Demonstranten bezetten tolweg Jakarta - Cikarang

Subforum Blog @ indonesiepagina.nl 
76 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Blog @ indonesiepagina.nl > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
BlogBlot
Gebruiker
spacer line

Demonstranten bezetten tolweg Jakarta - Cikarang
Gepubliceerd op 27 januari 2012 08:04
Tienduizenden demonstranten in Bekasi hebben verschillende demonstraties gehouden. Op dit moment zijn nog steeds diverse blokkade-acties bezig. De tolweg Jakarta - Cikarang is al sinds het ochtenduur afgesloten door een bezetting van demonstranten. Tienduizenden automobilisten zijn hierdoor in massale file's vastgereden.
Lees verder , klik op de titel

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Sinds 8 uur vanochtend is de belangrijkste slagader van Indonesie afgesloten, en tot op HEDEN is dit nog het geval. Allemaal leuk dat stakingsrecht, maar dit gaat veel te ver wat mij betreft. Niet dat ik Lippo Cikarang uit hoef (dat kon overigens niet en kan nog steeds niet) maar de economische schade is nu al vele malen groter dan het loonverschil waar het om gaat. Ook lijden vele bedrijven die niets met de zaak van doen hebben economische schade. Zelfs het jumatan bij de moskee hier was vrijwel uitgestorven.

Die 2500 man politie en ME doen hier niets aan, maar een tolweg ontzetten omdat dit van nationaal economisch belang is, daar is het leger toch voor? Daar is hier ook genoeg van achter de hand gehouden her en der zag ik gisteren wel. Kwestie van vegen die handel, vanuit Jakarta naar het oosten. Alles wat niet weg gaat handjes op de rug vastbinden en in de berm plempen. Het gaat vanzelf regenen, dan gaan ze wel naar huis.

Staken = prima, maar rekening houden met anderen wordt meer gewaardeerd.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

De tolweg is nog altijd afgesloten op kilometer 12 en kilometer 26. Beide richtingen. Het moet toch niet veel gekker worden, 9 uur lang al. Emoticon:

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Zicht vanaf kilometer zes richting kilometer 12 en 26, geen centimeter beweging.

http://twitpic.com/8c7rid

En bij kilometer zes.... kun je omdraaien. Emoticon: Clown

http://twitpic.com/8c7tgw

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Mobiele brigade is eindelijk ingezet op 1 punt:

http://twitpic.com/8c80of

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

http://www.thejakartapost.com/(...)arang-toll-road.html

er staan anders genoeg politie dus wat is dan het probleem.

ze protesteren door dat een rechter een uitspraak heeft gedaan waar de arbeiders van een bedrijf geen genoegen mee nemen.
Zouden ze hier ook moeten doen even laten voelen dat er ook nog mensen zijn die het er niet mee eens zijn............ Emoticon: Eerie Emoticon: I love it Emoticon: Stupid Emoticon: Frustrated

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Dat is 10 kilometer hier vandaan inderdaad. Maar 2.500 agenten en ME houden geen massa van 20.000 demonstranten tegen die zich bovendien op een aantal punten bevind. Dat is het probleem.

Dit is de tolpoort die ik normaal moet hebben: stilstaand verkeer, al uren.

http://twitpic.com/8c83nh

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Demonstratie door de maastunnel.

Het zal duidelijk zijn dat onze meningen lijnrecht tegen over elkaar staan Yerun.
Laten we voorop stellen dat zo'n demonstratie heel erg vervelend is voor mensen die er niets mee hebben te maken, maar het is vaak het enige middel om de gevestigde orde wakker te schudden.

In 1970 verdiende ik 190 gulden per maand, moest daarbij ťťn keer in de 3 weken nacht en elke 3 weken een zaterdag werken, daar moest ik mijn gezin van onderhouden.
Ik was een knaap van 22 jaar woog 2 ons zwaarder als een toverheks en liep als een koelie onder de balen van 50 kilo en meer.
Uit armoe werkten we dan over om toch maar een paar centjes meer binnen te schrapen.

Door deze staking kregen we een loonsverhoging van 37,50 per week en een ťťnmalige toeslag van 200 gulden (een maandsalaris dus)
De poen was er wel, maar de heren hadden geen zin om te betalen, pure uitbuiting.

