Bali in april of augustus?

Subforum Bali, het godeneiland 
61 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Nathalie1976
Gebruiker
spacer line

Hallo Bali-kenners,

Ik wil met mijn vriend dit jaar graag 2 tot 3 weken naar Bali. We kunnen of in april of in augustus op reis. Regent het nog veel in april en is het beter in augustus naar Bali te gaan, of is het weer in april ook prima?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groeten,
Nathalie

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Het weer is niet echt van belang, het zal wel droog zijn. Je kunt veel beter kijken naar de drukte, en dan is augustus veel drukker (en dus duurder) dan april over het algemeen.

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Dat klopt wat Yerun schrijft, ik ga liever eind september.....goedkoper in mijn dompet = portemonnee en een stuk rustiger.... Emoticon: Party! .

ibusas
Gebruiker
User icon of ibusas
spacer line

Uit jullie 2 mogelijkheden zou ik april kiezen: alles lekker fris na de regens!

Nathalie1976
Gebruiker
spacer line

Dank voor jullie reactie!. Ik denk dat we inderdaad zullen kiezen om in april naar Bali te gaan. Wij willen ongeveer 2 weken rondtreizen op Bali.Ik heb de Lonely Planet gekocht en ben deze al aan het doorspitten om onze rondreis te plannen, maar hebben jullie misschien nog leuke tips voor mooie plaatsjes, natuurschoon, accomodaties etc. op Bali?

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Even het forum doorlezen, dit is een vraag die zo'n beetje iedere maand weer terugkomt en volledig afhankelijk van je eigen insteek. Als je van strand en zwembad houdt ŗ la Costa Brava dan kies je voor Kuta. Wil je geen AustraliŽrs en Nederlanders tegenkomen dan is Bali niet de juist bestemming en Lombok or Java wellicht leuker. Bali heeft wel mooie tempels en natuur als je het binnenland in gaat, rijstvelden bij Tegallalang, markt van Sukawati, sommigen trekken juist weer meer naar t Oosten of Westen. Noorden voor de dolfijnen en voor het duiken meen ik.

From Dayeuhkolot with love

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Nathalie...ik heb ergens op het forum..gťťn idee meer waar...een hele lijst gemaakt

over de bezienswaardigheden van Bali....hopelijk dat je het kan vinden!!

Wij zijn door de binnenlanden gereden zůnder een enkele toerist gezien te hebben maar wel de bewoners van de desa's en dat is juist het mooie van deze leuke en mooie tripjes op Bali!!

Nathalie1976
Gebruiker
spacer line

Wederom dank voor jullie reacties :-)
Ik ben inderdaad juist niet op zoek naar het Costa Brava gevoel en wil zoveel mogelijk authentieke plaatsjes en mooie natuur aandoen en ook nog een paar keer duiken. En ik zal ook op zoek gaan naar je lijst op het forum Kembang.

gabelferink
Gebruiker
User icon of gabelferink
spacer line

Hallo Nathalie, ik zou ook kiezen voor april, de tickets zijn ook goedkoper.

groetjes, Gerard

Reclame weggehaald.
Moderated by Oyibo.
Voor reclame graag contact opnemen.

accid
Gebruiker
User icon of accid
spacer line

On 21-01-2012 23:48 Nathalie1976 wrote:
Wederom dank voor jullie reacties :-)
Ik ben inderdaad juist niet op zoek naar het Costa Brava gevoel en wil zoveel mogelijk authentieke plaatsjes en mooie natuur aandoen en ook nog een paar keer duiken. En ik zal ook op zoek gaan naar je lijst op het forum Kembang.

Ik zal wel weer op mijn ballen krijgen maar wat verwacht jij nu van Bali nathalie 1976? Goed jaar trouwens.
.
Een lonely planet kopen voor Bali? een mooie natuur (kan ik nog in mee gaan)authentieke plaatsjes - duiken ? Ik ben bang dat je verwachtingen de werkelijkheid zullen overstijgen, en dan maakt het niet uit in welke maand je gaat.
.
Ik ben heeeel heeeel serieus in mijn reactie Nathalie 1976. Als je nu naar Bali vliegt dan raad ik je aan om een avondje uit te rusten van je vlucht en meteen door te vliegen naar Oost Indonesie , nusa tengara - Sulawesie past ook heel goed bij je verwachtingen maar Bali? duuuuuhuhuu.

Voorkomen is beter dan genezen

Van hen die zeggen dat zij mij kennen weet ik dat ze mij niet kennen.

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Bali heeft natuurlijk best nog wel mooie plekjes, zo vond ik Uluwatu echt nog wel bijzonder. Zeer afgelegen, dan wel. En zonder huurauto is het niet te doen, maar dan heb je wel een bijna privťstrand van het hotel (La Joya, overigens prachtig back to basics maar wel wat overpriced).
De meeste collega's van mij die voor het eerst Bali aandeden waren toch wat teleurgesteld. Ze hadden gehoopt op prachtige witte zandstranden en een soort zen-eiland waar iedereen zit te hummen, in harmonie is met de natuur en bla bla bla. Maar als je aankomt in het drukke Denpasar en door de motoren van je sokken wordt gereden, vervolgens in je hotel in Kuta merkt dat je alleen maar AustraliŽrs om je heen hebt en ziet dat de prijzen vergelijkbaar zijn met Nederland, dan valt het wel wat tegen. Als je Bali aandoet moet je dus wel goed weten wat je wil en je reisschema daar op afstemmen om te voorkomen dat het een teleurstelling wordt.

