Internet met een Dongel

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
71 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Nyoman
Gebruiker
spacer line

In maart ga ik naar Java/Bali/Lombok
Ik heb een notebook en ik weet dat er op sommige plaatsen WiFi te vinden is.
Maar.........
Heeft er iemand ervaring met Internet d.m.v. een dongel in Indonesia.
En niet onbelangrijk wil hij deze ervaring delen?

1: Welke dongel
2: Welke provider?
3: Kostenplaatje
4. Snelheid en bereikbaarheid.
5: Locaties Java/Bali/Lombok

Nyoman zal U dankbaar zijn.

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

Vorig jaar heb ik voor het eerst een dongel gebruikt tijdens mijn trip.
Het was er een van Telkomsel met de naam ‘Flash.’
Provider: Simpati.
Eerste aanschaf rond 50 euro. (dacht ik, heb het niet goed bijgehouden)
Snelheid was afhankelijk van locatie. Op Sulawesi geen bereik tot erg langzaam, op Bali iets beter, maar nog zeer traag. Je kan er – met geduld – e-mails mee verzenden en ontvangen. Bankzaken en dergelijke was niet mogelijk.
Mogelijk zijn er betere dongels of providers dan die ik heb gebruikt.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ik gebruik een dongel van Simpati - Telkomsel.
Unlimited 200.000 Rp voor een periode van 30 dagen
1.5 gb snel, als die is opgebruikt zeer langzaam.
Kan er dan met geduld nog wel mijn bankzaken enz. mee doen.
Bereik in geheel West Java en Batam goed.
Dongel kost bij Telkomsel 500.000.
Ik heb een andere besteld in Bandung, kost 300.000
Later deze week heb ik die in huis, dan kom ik er op terug.

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 31-01-2012 19:51 dangdude03 wrote:
Vorig jaar heb ik voor het eerst een dongel gebruikt tijdens mijn trip.
Het was er een van Telkomsel met de naam ‘Flash.’
Provider: Simpati.
Eerste aanschaf rond 50 euro. (dacht ik, heb het niet goed bijgehouden)
Snelheid was afhankelijk van locatie. Op Sulawesi geen bereik tot erg langzaam, op Bali iets beter, maar nog zeer traag. Je kan er – met geduld – e-mails mee verzenden en ontvangen. Bankzaken en dergelijke was niet mogelijk.
Mogelijk zijn er betere dongels of providers dan die ik heb gebruikt.

Ik heb dezelfde gekocht in 2010 inclusief kaart van 200.000Rp onbeperkt voor 1 maand 1 juta ! Was toen nog een aanbieding ook.
Alle goedkopere dongels waren uitverkocht en ik kocht deze omdat ik op mijn hotelkamer bereik moest hebben, viel tegen ! Buiten of op het strand was het bereik beter maar ja dat was de bedoeling niet. Ik heb afgelopen maand alleen WiFi gebruikt in de hotels, in de wat grotere hotels is dat over het algemeen gratis, soms in de lobby en soms ook op de kamers, dat ging goed!

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Een jaar of 5 geleden was dat draadloze Internet met een USB stick of modem nog razendsnel omdat er maar een paar gebruikers per antenne op het systeem bezig waren. Ik kon er TV mee kijken op de laptop.

Nu, het is veel goedkoper geworden en werkelijk iedereen in Indonesie met een laptop gebruikt het. Resultaat: Volle antennes en de beschikbare bandbreedte moet gedeeld worden door veel gebruikers = dus lage snelheid. Soms, midden in de nacht, wil het nog wel eens ouderwets snel gaan.

Maar, het is bruikbaar om te emailen. Verwacht maar niet (meer) dat je kunt Skypen, grote bestanden snel binnenhalen of versturen, etc.,

If you have nothing to loose, you can risk everything

accid
Gebruiker
User icon of accid
spacer line

Ik gebruik de advan jetz van xl 3g dongel en die werkt net zo goed als de sateliet verbinding die ik in het verleden had. Skype gaat prima en oploaden en downloaden loopt prima maar zoals alles in Indonesia gaat het met horten en stoten maar het overgrote deel gaat het prima. aanschaf is 300.000 met drie maanden gratis gebruik daarna 100.000 rp per maand. voor dat geld mag er best wat ergenis zijn joh.
.
De normale dongel van xl , idem als boven.

