|
|
|
|
|
|
In maart ga ik naar Java/Bali/Lombok
Ik heb een notebook en ik weet dat er op sommige plaatsen WiFi te vinden is.
Maar.........
Heeft er iemand ervaring met Internet d.m.v. een dongel in Indonesia.
En niet onbelangrijk wil hij deze ervaring delen?
1: Welke dongel
2: Welke provider?
3: Kostenplaatje
4. Snelheid en bereikbaarheid.
5: Locaties Java/Bali/Lombok
Nyoman zal U dankbaar zijn.
|
|
|
|
|
Vorig jaar heb ik voor het eerst een dongel gebruikt tijdens mijn trip.
Het was er een van Telkomsel met de naam ‘Flash.’
Provider: Simpati.
Eerste aanschaf rond 50 euro. (dacht ik, heb het niet goed bijgehouden)
Snelheid was afhankelijk van locatie. Op Sulawesi geen bereik tot erg langzaam, op Bali iets beter, maar nog zeer traag. Je kan er – met geduld – e-mails mee verzenden en ontvangen. Bankzaken en dergelijke was niet mogelijk.
Mogelijk zijn er betere dongels of providers dan die ik heb gebruikt.
|
|
|
|
|
|
|
Ik gebruik een dongel van Simpati - Telkomsel.
Unlimited 200.000 Rp voor een periode van 30 dagen
1.5 gb snel, als die is opgebruikt zeer langzaam.
Kan er dan met geduld nog wel mijn bankzaken enz. mee doen.
Bereik in geheel West Java en Batam goed.
Dongel kost bij Telkomsel 500.000.
Ik heb een andere besteld in Bandung, kost 300.000
Later deze week heb ik die in huis, dan kom ik er op terug.
|
|
|
|
On 31-01-2012 19:51 dangdude03 wrote: Vorig jaar heb ik voor het eerst een dongel gebruikt tijdens mijn trip.
Het was er een van Telkomsel met de naam ‘Flash.’
Provider: Simpati.
Eerste aanschaf rond 50 euro. (dacht ik, heb het niet goed bijgehouden)
Snelheid was afhankelijk van locatie. Op Sulawesi geen bereik tot erg langzaam, op Bali iets beter, maar nog zeer traag. Je kan er – met geduld – e-mails mee verzenden en ontvangen. Bankzaken en dergelijke was niet mogelijk.
Mogelijk zijn er betere dongels of providers dan die ik heb gebruikt.
|
Ik heb dezelfde gekocht in 2010 inclusief kaart van 200.000Rp onbeperkt voor 1 maand 1 juta ! Was toen nog een aanbieding ook.
Alle goedkopere dongels waren uitverkocht en ik kocht deze omdat ik op mijn hotelkamer bereik moest hebben, viel tegen ! Buiten of op het strand was het bereik beter maar ja dat was de bedoeling niet. Ik heb afgelopen maand alleen WiFi gebruikt in de hotels, in de wat grotere hotels is dat over het algemeen gratis, soms in de lobby en soms ook op de kamers, dat ging goed!
|
|
Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen
|
|
|
|
|
Een jaar of 5 geleden was dat draadloze Internet met een USB stick of modem nog razendsnel omdat er maar een paar gebruikers per antenne op het systeem bezig waren. Ik kon er TV mee kijken op de laptop.
Nu, het is veel goedkoper geworden en werkelijk iedereen in Indonesie met een laptop gebruikt het. Resultaat: Volle antennes en de beschikbare bandbreedte moet gedeeld worden door veel gebruikers = dus lage snelheid. Soms, midden in de nacht, wil het nog wel eens ouderwets snel gaan.
Maar, het is bruikbaar om te emailen. Verwacht maar niet (meer) dat je kunt Skypen, grote bestanden snel binnenhalen of versturen, etc.,
|
|
|
|
|
|
|
Ik gebruik de advan jetz van xl 3g dongel en die werkt net zo goed als de sateliet verbinding die ik in het verleden had. Skype gaat prima en oploaden en downloaden loopt prima maar zoals alles in Indonesia gaat het met horten en stoten maar het overgrote deel gaat het prima. aanschaf is 300.000 met drie maanden gratis gebruik daarna 100.000 rp per maand. voor dat geld mag er best wat ergenis zijn joh.
.
De normale dongel van xl , idem als boven.
|
|
Van hen die zeggen dat zij mij kennen weet ik dat ze mij niet kennen.
|
|
|
|
|
1: Welke dongel
Maakt niet uit, alles wat een beetje 3G is werkt hier. Ikzelf heb een modem van Optus (Australie), de vrouw heeft er een van KPN (!) en er ligt er ook een van O2. In feite allemaal dezelfde producent; namelijk Huawei.
2: Welke provider?
In de steden verscheidene aanbieders, in de binnenlanden ook, maar minder goede dekking, vaak GPRS.
3: Kostenplaatje
vanaf 2 euro voor een klein datapakket.
4. Snelheid en bereikbaarheid.
zie 2.
5: Locaties Java/Bali/Lombok
zie 2.
Overigens zou ik van wifi geen gebruik maken tenzij je met https werkt. Wachtwoorden zouden zomaar afgevangen kunnen worden op dergelijke plekken. Ik gebruik uit voorzorg NOOIT wifi.
|
|
|
|
|
|
Ik heb pas een modem(dongel) gekocht voor Telkom Flexi met EVDO (ook geschikt voor andere providers), de prijs was Rp.275.000 inclusief 2 maanden unlimited internet.
Werk niet slecht en ook SKYPE werkt goed, het enige nadeel is dat de verbinding steeds weg valt als je even niet gebruik maakt van internet.
Let wel ik woon niet in een grote stad , daar schijnt de snelheid nog hoger te zijn, ik haal meer dan 600 kbps, soms wel meer dan 1 mbps.
Het unlimited is echt unlimited, ik heb in ruim één week al meer dan 8 Gb gedownload en de verbinding blijft goed.
Kijk voor info eens op de website: http://www.telkomflexi.com/
Groetjes,
Jan
|
|
Al is de leugen nog zo snel de waarheid achterhaalt hem wel!
|
|
|
|
|
Onderwerp verplaatst naar 'Algemene Indonesiëpraat'
|
|
|
|
|
|
|
Allen vriendelijk bedankt voor hun bijdrage.
Ik heb genoeg info om een keuze te maken.
Groeten Nyoman
|
|
|
|
|
Op Rote heb ik een paar weken geleden zo´n ding van iemand mogen lenen. Geen idee welke provider. Ik vermoed toch Telkom hoewel de verbinding slecht was maar dat is ook niet raar op Rote.
Daniel heeft ook zo´n ding en hoewel ik er niet 100% procent tevreden over ben ga ik er zelf toch ook maar eentje kopen. Warnets zijn misschien op Java en Bali snel genoeg maar op de buiteneilanden is het toch ook vaak drama. Dan kan ik net zo goed zo´n ding zelf hebben.
Wie weet waar ze veel keus hebben aan dongels in Denpasar straks? Straat?
Thx
AM
|
|
avatar: batu biru di pantai biru, Ende, Flores (mei 2007)
|
|
|
|
 Anne Mieke:
Je kunt het beste / makkelijkste even binnenlopen bij de RIMO Computer Shopping Mall in de Jl. Diponegoro, hier in Denpasar. 3 etages computer, Internet en aanverwante spullen.
|
|
|
|
Plaats een reactie op dit onderwerp
|
Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.
|
|