Maar ja is er een weg terug ? Wie kiest voor indonesie

Subforum Andere praat 
72 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Andere praat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
wouter1492
Gebruiker
spacer line

Beste Bule gembel en Hollandse Haring,

Jazeker is Wouter ondernemer en timmert al zo'n 45 jaar (al is het niet altijd aan de weg)! Vanaf 1974 zelfstandig ondernemer en wel in de machinale houtbewerking en interieurwerkzaamheden. Reeds vanaf 1997 woonachtig en werkzaam in Indo. Of ik terug zou willen??? NO WAY!! Laat mij maar lekker hier mijn dagen vullen en LEVEN!!

En nu jullie. Allee.... vertel!

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Beste Wouter en Hollandse Haring,

Bule Gembel is ondernemer in de financiele branche sinds 1999. Ik kom dus net om de hoek kijken Wouter! Emoticon: Smile

Zo nu en dan heeft Bule Gembel wel eens een zakelijk avontuur naast zijn hoofdactiviteit. Dit was o.a. in de handel, horeca, toerisme, internet en het milieu.

Het opstarten van een nieuwe onderneming spreekt mij erg aan en als ik de juiste klik en mensen om mij heen heb lukt dit in de meeste gevallen ook wel.

Nu staat alles wat betreft RI in het teken van internet in combinatie met zonne energie. Velen hier op het forum zijn wat sceptisch en denken dat het moeilijk is.. Ik hoop binnenkort te laten zien dat het wel kan! het is leuk om het tegendeel te bewijzen. meer kan en mag ik er nog niet over zeggen...

Alleen het duurt soms heeeeeel erg lang in RI voordat het lukt Emoticon: Smile gelukkig heb ik een aantal vrinden in RI waarmee ik samen een aantal zaken onderneem. Door onze kennis en ervaringen te koppelen gaan we vast heel succesvol worden..

Doe jullie ook zo iets? werken jullie graag samen?

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 08-05-2012 13:41 bule gembel wrote: Alleen het duurt soms heeeeeel erg lang in RI voordat het lukt Emoticon: Smile gelukkig heb ik een aantal vrinden in RI waarmee ik samen een aantal zaken onderneem. Door onze kennis en ervaringen te koppelen gaan we vast heel succesvol worden..
Mijn ervaring is het tegenovergestelde. Niet samenwerken maar alleen doen. Ben al 2x failliet gegaan en 1x uit een zaak gestapt door toedoen van medelanders die liever hun geslachtsdeel en gevoelens achterna liepen dan hun hersenen en daarmee met de verkeerde trijntjes het bed in doken (en huwden). En dat deed de zaken ook geen goed.
Met autochtonen kan ik sowieso geen zaken gezamelijk doen (wel met hen werken). Their way of doing business is too far away from mine .
Mijn les van 2 decennia RI is dat je het allemaal alleen moet doen en niet op anderen moet bouwen; dat kost alleen maar tijd, energie en geld.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

En hou in godsnaam (schoon)familie buiten de (werk)deur want dat is jezelf de das omdoen.

Te allen tijde rekening houden met de short-term thinking van een groot deel van de autochtone bevolking en de invloed die dit ook kan hebben op het zaken doen met andere medelanders die hier al lang verblijven en dikwijls geinfecteerd zijn door hun pasangan .

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Beste Yogya,

Je postings lees ik altijd met veel plezier. Ik weet ( denk )dat je reacties vaak juist zijn.
Financieel loop ik weinig risico. In ieder geval zo veel wat ik makkelijk kan overzien en kan dragen. De familie blijft bij mij zakelijk buiten de deur. Van zakendoen krijg ik geen jeuk aan mijn deel zo als jij boven hebt benoemd. Zodra je zakelijk met dat deel gaat denken komt het volgens mij nooit goed. Een trijntje heb ik al Emoticon: Smile

Ik hoop je het tegendeel te kunnen bewijzen Emoticon: Smile

Netwerk jij ook graag Yogya? Sta jij daar voor open?

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ik sta voor alles open, zolang het maar halal is.
Ik weet dat jij niet meer achter een trijtje aan hoeft maar.......hoe staat dat met je partners? Ook ik had geen trijntje nodig maar mijn zakenpartners blijkbaar wel. En daar ging het fout.

