Nee, het gaat niet goed/antwoord aan Elsbeth

Subforum Andere praat 
65 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Andere praat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik heb lange tijd niet op het forum gepost, wel gelezen.

On 15-02-2012 17:48 elsbeth wrote:
Ik vraag me eigenlijk al weken af waar Anne Mieke gebleven is.
Volgens mij is ze niet in Indonesie. Persoonlijk vind ik het erg jammer, omdat ze veel waardevolle tips had. Hopelijk gaat het goed met haar.

Ik ben thuis, aan het werk en in Nederland.

Dat ik niet meer op het forum schrijf heeft diverse redenen. Ik heb veel moeite met de onaangename, neerbuigende en respectloze manier waarop reacties soms gepost worden, het op de man spelen, de insinuaties. Daar heb ik vaker iets over geschreven. Het gaat een tijdje goed maar dan duikt het toch weer op.

Wat betreft de laatste zin. Nee, het gaat niet goed met mij.
Mijn huwelijk is ten einde. Tenminste dat is mijn wens. Daniel is niet de man gebleken zoals hij zich heeft voorgedaan.
Cultuur? Absoluut niet. Ik ben andere culturen op diverse momenten in mijn leven en relaties tegengekomen, maar dit ďmodelĒ kende ik nog niet. Ik heb begrip dat het in de wereld niet overal hetzelfde gaat, maar niet dat ik genegeerd word, aan mijn lot word overgelaten, niet gehoord word en er niet gecommuniceerd wordt. Communicatie en respect zit voor mij in het basispakket van elke relatie, of dat nu een huwelijk, een vriendschap of een werkrelatie is.

Dit is de allergrootste vergissing van mijn leven geweest.
Het niet goed gaan uit zich in veel lichamelijke en psychische klachten, veel verdriet en geen energie mee hebben. Ik kan er wel mee willen stoppen maar als de andere helft dit niet accepteert, niet wil, gewoon de andere kant opkijkt, me niet met rust laat en me ook nog moeilijk maakt dan ben ik degene die het probleem heeft en blijft houden. Het beetje dat ik nog aan brandstof over heb gaat volledig op in mijn werk. Zelfs mijn reisverhaal krijg ik maar niet afgemaakt.
Dat Daniel daar woont en ik hier is niet de oorzaak van de problemen, in die zin dat zijn gedrag ďdaarĒ hetzelfde is. Dat hij daar woont en ik hier was sowieso niet de afspraak en is niet mijn keuze.

Wat ik hier ook opschrijf, het verhaal is niet volledig, het is de essentie met veel details. Ik wil het hier nu graag bij laten.

Ik wil nog even kwijt dat ik mijn woorden zorgvuldig gekozen heb. Ik heb er ook goed over nagedacht of ik het uberhaupt op moest schrijven. Als iemand me iets wil vragen dan is dat geen bezwaar en kan eventueel ook via de mail (staat gewoon in mijn profiel).

groeten
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Macan Belanda
Gebruiker
User icon of Macan Belanda
spacer line

He bah, ik wens je alle sterkte en wijsheid toe, meer heb ik niet te melden. Respect voor je openheid en ik hoop dat het snel beter gaat.

"Bhinneka Tunggal Ika"

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Anne Mieke, ik heb je net een mailtje gestuurd.

Elsbeth

raanr
Gebruiker
spacer line

Nog bondiger en treffender dan Macan Belanda heeft gedaan kan ik het niet brengen. Sterkte!

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ik wens je veel sterkte en wijsheid toe Anne Mieke.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Ik wens je heel veel succes Anne Mieke. Na regen komt ook weer zonneschijn, ik hoop dat je dit kunt blijven zien. Laat het in Iedergeval geen reden zijn om RI achter je te laten. Het land is en blijft prachtig en ik hoop wel dat je jouw stuk afmaakt en neerzet.

