Nederlandse Bakkerij ( Voorneman) Nu In jakarta !

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
66 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

Ik wil de forum leden niet onthouden dat we nu een nederlandse bakker hebben in Jakarta !

Ik weet dat al tal van nederlanders hem hebben ondekt Emoticon: Cooool

maar toch vermeld ik het effe Emoticon: Yes!

Dus worste broodjes, taartjes stokbrood gevulde koeken tompoezen krente broodjes

Kerst stol etc etc jammie Emoticon: Yummie!

Original Dutch Bakery for Bread and Pastries. All made preservatives free. Delivery service. Supplier for Hotels, Restaurants, Cafes,Stores. No store yet only on orders.

Gaat nu nog op besteling per mail of via facebook (bakkerij voorneman)

voornemanbakkerijEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.yahoo.com

Jalan Manggarai Selatan IX no 13, Bukit Duri
Jakarta, Indonesia 12840

Zij naam is Roy

roosjenEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.hotmail.com

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Leuk bericht!

Afgelopen week heb ik Chocolade geproefd van een Belg die chocolade maakt in RI.
Is de bakker Nederlander of Indo? Smaakt het net als bij ons?

Ik neem aan dat Harlys nu alle deeg producten koopt bij deze bakker?

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

Ja u kunt bepaalde producten ook in Harly's cafe krijgen !!

en hij is nederlander (brabant) woont al tig jaren in jakarta!

Tuurlijk is het echt nederlands en de smaak ook trouwens heerlijke worsten broodjes !

En herinnerd
u zich deze nog?

roosjenEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.hotmail.com

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 28-02-2012 05:54 bule gembel wrote:
Leuk bericht!

Afgelopen week heb ik Chocolade geproefd van een Belg die chocolade maakt in RI.
Is de bakker Nederlander of Indo? Smaakt het net als bij ons?

Ik neem aan dat Harlys nu alle deeg producten koopt bij deze bakker?

Bij de groothandel Emoticon: Smile

bisa dicek of makemyday .

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Beset Surya,

Ik bedoelde: Gebruikt Harlys alle producten van deze bakker...

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

Op 28-02-2012 07:10 schreef bule gembel:
Beset Surya,

Niet alle want we zitten met de houdbaarheid Emoticon: Cooool

Bule maar we hebben er een tal van hoor lekkere gebakjes en brood Emoticon: Yes!

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 28-02-2012 07:41 harlys wrote:

[quote removed]

Niet alle want we zitten met de houdbaarheid Emoticon: Cooool

Bule maar we hebben er een tal van hoor lekkere gebakjes en brood Emoticon: Yes!

Verkopen jullie ook moorkoppen ?
Of gezondheidsbroodjes ?
Ik had 2 weken geleden in de oudste zaak van Holland Bakkery in Jakarta (de 1ste,ik dacht van 1979) een kleine sandwich brood van bruinbrood (roti gandum) gezien voor 13.000 rup.
Moet kue lapis voor de thuisfront nemen , een kleintje voor 133 perstuk.
Wel lekker.

Een "Indonesier" zal een portie ketoprak of tauge goreng kopen voor 8000 rup bij de pasar.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Wat doet het woord 'Holland Bakery' in dit onderwerp? De zoete rotzooi die daar verkocht wordt is gemaakt voor Indonesiers (uiteraard). Buitenlanders die iets willen hebben dat op brood lijkt kunnen dan nog beter Sari Roti kopen. Dat blijft spontaan twee weken goed in dit land. Emoticon: Laugh out loud

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 28-02-2012 07:10 bule gembel wrote:
Beset Surya,

Wat moet een cafe nu met het hele assortiment van een Bakker 75 kilometer verderop? Dat ie een paar producten laat komen snap ik nog, maar dan nog is het niet echt de zaak van een cafe oom deegwaren te verkopen volgens mij.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 28-02-2012 07:59 Yerun wrote:
Wat doet het woord 'Holland Bakery' in dit onderwerp? De zoete rotzooi die daar verkocht wordt is gemaakt voor Indonesiers (uiteraard). Buitenlanders die iets willen hebben dat op brood lijkt kunnen dan nog beter Sari Roti kopen. Dat blijft spontaan twee weken goed in dit land. Emoticon: Laugh out loud

Sari Roti is ook min of meer voor Indonesiers.
http://www.youtube.com/watch?N(...)screen&v=gEHtFPqL2JU
Persoonlijk vind ik het niet lekker .

Je hebt al jaren bakkerijen die redelijk stokbroodjes , en "europese" broodjes verkopen.

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

On 28-02-2012 08:02 Yerun wrote:

[quote removed]
Wat moet een cafe nu met het hele assortiment van een Bakker 75 kilometer verderop? Dat ie een paar producten laat komen snap ik nog, maar dan nog is het niet echt de zaak van een cafe oom deegwaren te verkopen volgens mij.

JUIST Yerun doen we ook niet !

erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line

Superindo in Yogyakarta heeft heerlijk stokbrood!

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Stokbrood? We benne geen Fransozen! Het gaat om gevulde koeken. En stromende bergbeken, bliksem, lammetjes, blauwe zwaailichtenÖ

MAD

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

On 28-02-2012 07:51 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Verkopen jullie ook moorkoppen ?
Of gezondheidsbroodjes ?
Ik had 2 weken geleden in de oudste zaak van Holland Bakkery in Jakarta (de 1ste,ik dacht van 1979) een kleine sandwich brood van bruinbrood (roti gandum) gezien voor 13.000 rup.
Moet kue lapis voor de thuisfront nemen , een kleintje voor 133 perstuk.
Wel lekker.

Een "Indonesier" zal een portie ketoprak of tauge goreng kopen voor 8000 rup bij de pasar.

