Subforum Het visumgebeuren

forum.indonesiepagina.nl 
77 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
m/hendriks
Gebruiker
User icon of m/hendriks
spacer line

Hallo allemaal!

Ik wil in april/ mei 3 maanden naar IndonesiŽ. Nu heb ik gelezen dat je bij de ambassade een toeristenvisum kan aanvragen voor 2 maanden.
Het idee is dan ook om binnen die 2 maanden een paar dagen het land uit te gaan (naar Kuala Lumpur).

Mijn plan is om een retourticket van 3 maanden te kopen: heen van Amsterdam naar Jakarta en terug van Denpasar naar Amsterdam.
Bij afloop van mijn toeristenvisum boek ik een tussentijds ticket van IndonesiŽ naar MaleisiŽ. Is dit geldig? En zo ja, zou ik deze niet hoeven te gebruiken als ik verlenging kan regelen met behulp van een sponsor(bureau)? En hoe gaat dit dan precies in zijn werk?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

brittdoo
Gebruiker
spacer line

Hallo,

Informatie over het toeristenvisum en andere visa kan je vinden op de site van de ambassade:

http://visa4indonesia.nl

Uitgebreide informatie in het engels kan je vinden op http://expat.or.id/info/docs.html

VOA (Visa-on-Arrival) is in principe 30 dagen geldig. Volgens mij kan deze verlengd worden (30 dagen extra) bij de immigratiedienst in Indonesie (hier zijn wel bepaalde voorwaarden voor geloof ik, zie http://expat.or.id/info/docs.html#VOA). De website van de ambassade is er niet zo duidelijk over... Als je in Indonesie moet verlengen, houd er dan rekening mee dat dit wat tijd kan kosten en ook extra kosten met zich meebrengt (ca. 20 euro voor verlenging).

Je kan inderdaad opnieuw het land in met een nieuw 30 dagen VOA (Visa-on-Arrival). Elke ticket het land uit is 'geldig', dus ook een ticket naar Maleisie.

Als je zelf een sponsor (bijv. familielid of kennis in Indonesie) kan regelen kan je beter een socio-cultural visa aanvragen. Meer info kan je op de sites vinden die ik eerder heb genoemd.

Voor een sponsorbureau betaal je over het algemeen een behoorlijk bedrag, maar als ze je ook met de verlenging in Indonesie helpen is het het misschien wel waard (als je zelf niemand kent die sponsor kan zijn). Verlengen moet namelijk ook met een socio-cultural visa (60 dagen) en dit kost in ieder geval 2 ritjes naar het immigratiekantoor...

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

De beste manier en ook om moeilijkheden te voorkomen is:
Een toeristenvisum (60 dagen) aanvragen.
Je moet een ticket overleggen dat je binnen 60 dagen het land verlaat (Bijv. Kuala Lumpur)
Kom je terug in IndonesiŽ dan doe je dat op een Visa On Arrival (30 dagen)
Alles eisen en benodigdheden zijn op deze site te vinden.
http://cibtvisumdienst.nl/

m/hendriks
Gebruiker
User icon of m/hendriks
spacer line

Bedankt voor de reacties. Ik ga volgende week ook nog maar even voor de zekerheid langs het Indonesische consulaat in Amsterdam om te informeren. Maar dacht ook inderdaad dat mijn plannen wat betreft tickets wel geldig zijn.

Als ik daar ben geweest weet ik het in ieder geval zeker Emoticon: Wink

indoos
Gebruiker
spacer line

Ik ga 19 april naar IndonesiŽ voor 10 weken. Ik heb een sociaal visum aangevraagd, heb een sponsor gevonden. Nu staat er op mijn visum, geen verschil met het visum van 3 jaar geleden. Volgens de visum verstrekker, moet ik toch na 60 dagen een verlenging aanvragen voor resterende 12 dagen. Nu zeggen ze daar ook dat dit in de stad, waar je sponsor brief vandaan komt. Weet iemand hier iets van, of heeft er iemand ervaring mee?
Dick

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ja, dat klopt. Na de 60 dagen moet het Sosial Budaya visum worden verlengd. En ja, dat moet gebeuren in de plaats van de sponsor.

