anonimiteit op het forum

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
92 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
accid
Gebruiker
User icon of accid
spacer line

Gisterenavond voor Zieleffe en vanmorgen voor mij vermelde Zieleffe tussen de bruine bonenschotel en het slapen gaan door dat hij liever niet zijn foto op het forum zette omdat hij graag anoniem wilde blijven.
In het topic ďemigreren naar IndonesieĒ wordt dat onderwerp ook een paar keer aangehaald en net zie ik SanderBali er nog over schrijven.
Nu zag ik deze week het volgende voorbij komen.

bedrijf gezocht ter overname (Moderated) Posted Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. 27-01-2012 11:38
Subforum: Gezocht & Aangeboden

Geleuter in de ruimte. Vertel ons even wie (hier stond de naam van Bule Gembel) is, wat hij doet, en waarvan hij denkt te gaan investeren in een onderneming.
Je vraagt duizend uit naar anderen, ik heb redelijk in anonimiteit laten zien wat er kan.
ÖÖ
Nu is dit weer verwijderd (ik mag aannemen door jeroen na een klacht van Bule Gembel) maar het heeft er toch een lange tijd gestaan.Veel gebruikers gaan er vanuit dat ze anoniem zijn en blijven op dit forum. Ik zou graag willen weten in hoeverre de anonimiteit van gebruikers op dit forum gegarandeerd wordt door de beheerder. En als dat niet gegarandeerd wordt wat daar dan de reden van is.

Van hen die zeggen dat zij mij kennen weet ik dat ze mij niet kennen.

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Het klopt dat ik Jeroen gevraagd heb om de posting met mijn naam te verwijderen.

Ik doe hier ook mee omdat ik anoniem kan zijn. Het heeft niet mijn voorkeur om zo maar mijn naam hier op het forum te zetten. Een aantal mensen weten wel wie ik ben en respecteren mijn privacy. Met een aantal mensen van het forum heb ik ook via mail of telefoon contact. Deze mensen maken geen misbruik van mijn privacy.

Afgelopen week was mijn privacy in het geding en was ik hier goed kwaad over.

Hebben jullie regels met betrekking tot privacy?

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line

Mijn enige privacyregel hier is mijn emailadres. Enkel en alleen omdat er anders een heleboel rotzooi in mijn mailbox beland.
Verder is mijn gebruikersnaam gewoon mijn voornaam. Ik heb geen enkele reden om mij hier incognito te gedragen. IndonesiŽ is het land van mijn vrouw, waar we elk jaar naartoe gaan. Ik volg dit forum om reistips te krijgen en te geven. Niets meer, niets minder. Niets om geheim over te doen.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Beste Erwin,

Heel goed hoe jij hier over denkt en daar in staat. Zolang jezelf kan bepalen wat je grens is qua privacy is het volgens mij keurig geregeld. Er zij hier ook mensen die wat meer anoniem willen blijven. Daar heeft iedereen zijn eigen goede reden voor denk ik.

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

On 29-01-2012 19:06 erwin wrote:
Mijn enige privacyregel hier is mijn emailadres. Enkel en alleen omdat er anders een heleboel rotzooi in mijn mailbox beland.
Verder is mijn gebruikersnaam gewoon mijn voornaam. Ik heb geen enkele reden om mij hier incognito te gedragen. IndonesiŽ is het land van mijn vrouw, waar we elk jaar naartoe gaan. Ik volg dit forum om reistips te krijgen en te geven. Niets meer, niets minder. Niets om geheim over te doen.

Als je hier alleen komt voor reistips dan is dit topic voor jou duidelijk niet relevant. Maar er zijn hier ook bezoekers die hier persoonlijke dingen, soms zelfs uit pure wanhoop bespreken. Ik denk dat het belangrijk is dat eenieder erop kan vertrouwen dat de privacy binnen de beperkte mogelijkheden die een forumbeheerder heeft, gewaarborgd blijft.
In dit geval lijkt het me interessant om te weten hoe iemand aan je naam en achternaam kan komen als je hem dit nooit verteld hebt.

From Dayeuhkolot with love

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

In mijn situatie was dit door de moderator geplaatst. Deze gegevens kwamen of uit de database of uit een email die ik verzonden heb aan de directie van het forum. Ik heb onder de forumnaam nooit mijn eigen mailadres of naam toonbaar gemaakt of aangevinkt.

Ik kies voor anoniem zijn en stoor mij er aan als dat niet meer onder de naam Bule Gembel kan.

Als ik zelf niet met naam op het forum wil en dit nergens aangeef wat doet de directie hier dan mee? In mijn situatie is het door Yerun wel netjes opgelost.
Maar het is wel gebeurd...

