Voormalige medewerkers Dirgantara naar Maleisie

Subforum Blog @ indonesiepagina.nl 
47 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Blog @ indonesiepagina.nl > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 05-03-2012 03:46 Yerun wrote:
In dit licht is het dus ook helemaal niet vreemd dat Indonesiers onder soortgelijke veel hogere salarissen

We hebben hier over een selecte groep Indonesiers met bepaalde kennis die Malaysia nodig , of onvoldoende in huis heeft.

En het is logisch dat Malaysia een "marktprijs"moet betalen.
Malaysia probeerde ook piloten ( vroeger uit Curug) uit Indonesia te halen.
Sturen ook studenten naar Indonesia.

Ongeveer 50 jaar geleden hebben ze Indonesische docenten ook uitgenodigt om in Malaysia te werken.

bisa dicek of makemyday .

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Vragen wat ik doe, dat mag altijd Mr Go. Ik ben op dit moment betrokken bij 2 projecten in ZO Azie. Waarvan 1 in RI, 1 in Vietnam. En nog 1 buiten ZO Azie. Een totaal van 4 projecten. Dit zijn projecten die gebouwd worden momenteel. Waarvan de totale investering som een 125 tot 150 miljoen Euro groot is. Ik spreek veel met mensen betrokken bij deze omvang van projecten. Doorgaans multinationals in food and beverage. Alleen in RI zijn de investeringen alleen domestic. En niet voor export. Geen enkele mij bekende multinational investeert in een faciliteit voor export. De tijd voor daadwerkelijke productie en money return in RI is simpel te lang. Ik zeg nogmaals helaas. Forummer Sapolidi richt zich op uitspraken zoals aangegeven. De werkelijke investering is de totale omvang te zien in time to money over de komende 5 tot 6 jaar. Dat is dus geen miljard per jaar. Tot zover de uitleg. Scholing vraagt U mij? 2 keer een titel. En U?

Where there is a will there will be relatives.

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

De totale investerings som per jaar als verschil tussen RI en Vietnam en Maleysie en Brunei niet te vergeten buiten China heeft een verhouding van ongeveer faktor 10 op jaar basis. Waarbij de food en beverage, electronica en garment industrie de boven toon voeren. Op basis daarvan kun je met een gerust hart stellen dat RI de kruimels heeft. En helaas valt ook te melden dat als RI zijn hervormingen niet door voert ze het daarna afleggen aan de Afrikaanse markt.

spacer line  

Reactie op Yerun d.d. 04/03/2012 18:31

Ik citeer: " nee, niet onbescheiden, maar wel de manier waarop je het doet? " Einde citaat.

Wat voor bezwaar is er tegen de manier waarop ik het doe? Ik vermoed dat ik weet waar jij op doelt. Is de wijze zoals Anorak zijn reacties geeft, is dat dan wel navolgbaar? Hij durft nog niet eens openlijk voor zijn mening uit te komen en die te verdedigen. Onder een schuilnaam je mening ventileren, daar hebben we niets aan. En ik vermoed dat de mening die hij ventileert nog niet eens zijn eigen mening is, maar die van een ander en hij als papegaai versterker de boodschap verder transporteert. Ik wil niet beweren dat ik vreselijk bereisd ben, maar ik heb wel iets van de wereld gezien als alleen maar mijn geboorteplaats.

Wat is er op tegen dat ik die brede maatschapplijke Limburgse slappe papegaaien geouwehoer en schijnheiligheid ver van me afwerpt? Omdat de meeste mensen in Limburg zich daarmee bezighouden, is dat daarom een vrijbrief om het ook maar te doen? In Duitsland liepen hele groepen mensen tijdens de opkomst en tijdens het bewind van het Nazi-dom achter Adolf Hitler en zijn trawanten aan. En heden ten dage zijn er Duitsers die denken dat het brede maatschappelijke Nederlands - Limburgse slappe geouwehoer de manier is van discusieren en maatschappelijke betrokkenheid. Ik kijk wel vaker naar Duitse tv zenders. Is goed om je kennis van de Duitse taal te vergroten als je het Duits hoort spreken zoals een " native speaker " het spreekt.