Overigens 1976 zeker een goed jaar!!

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Ze hadden gehoopt op prachtige witte zandstranden en een soort zen-eiland waar iedereen zit te hummen, in harmonie is met de natuur en bla bla bla.
Hoe komen die mensen toch aan dat beeld? Ik heb dat nooit gezien op Bali, hoop het nooit te zien ook. Daarvoro kom ik namelijk niet naar Bali. Wel voor het lekkere eten, de relatief goedkope alcohol en het nachtleven. Tegenwoordig moeten vrouw en kind nu mee, dus dat laatste wordt wellicht geschrapt, maar dan blijft er nog altijd voldoende over om van te genieten.

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 29-01-2012 10:23 Yerun wrote: Wel voor het lekkere eten

Frans, Italiaans, Mexicaans, Grieks, Indiaas, Thais etc. Maar Indonesisch?

MAD

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Ik heb ook weinig echt lekker gegeten op Bali (moet wel zeggen dat ik nog steeds geen babi guling heb geprobeerd na al die jaren *schaam schaam* ). Ik vind Java veel meer een eiland waar je voor het eten heen gaat. Kwestie van smaak, maar waar veel toerisme is, wordt de smaak nu eenmaal vaak aangepast aan de bezoekers. Ik heb echt bizar slecht gegeten in plaatsen als Kuta en Seminyak. In Tegallalang heb ik weer heerlijk gegeten en ook Jimbaran zťker niet slecht. Ubud was weer veel te toeristisch en de prijzen vallen er ook tegen als je net van Java komt.
Ik denk wel dat veel mensen het beeld van Bali hebben van 20-30 jaar geleden. Ook het beeld dat in Amerikaanse films wordt gecreŽerd helpt niet mee natuurlijk.

accid
Gebruiker
User icon of accid
spacer line

Het maakt niet uit in welke maand je babi guling eet maar ik vind het wel te kauwen. Nasi boaring vind ik dan toch wel de boventoon hebben in Java en dat is dan weer jammer.
Ik denk dat ieder eiland wel wat lekkers heeft en dat dit samenhangt met de tijd van het jaar geloof ik ook nog wel, maar om daar nou je vakantie op af te stemmen. mwuaah

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Kwestie van smaak. De nasi goreng die ik elk jaar bij Rumah Makan Parangtritis eet is voor mij het absolute genot.

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Yerun...relatief goedkope alcohol????? Waar dan??

Of bedoel je die zelfgemaakte bocht dat niet te zuipen is???

Je betaalde voor de alcohol net zoveel als in Nederland.....we hebben daar dan ook gťťn wijn gedronken....Een goede fles wijn kopen in Hardy loopt je gillen weg uit de winkel....We dronken maar Bintang dat is idd goedkoper.

accid
Gebruiker
User icon of accid
spacer line

Kembang toch, iets kopen in de Hardy is hetzelfde als de telegraaf serieuws nemen. Goede wijn moet je ook niet "kopen" in Indonesie maar meenemen uit Nederland en zuinig op zijn.
Er zijn echter wel plaatsen waar je goed geprijsde alcohol kan kopen voor directe consumptie maar dan moet je naar de Gay bars. Daar is het zo druk dat ze de prijzen laag/normaal kunnen houden. Zelfs een glas wijn (als je het vast kan houden zonder te morsen) is daar gunstig geprijsd. Je krijgt er een hoop gezelligheid en shows voor terug en als vrouw heb je niets te vrezen.
Heineken is trouwens ook gewwon overal te verkrijgen en dat voor vaak maar een 2000 rp meer dan Bintang.

accid
Gebruiker
User icon of accid
spacer line

Was ik nog vergeten te melden. Het maakt niet uit of je April of Augustus komt, het is er altijd heet.

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Heerlijk zeg even naar Bali. het is hier zo erg koud dat ik liever vandaag nog vertrek. Helas roept de plicht en moet er nog even gewerkt worden.

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

accid
Gebruiker
User icon of accid
spacer line

Zolang je niet wilt zwemmen in de zee! Daar zit trouwens wel een verschil in wat betreft de maanden augustus of april. August dan hesrtelt de zee in zekere zijn van de regen die via de rivieren in de zee is gestroomd en krijgt het weer een beetje zijn wat blauwe/groene kleur terug ipv moddergrijs/bruin. Ook de temperatuur van het water is in april anders dan in augustus maar altijd wel aangenaam. Jammer dat de zee hier op zovele manieren verradelijk is.

Nathalie1976
Gebruiker
spacer line

Dank voor jullie reacties. Ik heb de Lonely Planet inderdaad gekocht en ga deze fijn uitpluizen. Natuurlijk weet ik dat Bali erg toeristisch is, maar ben er van overtuigt daar te kunnen genieten van mooie natuur, mooie duiklocaties en leuke, gezellige plaatsjes!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

79,997,028 pageviews Een website van indahnesia.com