Ik weet dat jij iets met tickets doet doe je ook hotels?

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Het wordt een snoepreisje. Voor het overige kun je het beste een nieuw onderwerp openen omdat het niets met mijn vraag te maken heeft. Emoticon: Smile

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Anderhalf jaar geleden vond ik bij toeval het toen splinternieuwe Imperial Inn , in een klein zijstraatje van de Jalan Supratman. Ik logeerde toen in de Pondok Wisata Listari (aan de Supratman gelegen) maar was niet meer echt tevreden.
Tijdens een wandeling ondekte ik dit comfortabele hotel. Nogmaals toen alles nieuw en spic en span, Mooie badkamer, tv. Ze hadden toen een promoprijs van Rp 250.000. Tel 0911 355047 .
Ambonstad is niet zo heel groot en dit hotel ligt in het centrum dichtbij de lapangan, Pelni en het kantoor van de goeverneur..
In Sorong heb ik nooit overnacht.
gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

Hoi Yerun,

De keren dat ik op Ambon was verbleef ik in Amans Hotel, Jl Pantai Mardika 53 a.
Dit is geen budget hotel, maar ik was al lang blij dat er iets fatsoenlijks te vinden was in deze niet zo fraaie stad. Andere ervaringen met onderkomens in Ambon stad heb ik niet, wel buiten de stad (20 min met de angkot) in Baguala Bay Resort of Taman Lunterse Boer. Als je dus echt in de stad wil verblijven zou ik voor Amans gaan, anders zou ik zeker weer richting Pantai Natsepa gaan voor onderdak. Alvast een mooie tijd daar toegewenst.

pelaut
Gebruiker
spacer line

Beste Jeroen, mijn vrouw verbleef enkele maanden geleden, naar volle tevredenheid, in hotel Manise, centraal gelegen in Ambon stad, ongeveer 300.000 Rp. Veel beter schijnt Swiss Bell te zijn, maar 800.000 Rp en zonder zwembad, wel centraal. Samen zaten we daarna weer in Natsepa (Aston hotel) waar je ook 700 a 800 per nacht moet incalculeren, half uur rijden vanaf de stad maar wel relatief ruim en schoon, zwembadje voor de deur, prachtig uitzicht etc. Mocht je een goede, veilige en betrouwbare chauffeur nodig hebben die lokaal uitstekend bekend is (met een schone Avanza) kan ik je zijn telefoonnummer geven. Wij hebben al 3 a 4 jaar van zijn diensten gebruik gemaakt en vele rondritjes over het eiland gemaakt. Laatst een rondrit over de noorkant van het eiland gemaakt via de weg langs de zee (Ukurila), toen we langs de kant van de weg stopten zagen we zowel koffie als cacao en nootmuskaat zo aan de boom hangen binnen een straal van nog geen 5 meter, vond ik wel kicken. Goeie tijd daar toegwenst, Pelaut

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 31-03-2012 09:06 dangdude03 wrote:
Als je dus echt in de stad wil verblijven zou ik voor Amans gaan.....
Ik ken Amans ook maar Imperial Inn is vele malen beter, schoner. Waarschijnlijk ook omdat het nieuw is.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Met Ambon-stad doelde ik op stad en directe omgeving hoor. Het is geen stad als Jakarta, dus vermoed niet dat ik uren kwijt ben met reizen als ik ergens naar toe moet daar. Gelukkig heb ik geen verplichtingen, dus kan ik doen en laten wat ik wil. De hotel-keuze kan ik daar dus op aanpassen. Net iets buiten Ambon-stad zal ik ook wel overleven Emoticon: Wink

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.pelaut; dat een hote voor 700.000 of 800.000 beter is, mag ik hopen, maar dat vind ik toch een beetje jammer van het geld. Ik heb in de jaren vooral op Java menig gribus-hotel gezien (Jakarta, Yogya, Cilacap, Malang) en ben daar niet bang voor, maar het gaat me wel om een goede nacht rust.

Ja, die chauffeur met Avanza daar wil ik het nummer wel van. Ik laat me op vakantie graag eens rijden.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

De namen van de hotels die hier staan zijn genoteerd in ieder geval. Ik ga ze eens in Google gooien, wie weet zijn er zeer recente schrijfsels over. Maar een risico van 1 nacht slecht hotel durf ik wel aan. Dat risico heb je altijd.

pierre
Gebruiker
spacer line

De ervaringen van Anne Mieke zijn altijd de moeite waard.

