Toeristenvisum Indonesië, tussentijds ticket het land uit

Subforum Het visumgebeuren 
48 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
m/hendriks
Gebruiker
User icon of m/hendriks
spacer line

Hallo allemaal!

Ik wil in april/ mei 3 maanden naar Indonesië. Nu heb ik gelezen dat je bij de ambassade een toeristenvisum kan aanvragen voor 2 maanden.
Het idee is dan ook om binnen die 2 maanden een paar dagen het land uit te gaan (naar Kuala Lumpur).

Mijn plan is om een retourticket van 3 maanden te kopen: heen van Amsterdam naar Jakarta en terug van Denpasar naar Amsterdam.
Bij afloop van mijn toeristenvisum boek ik een tussentijds ticket van Indonesië naar Maleisië. Is dit geldig? En zo ja, zou ik deze niet hoeven te gebruiken als ik verlenging kan regelen met behulp van een sponsor(bureau)? En hoe gaat dit dan precies in zijn werk?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

brittdoo
Gebruiker
spacer line

Hallo,

Informatie over het toeristenvisum en andere visa kan je vinden op de site van de ambassade:

http://visa4indonesia.nl

Uitgebreide informatie in het engels kan je vinden op http://expat.or.id/info/docs.html

VOA (Visa-on-Arrival) is in principe 30 dagen geldig. Volgens mij kan deze verlengd worden (30 dagen extra) bij de immigratiedienst in Indonesie (hier zijn wel bepaalde voorwaarden voor geloof ik, zie http://expat.or.id/info/docs.html#VOA). De website van de ambassade is er niet zo duidelijk over... Als je in Indonesie moet verlengen, houd er dan rekening mee dat dit wat tijd kan kosten en ook extra kosten met zich meebrengt (ca. 20 euro voor verlenging).

Je kan inderdaad opnieuw het land in met een nieuw 30 dagen VOA (Visa-on-Arrival). Elke ticket het land uit is 'geldig', dus ook een ticket naar Maleisie.

Als je zelf een sponsor (bijv. familielid of kennis in Indonesie) kan regelen kan je beter een socio-cultural visa aanvragen. Meer info kan je op de sites vinden die ik eerder heb genoemd.

Voor een sponsorbureau betaal je over het algemeen een behoorlijk bedrag, maar als ze je ook met de verlenging in Indonesie helpen is het het misschien wel waard (als je zelf niemand kent die sponsor kan zijn). Verlengen moet namelijk ook met een socio-cultural visa (60 dagen) en dit kost in ieder geval 2 ritjes naar het immigratiekantoor...

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

De beste manier en ook om moeilijkheden te voorkomen is:
Een toeristenvisum (60 dagen) aanvragen.
Je moet een ticket overleggen dat je binnen 60 dagen het land verlaat (Bijv. Kuala Lumpur)
Kom je terug in Indonesië dan doe je dat op een Visa On Arrival (30 dagen)
Alles eisen en benodigdheden zijn op deze site te vinden.
http://cibtvisumdienst.nl/

m/hendriks
Gebruiker
User icon of m/hendriks
spacer line

Bedankt voor de reacties. Ik ga volgende week ook nog maar even voor de zekerheid langs het Indonesische consulaat in Amsterdam om te informeren. Maar dacht ook inderdaad dat mijn plannen wat betreft tickets wel geldig zijn.

Als ik daar ben geweest weet ik het in ieder geval zeker Emoticon: Wink

indoos
Gebruiker
spacer line

Ik ga 19 april naar Indonesië voor 10 weken. Ik heb een sociaal visum aangevraagd, heb een sponsor gevonden. Nu staat er op mijn visum, geen verschil met het visum van 3 jaar geleden. Volgens de visum verstrekker, moet ik toch na 60 dagen een verlenging aanvragen voor resterende 12 dagen. Nu zeggen ze daar ook dat dit in de stad, waar je sponsor brief vandaan komt. Weet iemand hier iets van, of heeft er iemand ervaring mee?
Dick

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ja, dat klopt. Na de 60 dagen moet het Sosial Budaya visum worden verlengd. En ja, dat moet gebeuren in de plaats van de sponsor.

jupje
Gebruiker
spacer line

Ik heb hier afgelopen maand eens voor geïnformeerd bij het immigratiekantoor van Solo.
Het verlengen van het SosBud visum kon twee maal plaatsvinden bij het immigratiekantoor van Solo (tevens de woonplaats van de sponsor).
Daarna moest het verlengen gebeuren bij het immigratiekantoor van de provinciehoofdstad, in mijn geval dus Semarang.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2012
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

18,700,672 pageviews Een website van indahnesia.com