Dollars mee naar Bali?

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
48 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
ChrisG
Gebruiker
spacer line

Is het handig om dollars mee te nemen zodat je bijv. 50 dollar in de paspoorten kan doen als je je visum vraagt op het vliegveld? Of juist gewoon rupia's meenmenen?

Is het verder handig om dollars te mee te nemen naar Bali of kan je beter wat rupia's meenemen en de rest daar pinnen?

Ik zie alleen oude onderwerpen op ht forum dus vandaar ff een nieuwe

cabrio
Gebruiker
spacer line

Neem 25 $ per persoon mee voor je Visa On Arrival.

Verder kun je perfect weg met Euro en deze wisselen bij een officieel wisselkantoor zoals bvb. Kuta Money Exchange, BMC, ...
Mocht je echt met dollars willen werken, zork dan voor 100 $ coupures, want daarvoor krijg je de beste wisselkoers. Sommige geven dezelfde koers voor 100 en 50 $ coupures, maar niet allemaal. Kleinere coupures = slechtere wisselkoers.
Bij Euro speelt de coupure geen rol, je krijgt voor alle (van 5 Ä tot 500 Ä) dezelfde koers.

Nadeel van pinnen is dat je max. 25 biljetten uit de ATM kunt halen. De meeste ATM's geven 50.000 biljetten, sommige 100.000 biljetten. Dus het max. bedrag dat je kunt pinnen is 2.500.000 IDR = ca. 220 Euro, niet bijzonder veel.
Bovendien betaal je telkens je gaat pinnen de transactiekosten.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

ik zie geen reden om dollars mee te nemen, aangezien je je visum ook met euro's kunt betalen.

karint
Gebruiker
spacer line

via 333 travel werd ons geadviseerd dollars mee te nemen voor t visum en wij pinnen gewoon elke keer t maximum is mischien wel iets duurder maar willen niet te veel cash mee nemen Emoticon: Smile

simpati
Gebruiker
spacer line

wij pinnen gewoon elke keer t maximum
Dan maar te hopen dat het pinnen dan met de WERELDPAS van de RABOBANK van vrijdag in de namiddag tot maandag tegen de middag beter lukt als de laatste drie weken, bij BCA, BNI, BRI en BII lukte het mij niet, niet in Malang en ook niet in Medan.
Bij bank CIMB NIAGA wel maar die ligt niet in de kleinere plaatsen.
Dit is geen paniek zaaien , eerst meende ik dat mijn bankpas geblokkeerd was, dat was dus niet zo.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Simpati; ik heb precies hetzelfde probleem met mijn rabobank pas. Ik heb zelfs al een nieuwe aangevraagd en toen bleek dat het dindag weer werkte. Sinds de jaarwisseling levert pinnen problemen op. Gelukkig heb ik een Indonesische rekening, want dit kwam zeer onverwacht.

Ik heb het geprobeerd op diverse plekken in Jakarta, Bekasi, Pangandaran en Bandung.

Nou ja, een nieuwe pas is gratis, maar ze hadden dit wel even mogen melden? Het zal toch ergens vandaan komen dit geintje.

simpati
Gebruiker
spacer line

ik heb precies hetzelfde probleem met mijn rabobank pas.
Beste Jeroen,
Ik weet niet of dit een probleem alleen voor de Rabobankklanten is of voor alle Nederlandse banken, vanmorgen heb ik wederom BNI en BCA getest, weer niet mogelijk.
Ook kennissen van mij hebben deze problemen gehad tijdens hun vakantie op Sumatera.

Ik vind het een goed en ook erg belangrijk dat wij (die in IndonesiŽ wonen) daarvoor waarschuwen op dit forum zodat mensen van hun welverdiende vakantie kunnen genieten en eventueel maatregelen kunnen nemen.

Gelukkig heb ik een Indonesische rekening
Ik heb uiteraard ook een Indonesische bankrekening en heb vorige week eens geld direct over gemaakt van mijn Rabobank rekening naar mijn BCA rekening (alle kosten voor de ontvanger), voor Ä500 kreeg ik 2,5 dag later Rp.5.636.591 over gemaakt, koers Rp.11.273.
Ik stuur zo meteen een mail naar de Rabobank en verwijs hen naar de link van dit topic.
Groetjes,

Peter191064
Gebruiker
User icon of Peter191064
spacer line

Twee weken geleden was er volgens mij een storing in ATM-pin verkeer met de RABO bank, ook wij konden toen nergens pinnen ( BALI) , bij meerdere automaten geprobeerd.
Mij is wel opgevallen dat het geld pinnen met een NL bankpas minder makkelijk is, voor zover kunnen zien voerde alleen de BNI nog het 'MAESTRO' logo. Vroeger had de postbank nog het Cirrus logo en daar kun je op meer plaatsen mee terecht bij de ATM's. Maar sinds de overgang naar ING is heeft deze pas alleen nog het 'maestro' logo.
Mastercard en Visa wordt door ongeveer alle ATM's geaccepteerd.

