huur scooter

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
93 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
SanderBali
Gebruiker
spacer line

On 03-02-2012 02:33 sapolidi wrote:

[quote removed]

De aanbeveling om het land hals over kop te verlaten nadat je iemand hebt doodgereden zonder aandacht te hebben besteed aan het slachtoffer, laat zien dat je totaal geen menselijke normen bezit. Het is te schandalig voor woorden.

Nee het is juist andersom Sapolidi. De IndonesiŽr heeft geen menselijke normen. Als ik als Bule iemand doodrijd (maakt niet er schuldige is) dan wordt ik gelyncht of als er op tijd polisi bij is dan wordt ik gechanteerd en financieel helemaal uitgekleed of anders het gevang in. Moet ik dus familie betalen (niet meer dan logisch) maar ook de Polisi. Ja Sapolidi, zo gaat dat in IndonesiŽ. Die Westerse fatsoensnormen van ons moet je in sommige situaties maar ff vergeten in Indo.
Dus zo zsm het land uit en dan op veilige afstand ga ik het netjes met de nabestaanden afhandelen. Bij kleine incidenten heb ik de afspraak met mijn vrouw dat we zsm van stuur wisselen dus gaat zij achter het stuur zitten en ik er naast (scheelt een hoop want zij is Indonesische).

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Dat heb ik inderdaad gezien en 1x meegemaakt. Als Indonesische onderling een
ongeluk maakt wordt er schouderophalen gewoon verder gereden.

Een bule wordt aangereden door een Bemo, die stopte niet eens en reed hťťl hard er
vandoor.....slachtoffer werd door de omstanders naar een arts gebracht.

Andersom als een Bule een Indon. aanrijdt buiten zijn schuld om krijg hij de kans niet eens om door te rijden om dat de omstanders zijn auto omsingelen !!! Paar minuten later zie je de politie al aan komen rijden tttssjjj Emoticon: Angry
Daarom zal ik nooit in IndonesiŽ een auto, brommer, motor en zelf op de fiets gaan rijden Emoticon: Eerie Emoticon: Eerie

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Moet je zo iets aanschaffen dan heb je misschien de weg alleen...............HA Ha Hihihihi.. Emoticon: Shiny Emoticon: Wink

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Is dat niet die weg van Bogor naar Sukabumi? Maar het is geen Solex, he? Ik dacht even iemand te herkennen...

SanderBali
Gebruiker
spacer line

On 03-02-2012 19:59 zieleffe wrote:

Click to see original image

Moet je zo iets aanschaffen dan heb je misschien de weg alleen...............HA Ha Hihihihi.. Emoticon: Shiny Emoticon: Wink

Hoe heb je die foto nou weer gevonden Zieleffe. Echt humor!
Die van die Belgen vond ik ook goed.

Maar die foto kan echt nooit in IndonesÔe gemaakt zijn.
Ik zie er trouwens wel handel in, lijkt mij echt wat voor de jeugd in NL.

SanderBali
Gebruiker
spacer line

Dat soort humor kan echt niet in IndonesiŽ.

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 03-02-2012 19:54 Kembang wrote:

Dat heb ik inderdaad gezien en 1x meegemaakt. Als Indonesische onderling een
ongeluk maakt wordt er schouderophalen gewoon verder gereden.

Een bule wordt aangereden door een Bemo, die stopte niet eens en reed hťťl hard er
vandoor.....slachtoffer werd door de omstanders naar een arts gebracht.