Van hen die zeggen dat zij mij kennen weet ik dat ze mij niet kennen.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

1: Welke dongel
Maakt niet uit, alles wat een beetje 3G is werkt hier. Ikzelf heb een modem van Optus (Australie), de vrouw heeft er een van KPN (!) en er ligt er ook een van O2. In feite allemaal dezelfde producent; namelijk Huawei.

2: Welke provider?
In de steden verscheidene aanbieders, in de binnenlanden ook, maar minder goede dekking, vaak GPRS.

3: Kostenplaatje
vanaf 2 euro voor een klein datapakket.

4. Snelheid en bereikbaarheid.
zie 2.

5: Locaties Java/Bali/Lombok
zie 2.

Overigens zou ik van wifi geen gebruik maken tenzij je met https werkt. Wachtwoorden zouden zomaar afgevangen kunnen worden op dergelijke plekken. Ik gebruik uit voorzorg NOOIT wifi.

simpati
Gebruiker
spacer line

Ik heb pas een modem(dongel) gekocht voor Telkom Flexi met EVDO (ook geschikt voor andere providers), de prijs was Rp.275.000 inclusief 2 maanden unlimited internet.
Werk niet slecht en ook SKYPE werkt goed, het enige nadeel is dat de verbinding steeds weg valt als je even niet gebruik maakt van internet.

Let wel ik woon niet in een grote stad , daar schijnt de snelheid nog hoger te zijn, ik haal meer dan 600 kbps, soms wel meer dan 1 mbps.

Het unlimited is echt unlimited, ik heb in ruim één week al meer dan 8 Gb gedownload en de verbinding blijft goed.

Kijk voor info eens op de website: http://www.telkomflexi.com/
Groetjes,
Jan

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Onderwerp verplaatst naar 'Algemene Indonesiëpraat'

Nyoman
Gebruiker
spacer line

Allen vriendelijk bedankt voor hun bijdrage.
Ik heb genoeg info om een keuze te maken.
Groeten Nyoman

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Op Rote heb ik een paar weken geleden zo´n ding van iemand mogen lenen. Geen idee welke provider. Ik vermoed toch Telkom hoewel de verbinding slecht was maar dat is ook niet raar op Rote.

Daniel heeft ook zo´n ding en hoewel ik er niet 100% procent tevreden over ben ga ik er zelf toch ook maar eentje kopen. Warnets zijn misschien op Java en Bali snel genoeg maar op de buiteneilanden is het toch ook vaak drama. Dan kan ik net zo goed zo´n ding zelf hebben.

Wie weet waar ze veel keus hebben aan dongels in Denpasar straks? Straat?

Thx
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Amed East Bali
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Anne Mieke:

Je kunt het beste / makkelijkste even binnenlopen bij de RIMO Computer Shopping Mall in de Jl. Diponegoro, hier in Denpasar. 3 etages computer, Internet en aanverwante spullen.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

HELP!

Ik zit met het volgende:

Heb een Flash Modem van Telkomsel plus SIM. Na een keer heel snel mijn pulsa erdoor gedraaid te hebben is mij gezegd dat je eerst moet registeren per sms naar nummer 3636. Eerst UL ON 50000 (of 100000) daarna wachten op antwoord en bevestigen met UL YA. Gedaan, en dat ging gisteren werken.
Ik ben nu op Ambon, laptop aan, modem aangesloten en heb nu weer een ander probleem. Ik krijg na inpluggen en connect nu de volgende meldingen:
De verbindingspoging is mislukt omdat het modem op de externe computer niet werkt.
Het besturingsprotocol voor de PPP-verbinding is beeindigd.

Geen idee waar dit over gaat. Er is voldoende signaal. Wie weet wat het probleem is en vooral hoe ik het op kan lossen. Wat een ge***** met zo’n ding zeg.
Ik heb nu vouchers van het hotel voor een belachelijke prijs van 10.000 per uur. Als iemand weet hoe het moet graag in Jip en Janneke taal uitleggen.

Ben ik nou zo’n simpele ziel of wat?

