Spullen invoeren wie kan mij helpen??

Subforum Gezocht & Aangeboden 
62 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Gezocht & Aangeboden > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Daar hebben ze geen Oyibo voor nodig. Simpelweg door het domweg te proberen gaan ze vanzelf wel rekenen. Komen ze er bij de eerste kontakten wel achter dat zoiets niet werkt. En gemiddeldweg beginnen mensen met dat kapitaal op zak niet aan zoiets.

Het waren meer school voorbeelden.

Niet iets bijzonders lijkt me zo. Dat overigens is slechts het begin. Gaan we voor echte zaken? Dan komen er in RI nog wel een aantal andere zaken kijken. Waarmee je het liefst niet op dat moment door onwetendheid achter wil komen. Maar goed, het is weer mooi geweest, ik heb nog wat belangrijker dingen te doen Emoticon: Yes!

It's only kinky the first time.

SanderBali
Gebruiker
spacer line

On 29-01-2012 15:10 bule gembel wrote:
Beste Sander,

Ik probeer Spacey even een beetje te helpen. Soms is iets goed doen toch niet erg? Als zij het niet doet is er vast iemand die denkt van ja dat zou iets kunnen zijn. En wat ook heel belangrijk is, het is mijn handel niet.

Ik doe al voldoende Sander ik heb het al druk genoeg Emoticon: Smile Mocht je een idee hebben dan mag je mij dat best in een PB voorleggen wellicht kan ik je een beetje helpen of iets bijsturen. ik doe dat graag. Ik gun iedereen succes!

Ps je vraag wat ik er aan heb om mijn ideeen te spuien kan ik ook omdraaien? Wat heb jij er aan om hier te reageren? Dat is exact hetzelfde denk ik.

Is ook niet erg, juist erg nobel.
Maar goed het is waarschijnlijk je business om adviezen te geven . Leuk, hoop alleen voor de NL Belastingbetaler dat er nier ergens een linkse subsidiekraan opengaat voor jouw adviezen

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Geweldige opmerking over die linkse subsidie kraan hahaha

Ik denk niet dat er nog veel van die kranen zijn met het huidige kabinet.

Naast het geven van adviezen onderneem ik ook graag zelf.
Wat doe jij Sander, mag ik dat vragen.

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

SanderBali
Gebruiker
spacer line

Heb 2 fabrieken op Java, 1 voor souvenirs specifiek bestemd voor de Caribean en Hawaii. Wat houd ik maar in het midden maar de oplettende kijkers hebben mij misschien op tv gezien jaren geleden... De andere maak in een bepaald product vnl bestemd voor Europa.
Wat zeg ik niet want dan ben ik niet meer anoniem (is helaas nodig in Indo).Zelfs Yogya-Bali weet niet van mijn bestaan en die beweert met zijn schrijfen hier dat ie alle ondernemrs wel kent in Indo.

SanderBali
Gebruiker
spacer line

Nog even een opmerking over die groen produkten van Spacey. Met die handel mik je dan toch ook een beetje op de geitenwollesokken dragers, vegatarisch en lid van Greenpeace? Die willen toch alleen maar producten van FSC hout, afkomstig uit beheerde bossen? Nou daar ga je dan met je groene label want die bossen zijn er niet in Indo.

accid
Gebruiker
User icon of accid
spacer line

Heb je twee fabrieken of gebruik je twee fabrieken SanderBali? Is ook niet belangrijk dat wij weten wat jij maakt en of verhandeld want daar heeft Spacey niets aan. Groen is natuurlijk een woord waar mensen een waarde aan hangen maar dat is allemaal kul natuurlijk. Er zal best wel succesvol zaken gedaan worden in die term maar ik verwacht toch dat spacey eerder non-profit bedoelde.

Van hen die zeggen dat zij mij kennen weet ik dat ze mij niet kennen.

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Beste Sander en Accid,

Groen is denk ik een beleving en geeft een bepaald gevoel...Daar kan je commercieel gebruik van maken.

Is Spacey nog hier ik heb haar al een tijdje niet gehoord.