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Ik heb hier afgelopen maand eens voor geÔnformeerd bij het immigratiekantoor van Solo.
Het verlengen van het SosBud visum kon twee maal plaatsvinden bij het immigratiekantoor van Solo (tevens de woonplaats van de sponsor).
Daarna moest het verlengen gebeuren bij het immigratiekantoor van de provinciehoofdstad, in mijn geval dus Semarang.

FAR FROM THE MADDING CROWD

Joyce Anna
Gebruiker
spacer line

Beste allemaal,

Al een hoop op het forum gelezen maar het is met toch nog niet helemaal duidelijk dus ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Ik heb hetzelfde plan als m/hendriks (3 maanden in Indonesie, onderbroken door twee weken maleisie). Dit wilde ik doen door hier een 60 dagen visum aan te vragen, na 40 dagen naar MaleisiŽ te vliegen en daarna weer terug op een visa on arrival (de suggestie van Malam). Maar Kan dit?

-Heb je voor een 60 dagen visum die je in nederland aanvraagt (visit visa) een sponsor nodig of kan dit ook zonder?
-Kan het problemen geven als ik na een 60 dagen visum het land weer in wil met een visa on arrival? Of staat de teller gewoon weer op nul als ik het land heb verlaten.

Alvast bedankt!

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Joyce,
In Nederland een 60 dagen visum aanvragen.
Vervolgens binnen die 60 dagen het land uit, na MaleisiŽ weer terug naar IndonesiŽ en bij binnenkomst een VOA voor 30 dagen.
Totaal geen probleem, veel plezier.

Joyce Anna
Gebruiker
spacer line

Heel erg bedankt voor de snelle reactie Malam! Bij de informatie over de verplichte documenten voor een "visit visa" van 60 dagen staat namelijk ook een sponsor brief. Maar deze is dus niet verplicht? Of moet ik een ander visum aanvragen?

Applicants must provide the following documents:

An application form, completed and signed, one passport size photograph attached.
A passport with a validity date at least 6 months beyond the date of entry into Indonesia.
A copy of applicants return ticket or booking order (boekingsbewijs) from a travel agent.
A sponsor letter from an institution in Indonesia or from applicants family member or friend in Indonesia with his/her ID (KTP) attached.

pierre
Gebruiker
spacer line

Op 06-10-2012 18:50 schreef Joyce Anna:
Heel erg bedankt voor de snelle reactie Malam! Bij de informatie over de verplichte documenten voor een "visit visa" van 60 dagen staat namelijk ook een sponsor brief. Maar deze is dus niet verplicht? Of moet ik een ander visum aanvragen?

Applicants must provide the following documents:

An application form, completed and signed, one passport size photograph attached.
A passport with a validity date at least 6 months beyond the date of entry into Indonesia.
A copy of applicants return ticket or booking order (boekingsbewijs) from a travel agent.
A sponsor letter from an institution in Indonesia or from applicants family member or friend in Indonesia with his/her ID (KTP) attached.

Dit is ook nieuw voor mij, de laatste keer dat ik een 60 dagen visum op de ambassade in Den Haag ging halen hoefde dit nog niet.
De rest moest ik wel laten zien cq inleveren.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

een visit visa, is dat niet SosBud? Je moet in dat geval een tourist visa halen, dan vervalt deze eis.

pierre
Gebruiker
spacer line

Op 07-10-2012 14:23 schreef Yerun:
een visit visa, is dat niet SosBud? Je moet in dat geval een tourist visa halen, dan vervalt deze eis.

aha nu wordt het me duidelijk, thanks yerun

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Als aanvulling.

Een Sociaal- Cultureel visum is voor 60 dagen, maar verlengbaar tot 180 dagen.
Een toeristenvisum is ook 60 dagen doch niet verlengbaar.

simpati
Gebruiker
spacer line

Is wel verlengbaar maar dan moet je een sponsor hebben en wordt het in feite een Social Budaya.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 08-10-2012 02:53 simpati wrote:
Is wel verlengbaar maar dan moet je een sponsor hebben en wordt het in feite een Social Budaya.