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

BuleGembel, zoals je weet had je zelf je email-adres met een 'echte naam' in een ander invoerveld dan het emailadres ingevoerd (homepage). Dan kun je natuurlijk verwachten dat iemand dit oppikt. In principe had dit iedereen kunnen zijn, nu was het toevallig Oyibo. Omwege van de netheid heb ik dit bericht weggehaald toen ik wakker je email zag in de morgen.

Gegevens die alleen achter de schermen te vinden zijn blijven daar, tenzij ik vind dat deze gepubliceerd mogen worden. Dit is een paar keer gebeurd in het geval van reltrappers die denken dat ze anoniem zijn en wij dom. Hierbij heb ik toen gewoon bloot laten leggen welke namen allemaal door dezelfde persoon waren aangemaakt over een periode van een aantal maanden.

Waarom deed ik dit? Omdat ik klachten kreeg over allerlei rotzooi 'van allerlei personen', die dus in werkelijkheid 1 persoon was. Op deze manier weten de gebruikers beter wat er speelt en is de 'slechterik' ontmaskerd als zodoende.

Verder worden er geen prive-gegevens gepubliceerd. Nu niet en nooit niet. Garanties? Die krijg je van mij niet, want als jij ook zo'n misselijk onderkruipsel bent/wordt dat de boel hier moetwillig komt verzieken, dan kan het best zijn dat ik lekker alles over je publiceer als ik me daar goed bij voel. Dat bepaal je dus zelf, want over het algemeen ben ik vrij lui, en zoek ik die dingen liever niet eens bij elkaar joh.

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Overigens staan de servers gewoon in Nederland, dus aan die wet zullen we ons moeten houden. En dat lijkt me geen probleem verder.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Als Bule Gembel zoveel is gelegen aan privacy lijkt het me beter zijn continue stroom van vragen aan en op de persoon anders te formuleren.Of, na te denken over de vraag die je stelt t.a.v. De persoon en zijn anonimitiet. In dat geval hebben we het namelijk over hetzelfde. Het mes snijdt aan 2 kanten. Bovendien was het Bule Gembel zelf die zijn eigen naam gebruikte. Ook niks mis mee. En is het meer oppertuun die anonimitiet met hetzelfde respect te behandelen. Want ook dat Bule Gembel is geen eenrichtsverkeer.

Jouw klacht per email Bule Gembel was overigens zeer voorspeelbaar.
Niet piepen als je voornaam te vinden is als je wel alles wil weten van een ander, of zelfs gegeven informatie in twijfel trekt nadat een forummer wel iets plaatst. En alsnog doorgaat met vragen.

Tot zover mijn reactie.

It's only kinky the first time.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Topic verplaatst naar het juiste sub forum.

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Tsja, als je het in het vakje "website" invult dan is het wel logisch dat je naam niet geheim blijft. Lijkt me zeker geen geval van een falend forumbeheer.

From Dayeuhkolot with love

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Nee dat is het ook niet. Nog los van het feit dat er voornaam is neergezet. Ook geen hele naam. De toon van Jeroen is duidelijk. Het doel van het topic is ook wel duidelijk.

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

On 30-01-2012 08:16 monyet wrote:
Tsja, als je het in het vakje "website" invult dan is het wel logisch dat je naam niet geheim blijft. Lijkt me zeker geen geval van een falend forumbeheer.
Dat was inderdaad de nuance die door Accid en Bule Gembel niet gemaakt werd, waardoor inderdaad de indruk zou kunnen ontstaan dat we hier alles maar rondstrooien. Vandaar mijn subtiele toevoeging, waaruit direct blijkt dat dit absoluut niet het geval is.

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Beste Jeroen,

Ik wou niet meer reageren maar doe het toch nog even omdat niet alles klopt wat hier boven staat.

Ik had mijn emailadres inderdaad ingevuld maar niet toonbaar gemaakt! Niemand kon dit zien onder mijn forumnaam.

Toonbaar had ik mijn gembelbuleEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.chello.nl mailadres om zo toch eens een mail te kunnen ontvangen. Dit had ik ingevuld bij website om zo toch per mail te kunnen communiceren. De heer Zieleffe heeft mij hier een paar keer op geattendeerd om dit te wijzigen. Omdat ik zelf geen mailadres kon wijzigen heb ik dit toen zo gedaan.

Ik heb recent met jouw contact gehad om te vragen als je dit kon wijzigen. Jij bent zo netjes geweest dit te doen.

Joeroen ik verwijt jouw dus helemaal niets. Er is geen kwestie van falend forumbeheer of een falen van mij. Kwestie is de zorgvuldigheid van prive gegevens en hoe het forum hier mee omgaat.