Soms denk ik wel eens : je kan m`n rug op zak, dan gaan we er weer voor!

simpati
Gebruiker
spacer line

De Rabocard (Mastercard) weigert ook bij dezelfde ATM's tijdens het weekend, dit is door sommige personen ook geprobeerd, is niet leuk als je van Samosir extra naar Pematang Siantar reist om geld op te nemen en dan weer zonder geld terug moet reizen, is toch al gauw een reis van 4 uur.
Vandaag lukte het mij ook niet, morgen weer wel daar ben ik van overtuigd.
Ik wacht op een reactie van de Rabobank per email.
Groetjes,
Jan

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 23-01-2012 04:28 Peter191064 wrote:
Twee weken geleden was er volgens mij een storing in ATM-pin verkeer met de RABO bank, ook wij konden toen nergens pinnen ( BALI) , bij meerdere automaten geprobeerd.
Mij is wel opgevallen dat het geld pinnen met een NL bankpas minder makkelijk is, voor zover kunnen zien voerde alleen de BNI nog het 'MAESTRO' logo. Vroeger had de postbank nog het Cirrus logo en daar kun je op meer plaatsen mee terecht bij de ATM's. Maar sinds de overgang naar ING is heeft deze pas alleen nog het 'maestro' logo.

Deze informatie geeft de klantenservice van de Ing.

Er staat geen Cirrus-logo op mijn Betaalpas. Kan ik mijn Betaalpas nu wel gebruiken in het buitenland?

Op de Betaalpas van de ING staat een Maestro-logo. Maestro is net als Cirrus een internationaal merk. Beide merken zijn van MasterCard. Maestro wordt gebruikt voor zowel geldautomaten als voor betalen in winkels en restaurants. Cirrus wordt uitsluitend gebruikt voor geldautomaten. Overal waar u het Cirrus-logo ziet, kunt u ook gebruikmaken van uw Betaalpas met het Maestro-logo. Ook in het buitenland kunt u dus gewoon met deze Betaalpas geld opnemen bij de geldautomaten en betalen in winkels indien er een Maestro-logo aanwezig is. Aangezien Maestro nu overal wordt geaccepteerd waar het Cirrus-logo staat, is het niet meer noodzakelijk om beide logoís op onze Betaalpas weer te geven.

dutchbird
Gebruiker
spacer line

On 23-01-2012 11:18 simpati wrote:
Ik wacht op een reactie van de Rabobank per email.

Ik wacht al langer dan een maand op een reactie van de Rabobank.... Emoticon: Shut up!

NGS stock photos

simpati
Gebruiker
spacer line

Ik wacht al langer dan een maand op een reactie van de Rabobank
Ik heb in het algemeen geen klachten over de service van de Rabobank, het komt maar zelden voor dat ik niet dezelfde dag antwoord krijg, misschien ligt dat aan de vestiging.
Groetjes,
Jan

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 23-01-2012 11:18 simpati wrote: Vandaag lukte het mij ook niet

Mij wel. Maar inderdaad gisteren en vanochtend niet.

MAD

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Geachte forumleden,

Hoe staat het nu met het pinnen in RI. We komen binnenkort die kant op en gaan ons afvragen wat nu verstandig is. Naast de pinpas toch maar een voorraadje euri's meenemen?

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

ibusas
Gebruiker
User icon of ibusas
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Chris: dollars heb ik daar nog nooit nodig gehad!

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.BintangJan: Ik zou zeker wat flappen van Ä 50,- meenemen voor noodgevallen - zeker als je een rondreis gaat maken. Niet overal is een geldautomaat, waar ik trouwens nooit problemen heb gehad met mijn ING pasje.

Met een creditcard kan je ook cash opnemen bij een bank, alleen zijn daar extra kosten aan verbonden.

brittdoo
Gebruiker
spacer line

Als je dollars meeneemt, zorg dan dat ze niet gevouwen zijn (er nieuw uit zien).

Gevouwen dollars worden vaak niet aangenomen (ik weet niet zeker of dit op Bali ook zo is, maar in andere delen van IndonesiŽ is dit wel het geval).

