Nederlandse tanks voor Indonesie

Subforum In het nieuws 
59 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > In het nieuws > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Vandaag op de radio een stukje over 100 tanks die IndonesiŽ wil kopen voor "eigen gebruik" men is bang dat deze ingezet gaan worden tegen de eigen bevolking.

http://www.nd.nl/artikelen/201(...)-tegen-verkoop-tanks

Wat is jullie mening hier over? Is het nu onrustig daar of verwacht men iets?

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

ardianto
Gebruiker
User icon of ardianto
spacer line

Als ze groot bereik hebben kunne ze australie bestoken Emoticon: Laugh out loud

Eens kijken wat nederland doet. En wat de belangen zijn in deze barre (economische) omstandigheden. De poen die indo betaalt aan NL voor de tanks of het meelij met de inlanders. Ik zie eerlijk gezegd al de Ä tekens al in de ogen van menir jankees de jager; kan ie weer wat doorsluizen naar Griekenland.

Quiz: Noem 3 westerse landen waar Islam succesvol is geÔntegreerd. Oke, noem er eentje dan

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Lulverhaal van de bovenste plank, bepaalde politieke partijen willen weer eens het braafste jongetje van de klas zijn.
In het artikel lees ik dat ze bang zijn dat ze tegen de Papoea's worden gebruikt.
Het Indonesische leger heeft die tanks echt niet nodig om de vrijheidsbeweging van de Papoea's een kopje kleiner te maken, die mannen hebben nauwelijks wapens.
Verkopen die zooi, geld in de tas en laat het Indonesische leger lekker spelen met die oude rotzooi.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Tja, hier zijn ook al bezwaren gerezen tegen de aankoop van deze tanks met de reden dat de geo-situatie in RI totaal ongeschikt is voor tanks (daar bedoelt men wellicht de Indonesische "geasfalteerde" wegen mee?).

accid
Gebruiker
User icon of accid
spacer line

Ik verwacht dat ze met geo toch papua bedoelen! daar zinken die tanks meteen door het drassige land. Dat asfalt hier houd nog geen vrachtwagen en die gaten in de weg daar maakt ook geen mens zich druk over. Indonesie is op de goeie weg.

Van hen die zeggen dat zij mij kennen weet ik dat ze mij niet kennen.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Op de goeie weg? Welke? The road to nowhere ? Er zijn zelden goede weg(en). Mijn lichaam is afgelopen week door elkaar geschud (ik vermoed dat mijn darmen nu ergens bij mijn longen zijn beland) op Java's wegen. Naast stuur, claxon en rem, is tegenwoordig een strip met Paracetamol ook een must in een auto.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Het zou mij niet verbazen als het niet de Leopards zijn maar de YPR's die ze bedoelen.
Een YPR noemen ze vaak ook een tank. Het is wel hilarisch te denken dat een Leopard het in RI goed zou doen. Kunnen ze uit het Oorlogs museum beter wat Shermans rukken, die doen het een stuk beter Emoticon: Laugh out loud

It's only kinky the first time.

accid
Gebruiker
User icon of accid
spacer line

Het was cynisch bedoel Yogya-Bali. Waar je organen zich bevinden in je lichaam maakt hier in IndonesiŽ niets uit joh , want zodra je ooit in het ziekenhuis zou moeten komen voor een operatie weten ze toch niet waar ze het moeten zoeken. Ik weet niet of je een gelovig type bent maar een Christoffel naast de paracetamol kan ook geen kwaad.

accid
Gebruiker
User icon of accid
spacer line

Een tank zou trouwens wel een veilig vervoermiddel zijn.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 01-02-2012 03:13 accid wrote:
Het was cynisch bedoel Yogya-Bali.
Dat had ik begrepen.
Wat is trouwens een Christoffel?

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Beschermheilige voor reizigers

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Ik denk dat de leopards het best wel doen in de rijstvelden. Een YPR zou beter zijn want het gewicht is minder.

