Avond temperatuur Bali

Subforum Bali, het godeneiland 
91 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
petrajonkers
Gebruiker
spacer line

Op 22 april gaan mijn man en ik voor 3 weken naar Sanur. Graag willen wij weten hoe de avondtemperatuur daar is in april en mei. Wel of geen "vestje" nodig???

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Vestje heb je niet nodig, tenzij het hard waait en/of regent, maar dan zit je natuurlijkj lekker binnen. Hoe warm het is? Geen idee, het zal niet veel kouder zijn dan een graad of 25-30 in de avond. Nachten zijn wat frisser natuurlijk.

petrajonkers
Gebruiker
spacer line

Bedankt,, goed om te weten. Kan je trouwens je visum op Denpasar met euro's betalen? en zo ja, hoeveel kost dat? Je leest overal verschillende dingen hierover

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Ligt er bovendien aan WAAR je in Sanur verblijft. Zit je pal aan het strand dan kan het zelfs met een avondtemperatuur van 25 graden en een straffe zeewind, vrij fris aanvoelen.

Op de luchthaven kun je met IDR's en o.m. US$ en Euros je V.o.A afrekenen. Wisselgeld krijg je terug in IDR's. Wisselkoers is erg nadelig voor de toerist, dus het beste is om met IDR's te betalen.

If you have nothing to loose, you can risk everything

petrajonkers
Gebruiker
spacer line

De wisselkoers kan misschien wel nadelig zijn, maar als ik in Nederland bij de bank IDR's ophaal dan betaal ik ook geld voor de transactie. is dit dan nog steeds voordeliger dan het betalen met de euro?

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Petra, je hebt het over een paar euro maximaal. Hoeveel tikwerk wil je daaraan verspillen?

MAD

petrajonkers
Gebruiker
spacer line

Even voor de duidelijkheid, bedoel je nu de wisselkoers bij de bank of op de luchthaven?

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Ik bedoel helemaal niets meer.

MAD

petrajonkers
Gebruiker
spacer line

Een wijs besluit

Elly-01
Gebruiker
User icon of Elly-01
spacer line

Hoi Petra, wat betreft je visum, dat kan je in euro's betalen en dan krijg je inderdaad je wisselgeld in IDR terug. Wat betreft dat vestje, ik zou het wel meenemen, wij hadden het afgelopen zomer s'avonds best fris, dus voor ons dit jaar een vestje in de koffer.
Ik wens jullie een hele leuke vakantie.

becik becik
Gebruiker
User icon of becik becik
spacer line

On 27-01-2012 02:06 Pak Pupyes wrote:
Ik bedoel helemaal niets meer.

Ik moest toch even glimlachen.

matur suksama

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Hoi Petra.

Bali is warm, ik neem altijd een vest mee...je weet het maar nooit, toch?
Na een regenbui kan het ook best fris worden en ook aan zee....
Als je naar Bali gaat, ga éérst je visum halen voordat je naar de douane loopt, anders
sta je bij de douane voor niks in de rij, dat is ons in oktober gebeurd heeft ons aardige
uren gekost !!!! Visum kan je in Euro's betalen....en verder op Bali is het verstandig om alleen in Ruphia's te betalen, pinnen en geld wisselen alleen op een bank doen, oplichters zijn er overal.
Veel plezier op Bali en komt gezond en wel terug in Nederland.

cabrio
Gebruiker
spacer line

Visa On Arrival is 25 USD of 20 EUR, betaal gepast.

Wisselen doe je NOOIT op de bank deze hebben een zeer slechte koers. Wissel bij een officieel wisselkantoor zoals BMC of Kuta Money Exchange, die kun je overal vinden.
Ga niet naar die kleine wisselkantoortjes die lijken hogere koers te geven, die rekenen een lekkere dikke commissie, waarna de koers lager wordt.

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Wel of geen vestje meenemen. Hmmm. Waarom bij twijfel niet gewoon een vestje meenemen? Aan de andere kant natuurlijk wel nuttige info voor andere forumbezoekers die zich afvragen of ze dat vestje nu wel of niet in moeten pakken in hun koffer.

From Dayeuhkolot with love

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Zeer nuttig...... Ik zou het vestje aandoen.

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Je moet ook de koers in de gaten houden Cabrio.....dat doe ik tenminste, dat kan je een hoop munten schelen.

Kleine binnenlandse wisselkantoortjes daar NOOIT naar binnen gaan, je gaat rijk er in,
en je komt armer er uit!!! Emoticon: Cry Emoticon: Cry Pas daar mee op!!