Nu is er zoiets in IndonesiŽ aan de hand, dat gedonder is twee maanden geleden al op Batam begonnen, geklissebis over de ondergrens van het minimum loon.
De werkgevers hebben geen donder van de rellen op Batam geleerd als ik het onderstaande lees Emoticon: Angry

De fabriekswerkers protesteren tegen een gerechterlijke uitspraak van de rechtbank in Bandung waarbij het minimumloon, vastgesteld door de provinciale overheid, ongeldig is verklaard. De zaak werd begonnen door de Indonesische Associatie van Werkgevers Apindo.

Nogmaals het is heel vervelend voor mensen die daar uren vast staan en er bovendien niets mee hebben te maken, maar ik heb er duidelijk wel begrip voor.
De ondergrens van het minimumloon op Java was al een habbekrats, als zelfs die ondergrens nietig wordt verklaard dan zijn die fabriekswerkers helemaal aan de leeuwen overgeleverd.
De economische schade waar jij het over hebt, daar had de Associatie van Werkgevers bij stil moeten staan toen ze naar de rechter gingen.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Oei thuis blijven dan netwerken via de computer.......... Emoticon: Sadley Emoticon:

Helemaal mee eens Malam hoe komt dat toch dat we de laatste tijd het zo goe met elkaar eens zijn????

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Alhamdullilah ben ik niet doorgereden naar Jakarta maar al voor West-Java afgeslagen naar het zuiden naar Purwokerto.

Tja, die stakingen.....wie zit daar achter? Geen vakbond maar een politiek belang. De demonstranten zullen wel worden betaald door een of andere politieke partij om te demonstreren en de regering in diskrediet te brengen.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Malam; begrip heb ik er ook wel voor, alleen is het vervelende dat dit hier in de omgeving nu al een maand speelt en steeds erger wordt. Op een gegeven moment loopt de boel in het honderd en gaan er gewoon bedrijven over de kop. Er zijn voldoende fabrieken die net draaiend blijven door allerlei concurrentie uit andere landen en corruptie uit eigen land. Dan wordt er al weken regelmatig gestaakt en moet er ook nog geld bij. Wordt lachen als de eerste baas zegt 'het geld is op, jullie staan op straat'. In tegenstelling tot Nederland breekt hier dan acute anarchie uit en dan hebben we de poppen aan het dansen, want er wonen hier redelijk wat mensen met centen (ik hoor daar niet bij) die weten dat hier altijd ABRI (leger) klaar staat. Oorspronkelijk tegen de FPI en witjurken, maar zij zullen absoluut voorkomen dat enig arbeider de woonwijken hier in trekt. Met of zonder geweld.

Bovendien verplicht men hier anderen mee te doen, iets wat in veel landen illegaal is zelfs, hier ongetwijfeld ook. Er zijn genoeg mensen die willen werken maar het dus niet mogen. En dat is een kwalijke zaak vind ik. Maar goed, ik ga niet dood van de honger, van mijn part blijven ze nog een tijdje demonstreren. We zien wel wat er gebeurd. Ik kan via de achteruitgang de wijk toch wel uit, en ik kom niets te kort.

Wat nietig is verklaard is de verhoogde (per 1 januari) ondergrens, niet de ondergrens, die is er nog steeds, maar die van 2011 dus. Ze zijn hier wel gek, maar nog net niet knettergek. Emoticon: Wink

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ja dat is wel zo, dat er verkeerde mensen daar een slaatje uit slaan.
Vooral als het politiek getint uitingen zijn.
Maar dat kunnen wij niet zo lezen, er is een uitspraak van een rechter en die heeft geoordeeld dat er minimum lonen niet omhoog hoeven.
maar Y-B als het gaat tussen de werkgevers, dan kom je automatisch toch ook met de politiek te maken.
Die hogere staan meestal achter het besluit die ze nemen.
Die kliek zijn meestal altijd met elkaar eens.............. Emoticon: Confused Emoticon: Stupid Emoticon: Cooool

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

17.56 Satu sepeda motor pengunjuk rasa dibakar oleh pengguna jalan tol di KM 33 arah Cikampek
Haha, de weggebruikers zijn het al zat.. gewoon in de hens steken die motoren. Okay, 1 dan, maar je moet ergens beginnen. Emoticon: Laugh out loud

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 27-01-2012 11:52 Yogya-Bali wrote:
Alhamdullilah ben ik niet doorgereden naar Jakarta maar al voor West-Java afgeslagen naar het zuiden naar Purwokerto.