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Aston hotel in Natsepa kun je overnachten voor ca. 450,000,- in een "superior room" als je de moeite doet om even te bellen en om in het Indonesisch met ze te praten. Echter, hotel ligt buiten de stad aan de baai en iedere keer als je de stad in wil moet je met de veerpont over (en hopen dat deze vaart) of de baai rondrijden

Swiss Bell hotel in de stad is goed en ook daar kun je voor ca. Rp. 450,000 terecht als je belt.

Probeer iets te boeken dat ligt bij de plaatsen die je wilt bezoeken. Eigen bevinding: Ambon stad heeft vrij weinig te bieden, dus je zult al gauw buiten de stad / over het eiland moeten rondtoeren. Transport op Ambon is - naar verhouding met Bali en Java - erg duur.

If you have nothing to loose, you can risk everything

pelaut
Gebruiker
spacer line

Helemaal eens met Amed over Ambon stad waar weinig leuks te doen is (en de gevolgen van de burgeroorlog van 10 jaar geleden nog steeds goed zichtbaar zijn), al heb ik zulke lage prijzen als hij noemt (450,000 Rp), zelfs door Ambonezen geboekt, helaas nog niet kunnen bereiken. Voor zover ik weet is er geen ferry van Natsepa naar Ambon stad, gewoon de hoofdweg via Paso afrijden. De ferry van Ambon stad naar de overkant van de baai richting vliegveld was een belevenis op zich maar doen moet je geen haast hebben, omrijden was veel sneller. Buiten Ambon stad zijn er leuke plaatsjes te bezoeken, denk aan Fort Amsterdam, de alen (murene's) van Waai en eventueel een tochtje per speedboot of ferry naar een van de naast gelegen eilandjes. Heb in Ambon stad wel lekker vis gegeten bij restaurant Ratu Guri. De charme van Ambon zit hem denk ik toch een beetje in de kleinschaligheid, en mooie natuur, wat stiller dan in Jakarta en omgeving, brede wegen, schoner etc.

_Jarno_
Gebruiker
User icon of _Jarno_
spacer line

Anderhalf jaar geleden ook een paar dagen op Ambon geweest, Aston Hotel was toen net open, aardig hotel, vond alleen het restaurant tegenvallen.
Verder ook een paar dagen op Pantai Santai verbleven en gedoken met Blue Rose divers aldaar. Accomodatie was aardig alhoewel het wel een likje verf kon gebruiken, duiken was geweldig enorm veel vis en veel variatie.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

pelaut
Gebruiker
spacer line

Ja, het duiken was ik nog vergeten, ook met die Blue Rose gedaan, hadden een prachtig nieuwe boot toen, hele dag weg geweest met ochtend en middag duik met lunch op het strand tussendoor, goede begeleiding, goed zicht en een enorme verscheidenheid aan prachtig gekleurde vis en koraal, een aanradertje. Bijna even mooi als dat wrak nabij Amed op Bali. Jaar erop was Blue Rose dicht vanwege het seizoen denk ik (moesson) en zijn we er met de Pari divers op uit geweest, vanwege de moesson aan de noordkant nabij Gunung Setan. Ze wisten mooie plekken te vinden maar waren qua service naar de toeristen klant toe (en apparatuur) minder professioneel. Wel hadden ze een onder water camera bij zich en na afloop kregen we gratis de afdrukken op een CD gebrand, zeer vriendelijke mensen. Voor de niet duikers gingen we snorkelen bij pulau Pombo (onbewoond atolletje tussen Ambon en Haruku) waarbij we zelf een bootje huurden vanuit Latuhalat. Ook de wereld aan vis gezien. Vor duiken en snorkelen kun je op Ambon dus best terecht dacht ik zo.

