Atheist 5 jaar gevangenis

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
54 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Hitami
Gebruiker
spacer line

Een atheÔst krijg mogelijk 5 jaar gevangenis

http://www.bbc.co.uk/indonesia(...)_atheis_minang.shtml

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Hhmmm, lees net vanmiddag in de Koran Jakarta dat er een forum bestaat van ca. 160 Indonesische atheisten die er voor uitkomen. Al zeggen ze erbij dat ze voorzichtig moeten zijn.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Tja, je kop boven het maaiveld uitsteken. Niet alleen buitenlanders moeten daar voor oppassen natuurlijk. Bovendien, als ik die exacte tekst op mijn facebook zou zetten.. dan zou er helemaal NIETS gebeuren, want het probleem ligt niet bij het feit dat hij atheist is, maar het feit dat hij dat kennelijk verkondigd als zijnde ambtenaar en in zijn directe omgeving. Tja.. dan kom je in eerste instantie in aanraking met de adat, en dan de wet. Beetje domme manier om aandacht te trekken, hoewel enige gevangenisstraf natuurlijk belachelijk zou zijn.

Hitami
Gebruiker
spacer line

Yerun, stel dat deze zaak tot een rechtszaak wordt, welke definitie moeten ze dan gebruiken voor Allah ? Voor Tuhan Mahaesa ? kunnen ze dan verklaren wanneer God almachtig en goed etc, waarom dan een tsunami ?

Dus ik hoop dat deze case tot een rechtszaak wordt...

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Op 20-01-2012 11:19 schreef Hitami:
Yerun, stel dat deze zaak tot een rechtszaak wordt, welke definitie moeten ze dan gebruiken voor Allah ? Voor Tuhan Mahaesa ? kunnen ze dan verklaren wanneer God almachtig en goed etc, waarom dan een tsunami ?

Dus ik hoop dat deze case tot een rechtszaak wordt...

Oh ja tsunami is een natuur verschijnsel, maar ja als je de mensen geen eerlijk voorlichting meer geef van af de scholen, dan geloven ze overal in.
Neem een baard en trek een lange rok aan je spreek die taal dan hoef je nooit meer te werken.............. Emoticon: Angry

Dat geloof maar niet, hť hť (geloof), denk maar dat die vrouwen/mannen niet onpartijdig zijn.
Die zijn ook allang gehersenspoeld en daardoor geven ze in mijn beleving geen eerlijke uitspraken.. Emoticon: Stupid Emoticon: So funny Emoticon: Eerie

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Njonkie Pattinama
Gebruiker
spacer line

Als een atheist 5 jaar gevangenis krijgt hoe staat het dan met de rehablisatie van ex Tapol PKI mensen. Oja worden zij nou wel of niet opgenomen in de Indonesische samenleving. Kan iemand mij informeren of rehabilitatie van ex tapol pki ook plaatsvindt in provincie Molukken. Bijvoorbaat dank.

Si Ongky

accid
Gebruiker
User icon of accid
spacer line

uuuuuuuhhhhh Njonkie Pattinama, die kennis blijkt niet aanwezig te zijn op dit forum gezien het feit dat er niet op je vraag gereageerd wordt. Waarschijnlijk zijn er ook geen fotos van.
Degene die het je waarschijnlijk had kunnen vertellen is niet meer.
.
Het gaat echter over atheisten in dit topic en daar zijn er natuurlijk veel meer van dan dat ze zichtbaar zijn of er in ieder geval voor uit durven te komen. Angst is een slechte raadgever en ik vind het van lef getuigen dat je ervoor uit durft te komen dat je niet geloofd in iets waar je niet in kunt geloven.
.
een rechtszaak zal de indonesische autoriteiten in een lastig pakket brengen omdat ook de rest van de wereld mee gaat kijken en daar hebben ze een broertje dood aan. Toch hoop ik dat de kracht het wint van de lafheid.
.
Je kop boven het maaiveld uitsteken geeft wel lucht

Van hen die zeggen dat zij mij kennen weet ik dat ze mij niet kennen.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Gelukkig, de discussie is weer aangezwengeld. Onderwerp is op zichzelf zeer belangrijk in dit land. Memang , op de vraag van Njonkie wist klaarblijkelijk niemand een antwoord en de discussie stagneerde.

