Geadopteerde-Indonesisch tweeling-vindt-elkaar-na-30-jaar

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
45 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Geadopteerde tweeling vindt elkaar na 30 jaar via Facebook weer terug
The Times of India | 20 februari 2012 - 10:04
Indonesische tweelingzussen blijken 40 kilometer bij elkaar vandaan te wonen in Zweden. Ze zijn ook allebei lerares geworden.

Lin Backman en Emilie Falk werden als tweelingzussen geboren in Indonesië. Na hun geboorte werden ze gescheiden en door twee verschillende Zweedse families geadopteerd.

http://www.nujij.nl/algemeen/g(...).lynkx#axzz1mujqYZww
Het is wel iets bijzonder te noemen, want zo lang en zo ver van het land zelf en toevalig ook nog in de zelfde land geadopteerd.
http://www.360mag.nl/in-het-ni(...)-facebook-weer-terug

deze foto zijn niet de werkelijke dames

Nelson Mandela is voor mij de beste persoonlijkheid van de wereld,-----, Verdediging is de ruiter van kritiek

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Om Ziel...dat had ik al ergens eerder gelezen voordat het in de media terecht is gekomen.... maar waar??? Emoticon: Confused Tidak tau...

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Berangkali Lupa
Ik weet het niet, maar de datum staat op de 20 februari 2012 van dit bericht in the tims of India.......... Emoticon: Nice

Nelson Mandela is voor mij de beste persoonlijkheid van de wereld,-----, Verdediging is de ruiter van kritiek

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

In dit artikel van 25 Januari jl. misschien?

http://www.thelocal.se/38722/20120125

http://www.bayucottages.com in Amed - East Bali

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Heftig! Je staat inderdaad raar te kijken als je een facebook bericht krijg, hallo ik ben de andere helft, we zijn 2 ling. Nou hopen voor de dames dat hun ouders nog in leven zijn, en misschien zelfs nog grootouders, en eventueel broers of zusjes?

Een hele mooie voor spoorloos!

Where there is a will there will be relatives.

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

On 20-02-2012 14:17 Anorak wrote:
Nou hopen voor de dames dat hun ouders nog in leven zijn, en misschien zelfs nog grootouders, en eventueel broers of zusjes?

Ja, altijd leuk om de "familie" terug te zien die je jaren geleden weggegeven hebben voor adoptie :(

Ik hoop voor de tweeling dat ze beiden stevig in hun Zweedse schoenen staan en zich niet laten "leegmelken" door de "familie" in Indonesie die vast van alles en nog wat mankeren en/of tekort komen dat nu door de - inshallah - "teruggevonden" familieleden bekostigd kan gaan worden.

http://www.bayucottages.com in Amed - East Bali

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ja zeer bijzonder, maar toch een vraag aan die ouders die hen geadopteerd hadden.
Waarom niet eerder en alerter gezocht naar de waarheid van die kinderen.
Ze wisten van elkaar dat ze in Indonesië de zelfde moeder hadden.
Waarom zo egoïstisch en de meisjes hen niet aan elkaar voor te stellen.
Het hebben van een kind stond en staan steeds meer centraal, terwijl je ooit een keer afstand moet doen van je kinderen.
Je ziet dat de roots zich niet laat beïnvloeden door hen te onthouden van hun eigen indentie tijd.
Hier uit blijkt, na zo veel jaren, dat de drang de natuurlijke weg laat begaan

We hebben DNA onbekend programma van NCRV en daar was vorig week woensdag een man die zijn vader zocht in Indonesië en die vond hij, dacht hij, in een familie die gretig zijn familie zou willenzijn.
Maar bleek niet het geval, hij wilde die familie graag als zijn familie houden .
Ben benieuwd hoe lang dat stand houd.................. Emoticon: Wink Emoticon: Nice
http://www.nederland1.nl/gemist/36134

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Jammer oom Ziel. Die kunnen we weer even niet openen alhier. Ik had het graag gezien. Zal het over een paar dagen weer proberen als ik in de ¨bewoonde¨ wereld ben ( I mean out of the bush and kampung in Sumatra).

Tja, van beide kanten kan men van egoisme spreken: de biologische ouders maar ook de adoptieouders. Een kind heb je te leen en niet in bezit.
Voor de biologische ouders: bezint eer ge begint en geen geleuter met die kleuter.
Voor de adoptieouders: eens zal je haar toch moeten laten gaan (dat is ook de bedoeling van opvoeden: op weg helpen naar zelfstandigheid zodat zij haar eigen weg kan bewandelen) en versterking van identiteit is daarvoor van cruciaal belang.

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Ik ben dat helemaal eens met jou Yogya....jammer dat de adoptie-ouders te lang zwijgen tenopzichte van het kind......Maar ook voor de échte ouders om je eigen kinderen ter adoptie te geven is het al érg genoeg. Er was een programma op TV geweest dat adoptiekinderen op zoek zijn naar hun ouders....de gevonden moeder, vader of ouders vertellen dan hún verhaal hoe het zo is gekomen, dan heb ik dan alle begrip ervoor om hun kind een kans te geven op een beter leven dan dat zij het konden geven.....Maar dan nóg ....zwijgt dan niets tegenover het kind!! De geadopteerde kinderen hebben het al zwaar genoeg over hun eigen indentiteit met de woorden; Wie ben ik nou eigenlijk, wie waren mijn ouders, en waarom????

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2012
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

18,700,816 pageviews Een website van indahnesia.com