Eindelijk echte vleeskroketten in Jakarta!

Subforum Selamat makan - Smakelijk eten 
61 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Selamat makan - Smakelijk eten > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

Op 29-03-2012 16:57 schreef Surya Atmadja:
Voor de "gemiddelde" Indonesiers is de prijs van een lekkere kroket ( minimaal rundervlees FEBO kwaliteit of Kwekkeboom) iets te duur.

Dat geldt ook voor de bitterballen.
Uit eigen waarneming , thuis in Jakarta maakten we wel eens kroketten( niet de "Hollandse) , mss komt het omdat te veel vlees in zitten.
(Eigen recept) .

Als we in een "Nederlandse"zaak kwamen in Indonesia, gaan we altijd de kroketten/bitterballen proeven.
Tot nu toe nog niks gevonden die de FEBO/Kwekkeboom kan benaderen.
Iemand een tip ????????

Ha ha waarom kunnen wij je er 6 overheerlijke bitterballen geven voor 39.000 met mosterd of mayo ?

Of is dat te duur ? want we binne zuinig zegt zeeuwsmeisje Emoticon: Party!

harlys.pub-party.com/t66-bitte(...)-in-bogor-click-here

infoEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.roosduchtrader.nl

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

Op 01-04-2012 13:14 schreef bule gembel:
Beste snack koning,

Waarom laat je geen emmers mayonaise uit Nederland komen. Je moet de kroket droom wel zo maken dat deze klopt. Ook de mayonaise en mosterd hoort hier bij.

Wellicht is het invliegen van bitterballen ook nog een optie. Goede bitterballen bij de groothandel zijn ook niet duur. Het scheelt je veel tijd en je kan je volledig storten op de verkoop.

lees hier ergens over 30 gram vlees ?

Jezus waar kan ik die biljart bal kopen je kan ze voor zeer zeker dan niet kleiner maken daar dan de verhoudingen niet kloppen Emoticon: Bye bye
euro mayo 24.000 de liter en lekker vergelijk ik echt met de calve / febo mayo ! en zooo Emoticon: Party!

infoEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.roosduchtrader.nl

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

Op 01-04-2012 16:07 schreef jakarta-snacks:
Listen again,
Ik verkoop die dingen diepgevroren.
Niet gebakken
Niet vanuit een restaurant
Kunnen we hele handelingen gaan schrijven over kostprijs, maar dat is toch niet relevant? Dit is toch geen kostprijscalculatie topic, of heb ik t mis?
Plain & simple: Bevroren kroketten kosten rp15000/stuk.

Ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat ie een lekkere kroket te goedkoop vindt. Wel aardig en eerlijk btw. Emoticon: Shiny

Ook als er een zaak van gerund moet worden vind ik persoonlijk een kroket voor rp35000 te veel, tenzij er e.e.a. bij geserveerd wordt. Ook al is de kwaliteit top.

Of zullen we afspreken dat ik vanaf nu er Rp30.000/stuk voor vraag Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud ??

Maken en invriezen, doosjes et etc (uw kosten zeg maar) 6,5 duizend rhp verkoop regelen en als ze smaken als u zegt !!!
Bent u een eerlijk en redelijk man Emoticon: Party! en een zaken man Emoticon: I love it

Even over dit !!! (kostprijscalculatie topic, of heb ik t mis?) misschien heb je gelijk maar het is wel een nederlands forum dus brand u snel de vingers als u denkt dat wij als nederlanders niet gaan rekenen Emoticon: I love it

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Beste Harlys,

Ik denk dat jij ze zelf ook kan maken. Moet je deze link eens bekijken opmpagina 5
http://www.jphoreca.nl/foodkra(...)oodkrant_17-2010.pdf

28 kroketten voor 5,75 inkoop!

Je kan ze wel gaan importeren en aan de snack koning van JKt verkopen Emoticon: Smile

Ik stuur ze dan wel aan je op.

Ps hier alles goed!

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

Op 08-04-2012 09:12 schreef bule gembel:
Beste Harlys,

Ik denk dat jij ze zelf ook kan maken. Moet je deze link eens bekijken opmpagina 5
http://www.jphoreca.nl/foodkra(...)oodkrant_17-2010.pdf

28 kroketten voor 5,75 inkoop!

