Gebruik Iphone4S in Indonesie

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
75 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
joost
Gebruiker
spacer line

Wie heeft hier met een in Nederland gekochte Iphone4S ervaring mee.
Ik kan namelijk geen Indonesische SIM kaart krijgen waarop mijn simlock vrije Iphone4S werkt hier.
Deze GSM is sind vorige week hier op de markt icm een SIM kaart van Telkomsel provider.

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Telkomsel. Ik heb Telkom Flash voor m'n iPad 3G. Moet ook werken voor de iPhone.

MAD

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Als er geen Indonesische sim is die werkt, dan lijkt het er meer op dat je simlock-vrije Iphone 4S toch niet simlock-vrij is?

Telkomsel is inderdaad de aangewezen provider voor Iphone e.d.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Hmmm, mijn posting in verkeerde topic gedaan.
Even overnieuw dan maar, breng je jouw Iphone naar een shop om simlock vrij te maken, en ze doen dit niet waar je bij bent, even uit, de pagina, "general" en dan bovenaan de volgende pagina, " about" aanklikken. Dan zie je serienummer, imeinummer enz.

Die dan op een bon laten zetten van de shop, met stempel enz.

Je loopt de kans niet je eigen toestel terug te krijgen, behalve de casing natuurlijk.
de rest is dan niet origineel meer. Uitkijken dus.

It's only kinky the first time.

joost
Gebruiker
spacer line

Nee het is een simlockvrije Iphone4S. KPN en Ortel werken beiden in Indonesie
Waarschijnlijk is de oorzaak dat het een ander model is. Het indonesische model eindigt met ID en de nederlandse met DN.
Ik zit niet in een grote stad en de know-how hier en de mijne schiet te kort

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Lijkt me sterk. Mijn iPad komt uit Zwitserland en is `Approved for all European countries.' Werkt als een zonnetje hier.

MAD

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Schiet me nu te binnen: mijn Flash moet elke maand worden geactiveerd. Moet met een iPhone, want dat kan niet met een iPad omdat je er niet mee kunt bellen natuurlijk (en ik voor het goedkoopste abonnement heb gekozen). Is het activeren het probleem?

MAD

joost
Gebruiker
spacer line

ja mijn ipad 3g werkt hier ook als een zonnetje.
mijn iphone 4S werkt niet met een indonesische simkaart.
Het probleem is activeren. Al bij Telkomsel geweest en die verwijst je naar de Reseller van Apple en Apple weer naar Telkomsel.

cabrio
Gebruiker
spacer line

Zou mij zeer verwonderen dat een Nederlandse versie niet in IndonesiŽ zou werken. De mijne gekocht in IndonesiŽ en al gebruikt in Nederland zonder probleem.
Ik denk dat hij dan toch op ťťn of andere manier SIM-locked is.

joost
Gebruiker
spacer line

Bij Ritel gekocht alszijnde SIM-Lock vrij. Staat op de doos. Is in Nederland gebruikt met een
KPN en Ortel Simkaart.
Doch hier in Indonesie niet te registreren met een sim kaart van Telkomsel.
De enige provider hier voor de 4S.

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Ik neem aan dat je het SIM-kaartje van je iPad 3G al hebt geprobeerd in je 4S?

MAD

joost
Gebruiker
spacer line

Belum , zal straks eens proberen.

barimuchtar
Gebruiker
spacer line

Geldt dit ook voor HTC? Ik bedoel, kan ik een indonesische sim kaart kopen voor mijn HTC?

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 18-02-2012 14:21 barimuchtar wrote:
Geldt dit ook voor HTC? Ik bedoel, kan ik een indonesische sim kaart kopen voor mijn HTC?

Ja. Maar Android is verder niet mijn afdeling...

MAD

joost
Gebruiker
spacer line

simcard ipad3g werkt ook niet met mijn 4s.
neem hem in april wel mee terug naar Nederland en zal opheldering vragen

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Hallo joost, krijg je ook een melding op de iphone? Of geen en komt de telefoon simpel niet door de aanmelding op het netwerk?

Where there is a will there will be relatives.

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Ik hoorde vanmorgen een vriend van me, en vertelde jouw probleem.

Hij heeft dit gedaan;

http://forums.appleinsider.com(...)wthread.php?t=138653

Ik hoop dat je hiermee uit de voeten kan. Laat het nog even weten.

joost
Gebruiker
spacer line

dank je Anorak.
Zal het proberen. Indien resultaat zal ik het zeker zeggen

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Een vriend van me, een Noor, ook een 4s, precies hetzelfde. Hoop voor je dat het bij jou ook werkt. Succes!

joost
Gebruiker
spacer line

ok wie weet

eveline
Gebruiker
spacer line

Inmiddels een paar jaar later.
Heet iemand nog goede ervaring in Indonesie met IPhone 4s uit Nederland?
ik heb er namelijk 1 over en wil graag iemand in IndonesiŽ een cadeau doen.
Volgens mij is die sim lock vrij maar voor alle zekerheid laat ik het hier nog door KPN uitzoeken.

Choose to be optimistic, it feels better. If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito!

joost
Gebruiker
spacer line

men staat hiervoor in de rij.

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Advies? Niet uitwisselen. En dan bedoel ik, in Nederland gekocht? Breng je het ter reparatie willen ze niet repareren! Omgekeerd in Nederland hetzelfde want zogenaamde onderdelen? Hebben ze dan niet. Vuile flikkers, want bij een niet ge authoriseerde dealer vervangen ze gewoon. Voorbeelden genoeg uit eigen ervaring. Mijn laatste was een 5. Ik koop NOOIT geen Apple meer. Afzetters.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,794,745 pageviews Een website van indahnesia.com