Is Padangaran de moeite waard?

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
75 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
adjudant
Gebruiker
spacer line

Wij maken in mei een reis door Java en willen misschien vanuit Bandung naar Padangaran. Is er iemand die ons kan vertellen of dat de moeite waard is en hoe we daar het beste kunnen komen?

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Pangandaran bedoel je. Als je wat tijd hebt kun je er prima een paar dagen heen. Een schitterend wit strand in het natuurreservaat dat op zijn beurt weer mooie wandelroutes heeft en buiten Pangandaran zelf heb je onder meer de befaamde (?) Green Canyon, een riviervallei met een waterval waar je met een bootje naar toe kan om een duik te nemen (als het water laag genoeg staat).

Hoe er te komen? Over de weg, of twee dagen per week vanuit vliegveld Jakarta Halim (vrijdag en maandag) direct naar het vliegveld Nusawiru op steenworp (20 kilometer) afstand van Pangandaran zelf. Maar dat kost ong 45 euro per persoon enkele reis, en is dus flink duurder dan over land. Uurtje vliegen, i.p.v. vele uren overland. Vooral voorbij Banjar zijn grote stukken weg om te huilen.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Of met de trein t/m Banjar.
Of travel/bus vanaf Bandung . huur auto met chauffeur is beter .

bisa dicek of makemyday .

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

zo maar wat indrukken..... Emoticon: Shiny

http://javabackpacker.blogspot(...)f.html#axzz1pUpwNWbc

Green Canyon, een riviervallei

Omgeving van Pangandaran

Zeer helder water maar wel koud

Hilaris moment de bootje zakte in het water

Vis verdelen

veel fiets plezier

wandelpaden genoeg

je kan er ook met de brommer op pad.

Maar dan moet je wel uitkijken voor de gaten in de weg

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Dit zijn allemaal foto's van voor de tsunami

Bestaat deze bungalo nog wel Pasanggahatu Dewi?

Hoe manipuleer je een foto

mooie blauwe zwembad hadden ze dit was gebouwd door een Duitser

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Zieleffe,
Daar ben ik ook benieuwd naar maar ik vrees er voor na de tsunami ?
De locatie was kort aan het strand met juist maar palmbomen en een wegje tussen. Emoticon: Nooo Emoticon: Confused

In zijn garage stond een zeer oude wagen en het was een schitterende plek

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ik denk het ook dat er niets meer van over is.
zoals je ook misschien weet die zeer sexi vrouw die hij had, hebben hem de das omgedaan.

Deze trap ging naar die trouwsite in de boom dat was mijn eerste nacht in Pangandaran want alle kamers en bungalow's zaten toen vol.

voor de bungalow.

je ziet hoe lui ze zijn ha ha, als je goed kijk, zie je nog in de verte de zee.

Ik weet niet of je het verhaal, een mythe ken, van die strand een zeer gevaarlijke zee en een sterke stroming.
Je mag geen groene T-shirt aan hebben, of groene kleding want dan lokt een zeemeermin je het water in die je mee trekt naar de diepte... Emoticon: Puh! Emoticon: Very funny Emoticon: Wink

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 18-03-2012 15:10 Surya Atmadja wrote:
Of met de trein t/m Banjar.
Of travel/bus vanaf Bandung . huur auto met chauffeur is beter .
En dan sta je in Banjar en dan? Lopen? Of zo'n bus voor 'inlanders' en vee? Mij niet gezien, hoewel Banjar een leuk stadje is, dat dan weer wel.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.ziel; niet zomaar en zeemeermin hoor. De Prinses van de Zuidzee komt je zelf halen. Dus inderdaad geen groentinten aan als je op het strand bent. Inwoners zullen je er wellicht op aanspreken zelfs, zo sterk is de cultuur daar nog (net als elders in grote delen van Java).

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ja dat is het verhaal, ik wist niet precies meer, maar dat er een legende was dat is mij bekend.
Trouwens er schijnt daar mensen verdronken te zijn geweest.
het is daar dan ook gevaarlijk om zelfs pootje te baden.
Je hebt op dat schier eiland twee kanten de andere kant is niet zo gevaarlijk al hoewel de stroming sterk is.

lanscape Pangandaran

deze kant is het gevaarlijkst, Beach view Pangadaran

Verder is het zondags het drukst dan komen de Jakartanen op die beach af........... Emoticon: Wink Emoticon:

pak ronald
Gebruiker
User icon of pak ronald
spacer line

Afgelopen zomer 2 weken in Pangandaran geweest. De weg er naar toe is Sumatera stijl en wordt de "komen tijd" aangepakt.
Pangandaran is opweg om een eigen district te worden, zodat ze ook zelf het geld kunnen gaan besteden aan infra ed.