Je kan ze wel gaan importeren en aan de snack koning van JKt verkopen Emoticon: Smile

Ik stuur ze dan wel aan je op.

Ps hier alles goed!

Ja begrijp ik maar ik ben banket bakker geweest en. mijn goede kennis nederlander in de puncak ook maar voelt zich te oud voor nog een avontuur !

Weet je wat het is kan wel zo'n zaak beginnen en 30 kroketten "febo" kwalitieit kost me dan zo

het zelfde 6 euro voor 30 maak ik ze zelf hier !!

Maar dan ben IK er 24 uur alleen Emoticon: Cry mee bezig !!

frikandellen lukt me ook

Weer een zaak er bij !! nee doe ik zoiets !! wil ik dat wel doen met iemand die er ook effe 12 uren er mee bezig is

kennis is er Emoticon: Yes! (proposels?)

Want ben niet naar indonesie gekomen om alleen maar te werken heb ik al eens eerder vermeld Emoticon: Cooool

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Weer import? Ik dacht dat 'we' eerder al besloten hadden dat dit onbegonnen werk was. Waarom het dan toch weer oppakken? Eigenwijs zijn is prima, maar dit gaat wel heel ver, en zal tot he-le-maal niets leiden behalve verspilde moeite en centen. Je moet wel weten wanneer te stoppen.

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

Op 08-04-2012 09:26 schreef Yerun:
Weer import? Ik dacht dat we eerder al besloten hadden dat dit onbegonnen werk was. Waarom het dan toch weer oppakken? Eigenwijs zijn is prima, maar dit gaat wel heel ver, en zal tot he-le-maal niets leiden behalve verspilde moeite en centen. Je moet wel weten wanneer te stoppen.

Tja Emoticon: Confused denk ik dus ook !! wat import betreft, als er zat kennis is Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 08-04-2012 09:26 harlys wrote:

[quote removed]

Want ben niet naar indonesie gekomen om alleen maar te werken heb ik al eens eerder vermeld Emoticon: Cooool

Seh Harlys,
heb je een part time mandoer nodig ?
Spreek redelijk bahasa, bahasa Sunda, Jakartaans, een beetje bhs Ollanda, een paar woorden Duits ( meestal vloekwoorden) , Engels (Fuck You ken ik goed ) .

Wie weet moet ik gaan snabbelen als ik daaro zit . Emoticon: Shiny

bisa dicek of makemyday .

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

Op 08-04-2012 09:47 schreef Surya Atmadja:

[quote verwijderd]

Seh Harlys,
heb je een part time mandoer nodig ?
Spreek redelijk bahasa, bahasa Sunda, Jakartaans, een beetje bhs Ollanda, een paar woorden Duits ( meestal vloekwoorden) , Engels (Fuck You ken ik goed ) .

Wie weet moet ik gaan snabbelen als ik daaro zit . Emoticon: Shiny

Tuurlijk neem dan wel even 10.000 euro mee invest en we hebben de markt in Indonesie in handen ben ik van over tuigd ja jij werkt en scheld en irriteerd je kapot Emoticon: Party!

Waarom 10.000 nu want ik ben niet jouw sinterklaas Emoticon: I love it

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Ik weet dat het goed is in Indonesie om lokaal te gaan produceren.
Indonesische mensen hebben een bepaalde trots. Maar omdat de productiekosten van JKT Snacks zo hoog waren zou import een optie kunnen zijn...

Het enige wat ik met snacks heb is ze eten. Zelf die dingen de hele dag door het paneermeel rollen zie ik niet zitten.

Om Sid zou wel een lekker HALAL kroketje op de markt kunnen brengen.

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

Op 08-04-2012 10:19 schreef bule gembel:
Ik weet dat het goed is in Indonesie om lokaal te gaan produceren.
Indonesische mensen hebben een bepaalde trots. Maar omdat de productiekosten van JKT Snacks zo hoog waren zou import een optie kunnen zijn...

Het enige wat ik met snacks heb is ze eten. Zelf die dingen de hele dag door het paneermeel rollen zie ik niet zitten.

Om Sid zou wel een lekker HALAL kroketje op de markt kunnen brengen.

