trouwen in bali, hoe kan je dit zelf regelen ?

Subforum Gezocht & Aangeboden 
68 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Gezocht & Aangeboden > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
doedel
Gebruiker
spacer line

wij willen graag trouwen op bali.
we willen eigelijk alleen voor de indonesiche wet trouwen.
nu heb ik contact gezocht met huwelijksbureaus welke actief zijn op bali, maar dit kost vrij veel geld.
Kan dit ook goedkoper ? heeft iemand tips ?
hoe kan je het zelf regelen en wat heb je hier allemaal voor nodig, behalve geboorte-akte, internationaal uitreksel, huwelijksbevoegdheid ?
mijn vriend is jaren geleden gescheiden moet hij een copie van zijn scheidingsakte meenemen ?
en moet je nog wat zelf bij het consultaat regelen ?
alvast bedankt

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Eerste vraag: waarom?
Trouwen voor de Indonesische wet is bijzonder complex. Vergeet niet dat wet en religie onlosmakelijk aan elkaar verbonden zijn. Dus bewijs eerst maar eens dat je het zelfde geloof hebt.
Dit heb je nodig
- 6 pasfoto's van 4 x 6 cm met daarop het echtpaar samen en gefotografeerd vanaf schouders t/m hoofd.
- uitreksel geboortecertificaat
- indien dit het tweede huwelijk betreft, is een scheidingsakte of overlijdensakte noodzakelijk.
- verklaring van de huwelijksbevoegdheid.
Vervolgens moet je daarmee toestemming vragen bij het Nederlands consulaat.

From Dayeuhkolot with love

brittdoo
Gebruiker
spacer line

Doedel,

Voor een goed antwoord op je vraag is iets meer informatie over jullie persoonlijke situatie nodig.

- Zijn jullie beiden Nederlands staatsburger?

- Wat is jullie religie? (Geen religie is niet mogelijk als je in Indonesie wilt trouwen)

- Wanneer willen jullie trouwen? Al het papier-, regel- en uitzoekwerk kost namelijk aardig wat tijd als je het helemaal zelf wilt doen.

- Hebben jullie al een trouwlocatie gekozen? Vaak wordt er namelijk een pakket aangeboden inclusief legal arrangement.

Je kan meer info over trouwen in Indonesie vinden op de website van de ambassade:
http://indonesie.nlambassade.o(...)jk-in-indonesie.html

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 16-02-2012 14:06 doedel wrote:
wij willen graag trouwen op bali.
we willen eigelijk alleen voor de indonesiche wet trouwen.
nu heb ik contact gezocht met huwelijksbureaus welke actief zijn op bali, maar dit kost vrij veel geld.
Kan dit ook goedkoper ? heeft iemand tips ?
hoe kan je het zelf regelen en wat heb je hier allemaal voor nodig, behalve geboorte-akte, internationaal uitreksel, huwelijksbevoegdheid ?
mijn vriend is jaren geleden gescheiden moet hij een copie van zijn scheidingsakte meenemen ?
en moet je nog wat zelf bij het consultaat regelen ?
alvast bedankt
Laat die scheidingsakte van je vriend (als deze Indonesier is) ook even controleren op echtheid. Wie weet is hij nog nooit echt gescheiden namelijk. Je zult niet de eerste zijn die hier problemen mee krijgt, terwijl ze te voorkomen zijn.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Even trouwen doe je hier niet inderdaad, je moet als buitenlander allerlei instanties af. Als je een gemengd huwelijk hebt (Indonesischbuitenlands) en je voldoet aan alle voorwaarden dan moet je onder meer langs: districtshoofd, regionaal kantoor, provinciekantoor, Ministerie van Binnenlandse Zaken, Ministerie van Buitenlandse Zaken, Ministerie van Justitie, Ministerie van Geloofszaken. Vandaar ook dat het aardig wat geld kost om het te laten regelen, het is gewoon zo duur omdat het tot twee maanden kan duren voordat het hele proces is afgerond en pas daarna kun je trouwen. Sneller kan ook, maar dat kost nog meer geld.