Dat is de hamvraag Jan, als dat zo zou zijn, dan heeft het aanvragen van een Sosial Budaya visum in Nederland met dat gedonder van orginele sponsorbrief namelijk helemaal geen zin meer.
De site van de Indonesische ambassade in Den Haag, maar ook de visumdienst stelt nog steeds dat een 60 dagen toeristenvisum niet verlengbaar is

Op zich niet zo fout als het wel zou kunnen, laat dat duidelijk zijn, ik ben op dit moment bezig met iemand van de imigrasie hier om daar een helder antwoord op te krijgen.

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Het verschil zit er m.i. alleen in, dat je bij de aanvraag een retourticket overlegt met een terugkeerdatum langer of korter dan 60 dagen. In het eerste geval heb je dan een Sosbud visum nodig, mťt sponsorbrief, in het tweede geval een toeristenvisum, en gťťn sponsorbrief. Maar in het paspoort zijn beide visa's identiek, dus of ze bij de lokale immigratiedienst op de hoogte zijn, om welk visum het gaat, is nog de vraag. Persoonlijk zou ik dat risico niet nemen. Ze beschikken uiteraard daar over een computer, en alle gegevens worden bij de ambassade direct gescand, en in een dossier gezet.. Kan zijn, dat ze bij het verlengen van zo'n toeristenvisum opeens moeilijk gaan doen, en dan kan het je zomaar, op zijn minst, enkele honderd duizend rupia extra kosten.

FAR FROM THE MADDING CROWD

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 08-10-2012 02:53 simpati wrote:

Dat hebben we een tijdje geleden er over gediscussieerd.
Het schijnt zo te zijn .
Mijn vriend uit A'dam zit nu in R.I, en hij vertelde ook dat je gewoon met de 60 dgn visum gaat en als het nodig is kan hij dat verlengen met een sponsor .
.

bisa dicek of makemyday .

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Antwoord op Jupje:
Juist, dat is precies wat ik bedoel, de terugvliegdatum is overheen te komen met een optie op een vlucht, dat heb ik nu ook gedaan, pas nadat ik mijn visum had heb ik mijn definitieve vlucht geboekt met volledige andere data.

Ik heb een half uur geleden contact gehad met de Immigrasi, ik kreeg duidelijk het antwoord dat het niet mogelijk is een 60 dagen toeristenvisum te verlengen.

Maar hij ging het voor de zekerheid hogerop uitzoeken......
Morgen weet hij meer, mijn volgende vraag zal zijn, toeristenvisum en Sos Bud visum zien er hetzelfde uit (B 211) sponsor wordt niet meer vermeld, hoe kunnen jullie weten wat voor visum er in Nederland is aangevraagd.

Laat ik nu al haast zeker weten wat het antwoord zal zijn "Staat in onze computer, doorgegeven van de ambassade" Emoticon: Wink

Antwoord op Surya:
Zoals boven geschreven, het antwoord was negatief, maar morgen weet ik meer.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Rupanya belum disosialisasikan kedaerah .

De tong2 is daar niet zo snel.

bisa dicek of makemyday .

simpati
Gebruiker
spacer line

(B 211) sponsor wordt niet meer vermeld
Bij mijn laatste Social Budaya, Date Of Issue: 2 Augustus 2012 Place Of Issue: Penang wordt wel degelijk de naam van mijn sponsor vermeld.
Ik zie nu wel dat mijn Date of Birth niet juist is!

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Mijn laatste Sos Bud visum dd 30 augustus, Den Haag dus geen sponsor meer vermeld Jan.

Om Surya
Rupanya belum disosialisasikan kedaerah.

Benar.
Lijkt me ook maar beter mij aan de regels van dit plaatselijke Immigrasi kantoor te houden tot het wel is doorgedrongen Emoticon: Yes!

Joyce Anna
Gebruiker
spacer line

Beste allemaal,

Hartelijk dank voor de reacties, Emoticon: Worship ik zie dat er gelijk alweer nieuwe discussies zijn gestart! Ik heb het ondertussen door wat er verkeerd ging, onder "types of visa" staat geen tourist visa genoemd behalve "visit visa" waardoor ik dacht dat ik dit moest aanvragen. Maar als ik het aanmeldformulier invul staat tourist visa er wel bij! Emoticon: Party!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,818,207 pageviews Een website van indahnesia.com