Tja wil je geld verdienen is het best een goede optie idd kroketten bitterballen frikandellen

ed door lagere kost prijs (4.000 , 4,500. rhp)

Maar dan moet er een nieuwe ondernemer opstaan Emoticon: Yes!

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Om Sid zou wel kroketten kunnen maken met allemaal gepensioneerde Indonesishe mensen. De omong kosong kroket. ( omko ) Rollen in het paneermeel en lekker met elkaar praten de kosten zijn dan heel erg laag.

Ik zie een kans voor om Sid

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Bule Gembel,
Aannames, aannames, aannames. Eerst vervuil je dit topic met een hoop nonsens ( gelukkig al verwijderd door moderator) en dan ga je nu het topic weer vervuilen met aannames.
Waar staat dat mijn productiekosten hoog zijn?
Dringt het nu nog niet tot je door dat import van kroketten vanuit nl onbegonnen zaak is?
Je kent misschien prijzen van kroketten. Wij allemaal, maar ken je ook de prijzen van een fcl 20' reefer transport naar indonesia? Lcl kan niet.
Ken je de statistiekcodes ofwel relevante heffingen plus PPN daarover heen?
Weet je de transportprijzen van haven naar vriesopslag? Weet je de prijzen van vriesopslag van minimaal FCL load?
Ik denk dus van niet, dus voor de zoveelste keer: je weet niet waar je over praat t.a.v. Import .
Doe je import airfreight, dan wens ik je succes met de CAO aircrafts waar dit spul met dry ice alleen in vervoerd mag worden. Verpakt, gelabeld en aangeboden volgens het relevante UN nummer. Succes.
Ik weet t wel en kan je vertellen dat je met een verkoopprijs van rp20rb er nog lang niet komt.

Dus geef pls een reactie wat hout snijdt of anders niet.

Geen tijd meer voor De Lekkerste Kroketten in Jakarta. Helaasss

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Dat import niet gaat was al in het topic omschreven en ook ik begin het continue off topic zat te worden. Luisteren en lezen is 1 ding, continue off topic is een 2e. Bij een volgende keer gaat gewoon de ban knop in BG knoop het goed in je oren ! BG heeft geen idee en laat wat lucht ballonnen op. Klachten GB kunnen in het klachten moderatie, Jeroen heeft al puin geruimd, in dit topic. Dus nog 1 keer, import is niet rendabel. Zo als zoveel in RI.

It's only kinky the first time.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Het probleem met kroketten maken zit hem deels in de ambiente omstandigheden, maar in aanmaken van kleinere hoeveelheden biedt de vriezer nog enige uitkomst.

Een behoorlijke kroket maak je met en ragout. Smaakt absoluut beter, alleen is dat behoorlijk bewerkelijk. Wij zijn er niet aan begonnen op grotere schaal. Nog los van de problemen om ze naar andere delen van RI te krijgen.

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Oyibo, dank voor de duidelijk en bevestiging.

Klopt idd dat het vrij bewerkelijk is, maar gelukkig is factor arbeid slechts klein (goedkoop dus).
Over 2 weken heb ik een leuke, beetje representatieve, test of zal blijken of schaalvergroting interessant is of niet. Zal dan, naast reeds succesvol gebleken zaken waaronder soepen, ook de kroketten introduceren.
Volle pijp productie voor 1000+ man uit segment waarvan ik denk dat we moeten zitten. In ergste geval zit ik 3 maanden kroketten te eten. Emoticon: Yes!

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Mee eens ! Ik hoop voor je dat je er een hit van maakt ! Voor ons is domweg de clientele te klein.We hebben vaste klanten en kennen de voorraad die we nodig hebben.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Tja en dan rookworsten, je moet zelfs als je het zelf wil maken de boel importeren. Nou hou dan maar op.

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Rookworsten, ook als snacks dus niet off topic: zie een andere weg naar Rome, maar volgt later wel in nieuw topic. Dit om wat onderscheid te maken in onderwerp.

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

JKT snackkoning en Oyibo,

Ik zal er rekening mee houden. en als het niet lukt krijg ik een sanctie..
Dat zou jammer zijn.

Heeft iemand ze al geproefd?