Het mooie van een forum zou moeten zijn dat je volledig anoniem kan zijn..
Je kan zeggen wat je wilt dat heb je zelf in de hand. Dit zou zo moeten zijn.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Wij hebben ook wel eens wat geprobeerd zo maar amateur achtig, van die poppetjes die op een veer zitten en die in je auto op je voor of achterruit dashboard plaatsen en die trillen bij het schokken van de auto.
wat wel leuk is geweest onze 35 jarige bestaan,dat wij op kunststof label sleutelhangers met onze naam er op hebben laten maken in IndonesiŽ voor de dansclub................ Emoticon: Shiny Emoticon: Wink

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 29-01-2012 17:04 SanderBali wrote: Zelfs Yogya-Bali weet niet van mijn bestaan en die beweert met zijn schrijfen hier dat ie alle ondernemrs wel kent in Indo.
Nou, dan wil ik wel eens weten waar dat staat. Nog nimmer beweert......

SanderBali
Gebruiker
spacer line

On 29-01-2012 17:33 accid wrote:
Heb je twee fabrieken of gebruik je twee fabrieken SanderBali? Is ook niet belangrijk dat wij weten wat jij maakt en of verhandeld want daar heeft Spacey niets aan. Groen is natuurlijk een woord waar mensen een waarde aan hangen maar dat is allemaal kul natuurlijk. Er zal best wel succesvol zaken gedaan worden in die term maar ik verwacht toch dat spacey eerder non-profit bedoelde.

Accid, over de fiscaal-juridische constructie zal ik het maar niet hebben hier want dan veroorzaak ellenlange discussies hier. Ik praat trouwens sowieso liever niet over mijn onderneming hier. Omdat BG mij meermalen vroeg heb ik het verteld.

Dit forum vind ik vooral leuk om een beetje te lullen over ditjes en datjes maar liever niet over zaken doen, beetje het niveau van Surya-Atmadja zeg maar.

SanderBali
Gebruiker
spacer line

On 30-01-2012 07:51 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]
Nou, dan wil ik wel eens weten waar dat staat. Nog nimmer beweert......

Ik dacht het ooit eens gelezen te hebben dat jij precies wist wie er succevol waren in Indo. Maar misschien heb ik dat fout begrepen.
Misschien als ik ooit nog eens bijstand van de Nederlandse Staat nodig heb dat wij elkaar ontmoeten.

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Grappig ...dat jullie erop doorgaan, je ziet dat Spacey er niet meer op reageert, is natuurlijk niet verwonderlijk toch, hoe zij hier eerst werd ontvangen..... Emoticon: Eerie

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Nou nou, dat vind ik reuze meevallen. PP stelde nog zelfs even:
Ik zal mijn gebruikelijke sarcasme over groen, duurzaam en innovatie voor deze keer laten varen.
en geeft uitsluitend aan waaraan men moet denken bij dergelijke plannen. Het probleem is zoals gewoonlijk bij de jongere generatie medelanders: krijgen ze niet te horen wat ze willen horen, dan accepteert men het niet en gaat vervolgens vrolijk fluitend op de eigenwijze wijze verder. Ik woon al lang niet meer in dat moerasgebied maar de mentaliteit zie ik nog volop om me heen via toeristen, familie, collegae en andersoortige medelanders. Het stemt me verre van positief. Men denkt de wijsheid volop in pacht te hebben en wil vnl. luisteren naar degenen die hen bevestigen in hun ideeen. Enige kritiek wordt zelden geaccepteerd; nee eerder nog met een kwade kop teruggekopt.
Hou op, Spacey krijgt hier een dosis informatie (voor niets en dat is tegenwoordig ook zelden) waarmee ze iets zou kunnen doen. I.p.v. dank, ngamuk.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 30-01-2012 16:31 SanderBali wrote: Ik dacht het ooit eens gelezen te hebben dat jij precies wist wie er succevol waren in Indo. Maar misschien heb ik dat fout begrepen.
Misschien als ik ooit nog eens bijstand van de Nederlandse Staat nodig heb dat wij elkaar ontmoeten.
Nee hoor. Ik heb recent nog wel ergens geschreven dat ik verscheidene medelanders ken die succesvol zijn (niet uitsluitend qua materie maar ook immaterieel succesvol) en dat ik daarmee "bezig" ben. Zou er graag nog een aantal bij leren kennen (niet voor eigen gewin maar voor het project waarmee ik bezig ben). Dus wat let je........
Bijstand van de Nederlandse staat is voorbij sinds die Indische Limburger met dat vreselijke kapsel de wandelgangen beheerst rond het Plein in Den Haag.