Andersom als een Bule een Indon. aanrijdt buiten zijn schuld om krijg hij de kans niet eens om door te rijden om dat de omstanders zijn auto omsingelen !!! Paar minuten later zie je de politie al aan komen rijden tttssjjj Emoticon: Angry
Daarom zal ik nooit in IndonesiŽ een auto, brommer, motor en zelf op de fiets gaan rijden Emoticon: Eerie Emoticon: Eerie

Zo, die Kembang. En al die drie situaties heb je met eigen ogen gezien? Ik ken nog een sterk verhaal... ik geloof jou Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 03-02-2012 04:56 Yerun wrote:
Zo net weer bijna een motorrijder minder. Ik rijd met de auto (zilverkleurige Avanza, toch niet heel eenvoudig over het hoofd te zien) op de doorgaande weg, komt er vanuit een 'omdraaipunt' in een keer zo'n verrotte Mio met bijbehorend jong meisje de bocht om vliegen, direct 2 rijbanen naar links. Die vliegt gewoon door, dus ik in de ankers en claxoneren. Gelukkig op tijd gereageerd, maar toen was zij al gevlogen.

100 meter verderop meisje op Mio klemgereden tegen de stoeprand en raampje open gedaan. "Was je bijna dood meisje!", Kreeg ik als antwoord "Ja, sorry meneer!" . Wat me opviel is dat ze lijkbleek was weggetrokken en niet lachte om haar oerstomme actie van 15 seconden eerder. Die was dus goed geschrokken, al weet ik niet of het van mijn klemrijden is of van haar idiotie.

Vergeten doet ze dit niet meer, klemgereden worden door een bule ... Haha.

Tja, het blijft inderdaad een vreemd land dat IndonesiŽ. Als ik hier in Nederland zo'n pubertje had klemgereden om haar aan te kunnen spreken op haar rijgedrag had ik in het gunstigste geval een opgestoken middelvinger en de nodige verwensingen tegemoet kunnen zien. En als ik pech had had zij al via haar mobieltje de nodige maatjes opgetrommeld die mij wel eens de les zouden lezen. Conclusie: als de IndonesiŽr onze fatsoensnormen niet overneemt wordt het nooit iets met dat land.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 03-02-2012 02:33 sapolidi wrote:

[quote removed]

De aanbeveling om het land hals over kop te verlaten nadat je iemand hebt doodgereden zonder aandacht te hebben besteed aan het slachtoffer, laat zien dat je totaal geen menselijke normen bezit. Het is te schandalig voor woorden.
Zoals al eerder gesteld heb jij geen flauw idee van hoe het hier daadwerkelijk gaat. Iemand doodrijden loopt voor de chauffeur hier vaak ook dodelijk af, niet door het ongeluk, maar door het geweld wat daarop losbarst in bepaalde gevallen.

Ik zou precies hetzelfde doen; me heel hard uit te voeten maken, al helemaal als het mijn schuld niet is, want al die vingertjes wijzen toch wel mijn kant uit.

Nee, je hebt echt geen flauw idee wat je zegt. Heeft niets te maken met het bezitten van menselijke normen, maar gewoon met het gebruiken van gezond verstand in dit land.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 04-02-2012 01:18 sapolidi wrote:

[quote removed]

Tja, het blijft inderdaad een vreemd land dat Indonesi�. Als ik hier in Nederland zo'n pubertje had klemgereden om haar aan te kunnen spreken op haar rijgedrag had ik in het gunstigste geval een opgestoken middelvinger en de nodige verwensingen tegemoet kunnen zien. En als ik pech had had zij al via haar mobieltje de nodige maatjes opgetrommeld die mij wel eens de les zouden lezen. Conclusie: als de Indonesi�r onze fatsoensnormen niet overneemt wordt het nooit iets met dat land.
Vreemde conclusie.

Ik had verwacht dat ze mij had gezien, of in ieder geval gehoord en daarna netjes gestopt was om haar excuses aan te bieden. Daar was ik kwaad over, dat totale apatische gedrag van vele weggebruikers. Daar heb ik wat van gezegd.

Wat het opbellen van vriendjes, middelvingers en verwensingen in Nederland ermee te maken hebben weet ik niet?

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 04-02-2012 03:13 Yerun wrote:

[quote removed]
Vreemde conclusie.