Mijn huwelijk (ook gemengd Indonesisch-buitenlands) werd in 2 weken geheel geregeld door een agent, de afwikkeling erna duurde nog eens een dikke maand. Als je het zelf wil regelen moet je al die kantoren zelf bezoeken op de vastgelegde volgorde. Je moet namelijk eerst 'daar' een stempeltje halen voordat je 'hier' terecht kan. Ga er maar aan staan. Als je een beetje weet hoe de bureaucratie in indonesie werkt, dan denk ik dat dit 'vrij veel geld' uiteindelijk spotgoedkoop blijkt te zijn omdat je door stress geen levensjaren kwijtraakt.

doedel
Gebruiker
spacer line

Hallo Allemaal

zover bedankt voor alle reakties. Ik heb veel problemen met het internet gehad, dus vandaar mijn late reaktie.

wij zijn beide nederlander. we willen gewoon een legaal huwelijk.
papieren uit nederland heb ik al opgevraagd. We willen een protestant huwelijk.
we willen graag over 2 maanden trouwen.

wat ik eruit heb begrepen is dat je inderdaad allerlei instanties moet afgaan.
je moet naar het consulaat om je papieren te laten vertalen.
je moet naar de "burgelijke stand "in de provincie waar je woont
er moet een papier worden getekend in jakarta , maar dat kan het consulaat regelen heb ik begrepen.

wat moet je nog meer doen als nederlander ?

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 26-02-2012 03:25 doedel wrote: wat ik eruit heb begrepen is dat je inderdaad allerlei instanties moet afgaan.
je moet naar het consulaat om je papieren te laten vertalen.
Nee hoor. Daarvoor krijg je een huwelijkstoestemming waarin alle documenten al zijn inbegrepen (makkelijker voor de simplistische godsdienstambtenaar).

er moet een papier worden getekend in jakarta , maar dat kan het consulaat regelen heb ik begrepen.
Dat is bovenbedoelde brief. Duurt ca. 10 dagen via consulaat.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

O ja, take a look at the website van de Nederlandse ambassade; daar staat alles over een huwelijk sluiten in, ook als het gaat om 2 Nederlanders.

doedel
Gebruiker
spacer line

bedankt voor je antwoord.
dus als ik naar het consulaat ga, en alles laat vertalen, dan heb ik in feite alles in handen wat ik nodig heb ?
dan hoef ik alleen nog een priester/dominee...te hebben die ons trouwt ?

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Nee, het consulaat en de ambassade vertalen niets. Er hoeft ook niets te worden vertaald. De toestemmingsbrief van de ambassade (consulaat is alleen maar een doorgeefluik) vervangt al dit gedoe. 1 brief van de ambassade die alle documenten uit NL vervangt.
Ik zou in zee gaan met een huwelijksburo dat ervaring heeft met het huwen van buitenlanders op Bali, anders wordt het een lijdensweg.
Succes.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

YB: dat is nu net wat ze niet willen, want dat 'kost vrij veel geld', zoals in hun eerste reactie. Tja.. dan kun je dus twee dingen doen. Het lekker eigenwijs toch zelf pogen te regelen of wat meer betalen en alles geregeld hebben.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Tja, maar goedkoop is duurkoop.
Zoveel zeer wijze spreekwoorden en gezegdes in het Nederlands maar vrijwel geen Nederlander die er naar luistert.

doedel
Gebruiker
spacer line

iedereen bedankt voor alle reakties

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

trouwen in bali, hoe kan je dit zelf regelen ?
Trouwen is het domste wat je kan doen.........
Het is de staat helpen voor de risico die je loopt als het niet goed gaat.
Dommer kan je niet zijn.
Weet sommigen nog dat er een discussie was,dat IndonesiŽ wilde 50.000Ä per bruid ontvangen.
Omdat ze geconfronteerd werden dat er veel meisjes terug kwamen berooid en geen geld meer hebben en afhankelijk werden van de familie.
Nou is een staat als IndonesiŽ, die totaal geen bemoeienis hebben met de bevolking en de mensen aan hun lot overlaten, belachelijk idee het was, je hoort er niets meer over.
Maar ik bedoel te zeggen dat je trouwt om de staat te vrijwaren van hun verplichtingen, zorg te dragen voor hun onderdanen.. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Stupid Emoticon: Frustrated Emoticon: Smile Emoticon: Bye bye

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Zieleffe; natuurlijk hoor je daar niets meer over, zo even geld betalen zijn Arabische praktijken waar vrouw handelsvee is, net als varkens dat in Nederland zijn. Lijkt me niet wenselijk.

Verder is dit huwelijk tussen twee Nederlanders, waardoor ze een ander proces moeten bewandelen om iets te regelen, het zal niet makkelijk zijn dit zelf te doen, zeker niet als je te weinig tijd hebt. Online regelen kan niet, laten regelen wilde men niet omdat het duur was.,. tja.. dan kom je maar op 1 ding uit; het toch zelf proberen als je in Indonesie bent.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,727,842 pageviews Een website van indahnesia.com