Op tv is er de laatste tijd, elke woensdag op National Geographic om 22:00 hr,interes- sante documentaires te zien over de periodes van opkomst en verval van het Nazi-dom. Er worden films vertoond die gemaakt zijn door mensen uit die periode en die nog nooit eerder vertoond zijn. Wat het Nazi tijdperk de Duitsers en Duitsland hebben gebracht mag bekend worden verondersteld. Het kan helemaal geen kwaad om maatschappij kritisch te zijn. Maar wel met het verstand en niet achter de grote stomme meute aanlopen en mee roepen en schreeuwen.

Heb je nooit gehoord van de ochtend - en avondfiles op de Nederlandse snelwegen?
Op het tv nieuws wordt er middels een groot scherm de beelden van een wegenkaart getoond waar de nodige files voorkomen. Als je bij de ANWB een routekaart van Nederland 2011 - 2012 in kijkt dan zie je de wegwerkzaamheden, filekaarten, tankstations, P en R en carpoolpleinen aangegeven.

De Limburgse CDAīer Camiel Eurlings (zijn vader zit of zat in de LImburgse politiek en was of is burgemeester in Valkenburg - Limburg) was Minister van Verkeer en Waterstaat. Hij heeft er de buik vol van. Kan hem geen ongelijk geven. Is thans werkzaam bij de K.L.M. op de vracht afdeling als ik het wel heb. Misschien kan hij zijn expertise gebruiken om de files in de lucht en op de luchthavens te helpen oplossen.
Kun je besparen op je brandstof kosten. Scheelt een slok op een borrel.

H.D.B. Go

spacer line  

Reactie op Anorak d.d. 05/03/2012 07:54

Uw mening en schrijfstijl is al van een geheel andere aard.Twee academische titels nog wel. Welke ? Uw vraagt naar mijn scholing? Om een bekende uitspraak te citeren,
" I have nothing to declare except my genius ". Academische titels zeggen mij niet zoveel.

We hebben in Nederland nog niet zo lang geleden ene Prof. drs. J.P. Balkenende en Prof. drs. Pim Fortuyn gehad. In alle bescheidenheid en bewust van mijn beperkte intelligentie en mogelijkheden, per slot van rekening ben ik niet Jezus van Nazareth of
Mohammed, ben ik nou niet bepaald onder de indruk van hun intelectuele bagage.

H.D.B. Go

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Tja, daarvan hebben we er hier een stuk of wat meer gehad meneer Go. Jezus ben ik ook niet, en gelukkig maar.Ik sta doorgaans wel met beide benen op de grond. Ik ben ook weinig onder de indruk van uw input hier. Laat staan dat ik verder wens te vragen.

u valt in de catogerie sapolidi's, om een term te verzinnen.

Een fijne dag nog.

spacer line  

Reactie op Anorak d.d. 05/03/2012 om 10:28 hr.

Waarde Anorak, steekt u licht niet onder de korenmaat. Als u als expat de buik er meer dan vol van heeft van die " domme Aziaten ", wel in de EU breekt men het hoofd er over hoe de economische crisis op te lossen.

Economen die in de Nederlandse politiek actief waren geweest zijn nog niet zo lang geleden op de tv te zien en te horen. De economen Onno Rudink en R.F.M. Lubbers.

Sterkte er mee en dat de EU nog lang mag na genieten van uw intelectuele arbeids vruchten.

H.D.B. Go

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Beste WWN

Je kan oude posting lezen over Indonesia , over de sociale, politieke en economische gebeuren.
Kan je een paar terugkerende namen vinden die het maar niks vinden hoe men daar in een 3de wereldland (Indosenia) hadden geregeld.

Dat er geen vooruitgang is , " niemand" wil daar investeren etc , terwijl de Wereld Bank, ADB en andere gezaghebbende (Westerse) instituten anders schrijven in hun rapporten.

Ik heb zelf geen kennis van zaken , geen academische titel etc.
Dus ik lees alleen maar mee , mss kan ik nog er van leren.

bisa dicek of makemyday .

spacer line  

Reactie op Surya Atmadja d.d 05/3/2012 om 10:53 hr

Hartelijk dank voor de tip. Eens kijken of ik die oude bijdragen aan artikelen kan vinden op de website. Nogmaals dank.