Ik had verwacht dat ze mij had gezien, of in ieder geval gehoord en daarna netjes gestopt was om haar excuses aan te bieden. Daar was ik kwaad over, dat totale apatische gedrag van vele weggebruikers. Daar heb ik wat van gezegd.

Wat het opbellen van vriendjes, middelvingers en verwensingen in Nederland ermee te maken hebben weet ik niet?

Nou, zo moeilijk is dat toch niet. Als je in Nederland een weggebruiker klemrijdt en vervolgens aanspreekt op apathisch gedrag krijg je geheid een grote mond terug en dat meisje in indonesiŽ zegt lijkbleek "sorry". Zie je het verschil?

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Vaak zien ze je niet want ze zitten rustig te bellen. Deelnemen aan het verkeer is een social event. Met 30 km/h op de buitenste baan rustig de familie praat doorzetten zonder enig benul van de rest van het verkeer. Of..... Een hele bekende, een zijstraat uitvliegen zonder je te bekommeren om de rest van het verkeer. 2 bussen die elkaar inhalen en je moet maar kijken waar je eventueel crasht met de minste schade in het vooruitzicht.

Er was ongeveer 2 jaar terug op dit forum dezelfde verontwaardiging toen ik in een reply te kennen gaf dat wachtend op een rood stoplicht een brommert achterop de Prado knalde. Het reservewiel was slachtoffer. Meneer lag op de grond. Ben uitgestapt, hij keek wat verdwaasd omzich heen. Dan ben je een idioot? Dat heb ik ook tegen de brommert meneer gezegd. Ingestapt en weggereden.

Gewoon doorrijden want als bule ben je het haasje, maakt niet uit of je enige schuld hebt of niet. Dat is goed 3 jaar rijervaring in RI.

It's only kinky the first time.

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 04-02-2012 04:10 oyibo wrote: want als bule ben je het haasje

Niet zelden een dood haasje. Gebarbecued met benzineluchtje. Doorrijden is de enige optie. Een dag wachten, en dan naar de politie gaan als je (echt) schuld hebt, anders ook dat niet.

MAD

ibusas
Gebruiker
User icon of ibusas
spacer line

Even off topic, want het gaat hier niet over de brommer...

Maar geloof het of niet: ik heb van de localen in Bali zelfs het advies gekregen als mijn TAXI bij een ongeluk betrokken is, ook dan uit te stappen en hard weg te lopen!

accid
Gebruiker
User icon of accid
spacer line

On 04-02-2012 08:54 ibusas wrote:
Even off topic, want het gaat hier niet over de brommer...

.
uuuuhh wat was hier nog on-topic dan?

Van hen die zeggen dat zij mij kennen weet ik dat ze mij niet kennen.

bambang
Gebruiker
spacer line

Als je in NL een ongeluk veroorzaakt, moet de politie ingeschakeld worden. Er wordt een rapport opgesteld. Meestal hebben de (twee) partijen een autoverzekering. De afwikkeling van het auto-ongeluk wordt verder gedaan door de autoverzekeringsmaatschappijen onderling. Voorts heb je omstanders die nieuwsgierig kijken (ramptoeristen?).

In RI is de politie corrupt. Je hebt een woedende menigte. Veel automobilisten hebben geen autoverzekering. De afwikkeling ....?

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 03-02-2012 03:00 sapolidi wrote:

[quote removed]

Heel interessant. Kun je een link plaatsen naar dat artikel of is die krant/tijdschrift/wetenschappelijk blad weer toevallig met het oudpapier weg.