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Beste Yogya,

Wat wij doen is halal Emoticon: Smile Alle partners hebben voldoende van de wereld gezien om hier tegen te kunnen. En als je professioneel bent moet je er altijd voor zorgen dat trijntjes niet de zaken gaan beinvloeden.

Waar liggen jouw interesses Yogya? Ik bedoel dan op zakelijk gebied.. Tenminste als ik dat hier mag vragen. Je mag mij ook een PB sturen.

hollandseharing
Gebruiker
spacer line

je hebt een vreemde naam gembel, ik weet niet wat het betekend, maar goed ter zake, we maken houten meubeltjes zeg maar in lijn ikea, al zeer goed verkocht voor hier althans, maar we willen meer, dus de boer op zoals dat heet, via internet is het hier nog allemaal een beetje moeizaam, je moet het echt op de ouderwetse manier doen, als vertegenwoordiger naar al die talloze winkels, maar we hebben oo kveel geleverd aan een grote supermall, dat is leuk, nu a 3 vrachtwagens, en dat willen we meer, we hebben, mijn vrouw en ik dan een ongelofelijke drive, oke ik heb veel know how meegenomen uit nederland, zij doet de talk after, want als ik binnenkom met mijn sailspraatjes, dan zijn de inwoners hier onder de indruk, maar mijn vrouw zorgd voor de afwerking ha ha ha, wouter, ik vertel je dit, wij gaan echt naar jakarta, en in hoofdzaak om die bejaarde nederlander te bezoeken, echt, want ik heb de ervaring ook gehad dat er verdomme niemand naar je omkijkt als je in het ziekenhuis ligt, ik wil hem ontmoeten en horen wat het probleem is, als je mij wilt contacten, mijn adres is hp.japieEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.hotmail.com, dan kunnen we een afspraak maken, dank voor je interesse

jawa tengah

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Mijn emailadres staat bij mijn naam BG, dus.....
Ook mijn partners waren professioneel maar ze namen de cultuur (nationale hobby) van hier over......en dat was vreemd gaan. Geen probleem maar dat eindigde in scheidingen met hun Hollandse eega's (of er was nog geen eega) en daarvoor kwam in de plaats een relatie met 't verkeerde soort Indonesische trijntjes. Ja, en dat gaat de bal rollen. Vrouwlief wil ook een vinger in de pap (beter gezegd: een vinger in de portemonnee) en in no time ging het verkeerd met de business.

hollandseharing
Gebruiker
spacer line

bule gembel, ik wil nog even kwijt, boilers op zonneenergie is hier al, maar de regio waar wij wonen is alles zeer nieuw, misschien voor jakarta al gebakken taart, zoek bisnis in de wat minder ontwikkelde gebieden, daar is marge, want er zijn steeds meer mensen die een beetje meer geld hebben, concentreer je niett alleen op de grote steden want daar is veel concurrentie, afijn we praten verde als je je contact via mijn email adres

jawa tengah

wouter1492
Gebruiker
spacer line

Hallo Bule Gembel,

Voor wat betreft zonne energie geloof ik ook dat je hier in Indo helemaal op de goede plaats bent en helemaal als je een betaalbaar systeem op de markt zou kunnen brengen!
Een familielid van mij in Eindhoven is daar ook erg actief in en ik geloof zelfs dat hij het ultieme systeem uitgedokterd heeft cq er aan meegewerkt heeft. Mocht je geinterreseerd zijn dan kan ik je wel met hem in contact brengen.
Tja en dan je vraag of ik graag samenwerk? Zou ik erg graag doen maar het vinden van een goede, betrouwbare partner is niet zo eenvoudig!!

Mocht je weer eens in Indo zijn dan zou ik je graag eens ontmoeten! Yogya heeft mijn gegevens.

Hartelijke groet, Wouter

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Beste Hollandse Haring,

Ook jouw naam is vreemd te noemen. Ik heb gekozen voor de naam Bule Gembel waarom? Er zijn veel Bule die in Indonesie doen alsof ze de koning zijn terwijl schijn bedriegt. Daarom de naam Bule gembel. Het kan alleen maar mee vallen na het lezen van die naam haha Het is leuk om te lezen dat je als orang bule succesvol kan zijn met het maken van meubels. Waarom wil jij noot meer terug naar Nederland? is er ook iets wat je mist?