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Eerst wilde ik niet reageren op die zelfgemaakte kroketten, maar bedacht mij, om toch een tip te geven.
Die maak je van runderbouillon, deeg en draadjesvlees van magere rundvlees.
bouillon is de belangrijkste smaak maker, kipbouillon is niet geschikt.
Ook het paneermeel vraagt aandacht, een belangrijke middel gedroogd volkorenbrood en niet wit.
Heb vroeger een frietkraam gehad en maakte die kroketten zelf.
Ook slaatjes zowel russisch ei, geen aardappel puree maar 3/4 gare aardappels die je met de hand moet hakken zodat je brokjes krijg en geen pap.
Daarmee had ik veel klanten in de omtrek die speciaal voor die producten kwamen.
Later is het over gegaan naar fabriek producten omdat het arbeid intensief was.
de slaatjes die je nu in de winkel koop zijn niet lekker en ook niet alle kroketten smaken goed ..... Emoticon: Emoticon: Yummie! Emoticon: Shiny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Maak jij je kroketten van deeg?
Daar maak je toch brood van?
Normaliter is een roux toch echt de basis voor een kroket zoals wij die kennen. Als ik iets mis, hoor ik t graag.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Neen ik bedoelde bloem en liefst volkoren waar ze ook brood deeg van maken..
Sorry

Maar als je van deeg veel bouillon toevoeg heb je ook zo een ragout............. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Wink

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

On 08-04-2012 14:52 jakarta-snacks wrote:
Bule Gembel,
Aannames, aannames, aannames. Eerst vervuil je dit topic met een hoop nonsens ( gelukkig al verwijderd door moderator) en dan ga je nu het topic weer vervuilen met aannames.
Waar staat dat mijn productiekosten hoog zijn?
Dringt het nu nog niet tot je door dat import van kroketten vanuit nl onbegonnen zaak is?
Je kent misschien prijzen van kroketten. Wij allemaal, maar ken je ook de prijzen van een fcl 20' reefer transport naar indonesia? Lcl kan niet.
Ken je de statistiekcodes ofwel relevante heffingen plus PPN daarover heen?
Weet je de transportprijzen van haven naar vriesopslag? Weet je de prijzen van
vriesopslag van minimaal FCL load?
Ik denk dus van niet, dus voor de zoveelste keer: je weet niet waar je over praat t.a.v. Import .
Doe je import airfreight, dan wens ik je succes met de CAO aircrafts waar dit spul met dry ice alleen in vervoerd mag worden. Verpakt, gelabeld en aangeboden volgens het relevante UN nummer. Succes.
Ik weet t wel en kan je vertellen dat je met een verkoopprijs van rp20rb er nog lang niet
komt.

Dus geef pls een reactie wat hout snijdt of anders niet.

Beste JKT snacks ik reageer even op je bericht. Je hebt de moeite genomen mij een aantal zaken op te noemen waar je rekening mee moet houden. Ik dacht inderdaad aan luchtvracht.... Je hebt je huiswerk blijkbaar al goed gedaan en weet wat de kosten zijn.

Ik weet de kosten niet exact maar ken wel mensen die wel eens in dat dry ice iets per luchtvracht naar RI sturen. zelf had ik verwacht dat de inkoopprijs zou verdubbelen. Jij geeft een veelvoud aan op basis van je onderzoek.

Ik kwam slechts met een niet volledig onderbouwde luchtballon.
Toch succes met je handel in snacks.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 01-04-2012 15:24 jakarta-snacks wrote:

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Malam
Volgens mij bedoel ik niet die Mama whatever hoor. Iets Koreaans/Japans/weet ik veel. Witte kunststoffen fles met een blauw/wit label en wat van die vage letters erop. Waar kan ik Mama Suka kopen? Ken de naam niet.

Even terug komen op de mayonaise Jkt-S.
We bedoelen dezelfde mayonaise, die fles met blauw/wit label is inderdaad Mama Suka.
Die ik gebruik is zeker niet te zout, maar uit het hoofd gezegd zijn er drie soorten, ik zal dat van de week even nachecken, dan kom ik er op terug.
Uiteraard gaat er niets boven goede eigengemaakte mayonaise, maar ik kan met dit alternatief goed leven.
Nu nog een echte lekkere vleeskroket Emoticon: Nice Ik volg je op de voet, succes.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

61,579,388 pageviews Een website van indahnesia.com