[quote removed]

Onderzoekers van de Brock Universiteit in het Canadese Ontario melden dat mensen met een laag IQ zich sneller aangetrokken voelen tot een conservatief gedachtegoed omdat ze 'structuur en orde' zoeken. Omdat de conservatieve ideologie tegen verandering is, worden sneller vooroordelen ontwikkeld.
Daar gaan we weer. We hebben hier net als mr. Sapo zoveel tijd over dat als we iets lezen met een pen ernaast zitten en opschrijven waar het is gepubliceerd, wie het heeft geschreven, datum en tijdstip, etc. Hou toch eens op. Mag een mens niet eens refereren aan iets dat hij heeft gelezen zonder dat hij eerst moet nagaan waar hij het heeft gelezen, wie het heeft geschreven, wanneer en waar??? Laten we het even leuk houden.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 04-02-2012 03:10 Yerun wrote:

[quote removed]
Zoals al eerder gesteld heb jij geen flauw idee van hoe het hier daadwerkelijk gaat. Iemand doodrijden loopt voor de chauffeur hier vaak ook dodelijk af, niet door het ongeluk, maar door het geweld wat daarop losbarst in bepaalde gevallen.

Ik zou precies hetzelfde doen; me heel hard uit te voeten maken, al helemaal als het mijn schuld niet is, want al die vingertjes wijzen toch wel mijn kant uit.

Nee, je hebt echt geen flauw idee wat je zegt. Heeft niets te maken met het bezitten van menselijke normen, maar gewoon met het gebruiken van gezond verstand in dit land.
Hou maar op. Het is allang duidelijk dat er hier af en toe forumleden opduiken met een puur theoretische, super-westerse kijk op de situatie hier. Ik woonde nog niet eens hier maar maakte in 1980 al een dergelijk (on)geval mee waarna snel gas werd gegeven door de chauffeur van de auto waarin ik meereed. In die 30 jaar is er nog niets veranderd aangaande schuldverklaring en lynchen van de autochauffeur. Besef gvd eens dat het hier gaat om een 3e wereld-land; niet te vergelijken met de situatie in Europa. Capek deh!!

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 04-02-2012 04:02 sapolidi wrote:

[quote removed]

Nou, zo moeilijk is dat toch niet. Als je in Nederland een weggebruiker klemrijdt en vervolgens aanspreekt op apathisch gedrag krijg je geheid een grote mond terug en dat meisje in indonesi� zegt lijkbleek "sorry". Zie je het verschil?
Ah, dus jij vind het wel normaal dat iemand zonder te kijken oversteekt, met gevaar voor eigen leven? Want DAAR heb je het niet over? Nee, natuurlijk niet, want je weet voor geen meter hoe het er hier aan toe gaat.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 04-02-2012 11:57 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]
Hou maar op. Het is allang duidelijk dat er hier af en toe forumleden opduiken met een puur theoretische, super-westerse kijk op de situatie hier. Ik woonde nog niet eens hier maar maakte in 1980 al een dergelijk (on)geval mee waarna snel gas werd gegeven door de chauffeur van de auto waarin ik meereed. In die 30 jaar is er nog niets veranderd aangaande schuldverklaring en lynchen van de autochauffeur. Besef gvd eens dat het hier gaat om een 3e wereld-land; niet te vergelijken met de situatie in Europa. Capek deh!!
jij snapt het, ik snap het, SanderBali snapt het.. en Sapo niet. Komt mooi uit, die eerste drie wonen hier en hebben zich aangepast, die laatste heeft niets met Indonesie te maken, dus hoeft het ook niet te weten. Emoticon: Shiny

accid
Gebruiker
User icon of accid
spacer line

On 22-01-2012 17:03 heerke wrote:
wie oh wie kan mij vertellen wat het huren van een scooter, automaat, moet kosten en heb je daar een rijbewijs a voor nodig?

.
een rijbewijs heb je dus niet nodig heerke om te rijden alleen maar handig bij een razzia.

Van hen die zeggen dat zij mij kennen weet ik dat ze mij niet kennen.