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Amed East Bali
Gebruiker
spacer line

Het probleem wordt duidelijk aangegeven: Niet uw computer of modem heeft een probleem, maar de EXTERNE computer (in dit geval de Telkom / Sel server). Wat u te lezen krijgt is een standaard melding ( # 777 ?? ) van MicroSoft.

In uw geval zou een telefoontje naar de technische dienst van Telkom in Ambon om e.e.a. te melden soelaas moet bieden. Vaak weten ze daar niet eens - of interesseert het hen niet - dat er een probleem is. Ze moeten daar hun modem re-setten of re-booten en dan zou e.e.a. verholpen moeten zijn.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Anne Mieke, in het begin had ik ook een berg problemen met Telkomsel.
Ik ben naar het kantoor van Telkomsel gegaan, met laptop en dongel, heb 200rb op tafel gelegd en heb alleen maar aangegeven dat ik internet flash unlimitied wilde hebben voor ik het kantoor uitging.
Ook zij hadden bergen problemen om de boel in orde te krijgen, daarna heb ik nooit geen problemen meer gehad.
Alleen doe ik wel elke maand mijn tegoed bijvullen op het kantoor van Telkomsel, want de regels en wijze om je tegoed bij te vullen of te vernieuwen veranderen haast elke maand. Emoticon: Angry

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ik heb in Lembang de provider SMARTFRENDIE met zo,n dongel gebruikt.
En dat werkte op het laatst goed maar niet snel.
Wat die dongel zelf koste weet ik niet, maar zij hadden een opwaardeerkaart gekocht pulsa van 100.000 rp waar ik al die tijd heb kunnen internetten, maand lang........ Emoticon: Very funny

Maar met dit verhaal is Anne-Miek niet mee geholpen, sorry Anne-Miek ik ben geen ICT er .... Emoticon:

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Jezus, wat een gedoe.
Nou ik ben ooit bij Telkomsel hier in Ambon geweest en dat was niet echt goed bevallen. Ga morgen een poging wagen. Moet toch zo'n beetje die kant uit. Tis maar dat we van de straat zijn. En tot die tijd probeer ik het gewoon af en toe. De meeste dingen zijn hier toch onverklaarbaar... :-)

Zou wel fijn zijn want als ik idd naar Saumlaki ga dan is het nog maar de vraag of ik daar een alternatief heb.

Dankjewel zover.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ik hoef jou niets te vertellen Anne Mieke, met mij waren ze bij Telkomsel hier ook niet blij, als ik had gedaan wat in mijn gedachte speelde dan had ik dat hele rotte kantoor gesloopt.
Maar gezond verstand won, hier is mijn laptop, hier is mijn modem, hier heb je ook nog 200rb, ondanks dat ik dat een week daarvoor ook had betaald.
Ik ga hier dus niet weg voordat ik fatsoenlijk internet heb, zo rustig als ik zijn, maar die gasten hadden verdomd goed in de gaten dat ik op het punt stond om te ontploffen.
Toen kon het ineens wel.
Dat was overigens niet de eerste keer, ik heb het ook meegemaakt in het hotel met internet waar mijn werkgever dik voor betaalde.
Zelfde laken en pak, ik kreeg ineens de inlogcode van het hotel zelf, internet perfect Emoticon: Wink
Ik begreep dat je inmiddels wat beter voelt dus gaaaaaaan, ben je gelijk een stuk agressie kwijt hihihi.
Het doet Pop en mij deugd dat je je wat beter voelt, maak er wat van meid.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Mijn bezoek aan Telkomselkantoor gisteren heeft niet echt adequaat geholpen. Het vreemde is dat ik gistermiddag in het cafe en restaurant wel verbinding had. Gisteravond en vanochtend in het hotel niet. Ben net een uur geleden naar het Citi Hub hotel verhuisd daar heb ik het modem 5 minuten kunnen gebruiken, (blauw constant brandend lampje) en van het ene op het andere moment kan ik geen verbinding meer krijgen, terwijl signaal nog steeds goed is en blauw lampje..

Ik weet het nu ook niet meer. Weet wel dat niks voor mij is. Ik meende met Telkomsel iets fatsoenlijks geregeld te hebben maar dat valt dus tegen.