H.D.B. Go

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 05-03-2012 10:28 Anorak wrote:
Tja, daarvan hebben we er hier een stuk of wat meer gehad meneer Go. Jezus ben ik ook niet, en gelukkig maar.Ik sta doorgaans wel met beide benen op de grond. Ik ben ook weinig onder de indruk van uw input hier. Laat staan dat ik verder wens te vragen.

u valt in de catogerie sapolidi's , om een term te verzinnen.

Ja, da's een goeie. Die houden we erin. Heb je twee titels Anorak? Dat is ťťn titel meer dan die mr. in de rechten die we hier vroeger ooit hadden gehad. Ik heb in het verleden drie titels behaald. Was wel met voetbal en dan nog op amateurniveau. Zal niet zoveel indruk maken op jou denk ik.

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

MrGo, U zult mij niet horen roepen wat U in een reply weet te persen. Daar sta ik boven.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Sapolidi, zoals je hebt kunnen zien in dit topic was er een direkte vraag, daar kun je op jouw manier mee omgaan. Overigens heeft niemand een dergelijk vraag ooit gesteld, hij kwam, en hij kreeg antwoord. Overigens is dit niet iets waar ik normaal iets van of over zeg. Ik meende dat meneer Go serieus was. Hij geeft anders te kennen en ik wens hem daarmee succes. En een mens is meer dan alleen zijn opleiding sapolidi. Ik heb er voor moeten bikkelen. Ik ben ook maar van eenvoudige afkomst, iets om niet te vergeten. En zoals ik al eerder aangaf, multinationals investeren wel in RI, alleen in geen vergelijking tot omringende landen. En die 6 miljard die je noemde wordt niet in 1 jaar uitgegeven.

Ik gaf aan dat de buurlanden sneller productie faciliteiten aanzienlijk sneller operationeel weten te krijgen. Als dat in RI ook zou kunnen ziet het plaatje er al snel anders uit. Maar ik zei al, vooralsnog .......... Helaas.

spacer line  

Reactie op Anorak d.d. 06/03/2012 om 04:18 hr.

Wat de geadresseerde betreft die mij heeft horen roepen, wel laat de geadresseerde maar eens naar Singapore gaan en kennis maken hoe het Justitiele apparaat in elkaar steekt zulks in vergelijking tot het Nederlandse justitiele apparaat.

Uw opmerking over productie faciliteiten die in de buurlanden van RI sneller operationeel zijn wel hierover het volgende. Nederland heeft een zeer lange tijd er over gedaan voordat Fokker als zelfscheppende vliegtuigindustrie de plaats had veroverd in het midden segment world wide. Daar kunnen we in NL terecht trots op zijn. Minder trots kunnen we zijn op het financiŽle beheer van de fabriek en policy en uiteindelijk de beslissing in politiek Den Haag om de stekker er maar uit te trekken omdat de toenmalige Minister President Wim Kok (PvdA huize) de mening is toegedaan dat we in NL met het geld wel wat beters kunnen doen. Een kruideniers economisch inzicht van Nijenrode waar hij zijn economische vorming heeft gehad. Een intelectuele exercitie om op een verstandige manier te bezuinigen en de Fokker fabriek weer gezond te krijgen viel kennelijk buiten de scope van politiek Den Haag.

Prof. ir. B.J. Habibie had van wijlen generaal b.d. Suharto de opdracht gekregen als Minister van Technologie om IndonesiŽ in de vaart der Volkeren omhoog te stuwen. Je kan zeggen wat je wilt over de Aziaten en in dit specifieke geval de IndonesiŽrs, maar Prof. ir. B.J. Habibie wist wel in een record tijd en binnen zijn planning een vliegtuigindustrie uit de grond te stampen. Voorwaar een huzaren stukje.
Hij had zijn opleiding tot vliegtuigbouwkundig ingenieur in Duitsland genoten.

Laat onverlet dat Nurtanio voorheen geheten en thans P.T. Dirgantara Indonesia - PTDI
helaas nog niet zijn productie faciliteiten optimaal weet te benutten, gelet op de ontslagen van vlgt.bouwk. ingenieurs wegens werkvermindering. Ik heb in een eerdere reactie op dit website de hoop uitgesproken dat Prof. ir. B.J. Habibie wederom het voortouw wilt nemen en dat hem een goede gezondheid naar geest en lichaam gegeven mag worden. Hij heeft een denktank in Duitsland en was volgens de laatste informatie welke ik gelezen heb en als ik het goed reproduceer heeft hij nog banden met MBB - Messerschmitt BŲlkow Blohm.

