Aankomst Jakarta gelijk door naar Bogor

Subforum Java 
59 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Java > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Vakantiemaart
Gebruiker
spacer line

Volgende week maandag 5 maart komen wij(mijn vriendin, ik en onze 2 zonen van 3 en 4 jaar) aan op Jakarta voor een rondreis door Java en Bali van 5 weken.
We hebben een eerste hotel geboekt in Bogor om Jakarta even te vermijden.
Wie kan mij vertellen hoe wij het snelst en veiligst in Bogor komen? Normaal nemen we gewoon een taxi als we van een vliegveld naar een hotel willen reizen, maar om niet totaal afgezet te worden wil ik dan wel graag even weten hoeveel ons dat dan zou moeten kosten Emoticon: Smile
De eerste paar dagen blijven we in Bogor om te acclimatiseren, heeft iemand nog tips om dingen te doen daar met de kinderen?
Hartelijk dank

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Neem de Damri-bus naar Bogor. Rechtstreeks van de airport naar Bogor, ca. Rp. 35.000 p/p.

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 24-02-2012 09:28 Yogya-Bali wrote:
Neem de Damri-bus naar Bogor. Rechtstreeks van de airport naar Bogor, ca. Rp. 35.000 p/p.

En wat kost de taxi? De Damri-bus is prima, maar met vier pax is een taxi misschien interessanter.

MAD

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Klopt. Dat zag ik te laat. Dus Rp. 140.000.
Taxi zal zeker ca. Rp. 300.000 zijn met tol erbij. Maar laten we wachten op een Bogor-forumlid die reageert.
BTW, o.h.a. is dat wel redelijk geregeld. Wel een officiele taxi nemen en geen "snorder" die je iets aanbiedt binnen in de aankomsthal of net ervoor. Taxi's die een airportlicentie hebben, gebruiken de argometer, komt er nog de tolprijs bij en extra Rp. 5000-7500 extra fee voor het wachten op de airport (maar staat aangegeven op de taxikaart die wordt afgegeven).

totto
Gebruiker
spacer line

Wij kunnen rijden voor Ä45 incl. tol. Een taxi is Ä40 + tol
En staat dan te wachtten. Boeken bij Toto travel

Toto Travel.com

Vakantiemaart
Gebruiker
spacer line

Dankjewel,
Hier hoopte ik ook eigenlijk op Emoticon: Smile
Na 2 keer 8 uur vliegen en een 5 uur stop over in Dubai met mijn 2 kleine mannen vind ik het wel fijn dat er iemand klaar staat!
Ik mail vanmiddag even.

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Er staan tig taxi's klaar. Gewoon na aankomst in de terminal naar de balie van Blue/SilverBird lopen en een taxi nemen. Die zijn uiterst betrouwbaar.

MAD

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ja, transport in Indonesia is nooit een probleem. Overal verkrijgbaar en bovengenoemde zeer betrouwbaar.

Carola78
Gebruiker
User icon of Carola78
spacer line

Als je met 4 man en baggage aankomt kan zo'n bluebird een beetje krap zijn. Gewoon 1 van die mannen aanspreken, als je ze al niet zelf gedaan hebben, met een minivan oid. Je kunt afdingen tot 350.000 naar Bogor, inclusief tol.

Carola78
Gebruiker
User icon of Carola78
spacer line

Ohw ja, voor de kinderen..

Je kunt naar The Jungle (waterpark) en naar Taman Safari (safari park in de Puncak regio).

En verder.. tja.. DE botanische tuin natuurlijk en dat wat het wel een beetje. Tip: neem een regenjas/paraplu mee.. Het is weer lekker raak met het regenseizoen hier, dus plan je dingen in de ochtend. 's middags en 's avonds barst het los!

Als je verder nog tips nodig hebt, laat maar weten.

Vakantiemaart
Gebruiker
spacer line

We gaan gewoon met de bluebird. Zoveel bagage hebben we niet. Kinderen van 3 en 4 sjouwen niet met een koffer Emoticon: Smile

The Jungle in Bogor gaat zeker bezocht worden! Met paraplu Emoticon: Smile

Dank jullie allen

Carola78
Gebruiker
User icon of Carola78
spacer line

Veel plezier in het mooie Bogor!

PS: Totto, dat een taxi 40 euro kost is niet waar. De meter gaat bij mij nooit hoger dan 25 naar Bogor centrum, zoals Yogya-Bali ook al zei.

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 25-02-2012 03:24 Carola78 wrote: Totto, dat een taxi 40 euro kost is niet waar.

Wel waar. Dat is namelijk wat Totto rekent. Hij moet toch ook verdienen? Vandaar dat ik Blue/SilverBird noemde: betrouwbaar, redelijke en vaste prijs, goede chauffeurs, taxi goed onderhouden (voor Indonesische begrippen).
Ik kwam met vrouw en kind ooit in JKT aan en kon de eerstkomende drie dagen geen vlucht krijgen naar Yogya (vakantieperiode of Lebaran of zoiets). SilverBird gehuurd, een dikke Volvo, kostte vrijwel exact hetzelfde als drie vliegtickets naar JOG. Drie dagen eerder thuis. Niet gek (al had ik liever gevlogen).