Tja, die stakingen.....wie zit daar achter? Geen vakbond maar een politiek belang. De demonstranten zullen wel worden betaald door een of andere politieke partij om te demonstreren en de regering in diskrediet te brengen.
Ja, de verkiezingen komen er weer aan. De reden dat er ook geen militairen zijn om de boel schoon te vegen is precies diezelfde politieke reden als je het mij vraagt.

Soeharto kijkt toe en denkt: nee, dat had ik anders aangepakt.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Neen er moet nu geen revolutie uitbreken zoals in het jaar 1998.
Want toen hadden ze ook de tolwegen bezet en je kon toen niet naar het vliegveld komen.
In ieder geval hadden de chinezen het gedaan, waardoor Glodok en andere groot warenhuizen in de brand gestoken................... Emoticon: Stupid Emoticon: Frustrated Emoticon: So funny

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Over welke bedragen gaat het, ik denk dat het zelfs voor Indonesische maatstaven over peanuts gaat.
Op Batam waren de arbeiders niet tevreden over de nieuwe ondergrens 1.26 miljoen.
Hebben met de rotzooi die ze geschopt hebben het op weten te krikken naar 1.32 miljoen.

Nee zegt de Werkgevers organisatie op Java, we gaan niet akkoord met de verhoging van de ondergrens we willen op het niveau van 2011 blijven zitten.
Als je dan niet door hebt dat daar een berg rotzooi van komt dan ben je inderdaad knettergek.

Ik zou ook graag de onderbouwing lezen waar deze rechter zijn uitspraak op heeft gebaseerd, je zou haast denken dat deze rechter die hier rechtstreeks ingaat tegen een maatregel van de regionale overheid met deze uitspraak flink zijn zakken heeft gevuld.

Voor mij staat als een paal boven water dat deze uitspraak geen stand zal houden, de werkgevers hebben het gewoon geprobeerd.
Nu de beer los is, moeten ze niet gaan huilen "wie zijn billen brand moet op de blaren zitten"
Ze mogen nu aan de zwakke broeders onder de werkgevers die door deze domme actie om dreigen te vallen uit gaan leggen waarom ze deze actie hebben ondernomen.

En natuurlijk zijn er mensen die wel willen werken, dat de stakende arbeiders daar een stokje voor steken is iets voor te zeggen.
Wij noemden dat onderkruipers, niet willen strijden voor een hoger loon maar later wel mee profiteren, ja wie wil dat niet, maar zo steekt de wereld niet in elkaar.

Ik heb zelf twee grote havenstakingen meegemaakt en daarbij nog diverse acties, ik heb er geen minuut spijt van gehad, het was de basis dat havenwerkers de laatste decennia een acceptabel salaris kregen.
Met nog de opmerking dat de staking en blokkeren van de Maastunnel het sein was dat in alle sectoren van Nederland de lonen omhoog gingen en arbeiders een beetje mee konden profiteren van de welvaart.
Ik ben nog steeds zo trots als een aap met zeven lullen dat ik daar ook mijn steentje aan bij heb kunnen dragen Emoticon: Yes!

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 27-01-2012 11:52 Yogya-Bali wrote:

Ik denk YB dat zoals jij stelt dat dit om ťťn of andere politieke actie gaat een brug te ver is.
IndonesiŽ heeft wel degelijk vakbonden en ze behalen af en toe resultaten ook.
http://www.fnvmondiaal.nl/proj(...)zekerheid_Indonesie1

Ik kan me nauwelijks voorstellen dat deze demonstratie een politieke achtergrond heeft, immers deze rechter gaat tegen het regionale gezag in.

Wat jammer is dat er gelijk een berg rotzooi wordt getrapt, maar ja dat zijn we wel gewend in IndonesiŽ.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Malam; hier in Lippo Cikarang werd kantoorpersoneel uitgenodigd om mee te staken. Terwijl het geschil gaat tussen fabrieksmedewerkers en hun werkgevers! Het moet niet gekker worden wat mij betreft. Het personeel op kantoor heeft gelukkig meer verstand dan dat tuig wat nu al bijna 12 uur de tolweg bezet houd. Op die manier verdwijnt mijn begrip voor de zaak erg snel.