Als iemand nog een idee heeft dan hoor ik het graag.
Maak nu gebruik van plug in op de kamer. Maarja ik heb dat modem en die pulsa niet voor niks natuurlijk.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Vreemd Anne Mieke, misschien een slechte ontvangst?
Als ik internet opstart (Telkomsel) dan gaat de dongel eerst zoeken naar het signaal, rechts beneden, de vijf streepjes die de sterkte van het signaal aangeven zijn bij mij altijd groen.
Teken dat ik een hele goede ontvangst heb.
Als ik inlog verschijnt er ook een schermpje met statistieken, de snelheid die Telkomsel opgeeft haal ik nagenoeg nooit, maar er is zeer goed mee te werken, bovendien kan ik zien als internet weg is, of het het signaal is of een error bij Telkomsel.

Voorheen gebruikte ik Flash unlimited, ik dacht iets van 2.5 gb voor 30 dagen (7.2 Mbps)
Geheid na 13 of 14 dagen werd ik dan overgezet op een veel lagere snelheid, zeer traag maar kon er nog steeds mee uit de voeten.
Dat hebben die floepers veranderd, de lagere snelheid is nog lager gemaakt iets van 20 Kbps, daar kan je niets mee.
Dus wat die jokkebrokken Unlimited noemen is wel verbinding krijgen maar je kan er niets mee.

Nu ben ik een dag of 5 geleden overgestapt op Quota Ultima Rp 225.000 voor 4 Gb.
Gelijk de statistieken gereset, nu kan ik precies zien hoeveel ik per dag/week/maand up en download.
Ik maak elke dag een kopie, sluiten die floepers me nu af voordat ik de 4 Gb heb opgesoupeerd dan zit ik als een raket bij Telkomsel Emoticon: Yes!
Eigenlijk droevig dat je zo moet controleren of je krijgt waarvoor je hebt betaald, maar het is hier niet anders, dat hoef ik jou niet te vertellen.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Of het lampje groen of blauw wordt hangt volgens mij af van d=het modem. Bij het Telkomselkantoor was het iig ook blauw. Nee het ligt niet aan de ontvangst. Ik heb ook die Flash Unlimited. Ik heb dat Daniel in mei op Bali laten uitzoeken. Ik heb er geen verstand van. Ik wil gewoon de tijd dat ik hier ben fatsoenlijk gebruik kunnen maken van internet of me dat nou Rp 100.000 of Rp 200.000 voor die maand kost. Gemiddeld twee uur per dag in een warnet kost ook Rp 10.000 (hier tenminste) Het gaat mij vooral om het gemak, dat ik niet de deur uithoef, net met USB sticks moet werken en vooral niet in die zweethokken moet zitten.

Maar ik heb nu dat modem een Cyrus Telkomsel Flash. Ik kan daar ook een andere kaart in stoppen?
Ja, jullie zijn hier gewend aan dit soort internet maar je weet dat de meeste Nederlanders thuis gewoon een vaste verbinding hebben met hooguit een draadloos modem. Als het daar niet werkt dan komt het op het nieuws......
Nogmaals, ik wil er best voor betalen, als het maar werkt.
Maar idd je hebt gelijk het is triest dat je er zo allemaal achter moet komen.

Wat ik ook nog niet weet of dit nu hetzelfde werkt als met pulsa voor de telefoon. M.a.w. als ik elke maand voor Rp 100.000 mpoet uploaden terwijl ik er naderhand toch geen gebruik meer van kan maken, kan ik net zo goed elke keer een nieuwe kaart kopen. Met een telefoonnummer vind ik dat anders maar voor een internetnummer maakt het mij niet uit.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Het kaartje wat in je modem zit is het zelfde als wat je in de telefoon stopt Anne Mieke.
Ik heb een aantal keren zelf de pulsa voor mijn internet er ingepropt, maar dat ging toch vaak met moeilijkheden gepaard.
Ik kocht pulsa voor unlimited Rp 200.000 stopte het kaartje in mijn telefoon en bracht de pulsa over naar de kaart.
Daarna moet de pulsa door worden gestuurd naar unlimited of een ander pakket wat je wil gebruiken.
Hoe dat moet, kan je op de site van Telkomsel zien.
Ik raad je aan dit bij Telkomsel te laten doen, dat doe ik tegenwoordig ook, zelfs de medewerksters van Telkomsel zitten af en toe te kl**t zakken om de boel er in te krijgen en door te sturen, laat staan wij die er helemaal niet mee bekend zijn.

