Tourist visa 60 dagen geldig?persoonlijk aanvragen verplicht

Subforum Het visumgebeuren 
80 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Bunduk
Gebruiker
spacer line

Hallo forum leden.
Als ik een tourist visa aanvraag bij de ambassade in Den Haag is dat dan 60 dagen geldig? Of maar 30 dagen.
Kan ik de aanvraag laten doen door een kennis van mij die in de buurt van de ambassade woont of moet ik er persť persoonlijk naar toe?

brittdoo
Gebruiker
spacer line

Hoi,

Op http://visa4indonesia.nl/ kan je alle nodige info vinden.

Specifiek over VOA (Visa-On-Arrival, het toeristenvisum): http://visa4indonesia.nl/types(...)visa/visa-on-arrival

Dus: 30 dagen geldig, verlenging van 30 dagen mogelijk (bij immigratiekantoor in Indonesie, verlenging kost ongeveer 20 euro). Voor social visit is de verlening vrij eenvoudig (maar kost wel wat tijd), heb geen ervaring met verlening van toeristenvisum.

Als je sowieso 60 dagen wilt blijven en niet voor de verlenging naar het immigratiekantoor wilt, kan je ook proberen een socio-cultural visa (SosBud) te krijgen, maar dan heb je wel een sponsor in Indonesie nodig (bijv. familielid of kennis): http://visa4indonesia.nl/types(...)t-visa/socio-culture

Volgens mij moet je zelf naar de ambassade toe, maar dit weet ik niet helemaal zeker. Als ik jou was zou ik gewoon even de ambassade bellen op 070-3108166 (tussen 14:00 - 15:00)

Succes ermee!

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Als er niemand niet reageerd dan doe ik het maar volgens onze ervaringen

Volgens mij moet je zelf naar de ambassade toe, maar dit weet ik niet helemaal zeker. Als ik jou was zou ik gewoon even de ambassade bellen op 070-3108166 (tussen 14:00 - 15:00)

Je kan het voor een andere ook regelen.
Pelita doet niets anders.vraag het maar aan Malam.
Mijn schoonmoeder gaat ook nooit mee.
Als je de papieren maar heb, ook kan je een socio-cultural visa als je sponsor + copy KTP in IndonesiŽ dat mailt, kan voldoende zijn, maar je moet dan wel de e-mail adres daar achter laten of de sponsor kan een mailtje naar de ambassade zenden, dat was vorig jaar bij ons ook gebeurd.

Oja en vergeet niet van die andere persoon een vliegtuig retourticket te kopiŽren en te laten zien.
Uiteraard de paspoort........... Emoticon: Talk to the hand Emoticon: Yeah right!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Bunduk
Gebruiker
spacer line

Hallo hartelijk dank voor de snelle reactie.
Als ik een socio-cultural visa wil aanvragen moet dus iemand uit IndonesiŽ mij een uitnodigingsbrief + een kopie van haar KTP sturen (mailen mag dus ook)?
Kan ik ergens een voorbeeld van zo'n uitnodigingsbrief downloaden, of waar kan ik die ergens anders vinden?
Groetjes Bunduk.

Bunduk
Gebruiker
spacer line

Sorry ik was nog wat vergeten te vragen:
Waar kan ik een aanvraagformulier voor een socio-cultural visa krijgen?
Nogmaals groetjes,
Bunduk.

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 09-02-2012 12:13 Bunduk wrote: Waar kan ik een aanvraagformulier voor een socio-cultural visa krijgen?

Bij de ambassade. En een voorbeeld van een uitnodigingsbrief staat hier ergens op dit forum. Search en gij zult vinden.

MAD

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Naam afkomst persoon voor sociale visum
Adres volledig
Date
To Naam van de persoon die uitgenodigd word adres volledig nummer ned.paspoort

We cordially invite you to visit Indonesie from ÖÖÖÖÖÖÖ..(Datum verblijf aldaar) ....... for vacation and attend special accasions that will be held in OUr familyÖÖ.

We look forward to seeing you in Indonesia
Handtekening
Best regards
+ kopie van KTP die persoon die je uitnodiging stuurt

Je moet ten eerste op de site van de Ambassade een formulier invullen en dat uitprinten.
Dan met je pasfoto (ook aan eisen voldoen) er op plakken en met al die papieren aan de ambassade afgeven......... Emoticon: Wink Emoticon: Very funny
die moet je hier ergens zoeken ben het kwijt waar?
http://www.id.indonesia.nl/
Je kan het ook uitbesteden.
http://www.visumexpress.nl/?gc(...)PnkK4CFccLfAod8ERImg

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

brittdoo
Gebruiker
spacer line

Je hebt inderdaad een uitnodigingsbrief en kopie van KTP van je sponsor nodig voor socio-cultural visa. De uitnodigingsbrief mag met digitale handtekening of gescande versie (kan je dus gewoon per mail van je sponsor ontvangen).