Het minimum-loon zal zeker wel omhoog gaan, ik snap ook niet geheel wat de werkgevers hiertegen hebben gedaan, want ze stellen dat ze het niet kunnen betalen? Dan doen ze toch iets verkeerd, want het gaat inderdaad om relatief geringe bedragen, ik geloof een euro of vijf in de maand omgerekend?

Ik snap ook niet dat een rechter even denkt dat hij een provinciaal (en uiteindelijk nationaal) besluit zomaar kan weggooien. Denk dat de corruptie daar heeft plaatsgevonden, want een rechter die dergelijk belangrijke zaken direct naar de prullenmand verwijst is ook niet goed snik inderdaad.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Op 27-01-2012 12:49 schreef Malam:
Over welke bedragen gaat het, ik denk dat het zelfs voor Indonesische maatstaven over peanuts gaat.
Op Batam waren de arbeiders niet tevreden over de nieuwe ondergrens 1.26 miljoen.
Hebben met de rotzooi die ze geschopt hebben het op weten te krikken naar 1.32 miljoen.

Nee zegt de Werkgevers organisatie op Java, we gaan niet akkoord met de verhoging van de ondergrens we willen op het niveau van 2011 blijven zitten.
Als je dan niet door hebt dat daar een berg rotzooi van komt dan ben je inderdaad knettergek.

Ik zou ook graag de onderbouwing lezen waar deze rechter zijn uitspraak op heeft gebaseerd, je zou haast denken dat deze rechter die hier rechtstreeks ingaat tegen een maatregel van de regionale overheid met deze uitspraak flink zijn zakken heeft gevuld.

Voor mij staat als een paal boven water dat deze uitspraak geen stand zal houden, de werkgevers hebben het gewoon geprobeerd.
Nu de beer los is, moeten ze niet gaan huilen "wie zijn billen brand moet op de blaren zitten"
Ze mogen nu aan de zwakke broeders onder de werkgevers die door deze domme actie om dreigen te vallen uit gaan leggen waarom ze deze actie hebben ondernomen.

En natuurlijk zijn er mensen die wel willen werken, dat de stakende arbeiders daar een stokje voor steken is iets voor te zeggen.
Wij noemden dat onderkruipers, niet willen strijden voor een hoger loon maar later wel mee profiteren, ja wie wil dat niet, maar zo steekt de wereld niet in elkaar.

Ik heb zelf twee grote havenstakingen meegemaakt en daarbij nog diverse acties, ik heb er geen minuut spijt van gehad, het was de basis dat havenwerkers de laatste decennia een acceptabel salaris kregen.
Met nog de opmerking dat de staking en blokkeren van de Maastunnel het sein was dat in alle sectoren van Nederland de lonen omhoog gingen en arbeiders een beetje mee konden profiteren van de welvaart.
Ik ben nog steeds zo trots als een aap met zeven lullen dat ik daar ook mijn steentje aan bij heb kunnen dragen Emoticon: Yes!

Nou je kan je borst nat maken wat betreft de stakingen die in BelgiŽ en ItaliŽ aanvang nemen.
Een landelijke staking tegen de bezuinigingen.
Heel BelgiŽ gaat plat a's maandag en dat is niet vreemd meer.
Of het nou in IndonesiŽ gestaakt word of in Europa het is een signaal aan die rijken om eens na te denken waar ze mee bezig zijn.
Miljarden in hun pocket hebben of daar 1 miljard kwijt aan zijn om de onrust te voorkomen.
Het is aan hun om al die ombuigingspakket in Europa even te laten rusten en bekijken of er iets anders kan uitvoeren om de koopkracht van de mensen niet naar beneden te brengen.
Tenslotte moet het geld rond gepompt worden om ieder tevreden te stellen.
Nu zijn een paar lieden bezig zich te vergalopperen door drastisch te bezuinigen.... Emoticon: Stupid Emoticon: Frustrated Emoticon: Angry

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Malam, 190 gulden per MAAND zei je? Dat is echt niet te geloven.
In 1975 verdiende ik als net 16- jarige scholier in de zomervakantie 102,50 gulden PER WEEK voor een werkdag van 8-6 (of een vergelijkbaar blok) in een niet nader te noemen vestiging van de "van der Valk" keten. Voor het eerst dat ik me realiseer dat ik dus nog goed af was. Niet te geloven..
Succes met afscheid nemen morgen.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 27-01-2012 14:35 elsbeth wrote:
Malam, 190 gulden per MAAND zei je? Dat is echt niet te geloven.
In 1975 verdiende ik als net 16- jarige scholier in de zomervakantie 102,50 gulden PER WEEK voor een werkdag van 8-6 (of een vergelijkbaar blok) in een niet nader te noemen vestiging van de "van der Valk" keten. Voor het eerst dat ik me realiseer dat ik dus nog goed af was. Niet te geloven..
Succes met afscheid nemen morgen.