accid
Gebruiker
User icon of accid
spacer line

On 31-01-2012 04:16 Yogya-Bali wrote:
Nou nou, dat vind ik reuze meevallen. PP stelde nog zelfs even:
[quote removed]
en geeft uitsluitend aan waaraan men moet denken bij dergelijke plannen. Het probleem is zoals gewoonlijk bij de jongere generatie medelanders: krijgen ze niet te horen wat ze willen horen, dan accepteert men het niet en gaat vervolgens vrolijk fluitend op de eigewijze wijze verder. Ik woon al lang niet meer in dat moerasgebied maar de mentaliteit zie ik nog volop om me heen via toeristen, familie, collegae en andersoortige medelanders. Het stemt me verre van positief. Men denkt de wijsheid volop in pacht te hebben en wil vnl. luisteren naar degenen die hen bevestigen in hun ideeen. Enige kritiek wordt zelden geaccepteerd; nee eerder nog met een kwade kop teruggekopt.
Hou op, Spacey krijgt hier een dosis informatie (voor niets en dat is tegenwoordig ook zelden) waarmee ze iets zou kunnen doen. I.p.v. dank, ngamuk.

Dit ging ff niet goed dus nog maar een keer voor yogya-Bali.

Spacey zal absoluut in haar nopjes zijn nu je haar onder de jongere generatie plaatst. Waar je jezelf op baseerd in dat geval is me een raadsel.
Al de kenmerken van de Nederlanders die je opsomt (en er zijn er nog veel meer zoals we vaak hier mogen aanschouwen) zijn allemaal waar. Waarschijnlijk zijn dat echter de kenmerken die je nodig hebt om succesvol te zijn als je ziet wat de Nederlander zoal bereikt heeft op velerlei gebied in de wereld en in het thuisland.
.
De reactie van Spacey was zeker overtrokken en geen goed uitgangspunt om de zakelijke wereld in te stappen maar niet iedereen heeft de eigenschappen om reacties met een duidelijke ondertoon te relatieveren.
.
Of de informatie die je hier krijgt voor niets is mag je alleen stellen als je het in geld uitdrukt. Als deze dame de gedachte had gehad hier welkom te zijn had ze misschien ook haar bijdrage kunnen leveren in andere topics.

accid
Gebruiker
User icon of accid
spacer line

Ik dacht dat ik twee keer de quote had ingedrukt en dat het was fout gegaan , maar toch niet. Ik ben ook niet de slimste.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 31-01-2012 04:53 accid wrote: Al de kenmerken van de Nederlanders die je opsomt (en er zijn er nog veel meer zoals we vaak hier mogen aanschouwen) zijn allemaal waar. Waarschijnlijk zijn dat echter de kenmerken die je nodig hebt om succesvol te zijn als je ziet wat de Nederlander zoal bereikt heeft op velerlei gebied in de wereld en in het thuisland.
Wellicht klopt dat in Nederland en vele andere landen in de wereld. Maar ik vraag me af of dat opgaat voor welk willekeurig land dan ook in de wereld.
Sommige landen hebben een dermate eigen cultuur van zaken doen (waaronder dit land) waardoor men met een Nederlandse mentaliteit toch nog wel eens de plank mis slaat. Er zijn er hier godzijdank voldoende die slagen, maar ik zie er nog meer die niet slagen en binnen verloop van tijd terug naar patria gaan.
Reeds enkele jaren geleden was er in een Nederlands tijdschrift een opsomming van manier van zaken doen tussen noordwest-Europeanen en zuid-Europeanen. Een dermate verschil dat met zich meebracht dat de noordwest-Europese cultuur van zaken doen wel werd geaccepteerd in noord-Amerika en oost-Europa maar toch minder in het zuiden van Europa.
Hetzelfde ziet men hier ook in RI. Soms zijn het kleine (culturele) verschillen die een business-deal teniet kunnen doen. Al verscheidene malen meegemaakt dat een bepaalde deal niet doorging - ondanks de aanwezigheid van voldoende kennis van produkt - vanwge "buiten"-zakelijke redenen die men niet bevroed had.
Evenzo enige jaren geleden stond er een reportage in een Indonesisch magazine waarin ook de verschillen tussen de Indonesische manier van zaken doen werd geschetst alswel de "westerse" (iets te ruim genomen) wijze van business bedrijven.
Twee weken geleden nog een dergelijk situatie zich voorgedaan waarbij de (toch wel vrije koloniale en vooringenomen) houding van een aantal Nederlanders een grote deal in de soep lieten lopen.
En die vooringenomen houding zie ik steeds meer terug bij de huidige generatie medelanders. Misschien zeer goed voor zaken doen in Europa, Amerika en China, maar minder geslaagd voor ZO-Azie.