Mijn ING pas werkt trouwens prima in IndonesiŽ. Staat geen cirrus-logo op, maar kan wel gewoon bij cirrus-automaten (zonder maestro-logo) pinnen. Nog nooit problemen gehad met pinnen met mijn ING pas.

simpati
Gebruiker
spacer line

Zoals ik gewend ben kreeg ik een keurig antwoord van de Rabobank op de vraag die ik gesteld had, het is niet de schuld van de Rabobank maar van de Indonesische banken.

Gisteren en vandaag heb ik weer probleemloos geld met mijn Rabobank Wereldpas kunnen opnemen bij de ATM van de BNI en BCA.

Iemand die dit forum wel volgt maar niet reageerd schreef mij dat met de Wereldpas van de ABN Amro in het buitenland per 1-1-2012 nog maximaal Ä300 per dag (was eerder Ä500) opgenomen kan worden, de kosten blijven per transactie wel Ä2,25.

Nog nooit problemen gehad met pinnen met mijn ING pas.
Ik zal voor jouw duimen dat het zo blijft, er zijn de laatste tijd wel veel storingen met ING internetbanking.
Groetjes,
Jan

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Zoals ik gewend ben kreeg ik een keurig antwoord van de Rabobank op de vraag die ik gesteld had, het is niet de schuld van de Rabobank maar van de Indonesische banken.
Dat zal flinke problemen gaan opleveren voor toeristen, die vast denken dat hun pasje kapot is, want een pasje dat niet werkt vanaf vrijdagmiddag tot maandagmiddag en dan weer wel, leg dat maar eens uit? Zelfs ik dacht dat m'n pasje kapot was. Tijd om ervoor te zorgen dat er altijd meer dan voldoende geld op mijn BCA-rekening staat dan maar.

simpati
Gebruiker
spacer line

die vast denken dat hun pasje kapot is
Bij de BRI krijg je ook in het Engels te lezen dat je contact moet opnemen met jouw bank!
Ik heb dat gedaan en de Rabobank schreef mij dat mijn bankpas niet geblokkeerd was.
Waarom BRI denken veel mensen dan maar in de kleinere dorpen is dat meestal de enige ATM.

IndonesiŽ op zijn best:
Bij de BRI op Ambarita op Samosir moet je intoetsen dat je graag 1.000.000 wil hebben, de ATM geeft dan 500.000, dat is ook het bedrag op het bonnetje.

De afkorting moet niet BRI zijn maar BRDI: BANK RAKYAT DUDUK INDONESIA
Groetjes,
Jan

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Ibusas,

We hebben altijd wel een paar flappen bij ons, maar als ik de berichten hier boven lees, dan is het verstandig wat meer mee te nemen. Gelukkig beschikken we over zowel een Rabo- als ING-pas. Dus we hebben twee kansen om toch geld uit de muur te trekken.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

On 25-01-2012 11:59 BintangJan wrote:

We hebben altijd wel een paar flappen bij ons, maar als ik de berichten hier boven lees, dan is het verstandig wat meer mee te nemen.

Tijdens mijn laatste drie trips heb ik alleen maar cash meegenomen (wel een bankpas voor het geval) Is me goed bevallen, hoewel niet zonder risico natuurlijk.

cabrio
Gebruiker
spacer line

Gelet op de belabberde koers die banken altijd hanteren en de extra aangerekende kosten, gebruik ik mijn bankpas niet meer en doe ik ook bijna geen betalignen meet met Visa/Mastercard.
Ik breng altijd een behoorlijke som cash geld mee en hou de koers bij de wisselkantoren goed in de gaten en wissel dan vaak een groot bedrag. Bevalt mij al meerdere jaren als beste oplossing.
Heb ondertussen ook een BCA rekening, want het natuurlijk nog makkelijker maakt, eens gewisseld geld op de rekening en de debit pas gebruiken. ;-)

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

mijn Rabo wereldpas heeft geen slechte koers en ook geen extra kosten, maar het probleem recentelijk is, dat ie vanaf vrijdagmiddag tot maandagmiddag niet meer werkt. Maar gelukkig heb ik dus ook een BCA rekening, (en een BII rekening, al zal die wel afgesloten zijn inmiddels)

bertyanti
Gebruiker
spacer line

Ik vind 2.500.000 rp wel veel geld
Kan er 2 weken van leven in Indo

accid
Gebruiker
User icon of accid
spacer line

je kan veel meer met een rabopas opnemen, op Bali tenminste maar dan niet in een keer. Kost niets dus maakt het niet uit toch.. Ik heb een Rabo rekening in Indonesie en dat is vertrouwd.

Van hen die zeggen dat zij mij kennen weet ik dat ze mij niet kennen.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,598,421 pageviews Een website van indahnesia.com