MAD

Carola78
Gebruiker
User icon of Carola78
spacer line

Totto vergelijkt zijn service met een taxi (waaronder ik een meter-taxi versta). Dus, correctie: 'dat een meter-taxi 40 euro kost is niet waar'.

Ik snap dat hij ook moet verdienen, maar dan moet hetgeen waarmee hij zijn service vergelijkt wel realistisch zijn, naar mijn mening.

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Ja ja Carola, je moet mijn berichten altijd cum grano salis nemen (vanwege een fikse dosis spot). Enfin, uit nostalgie en pure verveling ging ik naar de site van de BlueBird Group, en nu blijkt dat je een daar een taxi online kunt reserveren. Da's misschien nog wel het beste voor Vakantiemaart. Vermoedelijk niet de goedkoopste oplossing, maar of dat belangrijk is na zo'n vlucht met twee koters?

MAD

Carola78
Gebruiker
User icon of Carola78
spacer line

Goed, ik zal het onhouden van die korrel zout Pak. Uit verveling? Heb nog wel een paar klusjes liggen hier Emoticon: Wink

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 25-02-2012 05:55 Carola78 wrote: Heb nog wel een paar klusjes liggen hier

Kom maar op. Ik kan alleen iets met woorden...

MAD

Carola78
Gebruiker
User icon of Carola78
spacer line

Komt goed uit, ik heb nog een essay te schrijven voor aanstaande woensdag..

Vakantiemaart
Gebruiker
spacer line

Merci weer,
Zojuist heb ik de confirmatie ontvangen. Bluebird taxi kost Rp 420.000 inclusief tol.
Dus dat doen we gewoon!

harlys
Gebruiker
spacer line

Op 25-02-2012 14:59 schreef Vakantiemaart:
Merci weer,
Zojuist heb ik de confirmatie ontvangen. Bluebird taxi kost Rp 420.000 inclusief tol.
Dus dat doen we gewoon!

Nu ja 420 of 350 Je zegt gewoon ik wil naar Hotel... gewoon bluebird taxi nemen

(umpat ratus tida seribu lagi .mau?) 400.000 rhp

Goed ben je In bogor ga je even bij ons lang Harly's Cafe (boek je hotel niet te lang !)

Want wie weet betaal je veel ste veel !
Vertellen we jouw (ik of mijn broer )

Waar het leuk heen gaan is: Hoe laat ! Hoe Duur ! en Waarom! !

Idd teman safari (wel door de week!) bv dinsdag top niet druk op de weg !
Ik woon er op steen worp afstand vandaan

Momenteel een Hel in het weekend file etc

(heb een motortje daar voor en sjees overal tussen door)

Regen periode is wat voorbij hier maar een papra plu is niet verkeerd (15.000 rhp in de mall jambu dua 2 etage) mall is Vlak bij het cafe!

Dus kijk maar even Emoticon: Party!

Het zijn zwaarwegende woorden die verder strekken ... Wanneer macht haar geloofwaardigheid verliest

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

regenseizoen voorbij? Denk het nog niet, gisteren de zwaarste neerslag gehad sinds ik hier woon, tolweg gedeeltelijk onbegaanbaar, water onder het viaduct, omgewaaide reclame-borden en dergelijke, tot in Jakarta zware overstromingen en ik ben midden door het noodweer heen gereden, dus heb er niet heel veel van gemerkt.

Maar goed, parapluutje is zo op de kop getikt.

Ho Lee Fuk

harlys
Gebruiker
spacer line

Op 27-02-2012 14:32 schreef Yerun:
regenseizoen voorbij? Denk het nog niet, gisteren de zwaarste neerslag gehad sinds ik hier woon, tolweg gedeeltelijk onbegaanbaar, water onder het viaduct, omgewaaide reclame-borden en dergelijke, tot in Jakarta zware overstromingen en ik ben midden door het noodweer heen gereden, dus heb er niet heel veel van gemerkt.

Maar goed, parapluutje is zo op de kop getikt.

Regent tot nu toe weinig in de puncak maar das de area taman safari en waar het wel regent vloeit het water naar jakarta (inclusief het huis afval wat de indos in de rivier vlikkeren)

En dat is normaal ze hebben hier weinig vuil stort plaatsen en vele buurten hebben geen
algemene vuil stort Emoticon: Devil plaats !! Ze vlikkeren het bij mij in de buurt van de brug in de stromende rivier naar jakarta (en dat zijn er erg veel Emoticon: Laugh out loud )

leve het leven in jakarta Emoticon: Bye bye

Het zijn zwaarwegende woorden die verder strekken ... Wanneer macht haar geloofwaardigheid verliest

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2021
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

97,553,808 pageviews Een website van indahnesia.com