Beste Wouter,

Zonne energie is de toekomst. De ontwikkelingen gaan gewoon door en er staan een aantal mooie projecten in de startfase en een aantal lopen al ook bij de Indonesische regering. Mensen en ondernemers die milieu bewust zijn staan hier zeker voor open.

Je doet iets met houtbewerking. Mag ik aannemen dat je Europese kwaliteit kan maken in RI? Waar richt jij je op: Horeca, winkels particulier?

wouter1492
Gebruiker
spacer line

Hallo Dakloze bule,

Alleen maar Europese kwaliteit!! Bij voorkeur een mooi interieurtje voor een suksesvolle ondernemer Emoticon: Bye bye of een leuk restaurantje cq cafe. Kortom mooie dingen maken!
Voor je zonne energie project zou je ook eens contact op kunnen nemen met Bastiaan Sauren. Echt een bobo op het gebied van afval verwerking en alternatieve energie. Woont in Bandung.

Sukses,

Wouter

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Beste Wouter,

Bedankt voor je bericht. We gaan nu wel off topic, wellicht een idee dit even voort te zetten via omong.. Straks krijgen Oyibo en Yerun weer een klaagzang van emails van een aantal gebruikers. Er zijn een aantal mensen die mij hier scherp in de gaten houden Emoticon: Smile Bij de minste overtreding moet ik op het matje komen :(

Bedankt voor de naam! Afgelopen week was er een staatssecretaris uit Ned met een aantal mensen in RI om oa te spreken over afvalverwerking en andere kansen in RI...
Een partner van mij is ook bezocht. Nederland heeft potjes klaar staan voor Nederlandse bedrijven die actief zijn op het gebied van afvalverwerking..

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

Op 08-05-2012 16:26 schreef hollandseharing:
je hebt een vreemde naam gembel, ik weet niet wat het betekend, maar goed ter zake, we maken houten meubeltjes zeg maar in lijn ikea, al zeer goed verkocht voor hier althans, maar we willen meer, dus de boer op zoals dat heet, via internet is het hier nog allemaal een beetje moeizaam, je moet het echt op de ouderwetse manier doen, als vertegenwoordiger naar al die talloze winkels, maar we hebben oo kveel geleverd aan een grote supermall, dat is leuk, nu a 3 vrachtwagens, en dat willen we meer, we hebben, mijn vrouw en ik dan een ongelofelijke drive, oke ik heb veel know how meegenomen uit nederland, zij doet de talk after, want als ik binnenkom met mijn sailspraatjes, dan zijn de inwoners hier onder de indruk, maar mijn vrouw zorgd voor de afwerking ha ha ha, wouter, ik vertel je dit, wij gaan echt naar jakarta, en in hoofdzaak om die bejaarde nederlander te bezoeken, echt, want ik heb de ervaring ook gehad dat er verdomme niemand naar je omkijkt als je in het ziekenhuis ligt, ik wil hem ontmoeten en horen wat het probleem is, als je mij wilt contacten, mijn adres is hp.japieEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.hotmail.com, dan kunnen we een afspraak maken, dank voor je interesse

Tevens visitors zat (Indonesia) daar ik aan de weg blijf timmeren om een ge garandeerd bestaan alhier in Indo kijk hier eens !
ptjakarta.seaworldboard.com/t1(...)r-website-click-here

roosjenEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.hotmail.com

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Hij gaat maar door die Harlys en is niet te stoppen! Emoticon: Smile De trein is goed op stoom!

Ik ga je met iets verassen als ik je zie in Bogor!

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

On 10-05-2012 14:41 bule gembel wrote:
Hij gaat maar door die Harlys en is niet te stoppen! Emoticon: Smile De trein is goed op stoom!

Ik ga je met iets verassen als ik je zie in Bogor!

Hoeveelste vertrek je bule ?

roosjenEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.hotmail.com

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Beste Wouter,

Stuur mij even een mail als je wilt. Ik ben de komende periode in RI.

wouter1492
Gebruiker
spacer line

Op 13-05-2012 21:40 schreef bule gembel:
Beste Wouter,

Stuur mij even een mail als je wilt. Ik ben de komende periode in RI.

Hallo Bule Gembel, ik zou je graag willen mailen maar dan moet je me wel vertellen waar naar toe! Emoticon: Bye bye Je kunt mij ook eerst mailen. wouter1492Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.hotmail.com

hartelijke groeten,

wouter

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,955,593 pageviews Een website van indahnesia.com