Emigreren naar Indonesie.

Subforum Het visumgebeuren 
66 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
bambang
Gebruiker
spacer line

Ik ben zelf ook benieuwd, om het even, naar het antwoord. Emoticon: Yummie!

pierre
Gebruiker
spacer line

En toen was het stil bij slimmerikje...
of zal hij al in de jungle zitten??

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Dirk is zo slim om niet meer te reageren of hij heeft de plannen opgegeven! Het kan zijn dat Dirk nu hout aan het kappen is in de jungle om straks Boedha beeldjes te snijden. Deze handel was altijd geweldig heb ik mij laten vertellen...

Kom op Dirk!

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Slimmedirk is Stilledirk geworden, jammer hoor.
Ik vond het wel interessant worden na zijn tweede posting.
Zo'n positieve jongen met zo'n baanbrekende levensstijl moeten we gewoon helpen.
Ik had in eerste instantie nog zo iets van, joh Dirk stel het een jaar uit en ga je licht op steken.
Na zijn uitgebreide posting is duidelijk dat hij het licht al heeft gezien.
Blijft er voor mij niets over als te zeggen doen Dirk, doen jongen, laat je niet van de wijs brengen door al die doemdenkers hier op het forum.
Met zo'n instelling gaat het zeker lukken Dirk.
Wees niet bang, de eerste de beste imam die je buiten het vliegveld tegen komt zal je met liefde helpen.
Ze zijn er gek op om te pronken met een witte (desnoods half bruine) bekeerling en maak je maar geen zorgen, ze hebben stuk voor stuk nog wel een paar van die lekkere poepies in de spare die jou graag van dienst willen zijn en je trouw willen zweren in het aangezicht van Allah (gezegend zij zijn naam).
Gaan Dirk laat je niet tegenhouden door doemdenkers, je kan het en je doet Om Ziel ook nog een plezier.
Overigens met het uitspreken van de woorden:
Asj-hadoe an la ilaha ill-Allah
Wa asj-hadoe anna Moehammad-an rasoel-Oellah
Ben je weliswaar Moslim, maar er hangen nog een paar dingen aan vast.
Onder andere de hadj, als je muntjes bij elkaar kan schrapen om naar Indonesië te gaan, dan komt toch weer een jaar uitstellen boven tafel.
Ëén: Wat is belangrijker, emigreren of de hadj, afijn dat hoef ik jou als goed Moslim niet te vertellen.
Twee: Doen Dirk, als Mekkaganger zal je hier veel bewondering en eerbied oogsten, dan staat zeker de hele club klaar om je plan te laten slagen.

tvolkert
Gebruiker
spacer line

Mijn ervaring met de RI is, dat al heb je daar familie wonen, en je woont bij ze in toch alleen voor staat met alle problemen die er zijn . Vaak wordt dat niet gezien als toerist.
Ik ga graag naar RI Ambarwa en dat elke jaar 6 maanden, dat kan ik doen omdat ik gepensioneerd ben.
Ik wil hiermee zeggen, dat als je nog niet gepensioneerd bent hier in Holland het beste van moet maken. Want een baan vinden in de RI ook als ingenieur vergeet het maar.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Mwah, dat laatste is niet geheel waar. Er zijn voldoende opportunities in RI. Wel rekening houden met cultuur en maatschappij en een goed plan cq. idee hebben. Enige ¨backing¨ en gaan met die hap.......
Slimmedirk weet tenminste waar Mohamed de mosterd vandaan haalt. Indonesiers pronken graag met bekeerde moslims uit het westen (zie die idioot in Yogya die zijn naam heeft veranderd, elk jaar rond Ramadhan weer uit de kast wordt gehaald om op de kijkkast TV te komen, reeds lang in het bezit van een verblijfsvergunning als goede moslim). Deze zgn. ¨converts¨ komen snel in aanmerking voor een verblijfsvergunning of naturalisering en mogen allerlei soorten werk aanpakken met werkvergunning. Dus Slimmedirk heeft al een aantal barrieres geslecht. Nu de rest nog....

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2012
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

18,700,471 pageviews Een website van indahnesia.com