Prima plek, met nog steeds goede faciliteiten....
Veel te doen: een via Unesco opgezette toeristen structuur met ECHTE eco gidsen (ze zijn gecertificeerd)
De gidsen worden ook gecoordineerd, zodat niet degene met de grootste bek en meeste lef het meeste werk heeft.

Ga staan waar geen plek is om te staan.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

ja dit is er ook zo een die we hadden, naar Green Canyon begeleide

Wij kwamen er ook altijd ik ging er graag naar toe omdat het rustig was en ook lekker klimaat
maar de laatste was 2006 voor mij zo lang al geleden............. Emoticon: Yeah right! Emoticon: Wink

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Ronald, een dochter (19 jaar) van een vriend van mij wil ergens in mei/juni een maand op één plek gaan zitten. (eerste keer Indonesie) Of ik iets wist. Een maand op één plek voor een meisje alleen lijkt mij niet echt leuk, maar Pangandaran is volgens mij best een plek om één of twee weken te blijven.
Ik meen dat jij altijd naar Adams ging. Is dat leuk voor zo iemand? (met vast niet al te diepe beurs). Het is voor mij te lang geleden. Heb jij nog andere leuke plekken in gedachten? Ik vraag het bewust aan jou omdat jij vaak wat langer ergens blijft. We weten allemaal dat een plek leuk kan zijn voor 4 dagen , maar of dat ook voor 4 weken het geval is...
Bedankt alvast.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Een week in Pangandaran? Lijkt me absoluut maar dan ook helemaal niets. Een paar dagen is leuk, maar dan heb je het ook wel gezien. Mocht je vooral de omgeving willen verkennen, dan is het een ander verhaal, want Green Canyon, de witte stranden en rustige omgeving is zeer mooi. Er ligt bij Cilacap ook een oud NL fort, misschien ook leuk om op te zoeken en niet vreselijk ver weg.

Vier weken in Pangandaran? Knoop me dan maar op aan een grote boom. No way. En toch ga ik binnenkort nog even een drietal nachtjes op en neer, maar dan met het vliegtuig. Gewoon omdat het kan en omdat een paar dagen rust wel leuk is daar.

Yogya is vier uurtjes rijden van Pangandaran.. en daar kun je prima vier weken verblijven zonder problemen. Iedere stad van omvang eigenlijk wel, maar Yogya is nog eens erg 'gemakkelijk' op allerlei gebieden vanwege de vele studenten.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Da's precies wat ik ook zei. Het lijkt heel lekker om ergens een week neer te strijken, maar voor het eerst naar Indonesie en dan ook nog alleen..
Ik heb ook al aangeraden om een week in Yogya te gaan zitten, misschien een paar dagen Pangandaran. Vanuit Yogya evt. nog vliegen naar Bali, daar nog ergens 2 weken zitten. Ik wil zelf ook altijd het één en ander doen, dat hoeft op zich niks spectaculairs te zijn, maar een week met een boek voor de kamer is niks voor mij.
Nou, ik ga nog even met haar meedenken.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Als ik naar Indonesië ging moest ik er elke keer er naar toe.

Heerlijk zee klimaat omdat het een schiereiland is die je van de linker over en de rechter oever zee is, dat is lekker gevoel met een meestal klein zuchtje wind en ook om daar rond te fietsen.

Yerun dit vliegtuig veld Bandara Nusawiru, Cijulang is alleen voor propeller vliegtuigen, is klein om
grote vliegtuigen te laten landen. .............. Emoticon: Smile

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Nusawiru ligt op zo'n 20 kilometer afstand van Pangandaran zelf inderdaad. Als je met Susi Air vliegt, kun je voor 25.000 rupiah per persoon vervoer krijgen naar je hotel aldaar. Cijulang ligt op het strand feitelijk, mooi, maar inderdaad niet voor al te zware vliegtuigen omdat de landingsbaan onverhard is.

pak ronald
Gebruiker
User icon of pak ronald
spacer line

On 06-04-2012 11:54 elsbeth wrote:
Ronald, een dochter (19 jaar) van een vriend van mij wil ergens in mei/juni een maand op één plek gaan zitten. (eerste keer Indonesie) Of ik iets wist. Een maand op één plek voor een meisje alleen lijkt mij niet echt leuk, maar Pangandaran is volgens mij best een plek om één of twee weken te blijven.
Ik meen dat jij altijd naar Adams ging. Is dat leuk voor zo iemand? (met vast niet al te diepe beurs). Het is voor mij te lang geleden. Heb jij nog andere leuke plekken in gedachten? Ik vraag het bewust aan jou omdat jij vaak wat langer ergens blijft. We weten allemaal dat een plek leuk kan zijn voor 4 dagen , maar of dat ook voor 4 weken het geval is...
Bedankt alvast.