accid
Gebruiker
User icon of accid
spacer line

Nederlanders zijn succesvol in de gehele wereld en ook daar waar cultuurverschillen nog veel meer invloed hebben het zakelijke verkeer dan in gematigd indonesiŽ. Dit komt inderdaad door hun vooringenomen houding want als je passief bent en je tegen laat houden door goed bedoelde waarschuwingen kom je niet vooruit.
.
In het zaken doen gaat het niet om bang zijn maar om door te zetten en te geloven in jezelf en je visie alle waarschuwingen ten spijt.
.
failiet gaan is niets mis mee! De meest geslaagde ondernemers gaan regelamtig failiet maar uiteindelijk komen ze bovendrijven. Maar dan nog willen de meeste hun succes niet zien maar hun telkens wijzen op hetgeen fout ging of fout kan gaan.
.
Van de bedrijven en mensen die op deze lijst staan

http://statline.cbs.nl/StatWeb(...)237,254,271,288,305,(l-2),(l-3),(l-4)&HDR=T,G2&STB=G1&VW=T

Zijn er starks die in de quote 500 kunnen staan als ze niet naar de adviezen luisteren die gebasseerd zijn op angst -wat er fout kan gaan en half lege glazen.
.
Degene die zich laten lijden door die angst ed. zie je waarschijnlijk niet meer op die lijst maar in een of ander forum.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Wat mij opvalt, is dat juist degenen die zijn mislukt of zoals je het noemt angstig zijn, zich niet vertonen op forums. Waarschijnlijk toch enige gÍne.
BTW, een waarschuwing is geenzins bedoeld om je tegen te laten houden, maar om van te leren.......en een gewaarschuwd mens telt voor twee. Ik denk dat dat weinig te maken heeft met angst.

accid
Gebruiker
User icon of accid
spacer line

Twee mensen twee meningen. Beide hun eigen waarheid.

bambang
Gebruiker
spacer line

Je kunt ook een indeling maken voor zaken doen. Zaken doen via `contract` of via `persoonlijk contact`. In het westen gebeurt dat vaak via contract. Je kijkt of het product een meerwaarde voor je kan hebben. Daarna ga je onderhandelen.

In het oosten, denk ik, is persoonlijk contact belangrijk. Het is dan niet meer zakelijke vriendelijkheid. Het contact wordt persoonlijker. Je vertelt meer over je familie, liefhebberijen. Het contact via contract kan koud overkomen.

Als je naar de Chinezen in China kijkt, gebeurt dat veel op basis van contract. Met handen en voeten voor contact is al voldoende. De Chinezen kijken naar het geld en niet naar de persoon.

accid
Gebruiker
User icon of accid
spacer line

Je hebt 100% gelijk Bambang.
.
De Chinezen in China zijn zo geworden door het teonemende zaken doen met westerlingen. Buiten China gaat het nog vaak op persoonlijk contact met de baas en daarna maakt het niet meer uit wat de adjudanten wensen want de baas heeft beslist.
.
Chinezen zijn ook overal op de wereld succesvol maar dan bedoel ik de chinezen die zich gevestigd hebben in het land vanwaar ze zaken doen en niet vanuit China geleide ondernemingen. Dit komt omdat zij doorzetten en tegenslag niet uit de weg gaan. Kijk eens hoe de Chinezen hier in IndonesiŽ behandeld zijn en worden en wie zijn hier succesvol?

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Beste Spacey,

Ik ben benieuwd hoe het is afgelopen met je groene webwinkel.
Ik hoop dat je het voor elkaar hebt gekregen.

Accid!! Wanneer kom jij weer terug op de Indahnesische planeet?

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

80,036,503 pageviews Een website van indahnesia.com