H.D.B. Go

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Mr Go,

Dat noemen we boeken spam.

En is weggehaald. Posting van nog 6 leveren een ban op.

Ter verheldering, deze site gaat over Indonesie.

It's only kinky the first time.

spacer line  

Reactie op Oyibo - moderator d.d 07//03/2012 om 19:48 hr

Geachte moderator Oyibo,

Als u het heeft over boeken spam, dan begrijp ik als weldenkende burger niet hoe uw denk logica in elkaar steekt. Misschien moet u eens een gooi doen om Min.Pres. van Nederland te worden dan wel de Gouverneur van de provincie Limburg.

IndonesiŽ ligt in het verre Oosten en maakt deel uit van de ASEAN. Als ik het voorbeeld aanhaal over Nederland versus Singapore in een discussie met Anorak, dan krijg ik ook geen commentaar van U.

H.D.B. Go

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Off topic, maar wat zit U zo dwars aan Limburg?

Deze site gaat over Indonesie. U haalde Singapore aan als voorbeeld, van mij kreeg U als antwoord dat Singapore operationeel gehouden wordt door dictators en wereldwijd er zorgen zijn. HumanRights Watch die U zelf aanhaalde was daar een voorbeeld van.

Tot zo ver het perfecte systeem in Uw ogen. Op zijn minst zorgelijk Meneer Go.
Ook Uw inzichten hierin. Terug op de boeken, zoveel reply's over boeken die niet over Indonesie gaan is spam. Of U er zelf belang bij heeft is niet eens relevant.

Klachten over moderatie kan in het daarvoor bestemde topic. En niet in de topics zelf.

Maar goed, terug on topic, de aanschaf van een record bedrag aan Boeings door Lion Air heeft dus weinig opgeleverd in het voor deel van RI. Het resulteert kennelijk nieteens in orders die gerelateerd zijn, Obama kan zijn handjes dichtknijpen met zo'n order. Het creeert voldoende banen, helaas dus weer eens niet in RI. Personeel, geschoold personeel verdwijnt naar het buitenland. Zonde , zonde zonde

spacer line  

Reactie op Anorak d.d. 08/03/2012 om 08:06 hr.

Wat mij zo dwars zit aan Limburgers en koloniale Nederlanders, excuseer me dat ik even generaliseer? Als u gelezen heeft wat ik eerder geventileerd heb dan vindt u daar het antwoord op uw vraag.

U bent expat o.a. werkzaam in IndonesiŽ begrijp ik uit uw verhaal. Vertelt u mij eens wat u vindt van de uitspraak van de toenmalige Min.Pres. Prof drs. J.P. Balkenende toen hij gefrustreerd over de Nederlandse situatie het had dat Nederland maar weer eens de V.O.C. = Vereenigde Oost-Indische Compagnie mentaliteit moest tonen. Dat in de huidige tijd? Dat was op de NL tv te zien geweest.

U moet mij geen woorden in de mond leggen die ik zelf niet gebezigd heb. Bovendien heb ik het gehad over dat in elk maatschappelijk systeem wel iets is. Als het mij verboden wordt om andere eventuele geinteresseerde lezers kennis te laten nemen van uitgegeven boeken dan wel in E-boek form door dat als spam te betitelen, dan is dat censuur. U heeft het aldoor dat Singapore een dictatoriale staat is. Wat vindt u van het Amerikaanse systeem in hun strijd tegen het moslim fundatelisme, dat ze buiten het Amerikaanse grondgebied verdachten ondervragen om de Amerikaanse wetgeving te kunnen omzeilen. Begrijp me niet verkeerd, ik verwerp ook fundamentalisme ongeacht uit welke hoek dat ook komt. Maar als je de pretentie heb dat je in een rechtstaat woon dan zul je de grondwet moeten eerbiedigen, tenzij u een anarchie verheerlijkt. En dan ook nog eens de arrogantie heb om het Internationale Gerechtshof binnen je landgrenzen te willen hebben. In dit geval Den Haag.