pelaut
Gebruiker
spacer line

foutje in mijn vorige mail over duiken: bootje huren vanaf Ambon naar Haruku (of Pombo) is vanuit Teluhu,Latuhalat heb je het strand van Santai in de buurt met de Blue Rose divers. Heb het trouwens altijd erg opvallend gevonden dat er in heel Indonesie geen goede kaart van Ambon te koop is, niet in de bekende boekshops en ook niet in zaakjes op het eiland zelf, heb het idee dat het van hogerhand zo wordt geregeld want van alle andere provincies kun je wel kaarten kopen.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Yerun, neem even contact op met mutiaramalukutravel41Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.gmail.com (http://mutiaramalukutravel.webs.com): Paulien Joel-Parera. Zij weet een keur aan hotels; goed en goedkoop (althans voor Ambon). Paulien is uit NL afkomstig maar woont al 2 decennia op Ambon: begrijpt de oosterse en de westerse mens.
BTW, ik mot binnenkort ook weer naar Ambon. Voor welke periode heb je snode plannen te vertrekken naar Amboina?

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

YB; zal vandaag nog een emailtje sturen. Ik vertrek de 17e of 18e voor in ieder geval een aantal dagen.

Pelaut; bedankt voor je emailtje, ook met hem neem ik vandaag of morgen even contact op, zodra ik mijn ticket heb.

AEB; ik ga deels voor het toeristje spelen, deels echt voor de rust.. Dus ik zit liever een beetje in het centrum zodat ik een beetje kan wandelen. De dingen die ik wil zien zijn vrij standaard denk ik, beetje oud fort, beetje strand, wat natuur en dan heb je me al blij. Ben niet zo'n moeilijke.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Overigens laat ik Sorong nog maar even voor wat het is. Anders wordt het nog een drukke doe-vakantie. En daar ben ik echt even niet aan toe. Emoticon: So funny

kejoh
Gebruiker
spacer line

Hallo , Ambon heeft tegenwoordig meerdere betaalbare en goede hotels. Er is in de afgelopen jaren n.l. veel gebouwd. Zoals gezegd is hotel Imperial Inn, een goed budgethotel bij het centrum, echter de standaard kamers zijn klein. Andere aanraders zijn:
Elizabeth hotel, Jl Imam Bonjol 15. Tel. 0911-352010 / 315068. Vrij nieuw hotel midden in het centrum. Schone en ruime kamers vanaf rp 250.000 met ontbijt, ac, warm/koud water. Ze stunten vaak met promoprijzen dus vraag daar naar.
En dan mijn topper: Mulia guesthouse, Jalan Rijali (Belakang Soya). Tel. 0911-349237. Op korte loopafstand van centrum. Schoon, kamers vanaf rp 150.000 met warm/heet water, ac en eenvoudig ontbijt op de kamer.
Rest me nog te zeggen: een fijne vakantie toegewenst in Ambon Manisee .
gr Kees

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ambon e.o. geeft voldoende te zien en te doen. In Sorong krijg je hoofdpijn van de autochtonen.....

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Vertrek is definitief de 18e net na middernacht geworden. Na het mudik 1 dag rust en dan op reis. Hoe lang en waar ik verblijf weet ik nog niet, maar dat zal allemaal wel los lopen de komende dagen.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Zo,met nog dik 24 uur te gaan even de info bij elkaar schrapen en een lijstje maken.

- vlucht heen is geregeld
- transport/chauffeur is geregeld
- wordt opgehaald op het vliegveld (luiheid inderdaad)
- hotel zoek ik ter plekke n.a.v. de info hier (even wat kamers bekijken, kom toch redelijk vroeg aan)
- bezienswaardigheden ook even op een rijtje gezet.

Bedankt iedereen voor de tips, ook die via email gekomen zijn.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Salamat jalan nyong. Ambon is een andere wereld dan Java. Ik hoop dat je het leuk vindt.

Amatoo.

Gr
AM

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.AM; ik verwacht geen problemen. Juist dat andere ben ik wel even aan toe na al die tijd...Denk ik... Emoticon: I love it

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Neem even een kijkje in coffeeshop Sibu-sibu aan de Jl. Said Perintah. Leuk. Nederlands-Molukse nostalgie....
Ik kan jammer genoeg nog niet. Moet morgen eerst naar Kalimantan en kan dan pas in mei naar Ambon. Veel plezier en amatooooooooooooooo........

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

82,761,788 pageviews Een website van indahnesia.com