Waar kun je lekker eten in Sanur

Subforum Gezocht & Aangeboden 
80 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Gezocht & Aangeboden > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

We kunnen het zelfs laten zien:

MAD

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Eten bereid op de manier van Padang.
Heeeeeeel lekker, zoals Elsbeth al aangaf rendang van een Padanger is smaakvol.
Zo zijn er nog een aantal gerechten typisch Pandangs.
Ze vergeten er alleen bij te vertellen dat die gerechten in een vitrine staan met vele DC 10 vliegen en als je gaat eten dat je rijst warm/heet is en de gerechten koud zo uit de vitrine worden gerukt.
Je kassabon is dus gelijk een ticket voor de apotheek.
Althans zo is het op West Java.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Laat je dus niks wijs maken door Om Ziel, sorry Pak Pup met zijn mooie filmpjes, lulkoek, dat is alleen in grote steden met veel toeristen.
In heel Soekelboemi, waar veel Padanger eet tentjes zitten is er niet ťťn die de boel echt warm serveert, zo uit de vitrine met DC 10 vliegen, blijf daar dus ver van weg. Ja ja ja PP ik weet het, maar geen lulverhalen verkopen hť.
Dat je inmiddels ontdekt hebt hoe je joetjoep filmpjes op Indah kan zetten is inmiddels ook duidelijk, maar ik zie liever je commentaar, dat heeft namelijk veel meer inhoud als je filmpjes die soms kant nog wal slaan.
Ja ja ik ga weer terug in mijn hok.

emgee
Gebruiker
spacer line

Beste Surya,
Met je "je tien-geboden eten" wordt nog steeds bedoeld dat je met je vingers/handen eet.
En met "nasi kepoel-kepoel" bedoel ik warme, dampend (=kepoel-kepoel) witte rijst.
Kan jij je voorstellen hoe lekker het dan is als je 's ochtends vroeg ikan-bakar met je vingers zo van je bord oppakt, een beetje sambal erbij, op een heoveelheid dampend rijst doet en dan lekker gaan suap!! Aduh, ik zou zů weer direct terug willen lho.
P.S.: namanya restaurant ben ik vergeten, maar geef niks toch als je het maar weet te vinden. Emoticon: Yes!

emgee
Gebruiker
spacer line

Beste Driver,
Ik denk dat ze Padangfood bedoelen. Dat zijn gerechten die van oorsprong uit Padang/Sumatra afkomstig zijn. Tegenwoordig kan je het overal in Indonesie krijgen.

En beste Malam, ik ben bang dat jouw ervaring gebaseerd is op een enkele eethuis. Ik heb vaker Padangs gegeten (bv. in Malang) en ik heb in die contreien amper een schoner restaurant gezien als op de weg naar Batu. Echt waar !! En lŤkkerrrrr !! Emoticon: Yummie!

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

On 04-03-2012 16:38 emgee wrote:
En beste Malam, ik ben bang dat jouw ervaring gebaseerd is op een enkele eethuis. Ik heb vaker Padangs gegeten (bv. in Malang) en ik heb in die contreien amper een schoner restaurant gezien als op de weg naar Batu. Echt waar !! En lŤkkerrrrr !! Emoticon: Yummie!

Ik ben het met Malam eens, bij de meeste padang eethuizen krijg je de gerechten koud vanachter de vitrine met vliegenstrontjes en al. Er is al vaker over gediscusseerd:

http://forum.indonesiepagina.n(...)erste_maaltijden.php

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 04-03-2012 16:22 emgee wrote:
Beste Surya,
Met je "je tien-geboden eten" wordt nog steeds bedoeld dat je met je vingers/handen eet.
En met "nasi kepoel-kepoel" bedoel ik warme, dampend (=kepoel-kepoel) witte rijst.

Moet zijn beste lezers ,jongeren die geen Indische of Indonesische achtergrond hebben.

bisa dicek of makemyday .

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Beste oom Sid,

Wanneer gaan wij eens uit eten? In Sanur zal lastig gaan omdat we beide niet meer in de buurt zijn..

Zullen we eens een blind date gaan doen?

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Ondergewaardeerd en uit de loop liggend, maar qua eten (zowel de kwaliteit als het geboden menu) zeker aan te raden:

Kopi Bali House aan de Jl. Bypass Sanur.