Pangandaran is leuk als je er langer bent......omdat het 1 groot dorp is gaat iedereen je kennen, en je bent zo opgenomen in de locale familie.....
Er is erg veel te doen: als je elke dag een excursie doet, ben je zo 2 weken verder...en elke dag zee en zwemmen is leuk.
Wij hebben bij familie van vrienden in een losmen gezeten........erg leuk, zowel kleine als oudere kinderen zijn, en de dochter van 15 spreek heel erg goed engels (ze gaat naar een tweetalige school).......als je er langer wil blijven is het erg goedkoop (normale prijs = 100.000 per dag per kamer, zonder ontbijt). Ik denk dat voor een maand je echt 50% korting kan krijgen, plus eten en zo erbij (wel lokale kost......en geen keuze)

Verder is Ocid (peetvader van onze kinderen) een de coordinator van de gidsen in Pangandaran (hij is zwager van de familie). Hij kan en zal haar meenemen op nederlandsbegeleide trips in Pang... als ze de weg wat weet.

Op de tweetalige school kan je ook een aantal dagen engelse les gaan geven.
Adams is echt een overrated lonely planet toeristen stek, achter een groot hek....

Ik zeg: doen: 4 weken Pangandaran.......in losemen Setia....

pak ronald
Gebruiker
User icon of pak ronald
spacer line

On 06-04-2012 14:26 Yerun wrote:
Een week in Pangandaran? Lijkt me absoluut maar dan ook helemaal niets. Een paar dagen is leuk, maar dan heb je het ook wel gezien. Mocht je vooral de omgeving willen verkennen, dan is het een ander verhaal, want Green Canyon, de witte stranden en rustige omgeving is zeer mooi. Er ligt bij Cilacap ook een oud NL fort, misschien ook leuk om op te zoeken en niet vreselijk ver weg.

Vier weken in Pangandaran? Knoop me dan maar op aan een grote boom. No way. En toch ga ik binnenkort nog even een drietal nachtjes op en neer, maar dan met het vliegtuig. Gewoon omdat het kan en omdat een paar dagen rust wel leuk is daar.

Yogya is vier uurtjes rijden van Pangandaran.. en daar kun je prima vier weken verblijven zonder problemen. Iedere stad van omvang eigenlijk wel, maar Yogya is nog eens erg 'gemakkelijk' op allerlei gebieden vanwege de vele studenten.

Wat kost dat? Met het vliegtuig naar Pangandaran? Vanuit Jak? Via jou site al te boeken?

pak ronald
Gebruiker
User icon of pak ronald
spacer line

Elsbeth...mail me anders even....staat op deze site

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Zojuist gedaan, Ronald.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 07-04-2012 10:09 pak ronald wrote:

[quote removed]

Wat kost dat? Met het vliegtuig naar Pangandaran? Vanuit Jak? Via jou site al te boeken?
Dat kan, al was er eerder een storing met Susi Air die nu opgelost lijkt. Vluchten vanaf ong 50 euro, maaarrrr... 10 kilo bagage! Het vliegtuigje is wellicht een Cessna of van soortgelijke grootte, dus max 12-14 passagiers. Wel mooi laag over Java vliegen. Ik wil het in mei een keertje doen om het gedaan te hebben... hoog tijd.

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Leuk, daar ben ik lang geleden berooft door bavianen....echt waar. Wel ok daar verder hoor

Heldere ziende

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Emoticon: Very funny
On 11-04-2012 03:48 jakarta-snacks wrote:
Leuk, daar ben ik lang geleden berooft door bavianen....echt waar. Wel ok daar verder hoor
Klopt, wij liepen afgelopen januari door het natuurpark en daar werden de flesjes ijsthee uit onze handen gegrist. Wij slim en vullen een flesje met zeewater. Ze pakken het aan, en gooien het weg na eraan geroken te hebben. 1-0 voor de apen. Emoticon: Laugh out loud

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Beetje off topic, maar ter lering en vermaak:
We gingen door het bos naar een afgelegener strandje. Kon ook met bootje, maar we wilden wat avontuurlijker. Was t inderdaad. Had een tas met handdoeken, fototoestelletje, drinken, bananen, zonnebril en nog meer rommel.
Staat er plots de bavianenchef voor me met grote tanden en de rest van die kolereapen om ons heen. Was niet bepaald leuk te noemen hoor. Hoofdaap brult met die grote tanden en ze beginnen allemaal aan de tas te trekken! Heb uit lijfsbehoud die tas gegeven en die klerelijers, want dat zijn t, en zaten in no time met de bananen en handdoeken in de bomen! Mijn Heineken handdoek nota bene, een baviaan met een Heineken handdoek in de bush bush.
Ja, foto maken was er niet bij, omdat 1) ik flink geschrokken was en 2) die rotbeesten MIJN fototoestel hadden, met MIJN Heineken handdoek om HUN nek. En wat deden ze met die zonnebril? 2x raden....echt waar.

Avontuur: confirmed
1-0 voor de apen. Emoticon: Talk to the hand

Heldere ziende

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,949,706 pageviews Een website van indahnesia.com