On 29-01-2012 00:50 accid wrote: een rechtszaak zal de indonesische autoriteiten in een lastig pakket brengen omdat ook de rest van de wereld mee gaat kijken en daar hebben ze een broertje dood aan.
Is dat zo Accid? Ik heb dikwijls het idee dat de Indonesische autoriteiten zich juist niets gelegen laten liggen aan wat er van hen wordt gedacht gezien de eindeloze rij van vreemde uitspraken die ze geregeld uiten. Er worden af en toe uitspraken gedaan door Indonesische politici waarop Wilders nog jaloers kan zijn.

accid
Gebruiker
User icon of accid
spacer line

Ik krijg die gedachte ook vaak maar ik denk dat het eerder te maken heeft met het feit dat ze hier gewend zijn om alles weg te kunnen lachen. Maar je kent toch de uitdrukking als een boer met kiespijn. Ik denk dat dit hier vaak het geval is omdat ze nu eenmaal niet het overzicht hebben wat ze doen tot dat het al gedaan is. Ze zijn niet gewend om verantwoording te dragen en af te leggen en toch zullen ze dat meer en meer moeten.

accid
Gebruiker
User icon of accid
spacer line

Om nog even op je opmerking terug te komen dat het onderwerp belangrijk genoeg is.
Ik heb net 40 baantjes getrokken in een zwembad met koloniale achtergrond met een heerlijk onbijdt met Phoenix hotel koffie toe en ik ben er klaar voor dus houd je niet in.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

dat meer en meer moeten.
waarom en van wie? Ik zie het namelijk absoluut niet gebeuren, en als je vraagt om meer dan krijg je lekker een lange neus, als Indonesier, maar al helemaal als buitenlander.

Gelukkig doen Indonesiers over het algemeen zaken met elkaar en veel minder met buitenlanders, anderd had dit al lang uitgelopen op grote economische conflicten.

Waarom denk je dat die monorail in Jakarta er nog niet is? En die snelle spoorverbinding Jakarta - Surabaya, en die goede tolweg Jakarta - Banyuwangi? Allemaal projecten ooit door een buitenlandse investeerder aangeboden tegen internationaal geldende voorwaarden van uitbating e.d. maar er werd en word hier gewoon NEE tegen gezegd. 'Dat kunnen we zelf prima'.

Resultaat? De spoorlijn die door de Nederlanders als dubbelspoor zou worden aangelegd tot aan Cikarang is pas recentelijk afgerond, er bestaat geen monorail in Indonesie, er is geen dubbelspoor hogesnelheidstrein te vinden en de tolwegen worden nu in kleine stukjes eindelijk gecompleteerd.

En dat is slechts een klein deel. Indonesiers hebben gewoon geen zin in verantwoordelijkheden, of het afdragen hiervan. Allemaal veel te moeilijk voor die kortzichtige hersentjes hier. Hoe dat te veranderen? Niet, hoewel ik graag zou zien dat de Japanners en Chinezen hier infrastructuur kwamen doen. Dan waren een hele hoop problemen over 5 tot 10 jaar permanent opgelost.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

En om weer ontopic te gaan...
On 29-01-2012 03:03 Yogya-Bali wrote:
Gelukkig, de discussie is weer aangezwengeld. Onderwerp is op zichzelf zeer belangrijk in dit land. Memang , op de vraag van Njonkie wist klaarblijkelijk niemand een antwoord en de discussie stagneerde.

[quote removed]
Is dat zo Accid? Ik heb dikwijls het idee dat de Indonesische autoriteiten zich juist niets gelegen laten liggen aan wat er van hen wordt gedacht gezien de eindeloze rij van vreemde uitspraken die ze geregeld uiten. Er worden af en toe uitspraken gedaan door Indonesische politici waarop Wilders nog jaloers kan zijn.
De Indonesische minister van religieuze zaken stelde eergisteren nog dat Shiiten geen Moslims zouden zijn. Kafirs dus, afvalligen, ongelovigen, afval, mislukkelingen, honden, varkens.. dat zijn het volgens een of andere halfbakken idioot. Tegen de muur zou ik zeggen.

Welkom in het Indonesie van 2012!

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Tja, decennia lang wisten de gemiddelde Indonesische politici en autoriteiten weinig af van de "buitenwereld"; hoe men daar denkt, wat de invloed en uitwerking kan zijn op de eigen politiek en economie, etc. Men leefde rustig door in het door Soeharto afgesloten eilandenrijk. Vervelend genoeg is die xenofobie nog lang niet verdwenen en is men nog steeds wars van buitenlandse invloed en inmenging, hoewel ze toch moeten opschieten om in de global-race mee te kunnen blijven doen.
Het begrip verantwoording alhier is een woord dat een negatieve betekenis heeft gekregen in uitdrukkingen als orang yang tidak bertanggungjawab (= iemand die onverantwoordelijk gedrag vertoont). Het niet kennen van de juiste betekenis en bedoeling van de term verantwoordelijkheid kan men dagelijks op alle fronten meemaken.

accid
Gebruiker
User icon of accid
spacer line

waarom en van wie?