Nederland gaat vast over tot verkoop. We hebben tenslotte nog steeds de VOC mentaliteit die wij 350 jaar geleden ook al hadden Emoticon: Smile
We hebben vast meer wat we kunnen verkopen aan RI.

accid
Gebruiker
User icon of accid
spacer line

Ik stel het me al helemaal voor. Rijdt je daar met zo'n tank (en die zijn best snel) op de weg van situbondo naar probolingo bijvoorbeeld. Iedereen vliegt opzij en als ze toch gewoon door blijven gaan met hun asociale gedrag , kaboem!! of tratatatatatatat natuurlijk. Je hoeft ook niet constant in de gaten te houden of ze je spiegels eraf rijden.
Maar alle gekheid op de bambu, de order zou een win win situatie zijn voor beide partijen en wat ze er mee doen is toch niet van belang in deze want oorlogsmaterieel is tenslotte oorlogsmaterieel en het is bedoeld voor verdediging of aanval en daar is altijd een partij niet blij mee, buiten de zakelijke kant dan nu.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Lijkt me veiliger als mijn solex, ik heb er zat mee gereden, zou het hier zonder helm en zijspiegels zo aandurven Emoticon: Yes!

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 01-02-2012 11:02 accid wrote: Je hoeft ook niet constant in de gaten te houden of ze je spiegels eraf rijden.
Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 01-02-2012 11:21 Malam wrote:
Lijkt me veiliger als mijn solex
Zo rijdt een goede vriend van mij uitsluitend met zijn Hardtop door Bali, al die plattelanders die ook eens een scooter proberen van de weg afvegende. Schade?? Vrijwel niet met een hardtop want dat is net als een tank.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 01-02-2012 14:39 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]
Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud
Hehe, ja die is goed. Emoticon: Very funny

Overigens, mocht je schade rijden, of iemand anders doet het bij je, een politiepet in de auto doet wonderen. Moest er eens een stukje over schrijven. Helpt echter niet tegen verwondingen of dood.

WayanBelanda
Gebruiker
spacer line

Levensgevaarlijk om die tanks aan IndonesiŽ te leveren. De invloed van fundamentalistische moslims op vooral Java wordt steeds groter. Het is dan ook niet denkbeeldig dat bij volgende presidents- of parlementsverkiezingen fundamentalisten de macht krijgen. Die hebben al geprobeerd de sharia voor heel IndonesiŽ, inclusief het hindoeÔstische Bali, verplicht te stellen. Ze willen nu al dat de traditionele Legongdanseressen op Bali hun schouders gaan bedekken en ze hebben ook al gepoogd toeristen op Bali te verbieden badkleding te dragen. De eeuwenoude HindoeÔstische cutuur op Bali met zijn offers en rituelen wordt op dit moment al ernstig bedreigd door de, met Arabische steun, vanuit Java oprukkende islam. De bomaanslagen in Kuta en Nusa Dua waren nog maar een voorbode voor de ellende die Bali te wachten staat als de fundamentalisten op Java de macht krijgen. Heel IndonesiŽ is trouwens van oorsprong HindoeÔstisch. De Borobudur is bij voorbeeld van oorsprong een HindoeÔstisch tempelcomplex. De Hindoes zijn in de loop der eeuwen bijna allemaal verjaagd door de moslims die van oorsprong uit ArabiŽ komen. Bali heeft voor de laatste presidentsverkiezingen al gedreigd zich af te scheiden. Java zal nooit toestaan dat Bali, door het toerisme de belangrijkste economische melkkoe van Jakarta, zich afscheidt en zal ieder onafhankelijksstreven met geweld de kop indrukken (zie ook Irian-Jaya en de Molukken waar al duizenden christelijke kerken met steun van Java platgebrand zijn). En daar zullen ze zeker ook onze tanks voor gebruiken. Er komen dan maar liefst vier miljoen hindoes in de knel te zitten en ze zullen, net als in de rest van IndonesiŽ, een groot deel van het hindoeÔstische cultuurgoed verwoesten (Besakih, Tanah Lot, Gunung Kawi, Uluwatu en vele andere tempels en gebedsplaatsen, er zijn op Bali ongeveer 100.000 (huis)tempels.

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Het artikel Fuck Indonesie wil ik u niet onthouden:

http://www.geenstijl.nl/mt/arc(...)assiehof_3.html#more

Over de tankdeal en hoe men in RI met mensen omgaat....

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Geen reden tot bezorgdheid.