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 04-02-2012 11:50 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]
Daar gaan we weer. We hebben hier net als mr. Sapo zoveel tijd over dat als we iets lezen met een pen ernaast zitten en opschrijven waar het is gepubliceerd, wie het heeft geschreven, datum en tijdstip, etc. Hou toch eens op. Mag een mens niet eens refereren aan iets dat hij heeft gelezen zonder dat hij eerst moet nagaan waar hij het heeft gelezen, wie het heeft geschreven, wanneer en waar??? Laten we het even leuk houden.

Natuurlijk mag een mens dat YB. Je refereert maar aan wat je wilt. Maar voor de geloofwaardigheid lijkt het me niet onaardig om eens een keer met de bron waaruit je geput hebt te komen als je weer eens een krantenartikel of een andere publicatie aanhaalt. Is misschien minder leuk, maar de kans dat ik je een keer geloof wordt wel groter.

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 04-02-2012 16:20 Yerun wrote:

[quote removed]
jij snapt het, ik snap het, SanderBali snapt het.. en Sapo niet. Komt mooi uit, die eerste drie wonen hier en hebben zich aangepast, die laatste heeft niets met Indonesie te maken, dus hoeft het ook niet te weten. Emoticon: Shiny

Nou kom je even met zwaar geschut aan Yerun. Drie ultieme kenners in ťťn keer. Hier kan ik niet tegenop. ik geef dan ook meteen toe dat je inderdaad je gezond verstand gebruikt als je als een dief het hazepad kiest wanneer je iemand hebt doodgereden. Schuldig of niet, want dat onderscheid wordt niet meer gemaakt. Ik vind het zelfs zo belangrijk dat dit als reisadvies moet worden doorgegeven aan alle Tour Operators. Emoticon: Laugh out loud

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 04-02-2012 11:57 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]
Hou maar op. Het is allang duidelijk dat er hier af en toe forumleden opduiken met een puur theoretische, super-westerse kijk op de situatie hier. Ik woonde nog niet eens hier maar maakte in 1980 al een dergelijk (on)geval mee waarna snel gas werd gegeven door de chauffeur van de auto waarin ik meereed. In die 30 jaar is er nog niets veranderd aangaande schuldverklaring en lynchen van de autochauffeur .

Als twee vrachtwagens in Sumber Rejo op Java 16 mensen in een partytent doodrijden, dan haalt dit nieuws al de Nederlandse kranten. Hierop doordenkend, zo zit ik nu eenmaal in elkaar, ga ik er dan ook vanuit dat als iedere chauffeur in IndonesiŽ die iemand doodrijdt gelyncht wordt dat ook wel het nieuws moet halen. Klinkt toch logisch YB. Kan natuurlijk ook zijn dat het aantal chauffeurs dat voor dat feit eventueel gemolesteerd is zo minimaal is dat het de moeite van vermelden niet waard is. Zou zo maar kunnen.

Besef gvd eens dat het hier gaat om een 3e wereld-land; niet te vergelijken met de situatie in Europa. Capek deh!!

Oei, je raakt geÔrriteerd. Niet doen YB. Zoal jij ooit al eerder hebt aangeven is dit geen wetenschappelijk forum.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 05-02-2012 01:39 sapolidi wrote:

[quote removed]

Nou kom je even met zwaar geschut aan Yerun. Drie ultieme kenners in ��n keer. Hier kan ik niet tegenop. ik geef dan ook meteen toe dat je inderdaad je gezond verstand gebruikt als je als een dief het hazepad kiest wanneer je iemand hebt doodgereden. Schuldig of niet, want dat onderscheid wordt niet meer gemaakt. Ik vind het zelfs zo belangrijk dat dit als reisadvies moet worden doorgegeven aan alle Tour Operators. Emoticon: Laugh out loud
Leuk om te zien dat als je je gelijk niet kan halen, je keer op keer poogt andermans woorden in het belachelijke te trekken. Probeer het nog een keer zou ik zeggen, dan heb ik weet iets om 's ochtends om te lachen.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,007,991 pageviews Een website van indahnesia.com