U en de moderator Oyibo had het over dat dit website over IndonesiŽ gaat. Ik neem aan dat er in IndonesiŽ zelf ook mensen zijn die dit website bezoeken die geen expat zijn, geen Nederlanders zijn maar de Indonesische bevolking zelf die de Nederlandse taal machtig zijn. Wat is er dan voor bezwaar in uw ogen en dat van de moderator Oyibo dat de IndonesiŽrs ook kennis nemen van boeken welke in Singapore worden uitgegeven.
Het zijn titels die direct te maken hebben met de situatie in de ASEAN landen, waar IndonesiŽ zelf lid van is. Tenzij u en de moderator Oyibo isolationisme verheerlijken.
Je kunt niet over Nederland hebben zonder over de EU te hebben. Wat in Duitsland en andere EU lidstaten gebeurt raakt ook de situatie in Nederland en andersom.

Wat is uw probleem dat er in IndonesiŽ luchtvaartmaatschappijen zijn die in het buitenland toestellen bestellen die ook door andere maatschappijen worden besteld.
Als je wilt concureren dan zul je toch over hetzelfde materiaal moeten beschikken.
Het enige wat u zou kunnen bepleiten is, dat het jammer is dat deze toestellen niet voor het grootste gedeelte van de bestelling in IndonesiŽ in licentie gefabriceerd worden, dan wel met onderdelen die in IndonesiŽ gefabriceerd worden. het kan helemaal geen kwaad indien er naast Boeing en Airbus noch andere leveranciers zijn van vliegtuigen, zowel wat de grote - en kleine luchtvaart betreffen.

Toen de Nederlandse overheid tijdens het kabinet Kok (PvdA huize) besloot om de stekker uit het stopcontact te halen en Fokker failliet ging, verdwenen ook vliegtuigbouwkundige ingenieurs naar de USA. Randstad uitzendbureau adverteerde zelfs om deze mensen aan werk te helpen.

H.D.B. Go

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Balkenende? Die had wel meer onzinnige oprispingen. Net als Wilders, niet serieus te nemen.

Bij orders van zulke omvang is het gebruikelijk dat een deel van productie in het bestellende land terecht komt. Daar lijkt het voor als nog hier niet op.

Dat Fokker failliet ging zoals U stelt door dat het kabinet er de stekker eruit trok? Een hele goede zaak. De overheid is geen ondernemer, en de Nederlandse belastingbetalende burger is niet gebaat bij een onderneming die geen winst maakt. 1 van de grote fouten die politici telkens weer maken. Dat is door toetreding van de EU gelukkig ongedaan gemaakt en of paal en perk aan gesteld.

Deze site is geen Indonesie, als U refereert aan de omstandigheden. Deze site gaat over RI. Niet over Maeysie, Thailand of Singapore. Daarvoor zult U op andere fora moeten zijn.

Amerika en Singapore? Ik stap uit deze discussie, A heeft Amerika geen overeenkomsten met Singapore, het gaat niet over Indonesie, en Amerika is ook niet in handen van een dictator. Hele subtiele verschillen. Ik hoef U niks in de mond te leggen, ik reageerde op uw schrijven in een reply. Dat schrijven of althans die uitlating is bedenkelijk.

Anorak en Oyibo zijn dezelfde user. Ter voorkoming van enig misverstand.
Ik verwees U gemakshalve naar klachtenmoderatie topic. Ik hoef spam in deze vorm ook als moderator niet nog meer te motiveren. Het is weg.

Nog even over uw opmerking over Fokker en Nederland, ook hier is geen enkele vergelijking. Nederland is geen 3e wereldland. Een welvarend land wat heel goed kan zonder Fokker. RI zou gebaat zijn bij een dergelijk industrie. Zelfs al was het toelevering of assemblage van onderdelen zoals Fokker/Stork momenteel doet. Helaas helaas heeft de zittende regering in RI zelfs dat niet in de gaten.

spacer line  

Reactie op Anorak c.q. Oyibo (moderator) d.d. 08/03/2012 om 09:48

Tegen zulk een redenatie trant zoals u die ventileert is geen enkele kruid tegenop gewassen. U denkt net als een psychopaat, een chaot.

H.D.B. Go

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Ik dank U voor de gratis evaluatie.
De gevoelens zijn wederzijds. Emoticon: Bye bye

En een fijne dag nog.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Topic locked

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,694,231 pageviews Een website van indahnesia.com