Hoezo vestje aan YB?? In de vliegtuig én op Bali is het gewoon te warm....gewoon het vestje voor de zekerheid meenemen, vooral als je terug komt naar Nederland , kan je héél blij zijn dat je het vestje mee hebt genomen, toch? Emoticon: Yes! Emoticon: Party!

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Ik zou het vestje soieso ook aandoen met name als je terug in Nederland komt. Het temperatuurverschil is soms heel groot.

Volgende week krijgen we een kleine ijstijd in Nederland. ( sorry ging ik even uit jouw topic)

Ook op Bali heb je van die plekken waar het in de avond heel fris kan zijn. Neem ook even wat Norrit, een diakuurtje en wat zoutoplossing mee. Je kan het soms heel hard nodig hebben Emoticon: Smile

Ik spreek uit eigen ervaring. Emoticon: Cooool

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Misschien kan Petrajonkers even aangeven om wat voor vestje het hier gaat. Er zijn namelijk vestjes die öp Bali bijvoorbeeld wél van pas kunnen komen, zoals deze:

Afhankelijk van wat je van plan bent, kan een vestje als het volgende ook best handig zijn

Dus omwille van de diepgang van de discussie lijkt het me prettig als je een foto kunt afbeelden van het vestje in kwestie. Vervolgens kunnen wij dan een goed onderbouwde mening geven over het wel of niet meenemen ervan naar Bali. Bij voorbaat dank.

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 28-01-2012 10:50 Yogya-Bali wrote:
Zeer nuttig...... Ik zou het vestje aandoen.

Inderdaad, ook in het vliegtuig van A'dam naar .......................
Tijdens de nachtelijke uren kan het ook in het vliegtuig fris zijn, je krijgt wel een "dekentje" maar ik vind een vestje prettiger zitten.
Het hoeft geen dik vest te zijn voor Sanur.
Tegenwoordig heb je ook van die supergrote sjaals, die kan je ook 's avonds omslaan als het wat frisser is maar echt koud heb ik het in Sanur nooit gehad. Mocht je ergens de bergen in gaan dan is een vestje wel aan te raden.

Neem maar een paraplui mee, zo'n klein inklapbaar ding mocht het nog eens gaan regenen.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Een skipak is natuurlijk ook een optie....

Ps het plaatsen van fotomateriaal is mij hier nog nooit gelukt :(

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 28-01-2012 20:18 bule gembel wrote:
Ik zou het vestje soieso ook aandoen met name als je terug in Nederland komt. Het temperatuurverschil is soms heel groot.

Volgende week krijgen we een kleine ijstijd in Nederland. ( sorry ging ik even uit jouw topic)

Ook op Bali heb je van die plekken waar het in de avond heel fris kan zijn. Neem ook even wat Norrit, een diakuurtje en wat zoutoplossing mee. Je kan het soms heel hard nodig hebben Emoticon: Smile

Ik spreek uit eigen ervaring. Emoticon: Cooool

TIP van de dokter gekregen ,drink Pocari, aldaar gewoon te koop bij bijna elk winkeltje, het is een sportdrankje waar zout en suiker in zit om het verlies daar van door buikloop weer aan te vullen.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Bule gembel... heel makkelijk, gewoon derde button van links gebruiken boven het tekstvak en dan een URL plakken van een foto op internet. Als dat niet lukt kun je ook de URL in het tekstvak zelf plakken met vóór de URL [ img ] (spaties even weghalen tussen de haakjes en ná de URL [ /img ] (spaties weer weghalen).

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Beste Monyet,

Hier trek ik mijn vest even voor uit, om maar even on topic te blijven...
Ik moet dus eerst een foto gaan uploaden. Pak P had me laatst zo iets gezegd maar het programma werkt bij mij niet goed, Ik ben gaptek...

Waar werk jij mee? Dan wil ik dat wel proberen en trek ik mijn vest zo weer aan..

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Makkelijkste is gewoon een foto van internet plaatsen. Als je wel een eigen foto wil plaatsen dan moet je die eerst uploaden, bijvoorbeeld bij www.uploadplaatjes.nl.
Daarna de link kopiëren en hier dus plakken op de manier zoals hierboven beschreven.

cabrio
Gebruiker
spacer line

Op 28-01-2012 20:01 schreef Kembang:
Je moet ook de koers in de gaten houden Cabrio.....dat doe ik tenminste, dat kan je een hoop munten schelen.

Ik hou dat ook zeer goed in de gaten hoor, beter dan speculeren op de beurs. :-))
Gemak is dat ik bijna dagelijks langs een BMC en ExMy rij, vlak in de buurt van Bintang en de restaurantjes in Seminyak. ;-)

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,876,893 pageviews Een website van indahnesia.com