Ze vlikkeren over suiker in bij die Holland bakkery en houd-baar-heids middelen m! is dat nog wel een holland bakkery Emoticon: Nooo

Of voorneman ook moorkoppen heeft kijk dit es

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Ik ben benieuwd hoe het smaakt. Die Holland Bakery is ook echt een aanfluiting. De producten zijn geheel niet meer Hollands te noemen ( mijn mening )

Succes bakery voorneman! ER is een boel werk voor je te doen in JKT Emoticon: Smile

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 29-02-2012 06:48 bule gembel wrote:
Ik ben benieuwd hoe het smaakt. Die Holland Bakery is ook echt een aanfluiting. De producten zijn geheel niet meer Hollands te noemen ( mijn mening )

Succes bakery voorneman! ER is een boel werk voor je te doen in JKT Emoticon: Smile

Is ook zo , maar bij gebrek aan betere was het een welkomme aanvulling toen mijn vrouw voor het eerst met mijn schoonmoeder in Indonnesia kwam, en later voor de kleine SA jr ook bijgevoerd moetworden met "Hollandse" broden.

Vroeger , jaren 50-60 heb je in de verlengstuk van Jln Abdul Muis tot hoek Harmoni Jakarta een echte Hollandse bakkerij .
Ook had men vroeger de Hollandse Maison Bogerijen , tegenwoordig heten ze Braga Permai. Jln Braga Bandung.
Maar ze verkopen geen broodjes meer .

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

On 29-02-2012 07:35 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Is ook zo , maar bij gebrek aan betere was het een welkomme aanvulling toen mijn vrouw voor het eerst met mijn schoonmoeder in Indonnesia kwam, en later voor de kleine SA jr ook bijgevoerd moetworden met "Hollandse" broden.

Vroeger , jaren 50-60 heb je in de verlengstuk van Jln Abdul Muis tot hoek Harmoni Jakarta een echte Hollandse bakkerij .
Ook had men vroeger de Hollandse Maison Bogerijen , tegenwoordig heten ze Braga Permai. Jln Braga Bandung.
Maar ze verkopen geen broodjes meer .

Maar je ziet nederlanders gaan ,en komen
Vaak is het de leeftijd of overlijden de oorzaak dat het dan overgaat in andere handen Emoticon: Yes!

Dit is meestal een indonesier en ja sorry het blijkt

Wat er opgebouwd is in jaren !! weten zij in de meeste gevallen

Binnen een maand naar de klote te helpen Emoticon: Angry

Uitzondering daar gelaten!

Maar dan nog slijt het goud van de naam af. Emoticon: Cry

En is het produckt niet HET produckt meer Emoticon: Nooo

Ik weet dat dit wat reclame is maar voor zon Nederlandse bakker die ver van Huis

Namelijk Jakarta weer begonnen is op latere leeftijd met een klein bakkerijtje petje af voor de heerlijke produckten die hij maakt

Wacht dacht je van dit bij de koffie gevulde koek met amandel spijs
Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Ach.....het blijft instant producten, toch? Je kan met de smaak knoeien tot dat je

ongeveer bijna de originele smaak te pakken hebt, niet dan??..... Emoticon: Nooo

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

Hmmmm

Ben te lang uit nederland om de smaak te vergelijken Emoticon: Yes!

Maar verdomd ze smaken na mijn mening het zelfde Emoticon: Confused

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Vaak is de herinnering van de smaak beter dan het moment supreme dat je de echte Nederlandse koek weer eens echt proeft. Emotie doet een boel met smaak en gevoel. Denk maar lekker aan de koeken uit Nederland en geniet van de koek die je proeft.

Vroeger was alles beter.... gelu,l smaken worden echt wel verbeterd door technologie, innovatie en onderzoek.

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

On 02-03-2012 06:25 bule gembel wrote:
Vaak is de herinnering van de smaak beter dan het moment supreme dat je de echte Nederlandse koek weer eens echt proeft. Emotie doet een boel met smaak en gevoel. Denk maar lekker aan de koeken uit Nederland en geniet van de koek die je proeft.

Vroeger was alles beter.... gelu,l smaken worden echt wel verbeterd door technologie, innovatie en onderzoek.

Klopt als een bus !! ik kreeg na het proeven haar fijne beelden terug over de tijd bij mijn moeder thuis (die ik vergeten was) Emoticon: Very funny

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

On 01-03-2012 12:29 Kembang wrote:

Ach.....het blijft instant producten, toch? Je kan met de smaak knoeien tot dat je

ongeveer bijna de originele smaak te pakken hebt, niet dan??..... Emoticon: Nooo

Och och ik toch effe met de bakker bellen vandaag denk hier zit wat wat Kembang zegt !!

En hoe zou bakker voorneman lopen te knoeien?

Werd ie me een poosie kwaad Emoticon: Cooool en heeft op alle websites o.a face book dit vermeld !

Bakkerij Voorneman

2 uur geleden Jakarta. !!!

Dear friends Bakkerij Voorneman is an original Dutch Bakery and we have no similarity with the Holland Bakery and only sell Bread and Pastries the same they are in the Netherlands. Original ingredients and recipes for original taste.

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

De bakker is weer aan het werk je kan weer bestellen per mail

word bezorgt voor 20.000 rhp in jakarta

voornemanbakkerijyahoo.com

Bijna door heel jakarta bezorgt bakker voorneman

bovenstaande producten in deze topic !! Emoticon: Party!

voornemanbakkerijyahoo.com

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

mooi dat ie weer in de lucht is! Kan ik ook vanuit Ned bij hem bestellen? Ach laat ik de man gewoon gaan mailen dan hoor ik het wel.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Hmm.. krentenbollen!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,673,710 pageviews Een website van indahnesia.com