Laat ik het zo zeggen Als Oyibo geen Moderator was geweest of toegang zou hebben tot afgeschermde data had hij nooit mijn naam kunnen weten.

Ps jullie mogen ook best even per mail reageren hoor het is niet mijn bedoeling flauw te doen hier. Maar als er iets staat wat niet klopt reageer ik wel even.

Groeten,
BG

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

aah, okay, dan was het dus andersom. Dat kan ik niet meer controleren, dus ik geloof je op je grote blauwe ogen. Emoticon: Puh!

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

We mogen reageren per mail? Op wat? Ik sla die uitnodiging graag af. Ben net klaar met het schoonmaken van het zwembad en nu de motor nog. Er zijn belangrijker dingen. Niet te vergeten het broodje hamburger zo, of 2 misschien!

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Accid schreef

Gisterenavond voor Zieleffe en vanmorgen voor mij vermelde Zieleffe tussen de bruine bonenschotel en het slapen gaan door dat hij liever niet zijn foto op het forum zette omdat hij graag anoniem wilde blijven.

Dat heb ik gedaan omdat er niemand meer er op reageerde.
Dat kwam ook na 25 postingen gaat het verder met de volgende blad.
Aangezien het binnen de 24 uur was en dat je weet dat bijna niemand de vorige bladeren inkijk, het oorspronkelijke bericht heeft dan zijn doel niet berijkt.
Te snel gaan is dan ook weer een situatie die soms ik niet begrijp, daar je toch nog in je vorige postingen er bij kan schrijven(type)
Jeroen doet dat ook soms achter me kaar verschillende postingen plaatsen terwijl als laatste posting gewoon je meer er bij kan schrijven(typen) binnen 24 uur..... Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Talk to the hand

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

accid
Gebruiker
User icon of accid
spacer line

Posted Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. 30-01-2012 00:47

Duidelijk Jeroen, dank voor de info.
.
Hallo Zieleffe, is de bonenschotel goed bekomen? Ik wilde wel op je reageren maar dan zou het weer of-topic zijn geweest net nadat het opgeschoond was dus heb ik het maar zo gelaten en zeker toen ik wist dat je ging slapen.

.

Van hen die zeggen dat zij mij kennen weet ik dat ze mij niet kennen.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ja heerlijk dat kan je ook op de nasi leggen en dat smaakt nog eens lekkerder dan op aardappels.
Die nasi goreng is ook lekker maar gezien ik ze zelf maak is het iets anders.

Dat heb ik gedaan omdat er niemand meer er op reageerde.
Dat kwam ook na 25 postingen gaat het verder met de volgende blad.
Aangezien het binnen de 24 uur was en dat je weet dat bijna niemand de vorige bladeren inkijk, het oorspronkelijke bericht heeft dan zijn doel niet berijkt.

Dit hier boven ging over in het Omong-omong topick.................. Emoticon: Wink Emoticon: Yeah right!

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Joh! Om Ziel! Tjemig wat vreselijk zeg!

Dan is het doel niet berijkt zoals je zegt.

Dat is een ernstige zaak. Ik zal Jeroen vragen, of hij morgen in de 2e kamer vragen kan stellen aan de minister president. Dat lijkt me wel het minste Emoticon: Clown

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Welke Jeroen is hij lid van de PVV???........... Emoticon: Shiny Emoticon: Party!

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Nee Om Ziel, Jeroen is van de PVI, Partij Van Indahnesia. Hij gaat komende week saneren en fors bezuinigen. Verhagen, Rutte, en nog een paar van die piassen kunnen naar huis, kosten veel geld en komen met de meest onzinnige ideeen.

Onder het motto, wil de regering bezuinigen, dan regeringsleden en topambtenaren eerst! Emoticon: Laugh out loud

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

Op 31-01-2012 02:25 schreef oyibo:
Nee Om Ziel, Jeroen is van de PVI, Partij Van Indahnesia. Hij gaat komende week saneren en fors bezuinigen. Verhagen, Rutte, en nog een paar van die piassen kunnen naar huis, kosten veel geld en komen met de meest onzinnige ideeen.

Onder het motto, wil de regering bezuinigen, dan regeringsleden en topambtenaren eerst! Emoticon: Laugh out loud

Nadenkertje Emoticon: Confused Emoticon: Yes! Emoticon: Shut up!

roosjenEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.hotmail.com

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

nee geen nadenkertje, slechts wat ongein op de reactie van Om Ziel.

Thats all. En welkom terug. Bij de weg.

Where there is a will there will be relatives.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,876,915 pageviews Een website van indahnesia.com