Schone omgeving, makkelijk bereikbaar en parkeren, kranten en tijdschriften (indien tafelgenoten ontbreken) om te lezen, schone toiletten, lekker eten.

If you have nothing to loose, you can risk everything

emgee
Gebruiker
spacer line

Beste Surya,
Maaf ja?! Emoticon: Blush

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 05-03-2012 13:51 Amed East Bali wrote:
Ondergewaardeerd en uit de loop liggend, maar qua eten (zowel de kwaliteit als het geboden menu) zeker aan te raden:

Kopi Bali House aan de Jl. Bypass Sanur.

Schone omgeving, makkelijk bereikbaar en parkeren, kranten en tijdschriften (indien tafelgenoten ontbreken) om te lezen, schone toiletten, lekker eten.

Is dat deze?

KOPI BALI HOUSE
Graha Niaga Sanur Arcade
Jl. By Pass Ngurah Rai 405 E Sanur
Denpasar, Bali, Indonesia
Tel. +62 361 270990 Fax +62 361 270993

Ziet er goed uit op het www.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. 4yoke4 : Ja, die is het.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Milani
Gebruiker
spacer line

Bij NATRABU in Sanur aan de Bye pass. Padang en super schoon alles uit de koeling en niks vliegen.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 06-03-2012 07:26 Milani wrote:

Bij NATRABU in Sanur aan de Bye pass. Padang en super schoon alles uit de koeling en niks vliegen.

Logisch, het is 1 van de oudste en of bekende naam in Jakarta .
Hun rendang is ook relatief mild, ik heb 2 of 3 keren rendang of kip gegeten op Sumatra (2x vakantie) maar niet zo lekker zoals Natrabu .

Bij de plaatselijke R.M Padang in kleine steden op Sumtra bestaat de kans dat je karbouwen vvlees krijgt ipv daging has runder.
En vaak veel te heet.. Ben echt geschrokken over de kwaliteit van het eten.

Bij de echte R.M Padang zag ik gerechten die ik voor geen goud wil eten, vreemde delen van een dier .

bisa dicek of makemyday .

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 03-03-2012 17:43 ecco1964 wrote:
Ik zou niet op de markt eten, tenzij je een IndonesiŽr bent, het eten is misschien te veel gekruid en men gebruikt sausen, kruiden die misschien voor de buitenlandse mensen te spicy is, waardoor je er een maagprobleem of diarree aan kan overhouden. Ook heb ik sterke twijfels over de hygiene daar.
Ik zit op de airport van Labuan Bajo en ben even eea aan het lezen.
Wat is het toch weer jammer dat de pasar op deze manier wordt afgeschilderd. Allereerst de pasar in Sanur is geweldig met veel keuze. En NIET ALLES is pedas of gekruid, daar ben je zelf bij. Wat betreft de hygiene= Op de pasar zie je tenminste wat er gebeurt, ik denk dat je niet eens wilt weten hoe het in sommige keuken van de so called upgraded restaurants eraan toe gaat. Ik ben ooit verschrikkelijk ziek geworden na het eten in het restaurant van Sahid Jaya in Jakarta, destijds zeker niet de minste.
Ik bedoel maar.
Ik ben geen Indonesier maar ik eet overal waarvan ik denk dat het goed is, dus ook in warung, kaki lima etc.

En overall, op de pasar heb je tenminste nog authentiek Indonesisch eten dat vaak vele malen beter is dan de toeristenrestaurants aan de Tamblingan.

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Wat betreft de padangrestaurants, dat is ook vaak niet waar. Ze zijn er in soorten en maten, goede en slechte en alles wat er tussenin zit. Het is zeker niet altijd zo dat de gerechten urenlang in de vitrine staan.

Ik eet regelmatig padang en daar ben ik nog nooit ziek van geworden. Wel van andere dingen.
Als het om een 'sneel doorstroom" gaat dan kun je nog het best eten bij kaki lima's die vaak 's avonds worden opgetuigd waar slecht een paar verschillende gerechten worden gemaakt.

En idd Natrabu is geweldig en schoon!.

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,938,235 pageviews Een website van indahnesia.com