Misschien is zo'n stuk schrijven ook goed om er mee af te rekenen. En met een hernieuwde en frisse blik een nieuwe reis te ondernemen. Ik herinner me de taferelen die het met zich meebracht zoals je die omschreef om het huwelijk uberhaupt geregeld te krijgen. Het leven bestaat uit voor en tegenspoed. Daar gaan we allemaal doorheen. Je hebt nog een geweldige toekomst voor je liggen, daa twijfelt niemand aan. Maak daar het beste van en geniet vn het leven ! We hopen je natuurlijk gauw te horen !

It's only kinky the first time.

ibusas
Gebruiker
User icon of ibusas
spacer line

Hoi AnneMiek,
Ik hoop voor je dat je die deur gauw kan sluiten, zodat de volgende deur geopend kan worden...
En chapeau voor je moed om dit op het forum te zetten; je loopt inderdaad het risico afgebrand te worden.
Ik wens je veel geluk en wijsheid en nog vele verre reizen!
Emoticon: Cooool

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Berichtje van het moderaille alhier, de eerste die hier niet om kunnen gaan met de openheid van Anne Mieke hebben gelijk een ban aan hun broek Emoticon: Smile

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Sorry moderatoren dit moet ik toch even kwijt.................. Emoticon: Laugh out loud

Annemiek ik zal je niet nog eens laten herinneren en op die topic terug komen.
Het is zo dat je een ervaring rijke ben geworden, had je dit niet gedaan, dan had je er ook niet van op te hoogte kunnen zijn.
Maar toch je bent gewaarschuwd geweest!

Ik zie het hier ook niet zo goed gaan, als het zou moeten, maar bij mij is het nog wel op te lossen.
Het lijkt wel een golf van lucht vervuiling die daar het leven veranderd.
Je lees het van Om SId die zijn Nederlands ook niet meer onder controle heeft als ze een tijdje Indonesische spreken.
Mijn vriendin
Ze heeft een neefje al 32 jaar oud, die met een Hollandse jongen gaat, die al een vriendschap achter de rug had, een eigen huis en die haar naar Nederland heeft gehaald.
Zo hoorde ik van een andere familie lid, dat ze een beetje gedwongen is, omdat ze een tante in Nederland heeft, een zus van haar moeder,die mee gefinancierd heeft, in een huis in IndonesiŽ.
Ze slapen nog niet samen, omdat ze min of meer niet toe is aan een vriendje uit Holland.
Ze had een vriendje in IndonesiŽ , maar is gedwongen met hem te gaan.
Ze hebben dat afgedwongen zodat ze de schuld krijg, als ze dat niet doet ,zij mee moet betalen aan het huis in IndonesiŽ.
Die jongen is een sul, zo iets toch wil door zetten.
Ja heel vreemd, maar zo zie je dat er veel ellende is en dat je niet alleen ben.
Velen zijn je al voor gegaan.
Het werkt niet goed met een cultuur om te gaan die niet nadenken en alleen kijken of er geld in het spel kan zijn, dat is daar het belangrijkste bestand deel, ik bedoel te zeggen een beter leven op na kan houden, tot dat ze dit leven niet aan kunnen,ze zijn nog al aan andere tradities gebonden......... Emoticon: Sadley Emoticon: Shut up! Emoticon: Nooo

Wat ik hier ook opschrijf, het verhaal is niet volledig, het is de essentie met veel details. Ik wil het hier nu graag bij laten.

Veel succes in je verdere leven, het is goed dat je dit hier heb laten weten want er staan nog velen op nominatie ook die fout in te gaan.
Maar je bent er toch niet helemaal er van af, het zal financiŽle kwesties die je nog zal kunnen achtervolgen......... Emoticon: Very funny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Dankjewel voor het begrip en de steun. Om wat veronderstellingen en onuitgesproken vragen te beantwoorden. Er is niets wat afgehandeld moet worden. Daniel tot op heden heeft ervoor gekozen om niets te doen. Het ďenigeĒ wat me te wachten staat is veel tijd.

