Subforum Algemene Indonesiëpraat

forum.indonesiepagina.nl 
94 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line

Hallo iedereen,

Even het probleem schetsen: Drie weken geleden hebben we in zeven haasten onze vakantieplanning helemaal omgegooid omdat mijn schoonmoeder stervende is in Yogya.
Een week voor vertrek werd mijn dochter (10 jaar) ziek. Blaasontsteking. Een dag voor vertrek naar IndonesiŽ moesten we een beetje urine van haar naar het labo brengen. Er was echter geen tijd om op de uitslag te wachten.
Na een telefoontje naar het thuisfront blijkt dat de urinestaal niet ok was? Mijn dochter zou nu Augmentin 250mg siroop moeten nemen.
We hebben navraag gedaan in het hospitaal (Bethesda) waar mijn schoonmoeder ligt, zonder succes. Ze hebben er wel Augmentin, maar tabletten van 875mg. Veel te zwaar dus voor een kind.
De werkende bestanddelen van Augmentin zijn Amoxocicline (antibiotica) en clavulaanzuur.
Is er iemand doe weet of die siroop voor kinderen in IndonesiŽ verkrijgbaar is?
Ook de juiste vertaling van clavulaanzuur in het Indonesisch of Engels zou al helpen.

Alvast bedankt!

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Hoi Erwin, Amoxicillin/clavulanic acid is de Engelse benaming.
Amoxillin is gewoon een antibioticum, de toevoeging clavulaanzuur ken ik niet.
Ik kan me niet voorstellen dat dit niet ergens verkrijgbaar is. Mocht je echt niks anders kunnen krijgen dan die 875 mg pillen, kun je ze dan niet in 3 stukjes snijden? Het is maar een idee, hoor, maar je moet haar wel iets geven als ze echt een flinke blaasontsteking heeft. Hoe lang geleden is de ontsteking geconstateerd? En heeft ze er nog last van?
Kun je de urine nog een keer op kweek zetten?
In ieder geval op letten dat ze heel veel drinkt, zeker nu jullie in de tropen zijn.
Succes

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Even bingen op `augmentin' levert voldoende informatie, [url=http://www.farmasiku.com/index.php?target=checkout&mode=cart&csid=f743ff5692dcc6ef98b8b3ccfdccdaec&sl=ID§cy=idr]bijvoorbeeld hier.[/url] Clavulaanzuur? Nooit van gehoord, weer wat geleerd. Moet ik nog ter plekke navraag doen?

MAD

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 27-03-2012 20:12 elsbeth wrote: Amoxicillin/clavulanic acid

Ik had er dus nooit van gehoord, maar als ik het goed lees op de zeer vroege ochtend is Amoxicillin niet hetzelfde als clavulaanzuur, maar wordt de laatste substantie gebruikt als `hulp' voor de eerste. Enfin, de wiki zegt ook nog: Use of the amoxicillin/clavulanic acid combination for more than one week has caused mild hepatitis in some patients. Young children having ingested acute overdoses of amoxicillin manifested lethargy, vomiting and renal dysfunction, maar tien jaar is niet zo vreselijk jong meer toch, in medisch opzicht?

MAD

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Een half of kwart tabletje dan maar? Of even navraag bij een lokale dokter? Je bent immers al in Bethesda geweest, toch niet het minste van ziekenhuizen?

Het zou ook fijn zijn om te weten wat er niet okay was, dan kan die dokter hier je ook vast het juiste recept uitschrijven.

erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line

Bedankt voor het meedenken. Volgens de link van PP is het hier wel verkrijgbaar, dus gaan we er straks achteraan. Een consultatie bij een dokter hier staat ook nog op het programma, alleen weten we nog niet wanneer.
Mijn dochter heeft op dit moment nergens meer last van. Het was dan ook een verrassing dat de uitslag niet goed was. Die pillen zouden enkel op doktersvoorschrift te verkrijgen zijn, maar ik ben er eigenlijk geen voorstander van om medicatie voor volwassen te versnijden, en dan aan kinderen te geven. Maar nood breekt soms wet.
Ik ga er wel van uit dat wanneer we het probleem uitleggen aan een lokale dokter en zeggen wat onze huisdokter voorschrijft, hij weet wat er mis was met de urinestaal.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Er zit/zat een goeie vrouwenarts aan het begin van Jl Suryo, aan de Tirto-kant. Een gynaecoloog lijkt wat overdreven, maar je kunt er zo binnenstappen, je dochtertje zeker. Voorts zijn er veel hypermoderne laboratoria, bijvoorbeeld een ten zuiden van de fly-over over de rel. Maar gewoon Bethesda? Daar moet je helaas toch naartoe...

MAD

erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line

Het voorschrift is op zak, inderdaad een voordeel als je veel tijd doorbrengt in een ziekenhuis. De apotheek van Bethesda heeft het echter niet. Morgen dan maar weer verder zoeken.

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Erwin, als amoxicilin kan krijgen is dat al goed het is een breedspectrum antiobiotica....
je kan het al vanaf 50 mg. krijgen. Als je leest wat PP aangeeft, doe het dan....NIET die pillen gaan versnijden!!!! En die clavulanic laat dat maar zitten, anders krijgt je dochterje dubbel-op. Maar laat ťťrst wederom haar urine na kijken....misschien is het loos alarm.... Emoticon: Smile

Carola78
Gebruiker
User icon of Carola78
spacer line

Erwin,

Er is hier (Bogor) gewoon vloeibare augmentin 250mg verkrijgbaar in bijna alle apotheken met de smaken jeruk en aardbei. Speciaal voor kinderen dus en ik kan het zonder recept krijgen. Het is van glaxosmithkline.

Augmentin is niet eerste keus antibiotica bij urineweg infecties bij meisjes (ik ga er maar even vanuit dat ze dat heeft), maar aangezien ze er nu mee begonnen is zou ik de kuur gewoon afmaken en inderdaad opnieuw laten testen zoals elsbeth ook zegt.

Ik wens je er sterkte mee!

Salam, Carola

pak ronald
Gebruiker
User icon of pak ronald
spacer line

Inderdaad, gewoon in de apotheek te koop (heb het ook zien staan)

Augenmentin is soms wel de eerste keus, zeker omdat bij (jonge) kinderen snel infecties van de nieren optreedt.
Wel treedt er snel overgevoeligheid op..dan moet je over op iets anders, en de huisarts in ned bellen.

Meer info: de huisartsrichtlijn
http://nhg.artsennet.nl/kennis(...)tandaard/M05_std.htm

Ga staan waar geen plek is om te staan.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,838,614 pageviews Een website van indahnesia.com