Heb je inmiddels al een voorbeeldbrief? Op expat.or.id kan je er ook een vinden:
http://expat.or.id/info/immigrationletters.html

De uitnodigingsbrief mag ook in het engels trouwens (theb ik me door de ambassade in Den Haag laten vertellen).

Online application form dat je moet invullen, uitprinten en meenemen kan je vinden op http://visa4indonesia.nl/

Succes ermee

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Op de expat site staat geen voorbeeld van een uitnodigingsbrief, op deze site wel.
Openen naar beneden scrollen de 6e blz. is een uitnodigingsbrief
http://cibtvisumdienst.nl/kit-(...)ents.pdf?r=944529518

putumade
Gebruiker
spacer line

Goede middag, wie weet of ik bij de Indonesische Ambassade in Den Haag mijn aanvraag voor een 60 dagen visum persoonlijk moet doen of kan ik dit ook voor mijn man doen?

En moet je het ook weer zelf ophalen of willen ze dit ook opsturen? En als je het moet ophalen moet dit ook weer persoonlijk of kan je dat ook voor je man meenemen? Heb ergens gelezen dat als je de afgelopen twee jaar meerdere visum hebt gehad (heb ik 2) dat persoonlijk dan niet nodig is maar of dit klopt?

ALvast bedankt voor de reakties!

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Hoeft niet persoonlijk.
Ik doe het zelf via de CIBT, ik geef hun een machtiging en zij regelen alles.

putumade
Gebruiker
spacer line

Ok dank je wel voor je antwoord. Wat zijn de kosten hiervoor?

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Kosten van de CIBT zijn 47.80 Euro.
Opsturen of zelf brengen, opsturen kost uiteraard iets meer.
Zij regelen alles, zonder dat je zelf er bij hoeft te zijn.

putumade
Gebruiker
spacer line

Ok dank je wel

willemw
Gebruiker
spacer line

Beste mensen tegenwoordig moet men een afspraak maken bij de ambassade en blijkbaar duurt het tegenwoordig geen 5 dagen meer maar langer. Heeft iemand er ervaring mee? Wat me ook opvalt is als je ,je wilt registreren voor het

VISUMAANVRAAG
Ambassade van de Republiek IndonesiŽ in Nederland
Tobias Asserlaan 8 2517 KC Den Haag Telefoon: 070 3108100 Fax 070 3643 331

Nationaliteit *
Visum Type *
Bezoek Doeleinden *
Heeft u een uitnodigingsbrief of een een goedkeuring / autorisatie's brief van de Indonesische immigratiedienst *
Ja Nee vraagformulier je

deze mededeling krijgt?

Mijn vraag is,
Als mijn vriendin nog in Bali zit moet zij die dan daar via imigratie aanvragen?
Als zij al in nederland zit kan ik dan zonder dit formulier te tonen alsnog naar de ambessade gaan? Erg verwarrend allemaal daar de embassade verder niet duidelijk is omtrent de aanvraag.

Graag jullie commentaar met ervaring svp. Vast bedankt.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Een visumaanvraag kan niet vanuit IndonesiŽ.
Je vriendin zal naar de Indonesische ambassade in Kuala Lumpur of Singapore moeten voor een visumaanvraag.
Logisch, want bij een visumaanvraag moet de persoon zelf tekenen, en bovendien het paspoort bijvoegen, want daar wordt immers het visum ingeplakt Emoticon: Wink

Komt die persoon dan het land in dan wordt het visum bij de immigratie afgestempeld en geregistreerd.

willemw
Gebruiker
spacer line

Malam bedankt voor je je commentaar. Misschien ben ik niet duidelijk genoeg geweest met mijn vraag. Ik bedoel dat mijn vriendin een briefje moet schrijven voor de uitnodiging. Dat is duidelijk en heb ik al eerder (vorig Jaar) ook gedaan. Wat mij niet duidelijk is dat je ja of nee op de site van de ambassade moet invullen voordat je het visumformulier kan invullen. Ja = invullen nee is geen visumformulier als je niet bij imigratie bent geweest. Welke migratie (ambassade nederland? of formulier halen in Bali bij de emigratiedienst (zij zal dit moeten doen) daar zij nog niet in nederland zit. Dus is dit emigratieformulier bij iemand bekend?
Graag commentaar svp en bedankt

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Sorry Willem ik begrijp je niet.
Leg eens duidelijk uit wat de bedoeling is.

Je vriendin naar Nederland halen?
Of jij naar IndonesiŽ op een sponsorbrief van je vriendin?

Of bedoel je dat je een visumaanvraag wil doen, hier in Nederland terwijl je je sponsorbrief nog niet hebt ontvangen?

