met fiets op binnenlandse vlucht?

Subforum Tickets, luchtvaart en vervoer 
55 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Malle
Gebruiker
spacer line

Hey allen!

Komende zomer ga ik 5 weken naar IndonesiŽ, waarvan ik er 4 met mijn trekkingfiets ga afleggen. (zo'n 2500km maximaal).

Nu had ik 2 vraagjes.
1. Hoe loopt het met het meenemen van een fiets als bagage op een binnenlandse vlucht?
2. Ik was van plan om na een weekje surfen in zuid-Bali naar het Noorden te trekken en dan westwaards richting Djakarta. Maar nu zie ik overal dat dat eigenlijk minder interessant is voor fietsers gezien de drukte. Oostwaards tot ergens op Flores lijkt nu eerder de voorkeur. Wat denken jullie?

alvast bedankt voor een tip!

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Een fiets meenemen zal hoogstwaarschijnlijk gerekend worden als normale bagage, die dus opgeteld wordt bij je koffers. Je betaald voor het meerdere overgewicht tijdens het inchecken. Check tijdig in, dit voorkomt teleurstelling in verband met het apart behandelen van dergelijke 'vreemde' objecten, het is namelijk ongebruikelijk hier om een fiets mee te nemen.

Als je de keuze hebt, lekker richting het oosten gaan. Niet omdat Java niet mooi is, maar puur vanwege de drukte. Ten oosten van Bali en westelijk Lombok is het over het algemeen prachtig rustig en liggen de hoofdwegen er ook beter bij.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Niet oostwaarts gaan naar Flores, maar direct naar Flores (vliegen).
Ondanks dat de drukte op de wegen van Lombok en Sumbawa nog niet zo erg is, zijn ze juist daardoor levensgevaarlijk daar elke idiote buschauffeur denkt dat hij de enige op de weg is. Meer ellende gezien op de wegen van Sumbawa dan die op Java.
Daarnaast zijn het ook uit oog van bezienswaardigheid ontzettend oninteressante eilanden; er is maar 1 weg en dat is de trans-Lombok en de trans-Sumbawa highway; de rest is per fiets onbegaanbaar. Vlieg naar Labuanbajo (eerst Komodo bezoeken! 1 dag) en vertrek van daaruit op de fiets naar Maumere. Prachtige omgeving, je zal er van genieten.......maar wel bergachtig (alleen maar bergen), dit i.t.t. West Nusa Tenggara (wat de weg betreft). Je praat dan over ca. 500 km.
Als je dat onvoldoende vindt, dan kan je alsnog een stukje Java erachter aan plakken (en daar de bergachtige routes nemen).

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Ik zou me maar voorbereiden op allerlei problemen, met een dergelijk ongebruikelijk en buitenmaats stuk "bagage" als een fiets.

Allereerst, er zijn maatschappijen die e.e.a. uberhaupt niet meenemen als bagage.

Als het al meegenomen wordt, dan slechts tegen absurde (hoge) "bijkomende" vrachtkosten omdat e.e.a. niet als "bagage" wordt aangemerkt. Het volume van het object wordt bepaald en op basis daarvan komt er een bedrag aan kosten tevoorschijn. Even gaan zitten als ze dat gaan vertellen aan je Emoticon: Smile

Als je al wilt "bij"-betalen en de maatschappij je fiets wil - en soms geldt ook "kan" - vervoeren: Bereid je ook voor op het simpele feit dat jij al ergens staat maar dat je fiets nog nergens te bekennen is.

Het bovenstaande is gebaseerd op eigen ervaringen met een surfboard als "vracht" op een aantal binnenlandse vluchten.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Malle
Gebruiker
spacer line

Hey dankjewel voor die snelle antwoorden!

Ben ondertussen via de wereldfietserwiki iemand op het spoor gekomen. GeÔnspireerd door zijn blog ga ik grotendeels zijn parcours overdoen Emoticon: Smile
Ga vliegen naar Maumere (dankjewel voor die tip Yogya-Bali) met Merpati Airlines . Vanuit Maumere ga ik dan op mijn gemak terugfietsen richting Denpasar. Afgaande van die blog heb ik er wel vertrouwen in dat het zal lukken. Toch bedankt voor de waarschuwingen Amed East Bali.

Heb er al goesting in Emoticon: Smile

accid
Gebruiker
User icon of accid
spacer line

Mag ik vragen wat voor fiets je hebt?

Van hen die zeggen dat zij mij kennen weet ik dat ze mij niet kennen.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

80,687,129 pageviews Een website van indahnesia.com