Dat van die waarschuwing leg ik maar naast me neer. Je kunt dit soort zaken niet veralgemeniseren, zeker geen mensen die de personen in kwestie niet kennen.

Ik laat Indonesie zeker niet achter me. Ik reisde al ver voordat ik Daniel ooit leerde kennen en niet hij maar mijn eigen interesse maakt dat ik het land inmiddels goed ken. Ik ga in april naar Kupang en omdat bij mij een geplande reis nooit zoals het gaat zal het misschien Lembata (walvissen), (weer) Flores) en mischien Timor líEste worden. Of helemaal iets anders. Samen reizen is zeker gezelliger maar ik kom er alleen ook wel letterlijk en figuurlijk.

Ik ga nu naar het werk. ProRail heeft me nodig.

groeten
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

Anne Mieke ik ben nog niet zo lang actief op het forum maar wens je gewoon weg al het goeds

Tevens mocht je op een van je reizen bogor aan doen de koffie staat klaar

Dan hebben we het eens over ons toch mooie indonesie.

En het vallen en opstaan in dit leven

Groetjes en sterkte Harly's Emoticon: Bye bye

roosjenEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.hotmail.com

SanderBali
Gebruiker
spacer line

Gelukkig voel ik mij nog niet zo belangrijk dat ik speciaal een topic open voor me eigen prive problemen, ook heb ik nog geen last van gebrek aan AANDACHT!
Doe mij maar een ban!

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

On 17-02-2012 11:28 SanderBali wrote:
Gelukkig voel ik mij nog niet zo belangrijk dat ik speciaal een topic open voor me eigen prive problemen, ook heb ik nog geen last van gebrek aan AANDACHT!
Doe mij maar een ban!
Emoticon: Talk to the hand

Ik zou zeggen lees eens terug, dan weet je dat het huwelijk eerder hier ook gewoon besproken is. De meesten zouden hun bek dichthouden als er stront aan de knikker is, maar Anne Mieke heeft tenminste het lef om te laten weten wat er aan de hand is, terwijl ze dat helemaal niet hoeft.

Die ban wordt geregeld, geheel op je egein verzoek. Geen probleem mee.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 17-02-2012 11:28 SanderBali wrote:
Doe mij maar een ban!
Als ik het zo lees Sander dan ben jij zelf degene die de aandacht zoekt. Het is ook precies hetgeen wat ik bedoel in het eerste deel van mijn posting. Respectloos en neerbuigend reageren.

Misschien is het je ontgaan maar Elsbeth vroeg zich af waar ik was. Daar heb ik antwoord op gegeven, niet meer en niet minder. Het was echter in een topic dat daar niet thuishoort.
Je hebt me al vaker repectloos behandeld en niet alleen mij maar ook anderen.
Overigens ben je niet verplicht te reageren in dit topic. Ik meer nu meer dan genoeg aan mijn hoofd, maar als jij er plezier aan beleeft om dat zo op te schrijven is dat meer dan schandalig. Blijkbaar gaat het bij jou om het trappen waar je mensen raken kunt.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Emoticon: Stupid next ? Nog meer liefhebbers? Ik had gewaarschuwd Emoticon: Angry

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Dit is het grote verschil tussen het westen en het oosten waar men een heel andere opinie heeft m.b.t. openheid en communicatie.
Cultuur? Absoluut WEL.
Een beetje hard? Tja, ik ben van mening dat als je jezelf bloot stelt, dat je naast loftuigingen toch ook wel enige kritiek mag oosten. Wat dat betreft sluit me bij oom Ziel aan.