Dit geef je zelf al aan. Indonesie stond.staat stil maar wil vooruit en zal dus aan voorwaarden moeten gaan voldoen. Garuda moest ook om.
.
De IMF is nog steeds sponsor van dit land en die stellen eisen en zeker nu de crisis over Europa waait.
.
Angst om verantwoordelijkheid te dragen komt niet uit het verleden maar door onverschilligheid en IndonesiŽ sputtert tegen maar ze gaan om. vroeg of laat.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

I hope so ; ze zullen wel moeten want anders is het afgelopen.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 29-01-2012 03:30 accid wrote:
waarom en van wie?

Dit geef je zelf al aan. Indonesie stond.staat stil maar wil vooruit en zal dus aan voorwaarden moeten gaan voldoen. Garuda moest ook om.
.
De IMF is nog steeds sponsor van dit land en die stellen eisen en zeker nu de crisis over Europa waait.
.
Angst om verantwoordelijkheid te dragen komt niet uit het verleden maar door onverschilligheid en Indonesi� sputtert tegen maar ze gaan om. vroeg of laat.

Garuda moest om, maar is duidelijk nog niet om, anders kondigden ze twee weken geleden niet aan dat ze per 1 maart meer dan de helft van de vluchten naar europa schrappen. Binnenlands groeien ze minder hard als de markt zelf.. ik bedoel maar.

het IMF is sponsor van wel meer landen, maar zover ik weet heeft SBY het IMF netjes buitengezet door vroeg in zijn termijn als president alles netjes af te betalen? Kan Griekenland nog wat van leren. Emoticon: Puh!

accid
Gebruiker
User icon of accid
spacer line

Zolang Indonesie de subsidie op brandstof blijft handhaven is er de indicatie dat het IMF de geldschieter is van Indonesie. Indonesie heeft zelf geen geld om het IMF te sponsoren.
Niet alleen de IMF legt de druk op Indonesie maar ook andere continenten en Garuda heeft moeten buigen voor de regels van een ander continent maar dat zegt niets over de zakelijke kwaliteiten die het heeft. Ik voorspel je dat Garuda Indonesia over genomen gaat worden of in ieder geval gedeeltelijk omdat ze hun verantwoordelijkheid niet kunnen betalen. Ik voorspel je ook dat Indonesie op zijn toeter gaat en spoedig omdat het achter blijft met het innoveren (isti weer) in infra structuur en voertuigen. De brandstof kosten zullen Indonesie uiteindelijk tot de bedelstaf brenegnen dat is de eerste stap naar beter voor dit land.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 29-01-2012 03:19 accid wrote: .....met koloniale achtergrond met een heerlijk onbijdt met Phoenix hotel koffie toe......
Off-topic: lekkere en luxe omgeving om te ontbijten. Goede plek en goed hotel.
BTW, hangen er nog veel tante girang rond? Dat is jammer genoeg de enige smet op dit prachtige hotel; het verdient betere publiciteit dan als ontmoetingsplek voor tante girang en brondong .

accid
Gebruiker
User icon of accid
spacer line

Ik heb daar geen oog voor. Emoticon: Wink

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Goed zo, laat je daardoor zeker niet aflijden want het hotel is prachtig. Evenzo de resto. Enjoy it.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Back on the track: terug naar dat "wangedrocht" op het ministerie van Godsdienstzaken. Deze man heeft al vaker zeer Wilders-achtige uitspraken gedaan: the poor man.

accid
Gebruiker
User icon of accid
spacer line

Blaffende honden bijten niet joh.
Als je nu kijkt naar Wilders dan brokkelt het weer langzaam af. Natuurlijk is er maar een gebeurtenis nodig om het weer on-topic te maken voor die knakker maar het is gedaan met hem.
.
dat de vrijheid van godsdienst hier nu ter discussie staat heeft te maken met de lakse houding van de bevolking zelf. Niet zo lang geleden liepen er niet zoveel indonesische vrouwen met een Jilbab en nu steeds meer. De mannen waren in het verleden al meer toegewijd maar de vrouwen worden nu gedwongen en daar wringt de schoen. De mannen vinden het allemaal best maar dat werkt ook naar de kant van de vrouwen toe als ze daar meer aandacht aan zouden besteden. Langzaamaan wordt er door de fundamentalisten druk uitgeoefend op mensen en omdat men hier pasief van aart is laat men het allemaal maar begaan totdat ze in een spagaat komen.
.
Dit gaat niet meer terug gedraaid worden totdat er een wereldoorlog de grenzen weer heeft neergezet. Die wereld oorlog komt er en waarschijnlijk eerder dan we denken. is ook logisch als er zoveel mensen op deze aardkloot rondlopen die allemaal hun natje en droogje willen hebben. Ik denk niet dat Indonesie dan de beste plek is om de religieuze verschuivingen mee te gaan maken.

Hitami
Gebruiker
spacer line

Yeroen, hoe kun je rijmen, wanneer de Shiah of shiiten als kafir is bestempeld en tegelijkertijd bouwen ze Islamic Center ???

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,611,973 pageviews Een website van indahnesia.com