Sorry Elsbeth, slip van de pen (toetsenbord)
Na de grote staking van '70 verdiende ik 865 gulden per maand.
Staat in mijn hersenen gegrift, door dat ik staakte kreeg ik namelijk linea recta mijn ontslag, ik werkte bij een vorktruck verhuur bedrijf, die waren aangesloten bij de sector wegvervoer.
Dus ondanks dat ik wel in de haven werkte kreeg ik doordat ik mee staakte ala minuut de zak en had geen poot om op te staan. Emoticon: Angry
De staking brak uit op vrijdagmiddag, maandagochtend kreeg ik opdracht voor een klus met mijn vorktruckje lepels bijelkaar, autobandje erom naar een te lossen wagon te gaan in het Eemhaven gebied.

Door het weekend was het niet zo erg duidelijk wat nu wel of niet aan het staken was.
Nou daar kwam ik snel achter, de te lossen wagon stond tussen 3 bedrijven in, Quick Dispatch, Burger en Presto, kwam Malampie aan met zijn vorktruckje hihihi.
Ik stond gelijk tussen een kleine honderd stakers in die mijn veelbetekenend vroegen of "het waogenrijdertje wel wist dat de haven plat lag" toen nog veel Brabanders in de haven Emoticon: Yes!

Ben dus omgekeerd, kreeg verdorrie op de Waalhaven nog een klapband ook, mijn baas gebeld dat het niet mogelijk was om te werken en dat ik bovendien ook mee ging staken.
Kreeg gelijk de mededeling dat ik dus op staande voet de zak had, die goorlap was blij, want er was geen cent meer voor hem te verdienen en hij kon mij wippen voor werkweigering. Emoticon: Yes!

Gelukkig was ik toen lid van een kleine vakbond de OVB, die stond achter de staking dus ik kon mijn moeder spreeuw en kinderspreeuw die met hun snaveltjes open zaten als vader spreeuw thuis kwam te eten geven Emoticon: Laugh out loud
Heeft een maand geduurd, alle betalingen opgeschort, pffffffff maar we zijn er uitgekomen.

Na de staking gesolliciteerd en aangenomen bij Thomsen, eerst nog een penweek en inderdaad na een maand 865 gulden.
Die werd per check gestuurd, mijn geluk, de check was zoek geraakt, duurde dus even voor ik een nieuwe check had, eerst controle of de oude check was geÔncasseerd logisch.
Na twee weken had het zijn beslag, bij elkaar was het vet 2 maanden houtje bijten geweest.
Kreeg een bericht van een dame die mijn check ergens op straat in een plas had gevonden, of er nog een beloning aan vast zat, ik had de nieuwe inmiddels thuis Emoticon: Laugh out loud

Dat geld kwam als een druppel op een gloeiende plaat, vandaar dat ik het bedrag nog precies weet Emoticon: Wink
Met de vermelding erbij dat mijn exvrouw waar ik zeker geen hoge hoed van op heb, als dochter van een werfarbeider honderd procent achter mij stond en met rotzooien en rommelen toch nog een hap op tafel kreeg.
Als ik dan zei "Ik heb lekker gegeten" dan keek ze me aan en zei dan uit de grond van haar hart, "Goed zo, laat ze maar lekker de pleuris krijgen"
Mooi hť.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Als aanvulling en wederom zeg ik dat wat er nu op de tolweg gebeurd is kloten, staking is een machtsmiddel die je alleen maar als laatste redmiddel aan mag en kan grijpen.
Te veel mensen ondervinden daar nadeel aan, in Nederland zijn we daar inmiddels wel van bewust, zowel de werknemer als de werkgever, vaak is een dreiging al voldoende om de partijen weer aan tafel te krijgen.
Dat ligt in IndonesiŽ anders zeker als corruptie er een rol in gaat spelen.