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

On 17-02-2012 11:57 Pak Pupyes wrote:
Als Sander dan ik ook.
SanderBali is al gebanned inmiddels. Hier gaan we weer ontopic, verzoeken om bans kunnen in het klachtentopic desgewenst.

simpati
Gebruiker
spacer line

ook heb ik nog geen last van gebrek aan AANDACHT!
Dit is weer een rot opmerking, het siert Anne Mieke dat ze zich niet laat verleiden om hier in discussie te gaan.
Ik kan het ook waarderen dat Anne Mieke niet met modder gaat gooien richting Daniel.
Zelf is bij mij twee jaar geleden een huwelijk van zeven jaar met een Indonesische jonge dame stuk gelopen om een reden die ik hier niet zal schrijven en ik ga nu nog steeds niet met modder gooien naar ....
Verder wens ik Anne Miek heel veel sterkte en mocht je nog eens in Malang komen ben ten alle tijde welkom om bij mij(ons) te logeren.
Groetjes,
Jan

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 17-02-2012 12:01 Pak Pupyes wrote:
Precies, Y-B. ze wil geprezen worden. Loftuitingen heet dat. Fouten maakt ze niet, want ze kent IndonesiŽ op haar duimpje. Door dat vele reizen, natuurlijk.
Wel, een combinatie van reizen, werken en wonen in RI maakt dat je er (hopleijk) iets van snapt. Ontbreekt m.n. het werken en/of het wonen, dan zet ik mijn vraagtekens in het kwadraat.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Zo, offtopic weer opgeruimd. We kunnen weer verder.

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 17-02-2012 12:11 Yogya-Bali wrote: Wel, een combinatie van reizen, werken en wonen in RI maakt dat je er (hopleijk) iets van snapt.

Genau. Met alleen reizen red je het niet. Met alleen hier wonen/werken krijg je hooguit een indruk van de plek waar je zit. Jouw omstandigheid is ideaal, tenminste als je IndonesiŽ wilt begrijpen, voor zover dat mogelijk is.

MAD

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Dit land begrijpen? Daar heeft men meerdere levens voor nodig; dat redt men niet in 1 mensenleven.
Vandaar mijn opmerking: Cultuur? Absoluut WEL.
Ik durf gvd na decennia nog niet eens te beweren dat ik het land begrijp. Bepaalde zaken doorzie ik, maar waarschijnlijk is dat maar een klein deel.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

En als je denkt dat je het snapt! Gebeurd er wel iets waarbij je broek op de enkels valt!

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

On 17-02-2012 11:53 Jeroen wrote:

[quote removed]
Emoticon: Talk to the hand

Ik zou zeggen lees eens terug, dan weet je dat het huwelijk eerder hier ook gewoon besproken is. De meesten zouden hun bek dichthouden als er stront aan de knikker is, maar Anne Mieke heeft tenminste het lef om te laten weten wat er aan de hand is, terwijl ze dat helemaal niet hoeft.

Die ban wordt geregeld, geheel op je egein verzoek. Geen probleem mee.

Ja tja was duidelijk gezegt en vind dat a .m wel wat respect verdiend

En sander bali is wel de man op dit forum die boter bij de vis wil Emoticon: Yes!

roosjenEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.hotmail.com

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

On 17-02-2012 12:30 Yogya-Bali wrote:
Dit land begrijpen? Daar heeft men meerdere levens voor nodig; dat redt men niet in 1 mensenleven.
Vandaar mijn opmerking: Cultuur? Absoluut WEL.
Ik durf gvd na decennia nog niet eens te beweren dat ik het land begrijp. Bepaalde zaken doorzie ik, maar waarschijnlijk is dat maar een klein deel.

Zo ist en ik dacht nog wel dat ik stalen zenuwen had en alles de baas kon zowel zakelijk als in de liefde nu zakelijk gaat, maar ik staar wel eens naar het plafon

En denk o jee zit ik wel goed.

En dat vreet aan je want iedereen wil liefde geven maar zeker ook echte liefde voelen

En ik zeg niet dat het er niet is ! maar gezien dit cultuur etc etc begint dat vaak te knagen bij mij Emoticon: Confused

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,946,718 pageviews Een website van indahnesia.com