Wel zeggen het oude tegoed te wissen en het nieuwe gelijk gebruiken, anders zetten ze de nieuwe pulsa in de wacht tot de oude is afgelopen, dan kan je nog niks, dat heb ik één keer meegemaakt Emoticon: Angry

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Om even door te gaan met het internet dilemma, is dat het soms doet, wat jij niet wilt en wat jij wilt, het niet doet.

Als ik internet opstart (Telkomsel) dan gaat de dongel eerst zoeken naar het signaal, rechts beneden, de vijf streepjes die de sterkte van het signaal aangeven zijn bij mij altijd groen.
Teken dat ik een hele goede ontvangst heb.

Dat had ik vroeger, die groene balkjes verticaal, maar nu heb ik een pictogram rechtsonder in de balk, van een kleine TV tje , die bij het opstarten een blauwe ronde wieltje laad draaien en dan helemaal openstaat.
Soms komt er een gele driehoekje er in te staan, dan heb ik geen contact met mijn adapter, die het signaal naar de modem, in de meterkast moet zenden.
Dan moet ik elke keer de lan-verbinding in oplossen zoeken.
Ondanks ik veel problemen gehad heb, met deze computer, dat ik ziggo aangesproken had, over de snelheid, heb ik goede ondersteuning gehad van Ziggo, die een monteur gratis had gestuurd en geld terug gehad heb, over de maanden dat ik het hoogste abonnement bedrag betaald had.
Het is nu prima, ik werd enkele weken lang gebeld, door iemand, van de helpdesk die mij vroeg , hoe het ging en ook geholpen heeft met de software.
Ik ben overgestapt naar browser Firefox en mijn e-mail ontvangst, heb ik nu gekozen van Windows mail en geen outlook meer.
Alles werkt nu perfect en snel, dat kan je testen met deze testsite http://speedtest.ziggo.nl/
downloadsnelheid 38,3 uploade snelheid 3,8 ................... Emoticon: Shiny Emoticon: Nice

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Oh ja!!, had u het ook, dat je een bericht wilde plaatsen en een heel verhaal had getyp, dat er plotseling een verkeerde maneuver met je muis deed en alles weg was en voor niets had getypt.
Dat je eigenlijk eerst in word had moeten typen, maar dat niet gedaan had en je eigen voor je kop sloeg, waarom je dat niet gedaan had?.
Ja miserere miserere man, man, man toch, wat kan je dan opgewonden boos worden.
Maar hier in Firefox, durf ik het wel aan want ik doe nou nooit meer eerst in word en zend dit nadat ik het eerst bekijk (in het Engels Preview) indruk, dan nog eens na lees, of er geen fouten in zitten en ook als ik een fout typt, dan komt er een rode slangetje onder het woord te staan waar ik met de rechte muis dat woord kan herstellen in woordcontroller.
Dus van alle gemakken voor zien en dit werkt echt goed................ Emoticon: Shiny Emoticon: Yes! Emoticon: Wink

Nu heb ik zo smartphone, die ik ook kan gebruiken, maar ik heb schijnbaar, te grote vingers, elke keer de verkeerde toets in druk.
En de letters te klein om te lezen en te groot om in het beeld te houden......... Emoticon: Yeah right! Emoticon: Shut up!

pierre
Gebruiker
spacer line

Nu heb ik zo smartphone, die ik ook kan gebruiken, maar ik heb schijnbaar, te grote vingers, elke keer de verkeerde toets in druk.
En de letters te klein om te lezen en te groot om in het beeld te houden.........

Zieleffe.

Probeer eens je telefoon een kwart slag naar rechts te draaien als je in een type veld zit.
het virtuele toetsenbord wordt dan groter, zodat je dikke vingers meer ruimte hebben.
dan gaat het swypen ook beter (swypen= je vinger op het toetsenbord houden en je vinger slepen naar de letters. )
Althans zo doe ik het met de samsung galaxy III

(ps vergeet niet deze twee opties bij je instellingen aan te vinken)

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

79,948,409 pageviews Een website van indahnesia.com