Uit eigen ervaring binnen de NL Landmacht weet ik hoeveel en hoe vaak een Leopard II onderhoud nodig heeft, zowel op mechanisch, elektronisch en wapensysteem gebied. En als men ergens in uitblinkt in Indonesie, dan is het wel in het plannen en uitvoeren van onderhoud Emoticon: Wink

M.a.w.: van de 100 Leopards zullen er 1 jaar na de levering hooguit nog een stuk of 10 rijden of inzetbaar zijn. De overige 90 zullen "gekannabaliseerd" zijn voor onderdelen, om er 10 rijdend te houden voor de militaire parade(s) op 17 Augustus, ha ha!

Laat de B.V. Nederland maar pakken wat ze pakken kunnen voor die 2e hands tanks, van welke koper dan ook. Geld is hard nodig daar.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 24-06-2012 14:18 Amed East Bali wrote:
Geen reden tot bezorgdheid.

Uit eigen ervaring binnen de NL Landmacht weet ik hoeveel en hoe vaak een Leopard II onderhoud nodig heeft, zowel op mechanisch, elektronisch en wapensysteem gebied.

Dit moeten ze bij de MenHan of KBRI lezen.
Ze kunnen zelf hun eigen Panser ANOA ( goedkoper-wendbaarder ) maken.
SBY had PINDAD gevraagd om een lichte tank van 23 ton te laten maken.

bisa dicek of makemyday .

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 06-06-2012 14:29 WayanBelanda wrote:
Er komen dan maar liefst vier miljoen hindoes in de knel te zitten en ze zullen, net als in de rest van IndonesiŽ, een groot deel van het hindoeÔstische cultuurgoed verwoesten (Besakih, Tanah Lot, Gunung Kawi, Uluwatu en vele andere tempels en gebedsplaatsen, er zijn op Bali ongeveer 100.000 (huis)tempels.

De cultuurvervuiling uit Westen en Oosten(Australia) is nog gevaarlijker .

Sommigen komen voor Sex, Sensation ( o.a cheap sex, pedo/homo circuit ) , drugs en rock & roll

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 24-06-2012 14:32 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Dit moeten ze bij de MenHan of KBRI lezen.
Ze kunnen zelf hun eigen Panser ANOA ( goedkoper-wendbaarder ) maken.
SBY had PINDAD gevraagd om een lichte tank van 23 ton te laten maken.

Toch vreemd he Om Sid, ze kunnen het zelf zo goed, waarom toch die ouwe rot dingen uit Nederland. Emoticon: Confused
Effe hun eigen Panser ANOA updaten en schoon is uw kunstgebit.
Snap er geen snars meer van, waarom ga je dan de markt op voor ouwe rot tanks Emoticon: Frustrated
Ze hebben hun eigen ANOA Emoticon: Confused

Macan Belanda
Gebruiker
User icon of Macan Belanda
spacer line

Op 24-06-2012 14:37 schreef Surya Atmadja:

[quote verwijderd]

De cultuurvervuiling uit Westen en Oosten(Australia) is nog gevaarlijker .

Sommigen komen voor Sex, Sensation ( o.a cheap sex, pedo/homo circuit ) , drugs en rock & roll

Grappig dat die markt voornamelijk wordt voorzien (van 2 kanten (letterlijk en figuurlijk)) door Javanen. In dat opzicht zou ik zeggen dat die cultuurvervuiling vooral vanuit het westen (Java dus) en dus van binnenuit wordt veroorzaakt.

In het buitenlandse gedeelte wordt tenminste meestal nog betaald.

"Bhinneka Tunggal Ika"

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 24-06-2012 19:16 Macan Belanda wrote:

[quote removed]

Grappig dat die markt voornamelijk wordt voorzien (van 2 kanten (letterlijk en figuurlijk)) door Javanen. In dat opzicht zou ik zeggen dat die cultuurvervuiling vooral vanuit het westen (Java dus) en dus van binnenuit wordt veroorzaakt.

In het buitenlandse gedeelte wordt tenminste meestal nog betaald.

Economie my dear.
Vraag en aanbod .
Waar veel vraag is , kom een aanbod .

Je kan heleboel aanbieden, maar als er geen markt is , dan kan je het niet verkopen.

De 1ste aids dode op Bali was een Nederlander.
Toen ken men mss(?) nog geen aids, wel andere SOA zoals Rajasinga ( Lion king).
We zijn hier offtopic. Emoticon: Wink

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

79,996,810 pageviews Een website van indahnesia.com