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Wel voor dat je een visum Sosial Budaya kan krijgen, zal je vriendin een uitnodigingsbrief op moeten sturen.
Die moet namelijk orgineel zijn.
De hele meuk online invullen, afspraak maken, paspoort, uitnodigingsbrief, retourticket binnen 180 dagen, paspoort enz. enz. op de ambassade inleveren.

m.p.h.
Gebruiker
spacer line

Ik ga eind mei voor 4 weken naar IndonesiŽ. Dit is voor mij de eerste keer dat ik buiten Europa vlieg dus vind het nogal spannend Emoticon: Wink
Ik moet mijn ticket nog boeken maar heb toch een aantal vragen.

Kan ik als ik bv 30 dagen ga ook gewoon een toeristenvisum aanvragen van 60 dagen in Nederland? Zodat dit geregeld is en niet meer hoeft in IndonesiŽ?

Heb het e.e.a. al op internet gevonden aan informatie over het aanvragen van een visum maar een antwoord op mijn bovenstaande vraag kon ik niet vinden.

Alvast bedankt!

pierre
Gebruiker
spacer line

Op 03-03-2013 13:41 schreef m.p.h.:
Ik ga eind mei voor 4 weken naar IndonesiŽ. Dit is voor mij de eerste keer dat ik buiten Europa vlieg dus vind het nogal spannend Emoticon: Wink
Ik moet mijn ticket nog boeken maar heb toch een aantal vragen.

Kan ik als ik bv 30 dagen ga ook gewoon een toeristenvisum aanvragen van 60 dagen in Nederland? Zodat dit geregeld is en niet meer hoeft in IndonesiŽ?

Heb het e.e.a. al op internet gevonden aan informatie over het aanvragen van een visum maar een antwoord op mijn bovenstaande vraag kon ik niet vinden.

Alvast bedankt!

Ja dit kun je o.a regelen op de indonesische ambassade in Den Haag.
dag 1 je paspoort brengen tegelijk met de van het internet ingevulde gegevens ( vanaf de ambassade site) en 2 a 3 dagen later kun je je paspoort weer ophalen ( wel afspraak maken via het digitale loket)
je kunt dit ook uit laten besteden er is een speciaal bedrijf die dit voor je kan regelen ( malam weet hier meer van)

m.p.h.
Gebruiker
spacer line

oke bedankt pierre.

Er word dus geen probleem van gemaakt op de ambassade in Den Haag dat ik een toeristenvisum voor 60 dagen aanvraag terwijl ik maar 30 dagen ga en ook een visum in indonesie bij de douane kan halen.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 03-03-2013 15:10 m.p.h. wrote:
oke bedankt pierre.

Er word dus geen probleem van gemaakt op de ambassade in Den Haag dat ik een toeristenvisum voor 60 dagen aanvraag terwijl ik maar 30 dagen ga en ook een visum in indonesie bij de douane kan halen.

Allereerst begrijp ik het aanvragen van een 60 dagen visum niet als je 30 dagen gaat Emoticon: Confused
Zeker weten dat de ambassade je zal zeggen dat je geen visa nodig hebt, omdat een VOA (Visa On Arrival) voldoende is.

Vermoedelijk heb je plannen om wat langer te blijven dus.
Dan vraag je een toeristenvisum 60 dagen aan met een optie op een vlucht die langer duurt als 30 dagen.
Die optie printen, weliswaar verloopt deze optie na enkele dagen, maar dat zal de ambassade een worst zijn.
Zij zien dat je langer dan 30 dagen wil gaan en dat is voldoende, dan krijg je een toeristenvisum voor 60 dagen.

Dan is het voor de rest aan je zelf, wil je na 1 dag terug ok, wil je na 59 dagen terug ook ok Emoticon: Yes!

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Nou ja, eerlijk gezegd denk ik dat het een mijl op zeven is.
Maar je zal wel de reden hebben die Malam al aanhaalde, anders is het echt onzin.
Aan de andere kant, als je zegt het spannend te vinden en voor het eerst buiten Europa te zijn, dan zal je waarschijnlijk gewoon opzien tegen het geregel in Indonesie.
Als je echt de intentie hebt om gewoon 30 dagen te blijven, haal dan gewoon je Visa On Arrival (VOA) gewoon in Indonesie. Tel dan wel goed je dagen uit. Dag 1 is de dag van binnenkomst (ook al is dat om 23.55). Dag 30 is de dag dat je echt vertrekt.
Je zal niet de eerste zijn die zich vertelt en dan met een dag overstay zit. Ook mij is dat een keer overkomen.
Succes en veel plezier.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Whoehahahaha echt Elsbeth??????
Dus ik was geen uitzondering om een dag te laat op het vliegveld te zijn hihihihi.

Ja je hebt gelijk Elsbeth, we kunnen niet genoeg vertellen hoe die 30 dagen in elkaar steken.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,741,640 pageviews Een website van indahnesia.com