In Nederland zijn we inmiddels vele stappen verder, ik ben tot aan mijn prťpensioen actief geweest als kaderlid van de vakbond.
De ondernemingsraad heb ik de laatste 4 jaar van mijn werkzaam leven over gedragen aan de jonkies.
Het mes heeft aan vele kanten gesneden, ťťn de vakbond was apetrots een kaderlid te hebben die vrij hoog in de organisatie van het bedrijf zat.
Twee: het bedrijf maakte daar heel slim gebruik van, ik heb vaak beginnende conflicten in de kiem kunnen smoren.
Drie: Ik werkte gelukkig bij een bedrijf die er voordelen in zag om een redelijke verstandhouding te hebben met de vakbond, ze hebben mijn lidmaatschap van de vakbond nooit als storend ervaren.

Door mijn functie had ik dagelijks contact met de binken, kon hun belangen goed in de gaten houden en ook gemakkelijker aankaarten.
Dat heeft het bedrijf mij nooit kwalijk genomen, als ik dit achteraf bedenk dan heeft IndonesiŽ nog een lange weg te gaan.

Het mooiste bewijs is dat onze jongste zoon afgelopen jaar op Bali mijn voormalige directeur tegen kwam (hoe klein is de wereld)
Raakten met elkaar in gesprek en kwamen er achter dat pa gewerkt had bij het bedrijf waar hij directeur was geweest (zelfs ooit havenman van het jaar)

Ik werd gebeld door onze zoon met de vraag dat ik nooit zou kunnen raden met wie hij een biertje zat te drinken hahahaha.
De uitspraak van dat directeur was, je pa heeft een grote bek, maar hij was zo eerlijk als goud en kon de kerk heel goed in het midden houden, we hebben samen het bedrijf groot gemaakt in goede harmonie en wederzijds respect.

Te veel eer, ik heb hem vaak voor rotte vis uitgemaakt, maar hij kon het hebben, we stonden samen namelijk voor ťťn zaak.
Deed me wel goed om te horen hihihi.

We zijn in Nederland t.o.z van IndonesiŽ 50 jaar verder op het gebied van inspraak in een bedrijf.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 27-01-2012 13:18 Malam wrote: Ik denk YB dat zoals jij stelt dat dit om ťťn of andere politieke actie gaat een brug te ver is.
IndonesiŽ heeft wel degelijk vakbonden en ze behalen af en toe resultaten ook.
http://www.fnvmondiaal.nl/proj(...)zekerheid_Indonesie1

Ik kan me nauwelijks voorstellen dat deze demonstratie een politieke achtergrond heeft, immers deze rechter gaat tegen het regionale gezag in.
Ik denk dat je hier lang genoeg zit en ook doorhebt dat vrijwel bij alles er sprake is van een dubbele agenda. Als er geen grof geld achter zit, dan kan men zo'n massa niet op de been krijgen. Leuk artikeltje in de FNV Mondiaal maar ik heb inmiddels mijn buik wel vol van al die journalisten en NGO-medewerkers uit NL die even snel komen vertellen hoe de boel hier in elkaar steekt. Vele Indonesiers weten het zelf niet eens (alles is tenslotte een schimmenspel in dit land; tot het dagelijkse leven toe). Nooit luisteren naar formele uitspraken hier; altijd tussen de regels doorlezen, -kijken en -luisteren (zelfs doordenken) want wat men krijgt voorgeschoteld, is de "poppenkast". Het werkelijke spel speelt zich af achter de schermen.

Macan Belanda
Gebruiker
User icon of Macan Belanda
spacer line

Nog een fotootje gevonden (voegt niets toe verder), onderschrift op een andere website :

Workers push down the gate of a factory to encourage fellow workers to rally and block the Jakarta-Cikampek toll road in Bekasi, Indonesia's West Java province January 27, 2012. The workers staged a rally on Friday and blocked the toll road to protest the ruling of the Bandung State Administrative Court (PTUN) in a case raised by the Indonesian Employers Association's (Apindo), that revokes the minimum wage set by the local administration on Thursday at 1.49 million rupiah ($166) a month, and reverts it to the previous 1.29 million rupiah ($144), local media reported. REUTERS/Beawiharta

"Bhinneka Tunggal Ika"

accid
Gebruiker
User icon of accid
spacer line

Demonstreren is een recht en erover klagen is hetzelfde dus schiet je er niets mee op.
Beter een sluiproute nemen.

Van hen die zeggen dat zij mij kennen weet ik dat ze mij niet kennen.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

79,750,976 pageviews Een website van indahnesia.com